Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest Pn wrz 16, 2019 6:38 pm

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: N kwi 07, 2013 9:08 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 03/11/2011 o 19:46
Posty: 740
Lokalizacja: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
Dziś podczas wiosennego oblotu okolicy, Varadero zaczęło brzydko pierdzieć :thumbdown:
Dziwny dźwięk pojawia się przy połączeniu wydechu z kolektorem, jakby pod tymi opaskami (nie wiem jak te miejsce określić). Czego spodziewać się podczas wymiany uszczelki? Jakie niemile i nieprzewidziane niespodzianki czekają mnie przy rozdzieleniu układu wydechowego? Z jakiego materiału najlepiej zastosować nowe uszczelki? (linki mile widziane) Smarować dodatkowo uszczelkę pastą uszczelniającą ? Na jak długo wystarczają nowe uszczelki ? :down:

A mówią, że Honda się nie psuje... :boss:

_________________
Honda Varadero 1000 - 2006r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N kwi 07, 2013 11:30 pm 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 10/04/2010 o 01:45
Posty: 101
Lokalizacja: Żarów
Płeć: Mężczyzna
Imię: Krzysztof
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000
Rocznik: 2004
oryginalne uszczelki kupisz u pana Hondy , niestety za jakiś czas i tak je wydmucha, jak masz jakiegoś tokarza to można by się pobawić w próbę wytoczenia z jakiegoś miękkiego materiału może by były trwalsze, może któryś już próbował ????
ile wytrzymają oryginalne ? - nie wiem bo sam jestem ciekaw -wymieniłem w ubiegłym sezonie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N kwi 07, 2013 11:55 pm 
Sympatyk
Offline

Dołączył(a): 22/01/2013 o 20:01
Posty: 526
Płeć: Nie określono
O której uszczelce jest mowa ?

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn kwi 08, 2013 8:50 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 10/04/2008 o 09:21
Posty: 378
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Płeć: Nie określono
Nr 18, są 3 sztuki - dwie przy łączeniu każdego tłumika z kolektorem i jedna przy połączeniu kolektora tylnego cylindra z kolektorem głównym i to ta najczęściej ulega "wydmuchaniu". Na konkurencyjnym forum kolega dj.1 podawał kiedyś namiary na firmę niemiecką, która produkuje jakieś zamienniki z mosiądzu, podobno "nie do zdarcia".

Pozdrawiam

_________________
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt kwi 12, 2013 11:45 am 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 09/11/2012 o 19:35
Posty: 41
Lokalizacja: WIELUŃ
Płeć: Nie określono
Witam ja również miałem podobny problem dorobiłem takową uszczelkę z mosiądzu ponoć takowa jest wieczna . Jak na razie wszystko jest OK jest Cicho . Miałem dostęp do orginalnej to jej wymiary średnica zewnętrzna 45 mm grubość ścianki 3 mm długość 25 mm. Ja zrobiłem troszkę dłuższą wymiar średnicy środka był brany z reala ponieważ miałem kolanko i tokarz toczył pod to kolanko . Trochę kombinacji było ale myślę ze teraz będę miał spokój . Powodzonka Życzę i do zobaczenia na Szlaku


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt kwi 12, 2013 3:58 pm 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 31/03/2013 o 20:42
Posty: 143
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Imię: Adam
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
CZARNY123 napisał(a):
Witam ja również miałem podobny problem dorobiłem takową uszczelkę z mosiądzu ponoć takowa jest wieczna . Jak na razie wszystko jest OK jest Cicho . Miałem dostęp do orginalnej to jej wymiary średnica zewnętrzna 45 mm grubość ścianki 3 mm długość 25 mm. Ja zrobiłem troszkę dłuższą wymiar średnicy środka był brany z reala ponieważ miałem kolanko i tokarz toczył pod to kolanko . Trochę kombinacji było ale myślę ze teraz będę miał spokój . Powodzonka Życzę i do zobaczenia na Szlaku

Mnie czeka niestety to samo. Czy mógłbyś ewentualnie takie cudo jeszcze raz sprokurować. Byłbym bardzo dzwięczny ;0.

_________________
Nic nie jest takim jakim być się wydaje


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt kwi 16, 2013 7:39 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 03/11/2011 o 19:46
Posty: 740
Lokalizacja: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
U mnie było głośno ale dziś to się zrobiło mega głośno bo chyba do reszty te uszczelnienie wydmuchało. Sęk w tym, że nie potrafię zlokalizować miejsca przedmuchu :sorry: W takim przypadku chyba najkorzystniej jest 3 szt kupić bo robota praktycznie jedna więc przy okazji może wszystkie wymienić ?

P.S
Teraz jak na biegu moto schodzi z obrotów to po prostu jest bardzo głośno ;D - potężne strzały w wydech (czy w nieszczelność?) Strzały nawet fajnie brzmią ale sama praca układu wydechowego przy jednostajnej prędkości zabija słuch, uszy dosłownie puchną, odechciewa się dalszej jazdy :/

_________________
Honda Varadero 1000 - 2006r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt kwi 16, 2013 8:38 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 03/11/2011 o 19:46
Posty: 740
Lokalizacja: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
Czy ktoś jest w stanie wytłumaczyć mi dlaczego uszczelki mają różne wymiary i która gdzie idzie ? Podejrzewam, że SD01 i SD02 kształt kolanek mają identyczny....

http://allegro.pl/uszczelka-tlumika-hon ... 81738.html
ROZMIAR: 44,5 x 38,0 x 28,0 KOD:88911119

http://allegro.pl/uszczelka-tlumika-hon ... 34705.html
ROZMIAR: 43 x 48 x 20 KOD:LRS.6393036



(przydała by się opcja EDYTUJ aby nie tworzyć nowych, tuż po sobie tematów, gdyż wydaje mi się, że teraz tworzę bałagan i wypadało by poczekać na odpowiedź innego użytkownika i dopiero wtedy napisać to co napisałem wyżej:/ )

_________________
Honda Varadero 1000 - 2006r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt kwi 16, 2013 10:10 pm 
Sympatyk
Offline

Dołączył(a): 22/01/2013 o 20:01
Posty: 526
Płeć: Nie określono
W/g schematu powinna pasować uszczelka (zgodny nr Part):

http://allegro.pl/uszczelka-tlumika-honda-xl-1000-varadero-xl-350-i3138681738.html

Obrazek

a dlaczego są dwa różne rozmiary? -nie wiem (może błąd w opisie sprzedawcy?)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr kwi 17, 2013 7:53 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 03/11/2011 o 19:46
Posty: 740
Lokalizacja: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
Zamówiłem 2 szt co daro wskazał. Zobaczymy co i jak :)
Póki co zlokalizowałem dziś przedmuch, wali ostro spalinami do góry pod siedzenie z tego pionowego łącznika z tylnego cylindra.

teraz pytanie - czy aby rozdzielić ten łącznik muszę luzować cały wydech, tzn wszystkie śruby wydechu aby móc jakoś rozdzielić połączenie i włożyć nową uszczelkę ?

_________________
Honda Varadero 1000 - 2006r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr kwi 17, 2013 10:58 pm 
Uczy się jeździć
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 15/12/2009 o 13:51
Posty: 71
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Płeć: Nie określono
Jakieś 2 lata temu rozkładałem układ wydechowy i z tego co pamiętam to będziesz musiał zdemontować całość i do tego jeszcze jak masz to centralkę bo przeszkadza. Wszystko jest tak ciasno spasowane, żeby cokolwiek ruszyć to z kolektorów trzeba odkręcić śruby. Duża butla WD 40 i delikatnie, bo ja jedną szpilkę ukręciłem i dopiero sobie roboty narobiłem :thumbdown:

_________________
arcias motoholik amator
Honda Wiaderko SD01
Yamcia xj 600 Diversion
Honda x8rs 50


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz kwi 18, 2013 7:23 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 10/04/2008 o 09:21
Posty: 378
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Płeć: Nie określono
Uważaj też żebyś nie urwał kabli od sondy lambda (jeżeli ją masz).

Pozdrawiam

_________________
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz kwi 18, 2013 2:17 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 03/11/2011 o 19:46
Posty: 740
Lokalizacja: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
Cały układ wydechowy ?? ;( :S :why: :sorry: :thumbdown:

Mam centralkę, mam też lambdę :(

a ta wzmianka o urywaniu się szpilek - no to teraz mina mi zrzedła :(

Trzeba będzie u kumpla zorganizować kolejny wieczór warsztatowy bo co 2 głowy to nie jedna...

_________________
Honda Varadero 1000 - 2006r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt kwi 19, 2013 8:35 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 10/04/2008 o 09:21
Posty: 378
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Płeć: Nie określono
Przede wszystkim przydadzą się ręce kumpla, zwłaszcza przy rozginaniu końcówek rur, żeby uszczelki weszły bez oporu.

Pozdrawiam

_________________
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So kwi 27, 2013 6:58 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 03/11/2011 o 19:46
Posty: 740
Lokalizacja: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
No i jestem po SAMODZIELNEJ wymianie uszczelki wydechu.... Niestety kumpel, u którego mieliśmy robić w garażu "wieczór garażowy" został nagle wezwany na służbę więc zostalęm sam na placu boju :thumbdown:

Samodzielnie bez pomocy kogokolwiek jest masakrycznie ciężko, mnie to zajęło.... 7 godzin !! :down: Ale jest do wykonania.

O dziwo wszystkie śruby, nakrętki pięknie ładnie się odkręcały, bez wysiłku, czy stukania młotkiem, jakby ktoś je wczoraj odkręcał :S

Centralna stopka okazała się niezastąpiona, moto postawiłem na baliku drewnianym o gr ok 12 cm na centralnej stopce i na siedząco można było gmerać :)
(jeśli moto podwyższamy na centr stopce, pod przednie koło płaska deska, na deskę klinek i zaciągnąć "hamulec ręczny" tj wcisnąłem klamkę przedniego hamulca i zakręciłem o rolgaz taśmą - wtedy mamy pewność że w razie mocniejszego szarpnięcia czy innej przypadłości moto nam nie "zejdzie" z centralki)

Na początku odkręciłem set wraz z dźwignią zmiany biegów, osłonę łańcucha i następnie te małe kolanko od tylnego cylindra, myślę, spoko, szybko poszło, obejmy jak i śruba z nakrętką bez oporów dały się wykręcić.... Wyjąć te kolanko z "ramy" motocykla to już inna historia (mam założony akcesoryjny tylny amortyzator z pokrętłem reg. w miejscu gdzie całkowicie uniemożliwił wyjęcie kolanka :down: Głowiłem się, kombinowałem i po 15 min skapitulowałem.
Poluzowałem wydechy na opaskach i na głównych śrubach je mocujących (pod zadupkiem-zadupek też musiałem zdjąć co w połączeniu z fabrycznym stelażem pod kufry łatwe nie było, polecam naklejenie przypomnienia na zbiornik "LINKA ZAMKA" co w moim przypadku uratowało mi skórę przed zatrzaśnięciem kanapy bo już na koniec chciałem założyć kanapę na amen całkowicie nie myśląc o lince a tu naklejka na zbiorniku :clap: )
Obrazek


Odkręciłem od przedniego cylindra kolektor (nakrętki idealnie się odkręcało) myśląc, że zyskam trochę luzu i coś się da przesunąć - nic z tego.

Zdjąłem wydech ten od str dźwigni zmiany biegów (demontaż dziecinnie prosty) i już pojawiło się na tyle luzu (cały kolektor "chodził" na boki), że dało się wyjąć kolanko. Uszczelka do SD02 pasuje taka: 44,5 x 38,0 x 28,0 KOD:88911119

Do rozginania końcówek rur użyłem dębowego stożka, wbijając go w rurę pięknie rozchylał te ponacinane końcówki :)

Po włożeniu na kolanko uszczelki zaczęły się "schody" gdyż trzeba było trafić przedni jak i tylny kolektor w swoje miejsce czyli włożyć w podtoczenie w cylindrach i je przyłapać, przedni to bułka z masłem natomiast tylny szczególnie górna nakrętka to jest makabra :) I tutaj po raz drugi nieoceniona okazała się centralna stopka, na której oparłem kawałek deski i wykorzystałem ją jako dźwignię do ustawienia kolektorów na swoim miejscu (stopą regulowałem nacisk na dźwignię a rękoma kręciłem nakrętki :clap: :oczy: ;D )
Klucz z grzechotką miał dosłownie 5 mm skoku i trzeba było trochę gibać zanim się udało dokręcić...

Na koniec wszystkie połączenia w kolektorach zasmarowałem pastą do uszczelniania wydechów, 30 min na zaschnięcie, odpalam moto i piękna, błoga cisza, w końcu nie pierdzi, nie furkocze i nie strzela w wydechy przy schodzeniu z obrotów :clap: Jedynie piękny gwizd V-ki :whatup:

Później tylko skręcenie wszystkiego do kupy i można było wypić piwko :oczy: :boss:

Zdemontowałem/odkręciłem aby ułatwić pracę:
- plastikowe, czarne osłonki pod kanapą i oczywiście kanapę :hystery:
- zdjąłem set podnóżka od str alternatora
- demontaż płyty pod kufer i bagażnika, odpięcie kierunków od kostki
- demontaż zadupka
- demontaż tłumika od str alternatora (drugi zruszyłem po poluzowaniu drugiego seta oraz wykręceniu głównej śruby mocującej wydech)

Sonda Lambda a raczej jej kabelki w niczym nie przeszkadzały i nie było potrzeby jej wyjmowania czy odpinania (przecinania?) kabelków :)

Czy bym drugi raz się podjął samodzielnej wymiany uszczelki - raczej bym się głęboko zastanowił (a ile słów "kur..a" padło... szok)) :cooler:
Stopień trudności od 1 do 10 oceniam (wg mnie) na 8
Zapewne we dwie osoby było by znacznie prościej i szybciej....



Ale się rozpisałem.... :blush:

_________________
Honda Varadero 1000 - 2006r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL