Olej w silniku

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ADAMO16
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 407
Rejestracja: czw lut 19, 2015 3:55 pm
Imię: Adam
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero SD02
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Tychy

Re: Olej w silniku

#46 Post autor: ADAMO16 »

Dzięki, pisalem o motulu, bo taki był wlewany. Czyli zapodam syntetyk :)
Varadero XL 1000 juz jest :)
Africa Twin byla :-(

Awatar użytkownika
szuler
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 290
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 12:29 am
Imię: Marcin
Marka motocykla: Suzuki
Model: DL650A Ruda Suzia
Rocznik: 2011
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: Olej w silniku

#47 Post autor: szuler »

Dla naszego klimatu Honda zaleca 10W40 i taki powinno się lać. Marka wg. uznania
Pozdrawiam,
Marcin

"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem

Awatar użytkownika
ADAMO16
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 407
Rejestracja: czw lut 19, 2015 3:55 pm
Imię: Adam
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero SD02
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Tychy

Re: Olej w silniku

#48 Post autor: ADAMO16 »

Co do 10W 40 zgadzam sie, ale te parametry wystepują w syntetyku i półsyntetyku.
Varadero XL 1000 juz jest :)
Africa Twin byla :-(

Awatar użytkownika
staciek
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 402
Rejestracja: pn sie 20, 2012 1:35 pm
Imię: Staszek
Model: Varadero SD02
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Warszawa /Międzylesie/
Kontakt:

Re: Olej w silniku

#49 Post autor: staciek »

płock1964 pisze:
jedras pisze:
płock1964 pisze:
jedras pisze:
płock1964 pisze:
jedras pisze:
płock1964 pisze:
jedras pisze:
Wojo pisze: co najwazniejsze moje moto przestało wpieprzac olej, jak jezdziłem na motulu to po trasie robiąc 3000 miałem 200ml mniej, teraz po 4500km mam tyle samo ile wlałem. Wiec jak narazie jest, ok. Klasa oczywiscie polecana czyli 10w-40.
Ciekaw jestem czy ten wynik utrzyma się przez kolejne 4500km. Wraz ze wzrostem zużycia oleju silnikowego rośnie tendencja do jego zużywania przez silnik.
Możesz rozwinąć myśl ? Bo nie załapałem ?
W sumie to chodziło mi o to, że zużycie oleju silnikowego wzrasta wraz z jego przepracowaniem. Czyli przykładowo silnik spalał mnie oleju, który był wymieniony 3000km wcześniej niż takiego po 10000km. Zaobserwowałem takie zjawisko w poprzednim motocyklu. Podobne obserwacje poczynili także moi znajomi. Niestety na dana chwilę nie jestem w stanie uzasadnić tego w sposób naukowy. Jeżeli będzie taka potrzeba to mogę trochę powertować po książkach i spróbować to jakoś uzasadnić ;)
Teraz załapałem. Ale czytałem gdzieś, że Mercedes-Polska szukał najstarszego egzemplarza i znalazł 20-letnią ( ? ) 190-siątkę ( ? ). W rozmowie z właścicielką padło stwierdzenie, że nie pamięta ona faktu wymiany oleju przez ostatnie 15 lat??? Były tylko dolewki.
Dam znać, jak pojawią się jakieś zmiany w temacie.

Podobne zdanie miał były dyrektor Holenderskiego Castrola Henk de Groot. Po odejściu na emeryturę wyraził swoje zdanie na ten temat. Stwierdził, że wymiana oleju jest całkowicie zbędna. Wystarczy tylko wymieniać regularnie filtr oleju i uzupełniać ubytki. Ile jest w tym prawdy trudno powiedzieć. Raczej nie będzie zbyt wielu odważnych żeby zweryfikować ten pogląd w rzeczywistości. (http://www.wykop.pl/ramka/70734/zmowa-m ... mochodzie/)
Ja wiem tylko, że w sporej części silników w których pomimo regularnie wymienianego oleju pojawia się sporo syfu w kanałach olejowych. Boje się wiedzieć ile by go było gdyby tego oleju wcale nie zmieniano :]
Blisko 30-dzieści lat temu naprawiałem swój pierwszy silnik - 1300 fiata. Jeździł na polskim oleju, ogólnie dostępnym, wymienianym zgodnie z instrukcją. Do dziś pamiętam, jaki tam był syf. Wydłubywałem śrubokrętem, wał musiałem otworzyć, leżał w nafcie, do kanałów specjalnie przedłużałem wiertło 6-tkę, kanały w bloku to samo.
Wiele lat później otwierałem 1600 poloneza caro z ostatnich lat produkcji. Jeździł na quaker state syntetycznym, miał ponad 100 tys, wymieniany tylko filtr, bo olej za drogi, do silnika tylko dolewki, ale o dziwo niewielkie. Naprawiałem, bo uderzył w kamień i pękła pompa oleju. Czysty jak z fabryki.
Wniosek - im lepszy olej, tym dłużej może być użytkowany. Następny przykład aktrosy - no chyba nikt nie powie, że mają lekko - a przebiegi sięgają 100 tys.
W prywatnym aucie jeżdżę na gazie i olej wymieniłem w 2009 - jak go kupiłem i założyłem instalację. Dolewam 1 litr na rok - ok. 20 tyś.
Auto to mitsubishi space runner 2,0 136 km, olej castrol syntetyczny edge turbo diesel 10 W 40.
Niedawno wymieniałem uszczelkę pod deklem klawiatury - czyściutko.
W takim razie pozostaje czekać na wynik tego eksperymentu :]
Dam znać.
Nie wiem Panowie jak rozwija się "eksperyment" :whatup:
ale na stronie motovoyager.net
http://motovoyager.net/2015/03/wymiana- ... a-silniku/
jest krótki materiał o wymianie oleju.... :S a raczej nie wymianie...
;* Varadero XL 1000

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Olej w silniku

#50 Post autor: melon1968 »

Jedni są bogaci inni nie .Ja należę do tych drugich i na pewno nie będę eksperymentował.
Na bieżąco naprawiam autobusy i ciężarówki więc mogę powiedzieć że do 15-20kkm po wymianie oleju nie muszę dolewać.Później silnik zaczyna brać coraz więcej oleju.To chyba świadczy o pogorszających się właściwościach oleju.

Pifek
Rekrut
Posty: 42
Rejestracja: pn sty 28, 2013 11:34 am
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Białystok

Re: Olej w silniku

#51 Post autor: Pifek »

Nie wiem jakie reszta kolegów ma wrażenia , ale czy po wymianie oleju silnik w Waszych pojazdach nie pracuje tak jakoś ładniej :)

Awatar użytkownika
staciek
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 402
Rejestracja: pn sie 20, 2012 1:35 pm
Imię: Staszek
Model: Varadero SD02
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Warszawa /Międzylesie/
Kontakt:

Re: Olej w silniku

#52 Post autor: staciek »

janki5 pisze: Ciekawi mnie ten oryginalny z hondy co to za producent .
byłem w serwisie (sprawdzali moto przed wyjazdem) i spytałem
producentem oryginalnego hondowskiego oleju jest Idemitsu
;* Varadero XL 1000

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Olej w silniku

#53 Post autor: janki5 »

Globalna firma a pierwszy raz słyszę .

Mateoo
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 7
Rejestracja: wt lip 07, 2015 10:32 pm
Imię: Mateusz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero SD01
Rocznik: 1999

Re: Olej w silniku

#54 Post autor: Mateoo »

Ja jeździłem na Volwolajnie a teraz zalałem Motula (serwis co 6 tys) w pracy silnika nie ma różnicy jednak Volwoline na zimę nie spływa tak jak motul.

Yanek
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 427
Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Olej w silniku

#55 Post autor: Yanek »

Macie jakieś zdanie na temat oleju Fuchs do motocykli ? http://silkolene.com.pl/

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Olej w silniku

#56 Post autor: james »

Yanek pisze:Macie jakieś zdanie na temat oleju Fuchs do motocykli ? http://silkolene.com.pl/
Dołączam się do pytania :)

Awatar użytkownika
ropa2
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 338
Rejestracja: pt kwie 24, 2015 11:37 pm
Imię: Roman
Marka motocykla: Yamaha
Model: FJR
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Janikowo

Re: Olej w silniku

#57 Post autor: ropa2 »

Odświeżam temat. Moto ma nakulane 35tys. Nie wiem jaki olej jest w silniku. Czas na zmianę. Wiadomo ma być 10w40 ale półsyntetyk cy syntetyk. Co się stanie jak był półsyntetyk a wleje syntetyk? Lub na odwrót? Co do marki oleju to chyba nie ma wielkiego znaczenia.
Obrazek

Awatar użytkownika
Merlin
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 752
Rejestracja: wt sie 06, 2013 7:37 am
Imię: Maciek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Racibórz

Re: Olej w silniku

#58 Post autor: Merlin »

Nic się nie stanie. Można po syntetyku lać półsyntetyk i odwrotnie.
Tak samo nic się nie stanie jak dobrej klasy olej zamiast po 6 tys wymieni się po 10 tys (chyba, że ktoś katuje motocykl lub jeździ po mieście).
Jedyne czego nie zalecają to do starych silników (jak chodziły na mineralnym) lać pół syntetyki bo może się rozszczelnić (wypłucze osady)
Najlepiej obrazuje to reklama producenta soków: "NAJLEPIEJ PIĆ 2 SZKLANKI SOKU DZIENNIE"..... dla kogo najlepiej.... dla producenta soków oczywiście.
Każdy producent będzie demonizował szkody wynikające z nieterminowego (wymiana co roku bez względu na przebieg to już kompletna bzdura) czy wymienionego niezgodnie z przebiegiem oleju.

Można mieszać oleje o podobnej specyfikacji SAE każdy z każdym z tym, że dolanie syntetyku do mineralnego poprawi właściwości oleju mineralnego, odwrotnie pogorszy jakość syntetyku.
Jak słyszę finezje w stylu daję 58% 10W40 i 42% 5W40 to mnie śmieszy.

Informacji trzeba szukać nie na forach gdzie każdy ma swoje przepisy i recepty a na stronach producentów typu Shell, Castrol czy innych.

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Olej w silniku

#59 Post autor: melon1968 »

ropa2 pisze:Odświeżam temat. Moto ma nakulane 35tys. Nie wiem jaki olej jest w silniku. Czas na zmianę. Wiadomo ma być 10w40 ale półsyntetyk cy syntetyk. Co się stanie jak był półsyntetyk a wleje syntetyk? Lub na odwrót? Co do marki oleju to chyba nie ma wielkiego znaczenia.
Nic się nie stanie jeśli zalejesz półsyntetyk czy syntetyk.Syntetyk jest najlepszy jeśli wcześnie zaczynasz sezon lub kończysz sezon (temp.poniżej 10 stopni)

Awatar użytkownika
picnic
Udaje motocyklistę
Posty: 111
Rejestracja: śr kwie 15, 2015 7:54 pm
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Olej w silniku

#60 Post autor: picnic »

melon1968 pisze:
ropa2 pisze:Odświeżam temat. Moto ma nakulane 35tys. Nie wiem jaki olej jest w silniku. Czas na zmianę. Wiadomo ma być 10w40 ale półsyntetyk cy syntetyk. Co się stanie jak był półsyntetyk a wleje syntetyk? Lub na odwrót? Co do marki oleju to chyba nie ma wielkiego znaczenia.
Nic się nie stanie jeśli zalejesz półsyntetyk czy syntetyk.Syntetyk jest najlepszy jeśli wcześnie zaczynasz sezon lub kończysz sezon (temp.poniżej 10 stopni)

A ja miałem taki przypadek że po wymianie na pełen syntetyk (wcześniej półsyntetyk) zaczęło mi się ślizgać sprzęgło. Było to zastanawiające ale stwierdziłem trudno, trzeba wymienić sprzęgło. Wymieniłem, nie ślizga się (olej ten sam). Ale stare jest w zaskakująco dobrej kondycji, tarcze wcale nie za bardzo starte, przekładki ok.
I tak dalej mnie to zastanawia czy to może mieć związek.
Varadero XL 1000 '99

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”