Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest So lut 29, 2020 3:02 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr cze 26, 2013 12:16 am 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 25/06/2013 o 23:27
Posty: 16
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: varadero
Model: xl 1000
Rocznik: 2002
lotnik napisał(a):
Najlepszy olej jaki lałem to był Repsol Racing 10W50

lej motul..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N lip 14, 2013 11:51 am 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 14/07/2013 o 11:43
Posty: 2
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
A ja mam takie pytanie z racji mojego niedoświadczenia. Szukam i szukam i nie mogę znaleźć. Jak sprawdzić poziom oleju w moim Varadero 02B. Z góry dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N lip 14, 2013 3:56 pm 
Sympatyk Weteran
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 18/10/2009 o 14:36
Posty: 536
Lokalizacja: Płock - Schwedt
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
milros napisał(a):
A ja mam takie pytanie z racji mojego niedoświadczenia. Szukam i szukam i nie mogę znaleźć. Jak sprawdzić poziom oleju w moim Varadero 02B. Z góry dzięki za pomoc.

W okolicy prawego podnóżka jest okrągłe okienko i tam powinien być widoczny olej - oczywiście moto pionowo.

_________________
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N lip 14, 2013 6:12 pm 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 03/10/2009 o 20:09
Posty: 167
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Nie określono
varadero2002 napisał(a):
lotnik napisał(a):
Najlepszy olej jaki lałem to był Repsol Racing 10W50

lej motul..

Lałem Motul 300V i już nie będę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lip 16, 2013 9:42 pm 
Uczy się jeździć
Offline

Dołączył(a): 17/01/2013 o 20:37
Posty: 73
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000 XL
Rocznik: 2009
Wlany Motul 5100 strzelają biegi. Nie wiem co będzie next ale nie Motul.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lip 16, 2013 9:47 pm 
Stały bywalec - trochę wymiata
Offline

Dołączył(a): 27/02/2012 o 23:02
Posty: 298
Lokalizacja: manchester/ gorzow wlkp
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Honda Varadero 1000
Rocznik: 2004
W angli dilerzy hondy zalecaja 10w30 , ja osobiscie zrobilem 2:1 , wieksza ilosc 10w30 i jest ok.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr lip 17, 2013 1:00 am 
Stały bywalec - trochę wymiata
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17/04/2012 o 07:31
Posty: 259
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Nie określono
Imię: Jędrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000V Varadero
Rocznik: 1999
Suszek napisał(a):
Wlany Motul 5100 strzelają biegi. Nie wiem co będzie next ale nie Motul.


Zamiast 10w40 zalej 10w50. Powinno się trochę wyciszyć. Na to, że bezie idealnie to bym nie liczył. Może być tylko trochę lepiej ;)

_________________
Honda XL1000V Varadero
Honda XL600V Transalp
Italjet Formula 125
Suzuki GT80L
Romet Ogar 200
Romet Pony M2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr lip 17, 2013 10:30 pm 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 05/10/2010 o 08:42
Posty: 150
Lokalizacja: Mysłowice
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000 ABS
Rocznik: 2005
Wiele czytałem na temat olejów, słuchałem co maja do powiedzenia fachowcy, mechanicy, czytałem ulotki, reklamy, testy itp. Próbowałem juz rózne oleje agip, castrol, mobil, ,motul i teraz zastosowałem po raz pierszy bel ray i jestem bardzo zadowolony, dlaczego? cichsza praca silnika, lepsze bardziej precyzyjne wrzucanie biegów i co najwazniejsze moje moto przestało wpieprzac olej, jak jezdziłem na motulu to po trasie robiąc 3000 miałem 200ml mniej, teraz po 4500km mam tyle samo ile wlałem. Wiec jak narazie jest, ok. Klasa oczywiscie polecana czyli 10w-40.

_________________
Przyjemność jazdy Varadero jest równie wielka jak seks, tak więc ideałem było by uprawiać seks jadąc na varadero.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr lip 17, 2013 11:35 pm 
Stały bywalec - trochę wymiata
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17/04/2012 o 07:31
Posty: 259
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Nie określono
Imię: Jędrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000V Varadero
Rocznik: 1999
Wojo napisał(a):
co najwazniejsze moje moto przestało wpieprzac olej, jak jezdziłem na motulu to po trasie robiąc 3000 miałem 200ml mniej, teraz po 4500km mam tyle samo ile wlałem. Wiec jak narazie jest, ok. Klasa oczywiscie polecana czyli 10w-40.


Ciekaw jestem czy ten wynik utrzyma się przez kolejne 4500km. Wraz ze wzrostem zużycia oleju silnikowego rośnie tendencja do jego zużywania przez silnik.

_________________
Honda XL1000V Varadero
Honda XL600V Transalp
Italjet Formula 125
Suzuki GT80L
Romet Ogar 200
Romet Pony M2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz lip 18, 2013 8:19 pm 
Sympatyk Weteran
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 18/10/2009 o 14:36
Posty: 536
Lokalizacja: Płock - Schwedt
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
jedras napisał(a):
Wojo napisał(a):
co najwazniejsze moje moto przestało wpieprzac olej, jak jezdziłem na motulu to po trasie robiąc 3000 miałem 200ml mniej, teraz po 4500km mam tyle samo ile wlałem. Wiec jak narazie jest, ok. Klasa oczywiscie polecana czyli 10w-40.


Ciekaw jestem czy ten wynik utrzyma się przez kolejne 4500km. Wraz ze wzrostem zużycia oleju silnikowego rośnie tendencja do jego zużywania przez silnik.

Możesz rozwinąć myśl ? Bo nie załapałem ?

_________________
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt lip 19, 2013 12:10 am 
Stały bywalec - trochę wymiata
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17/04/2012 o 07:31
Posty: 259
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Nie określono
Imię: Jędrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000V Varadero
Rocznik: 1999
płock1964 napisał(a):
jedras napisał(a):
Wojo napisał(a):
co najwazniejsze moje moto przestało wpieprzac olej, jak jezdziłem na motulu to po trasie robiąc 3000 miałem 200ml mniej, teraz po 4500km mam tyle samo ile wlałem. Wiec jak narazie jest, ok. Klasa oczywiscie polecana czyli 10w-40.


Ciekaw jestem czy ten wynik utrzyma się przez kolejne 4500km. Wraz ze wzrostem zużycia oleju silnikowego rośnie tendencja do jego zużywania przez silnik.

Możesz rozwinąć myśl ? Bo nie załapałem ?


W sumie to chodziło mi o to, że zużycie oleju silnikowego wzrasta wraz z jego przepracowaniem. Czyli przykładowo silnik spalał mnie oleju, który był wymieniony 3000km wcześniej niż takiego po 10000km. Zaobserwowałem takie zjawisko w poprzednim motocyklu. Podobne obserwacje poczynili także moi znajomi. Niestety na dana chwilę nie jestem w stanie uzasadnić tego w sposób naukowy. Jeżeli będzie taka potrzeba to mogę trochę powertować po książkach i spróbować to jakoś uzasadnić ;)

_________________
Honda XL1000V Varadero
Honda XL600V Transalp
Italjet Formula 125
Suzuki GT80L
Romet Ogar 200
Romet Pony M2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt lip 19, 2013 8:31 am 
Sympatyk Weteran
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 18/10/2009 o 14:36
Posty: 536
Lokalizacja: Płock - Schwedt
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
jedras napisał(a):
płock1964 napisał(a):
jedras napisał(a):
Wojo napisał(a):
co najwazniejsze moje moto przestało wpieprzac olej, jak jezdziłem na motulu to po trasie robiąc 3000 miałem 200ml mniej, teraz po 4500km mam tyle samo ile wlałem. Wiec jak narazie jest, ok. Klasa oczywiscie polecana czyli 10w-40.


Ciekaw jestem czy ten wynik utrzyma się przez kolejne 4500km. Wraz ze wzrostem zużycia oleju silnikowego rośnie tendencja do jego zużywania przez silnik.

Możesz rozwinąć myśl ? Bo nie załapałem ?


W sumie to chodziło mi o to, że zużycie oleju silnikowego wzrasta wraz z jego przepracowaniem. Czyli przykładowo silnik spalał mnie oleju, który był wymieniony 3000km wcześniej niż takiego po 10000km. Zaobserwowałem takie zjawisko w poprzednim motocyklu. Podobne obserwacje poczynili także moi znajomi. Niestety na dana chwilę nie jestem w stanie uzasadnić tego w sposób naukowy. Jeżeli będzie taka potrzeba to mogę trochę powertować po książkach i spróbować to jakoś uzasadnić ;)

Teraz załapałem. Ale czytałem gdzieś, że Mercedes-Polska szukał najstarszego egzemplarza i znalazł 20-letnią ( ? ) 190-siątkę ( ? ). W rozmowie z właścicielką padło stwierdzenie, że nie pamięta ona faktu wymiany oleju przez ostatnie 15 lat??? Były tylko dolewki.

_________________
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt lip 19, 2013 10:29 am 
Stały bywalec - trochę wymiata
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17/04/2012 o 07:31
Posty: 259
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Nie określono
Imię: Jędrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000V Varadero
Rocznik: 1999
płock1964 napisał(a):
jedras napisał(a):
płock1964 napisał(a):
jedras napisał(a):
Wojo napisał(a):
co najwazniejsze moje moto przestało wpieprzac olej, jak jezdziłem na motulu to po trasie robiąc 3000 miałem 200ml mniej, teraz po 4500km mam tyle samo ile wlałem. Wiec jak narazie jest, ok. Klasa oczywiscie polecana czyli 10w-40.


Ciekaw jestem czy ten wynik utrzyma się przez kolejne 4500km. Wraz ze wzrostem zużycia oleju silnikowego rośnie tendencja do jego zużywania przez silnik.

Możesz rozwinąć myśl ? Bo nie załapałem ?


W sumie to chodziło mi o to, że zużycie oleju silnikowego wzrasta wraz z jego przepracowaniem. Czyli przykładowo silnik spalał mnie oleju, który był wymieniony 3000km wcześniej niż takiego po 10000km. Zaobserwowałem takie zjawisko w poprzednim motocyklu. Podobne obserwacje poczynili także moi znajomi. Niestety na dana chwilę nie jestem w stanie uzasadnić tego w sposób naukowy. Jeżeli będzie taka potrzeba to mogę trochę powertować po książkach i spróbować to jakoś uzasadnić ;)

Teraz załapałem. Ale czytałem gdzieś, że Mercedes-Polska szukał najstarszego egzemplarza i znalazł 20-letnią ( ? ) 190-siątkę ( ? ). W rozmowie z właścicielką padło stwierdzenie, że nie pamięta ona faktu wymiany oleju przez ostatnie 15 lat??? Były tylko dolewki.


Podobne zdanie miał były dyrektor Holenderskiego Castrola Henk de Groot. Po odejściu na emeryturę wyraził swoje zdanie na ten temat. Stwierdził, że wymiana oleju jest całkowicie zbędna. Wystarczy tylko wymieniać regularnie filtr oleju i uzupełniać ubytki. Ile jest w tym prawdy trudno powiedzieć. Raczej nie będzie zbyt wielu odważnych żeby zweryfikować ten pogląd w rzeczywistości. (http://www.wykop.pl/ramka/70734/zmowa-m ... mochodzie/)
Ja wiem tylko, że w sporej części silników w których pomimo regularnie wymienianego oleju pojawia się sporo syfu w kanałach olejowych. Boje się wiedzieć ile by go było gdyby tego oleju wcale nie zmieniano :]

_________________
Honda XL1000V Varadero
Honda XL600V Transalp
Italjet Formula 125
Suzuki GT80L
Romet Ogar 200
Romet Pony M2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt lip 19, 2013 12:55 pm 
Sympatyk Weteran
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 18/10/2009 o 14:36
Posty: 536
Lokalizacja: Płock - Schwedt
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
jedras napisał(a):
płock1964 napisał(a):
jedras napisał(a):
płock1964 napisał(a):
jedras napisał(a):
Wojo napisał(a):
co najwazniejsze moje moto przestało wpieprzac olej, jak jezdziłem na motulu to po trasie robiąc 3000 miałem 200ml mniej, teraz po 4500km mam tyle samo ile wlałem. Wiec jak narazie jest, ok. Klasa oczywiscie polecana czyli 10w-40.


Ciekaw jestem czy ten wynik utrzyma się przez kolejne 4500km. Wraz ze wzrostem zużycia oleju silnikowego rośnie tendencja do jego zużywania przez silnik.

Możesz rozwinąć myśl ? Bo nie załapałem ?


W sumie to chodziło mi o to, że zużycie oleju silnikowego wzrasta wraz z jego przepracowaniem. Czyli przykładowo silnik spalał mnie oleju, który był wymieniony 3000km wcześniej niż takiego po 10000km. Zaobserwowałem takie zjawisko w poprzednim motocyklu. Podobne obserwacje poczynili także moi znajomi. Niestety na dana chwilę nie jestem w stanie uzasadnić tego w sposób naukowy. Jeżeli będzie taka potrzeba to mogę trochę powertować po książkach i spróbować to jakoś uzasadnić ;)

Teraz załapałem. Ale czytałem gdzieś, że Mercedes-Polska szukał najstarszego egzemplarza i znalazł 20-letnią ( ? ) 190-siątkę ( ? ). W rozmowie z właścicielką padło stwierdzenie, że nie pamięta ona faktu wymiany oleju przez ostatnie 15 lat??? Były tylko dolewki.


Podobne zdanie miał były dyrektor Holenderskiego Castrola Henk de Groot. Po odejściu na emeryturę wyraził swoje zdanie na ten temat. Stwierdził, że wymiana oleju jest całkowicie zbędna. Wystarczy tylko wymieniać regularnie filtr oleju i uzupełniać ubytki. Ile jest w tym prawdy trudno powiedzieć. Raczej nie będzie zbyt wielu odważnych żeby zweryfikować ten pogląd w rzeczywistości. (http://www.wykop.pl/ramka/70734/zmowa-m ... mochodzie/)
Ja wiem tylko, że w sporej części silników w których pomimo regularnie wymienianego oleju pojawia się sporo syfu w kanałach olejowych. Boje się wiedzieć ile by go było gdyby tego oleju wcale nie zmieniano :]

Blisko 30-dzieści lat temu naprawiałem swój pierwszy silnik - 1300 fiata. Jeździł na polskim oleju, ogólnie dostępnym, wymienianym zgodnie z instrukcją. Do dziś pamiętam, jaki tam był syf. Wydłubywałem śrubokrętem, wał musiałem otworzyć, leżał w nafcie, do kanałów specjalnie przedłużałem wiertło 6-tkę, kanały w bloku to samo.
Wiele lat później otwierałem 1600 poloneza caro z ostatnich lat produkcji. Jeździł na quaker state syntetycznym, miał ponad 100 tys, wymieniany tylko filtr, bo olej za drogi, do silnika tylko dolewki, ale o dziwo niewielkie. Naprawiałem, bo uderzył w kamień i pękła pompa oleju. Czysty jak z fabryki.
Wniosek - im lepszy olej, tym dłużej może być użytkowany. Następny przykład aktrosy - no chyba nikt nie powie, że mają lekko - a przebiegi sięgają 100 tys.
W prywatnym aucie jeżdżę na gazie i olej wymieniłem w 2009 - jak go kupiłem i założyłem instalację. Dolewam 1 litr na rok - ok. 20 tyś.
Auto to mitsubishi space runner 2,0 136 km, olej castrol syntetyczny edge turbo diesel 10 W 40.
Niedawno wymieniałem uszczelkę pod deklem klawiatury - czyściutko.

_________________
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt lip 19, 2013 6:42 pm 
Stały bywalec - trochę wymiata
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17/04/2012 o 07:31
Posty: 259
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Nie określono
Imię: Jędrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000V Varadero
Rocznik: 1999
płock1964 napisał(a):
jedras napisał(a):
płock1964 napisał(a):
jedras napisał(a):
płock1964 napisał(a):
jedras napisał(a):
Wojo napisał(a):
co najwazniejsze moje moto przestało wpieprzac olej, jak jezdziłem na motulu to po trasie robiąc 3000 miałem 200ml mniej, teraz po 4500km mam tyle samo ile wlałem. Wiec jak narazie jest, ok. Klasa oczywiscie polecana czyli 10w-40.


Ciekaw jestem czy ten wynik utrzyma się przez kolejne 4500km. Wraz ze wzrostem zużycia oleju silnikowego rośnie tendencja do jego zużywania przez silnik.

Możesz rozwinąć myśl ? Bo nie załapałem ?


W sumie to chodziło mi o to, że zużycie oleju silnikowego wzrasta wraz z jego przepracowaniem. Czyli przykładowo silnik spalał mnie oleju, który był wymieniony 3000km wcześniej niż takiego po 10000km. Zaobserwowałem takie zjawisko w poprzednim motocyklu. Podobne obserwacje poczynili także moi znajomi. Niestety na dana chwilę nie jestem w stanie uzasadnić tego w sposób naukowy. Jeżeli będzie taka potrzeba to mogę trochę powertować po książkach i spróbować to jakoś uzasadnić ;)

Teraz załapałem. Ale czytałem gdzieś, że Mercedes-Polska szukał najstarszego egzemplarza i znalazł 20-letnią ( ? ) 190-siątkę ( ? ). W rozmowie z właścicielką padło stwierdzenie, że nie pamięta ona faktu wymiany oleju przez ostatnie 15 lat??? Były tylko dolewki.


Podobne zdanie miał były dyrektor Holenderskiego Castrola Henk de Groot. Po odejściu na emeryturę wyraził swoje zdanie na ten temat. Stwierdził, że wymiana oleju jest całkowicie zbędna. Wystarczy tylko wymieniać regularnie filtr oleju i uzupełniać ubytki. Ile jest w tym prawdy trudno powiedzieć. Raczej nie będzie zbyt wielu odważnych żeby zweryfikować ten pogląd w rzeczywistości. (http://www.wykop.pl/ramka/70734/zmowa-m ... mochodzie/)
Ja wiem tylko, że w sporej części silników w których pomimo regularnie wymienianego oleju pojawia się sporo syfu w kanałach olejowych. Boje się wiedzieć ile by go było gdyby tego oleju wcale nie zmieniano :]

Blisko 30-dzieści lat temu naprawiałem swój pierwszy silnik - 1300 fiata. Jeździł na polskim oleju, ogólnie dostępnym, wymienianym zgodnie z instrukcją. Do dziś pamiętam, jaki tam był syf. Wydłubywałem śrubokrętem, wał musiałem otworzyć, leżał w nafcie, do kanałów specjalnie przedłużałem wiertło 6-tkę, kanały w bloku to samo.
Wiele lat później otwierałem 1600 poloneza caro z ostatnich lat produkcji. Jeździł na quaker state syntetycznym, miał ponad 100 tys, wymieniany tylko filtr, bo olej za drogi, do silnika tylko dolewki, ale o dziwo niewielkie. Naprawiałem, bo uderzył w kamień i pękła pompa oleju. Czysty jak z fabryki.
Wniosek - im lepszy olej, tym dłużej może być użytkowany. Następny przykład aktrosy - no chyba nikt nie powie, że mają lekko - a przebiegi sięgają 100 tys.
W prywatnym aucie jeżdżę na gazie i olej wymieniłem w 2009 - jak go kupiłem i założyłem instalację. Dolewam 1 litr na rok - ok. 20 tyś.
Auto to mitsubishi space runner 2,0 136 km, olej castrol syntetyczny edge turbo diesel 10 W 40.
Niedawno wymieniałem uszczelkę pod deklem klawiatury - czyściutko.


W takim razie pozostaje czekać na wynik tego eksperymentu :]

_________________
Honda XL1000V Varadero
Honda XL600V Transalp
Italjet Formula 125
Suzuki GT80L
Romet Ogar 200
Romet Pony M2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL