NAPĘD DO VIADERKA

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
moto__dawca
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 208
Rejestracja: czw sty 12, 2012 8:06 pm
Lokalizacja: śląsk

#106 Post autor: moto__dawca »

napewno masz zebatke do wymiany.. i pewnie lancuch za luzny i mogl torche poobijac sie i takie byly skutki tej blaszki metalowej :)
Wsiadasz na motocykl, zakładasz kask i widzisz całkiem inny świat =)

Honda XL 1000 SD02 Varadero :)

Awatar użytkownika
Midmere
Uczy się jeździć
Posty: 66
Rejestracja: czw wrz 22, 2011 7:36 am
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2002
Lokalizacja: Gliwice

#107 Post autor: Midmere »

Czemu zębatkę powinienem już wymieniać? Wszystkie zęby są, moze nie ma przepięknych ewolwent ale nie wygląda to źle w porównaniu z wcześniej prezentowanym shurikenem...

Na co zwacać uwage?
Honda Varadero XL 1000

Awatar użytkownika
moto__dawca
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 208
Rejestracja: czw sty 12, 2012 8:06 pm
Lokalizacja: śląsk

#108 Post autor: moto__dawca »

moze nie jest w najgorszym stanie.. ale widac ze jest juz wytarta i sa pewnie luzy na lancuchu a tez jak sa ząbki starte w strone napedu lancucha to znaczy ze juz trzeba wymienic
Wsiadasz na motocykl, zakładasz kask i widzisz całkiem inny świat =)

Honda XL 1000 SD02 Varadero :)

Rafik
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 229
Rejestracja: pn sie 27, 2012 6:14 pm
Lokalizacja: Inowrocław

#109 Post autor: Rafik »

Dość uważnie przeczytałem cały temat. Łańcuch mam jeszcze na sezon albo mniej! ;P Szukając alternatywy cena / jakość proszę o info kolegów którzy na początku tematu zakładali napędy. Wrażenia opinie..
Wszyscy polecają did VX (około 400zł) (ale to do mniejszych motocykli) z kolei ZV to już ponad 600.. A o czymś takim ktoś słyszał??? http://allegro.pl/naped-zloty-x-ring-ho ... 49956.html !

dzidek1717
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 5
Rejestracja: pt gru 28, 2012 12:35 pm
Lokalizacja: Radomsko

#110 Post autor: dzidek1717 »

fajnie ze kolega zapytał o ten naped, gosc zachwala ze firma produkuje napedy nawet do takich marek jak ducati.
przyłączam sie do pytania ;) bo sam tez jestem zainteresowany wymiana napędu :wink:
moze ktos cos na ten temat wie... :?:

Kuba-car
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 567
Rejestracja: sob lut 05, 2011 3:41 pm

#111 Post autor: Kuba-car »

Zvmx 525 f.myD.I.D w wymiarze odp.dla Varadero,a zębatki Sunstar.
Kolor łańcucha to tylko dla oka-nie ma wpływu na trwałość.

Awatar użytkownika
staciek
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 402
Rejestracja: pn sie 20, 2012 1:35 pm
Imię: Staszek
Model: Varadero SD02
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Warszawa /Międzylesie/
Kontakt:

#112 Post autor: staciek »

Na początku stycznia oddałem swoje moto do serwisu na przegląd po/przed sezonowy, wymiany płynów, regulacje i wymiana napędu - zębatki wstawili oryginały, zaś łańcuch DID 525 ZUMX - twierdzą, że jest to optymalny zestaw... pożyjemy zobaczymy - teraz trudno ocenić, jako że moto stoi w garażu i czeka ;-) ;-) ;-)

Łańcuch nasmarowałem MOTUL'em C4.

Postaram się po paru tysiącach dać znać jak się spisuje zestaw. :idea:
;* Varadero XL 1000

Awatar użytkownika
Dawidosss
Uczy się jeździć
Posty: 94
Rejestracja: pt mar 30, 2012 11:28 am
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

#113 Post autor: Dawidosss »

Witam po dłuższej przerwie. I ja stanąłem przed problemem wymiany napędu w swoim motocyklu. Zdecydowałem się na polecany zestaw:



Honda Varadero XL 1000

Z roczników 1999-2010.


W skład zestawu wchodzi:


Łańcuch:

DID 525ZVMX pro street X-ring hiper wzmocniony

112 ogniw w kolorze złotym G&G

wraz z zakuwką did xring

Łańcuch oferowany do tego zestawu

jest obecnie najmocniejszym łańcuchem

firmy DID do Varadero.

Dwie zębatki:

jtf1370,16 (przednia)

jtr1304,47 (tylnia)

ilość zębów w zebatkach

i długość łańcucha fabryczna.



Zastanawia mnie liczba ogniw. Niby pisze że i liczba zębów na poszczególnych zębatkach jaki ogniw jest fabryczna, jednak gdy prześledziłem temat na forum było niejednokrotnie pisane że ilość ogniw ma być 56. Zastanawia mnie to że 2x56 jest właśnie 112, to jakaś inna forma miary czy jak??
Ja, moja Honda,i te wszystkie szosy, którymi jeszcze nie jechałem...

Kuba-car
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 567
Rejestracja: sob lut 05, 2011 3:41 pm

#114 Post autor: Kuba-car »

Jak to by ująć-HGW... :?:
Chyba zależy od sposobu liczenia przez wytwórcę-jak będziesz kupował to zazwyczaj podają liczbę 112,a zębatkę przednią lepiej kupić z oryginału-bo posiada jakiś system niwelowania hałasu (ponoć jakiś pierścień gumowy).Ja niestety jestem ten mądry po zakupie,więc chyba dokupię w/w jeśli to ma pomóc. :roll:

Yanek
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 427
Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Leżajsk

#115 Post autor: Yanek »

kolim pisze:Jak dobrze pokombinujesz nie trzeba zdejmowac wachacza ;-)
video poradnik http://www.youtube.com/watch?v=dO_n6V1kbh4

Awatar użytkownika
wuja82
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 265
Rejestracja: sob gru 20, 2008 12:06 am
Imię: Adam
Marka motocykla: BMW
Model: S 1000 XR
Rocznik: 2015
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Re: NAPĘD DO VIADERKA

#116 Post autor: wuja82 »

Dzis moje Viaderko dostało nowy napęd :) Zębatki SUNSTAR-a 16/47 i łańcuch DID 525 ZVMX ....... koszt 630 zł z przesyłką ,drogo ale warto. W sklepie od razu zakuli mi łańcuch. [:D]
SPEEDWAY

Awatar użytkownika
staciek
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 402
Rejestracja: pn sie 20, 2012 1:35 pm
Imię: Staszek
Model: Varadero SD02
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Warszawa /Międzylesie/
Kontakt:

Re:

#117 Post autor: staciek »

staciek pisze:Na początku stycznia oddałem swoje moto do serwisu na przegląd po/przed sezonowy, wymiany płynów, regulacje i wymiana napędu - zębatki wstawili oryginały, zaś łańcuch DID 525 ZUMX - twierdzą, że jest to optymalny zestaw... pożyjemy zobaczymy - teraz trudno ocenić, jako że moto stoi w garażu i czeka ;-) ;-) ;-)

Łańcuch nasmarowałem MOTUL'em C4.

Postaram się po paru tysiącach dać znać jak się spisuje zestaw. :idea:
hymm...

Napęd wymieniony, jak pisałem, ale
- gdy rozpoczął się sezon i kilometrów na liczniku przybywało, zwróciłem uwagę na "szarpanie" przy jeździe. Podczas smarowania łańcucha wydawało mi się, że w miejscu zakucia łańcuch się nie prostuje.
Po sprawdzeniu w palcach - chodzi ładnie. Nie mniej jak moto stoi z podniesionym tylnym kołem i załączoną 1-nką chwilami (tzn. od czasu do czasu) łańcuch skacze tak, że sprzęt stojąc na podnośniku "podskakuje".

Po przeczytaniu miliona postów dochodzę do wniosku, że zapewne muszę się dobrać do gum zabieraka.


PS - co raz bardziej noszę się z zamiarem zainstalowania "olejarki" - przy obecnej aurze, jest wkurzające smarowanie łańcucha co dwa dni - lubię jeździć w deszczu :boss:
;* Varadero XL 1000

matjas
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 74
Rejestracja: ndz mar 11, 2012 11:35 am
Imię: mateusz
Marka motocykla: honda
Model: xl 1000
Rocznik: 2006
Lokalizacja: namysłów

Re: NAPĘD DO VIADERKA

#118 Post autor: matjas »

w moim moto podczas krecenia kolem w pewnym momencie lancuch napina sie jak struna.zebatki sa w dobrym stanie i co teraz,jest sens kupowac sam lancuch,a zebatki zostawic te same ?

Awatar użytkownika
Robinho
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 388
Rejestracja: pt paź 04, 2013 9:48 pm
Imię: Robert
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Tarnów

Re: NAPĘD DO VIADERKA

#119 Post autor: Robinho »

Ja ma tak samo. Mechanik stwierdził ze mam łańcuch "wyciągnięty". Jezeli zęby są ok to nie ma sensu wymieniać wszystkiego z drugiej strony jak wymieniać to komplet. Myślę że sam musisz zdecydować. Mój wymienię w zimie pewnie cały napęd.

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Re: NAPĘD DO VIADERKA

#120 Post autor: zalmen3 »

No masz nierównomiernie wyciągnięty łańcuch - proponuje, jeżeli jeszcze w tym sezonie chcesz polatać, wymień sam łańcuch, a zębatki dopiero zimą. Nic się nie stanie, a przynajmniej nie opróżnisz portfela w trakcie sezonu i będzie na wachę :whatup:
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”