NAPĘD DO VIADERKA

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
paweł76
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 23
Rejestracja: ndz gru 20, 2009 1:11 pm
Lokalizacja: Zaniemyśl k/Poznania

#91 Post autor: paweł76 »

Dziś wymieniałem napęd u siebie, w serwisie w Poznaniu, mechanik odkręcał w lewo ale za pomocą porządnego klucza pneumatycznego ( jak u wulkanizatora do kół) a widac było że paskuda trzyma, bo szło ciężko.
Pozdrawiam Paweł

luzMarija
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 16
Rejestracja: wt gru 08, 2009 9:47 pm
Lokalizacja: Guildford

#92 Post autor: luzMarija »

A co myslicie o tym ustrojstwie? http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... _628wt_941 Uzywajac tego lub podobnego sprzeta mozna zdejmowac/zakladac lancuch bez wiekszych demontazy wszystkiego naokolo.

JAQB
Zapalony motocyklista
Posty: 740
Rejestracja: śr paź 15, 2008 9:42 pm

#93 Post autor: JAQB »

Szczerze mówiąc to szybciej jest zdjąć jedną główną śrubę na wahaczu, i do tego masz pewność co do oryginalnie zakutego łańcucha :wink:

kolim
Zapalony motocyklista
Posty: 797
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 12:33 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#94 Post autor: kolim »

Jak dobrze pokombinujesz nie trzeba zdejmowac wachacza ;-)
Obrazek

luzMarija
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 16
Rejestracja: wt gru 08, 2009 9:47 pm
Lokalizacja: Guildford

#95 Post autor: luzMarija »

Tak czy inaczej kupilem, wyglada dobrze, zobaczymy jak sprawdza sie w akcji.
Jutro wymieniam naped, pod okiem fachowca zeby bylo 'pewnej'.

Czy pamieta ktos jaki jest rozmiar sruby na zdawczej zebatce? 27?

luzMarija
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 16
Rejestracja: wt gru 08, 2009 9:47 pm
Lokalizacja: Guildford

#96 Post autor: luzMarija »

Odpowiem sobie sam, 14tka.

Akcja wymiany napedu zakonczona powodzeniem. Zdawcza byla prawie lysa, dlatego zeby dojechac do kumpla jechalem jak emeryt, angielski emeryt.

Urzadzenie zdalo egzamin, ladnie rozkuwa lancuch a pozniej skuwa.
Najwiekszym wyzwaniem bylo podniesc motonga zeby zdjac kolo - nie mam centrala, wiec w ruch poszedl podnosnik samochodowy, jakies klocki, eh... ale dalismy rade, teraz ciesze sie nowa umiejetnoscia i jazda.

Musze tylko linke sprzegla wymienic, zauwazylem ze sie przeciera.

Awatar użytkownika
Midmere
Uczy się jeździć
Posty: 66
Rejestracja: czw wrz 22, 2011 7:36 am
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2002
Lokalizacja: Gliwice

#97 Post autor: Midmere »

Odświeżę lekko temat: po czym poznać, że napęd się skończył?

Dziś - kolejny dzień obserwowałem, jak na niskich prędkościach moto mi "szarpie" - jadąc czuję się trochę jak na fotelu bujanym :/ Sprawdziłem nacią łańcucha i jest ok. Po podziałce widać, że jeszcze dużo można go naciągać...

Tylne koło było zdejmowane w serwisie do kołkowania, czy to mozliwe, że buce źle moto poskłądali i z tego tytułu takie szrpanie?
Honda Varadero XL 1000

Awatar użytkownika
MaG
Udaje motocyklistę
Posty: 151
Rejestracja: czw gru 08, 2011 4:31 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000VA
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Warszawa

#98 Post autor: MaG »

Sprawdź naciąg w kilku położeniach koła - możliwe, że łańcuch wyciągnął Ci się nierównomiernie i stąd efekt "szarpania". Kolejny element do sprawdzenia do zębatka zdawcza.
oderint dum probent

Czarny
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 758
Rejestracja: wt lip 15, 2008 11:06 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000VA
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa Wawer

#99 Post autor: Czarny »

Ja wymieniam przednią zębatkę po około 17-20tys km, potem przejeżdżam jeszcze około 12-15tys km.
W połowie przebiegu, przy zastosowaniu najmocniejszego przebiegu przednia zębatka jest w złym stanie, warto ją kontrolować.
Ja kiedyś zdjąłem prawie ogoloną.

Awatar użytkownika
Midmere
Uczy się jeździć
Posty: 66
Rejestracja: czw wrz 22, 2011 7:36 am
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2002
Lokalizacja: Gliwice

#100 Post autor: Midmere »

Nie macie przez przypadek zdjęć swoich zużytych zębatek? nie wiem dokładnie jakiego typu uszkodzenia mam sie spodziewać :/
Honda Varadero XL 1000

kolim
Zapalony motocyklista
Posty: 797
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 12:33 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#101 Post autor: kolim »

LUUUUUUUUDZIE,........ dwie zębatki kosztują 200 zł............ Wymieniając je raz do roku (nie sądze źeby znalazła się choć jedna osoba która będzie m,usiała wymienić je częściej.... a szczególnie ja takiej nie znam!!) To juź nie róbcie tragedii źe nie będzie jej zmieniać razem z napędem......

Nie za bardzo rozumiem sens tej konwersacji amen

Najczęściej uszkodzenia na zębatce są mechaniczne :D czyli brakuje ząbków albo są tak śmiesznie pozakręcane :) zimny masz zdjęcie mojej zębatki?? :lol: :lol: :lol:

P.S. Przy czyszczeniu łańcucha wystarczy raz na jakiś czas odkręcić 5 śrub i sprawdzić stan zębatki... przy okazji wyczyścić to wszystko co tam się zbiera.... a róóóóóóóóóóźne rzeczy tam moźna znaleźć i warto tam nieraz zajrzeć.....
Obrazek

Czarny
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 758
Rejestracja: wt lip 15, 2008 11:06 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000VA
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa Wawer

#102 Post autor: Czarny »

Jaki typ uszkodzeń?
Chyba typowy, tak wyglądała moja.
Obrazek

naciąg łańcucha był na zielonym.

werholt
Uczy się jeździć
Posty: 57
Rejestracja: pt gru 23, 2011 2:22 pm
Lokalizacja: Kielce

#103 Post autor: werholt »

Czarny ooooooo ..! Przynajmniej shuriken masz za free ..

Awatar użytkownika
eneron
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 750
Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Hajnówka

#104 Post autor: eneron »

Wczoraj wymieniłem napęd (zdawcza zębatka wyglądała jak u czarnego), dziś dopiero jazdę próbną wykonałem i stwierdzam, że to nie te moto :shock: Odkręcenie gazu powoduje natychmiastową reakcję, teraz słyszę pracą silnika a nie zgrzyt, szum i jazgot :D

DID ZVM2 złoty (dopłata 20zł do złotego) + 2 zębatki JT. W sumie 620zł :roll:

Za to teraz zdecydowanie lepiej się jedzie, moto jakby bardziej zwarte i już nie szarpie podczas jazdy ze stałą prędkością :)
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r

Awatar użytkownika
Midmere
Uczy się jeździć
Posty: 66
Rejestracja: czw wrz 22, 2011 7:36 am
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2002
Lokalizacja: Gliwice

#105 Post autor: Midmere »

A ja mam pytanie : da się z tym żyć? jaka może byc przyczyna, że tak ładnie to metalowe "coś" się odształciło? za luźny łańcuch ? podpowiedzcie, proszę...

http://www.flickr.com/photos/52541480@N ... 861278969/
Honda Varadero XL 1000

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”