Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest Pt lip 19, 2019 4:49 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: N kwi 22, 2018 7:49 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 03/11/2011 o 19:46
Posty: 738
Lokalizacja: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
Wild Hog napisał(a):
eneron napisał(a):
Tym razem postaram się już z brązu założyć.


Można kupić gdzieś w normalnej cenie, czy też ktoś (lub Ty sam) będzie dorabiał?
Całkiem niedawno też mi wywaliło tą przy tylnym cylindrze i czuję że za jakiś czas to się powtórzy, a własnie te z mosiądzu są podobnież o wiele trwalsze.
Co do ceny, to jak szukałem to były gdzieś w Niemczech, bodaj po 50 euro za mały mosiężny krążek....



Brak czasu, Viadro stoi i czeka na wymianę. Dziś była ładna pogoda to polatałem drugim motkiem. Ale do Viadra trochę ciągnie, V-ka ciekawsza od rzędówki :D

Może jutro udam się do sklepu z metalami kolorowymi i kupię kawałek rurki z brązu z naddatkami, oddam do tokarza i przy chwili wolnego wezmę się za wymianę :)

Co do ceny, ile by to nie kosztowało, wymienić trzeba, szkoda czasu na kolejną wymianę, lepiej zrobić raz a dobrze.

Jak już nabędę rurki/tulejki z brązu to napiszę ile kosztowały

_________________
Honda Varadero 1000 - 2006r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn kwi 23, 2018 2:19 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 24/05/2010 o 01:22
Posty: 487
Lokalizacja: Londek
Płeć: Mężczyzna
Imię: Sylwek
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000V
Rocznik: 2009
W sumie to racja, teraz też bym zapłacił aby zrobić raz a porządnie, choć wtedy chciałem za przykładem kolegów wymienić wszystkie od razu, co znacznie podniosłoby koszt samych uszczelek do niezłej kwoty jak za takie małe kawałki mosiądzu. A może dotoczysz więcej i opchniesz? :) Byłbym zainteresowany.

_________________
Bond. James Bond.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn kwi 23, 2018 9:29 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 21/04/2017 o 13:11
Posty: 30
Lokalizacja: Kalisz
Płeć: Nie określono
Imię: Robert
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2006
Tokarz nie weźmie za to milionów monet. Mnie dorobił za 30 zeta, tylko materiał kosztował drugie tyle.

_________________
--
juzeppe

http://www.motowariot.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt kwi 24, 2018 11:40 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 24/05/2010 o 01:22
Posty: 487
Lokalizacja: Londek
Płeć: Mężczyzna
Imię: Sylwek
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000V
Rocznik: 2009
juzeppe napisał(a):
Tokarz nie weźmie za to milionów monet. Mnie dorobił za 30 zeta, tylko materiał kosztował drugie tyle.


Ja wiem, tylko tu gdzie teraz jestem trudno o tokarza :) Dlatego zapytałem, że przy okazji da się dotoczyć kilka sztuk więcej :)

_________________
Bond. James Bond.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr kwi 25, 2018 6:29 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 03/11/2011 o 19:46
Posty: 738
Lokalizacja: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
dzwoniłem do tokarza. Facet ma materiał i wytoczy na żądany wymiar. Wstępnie 1 uszczelka na gotowo to 40 -45 zł natomiast z brązu to około 55 - 60 zł szt....

Powiem szczerze, że przy 3 sztukach kwota robi się mało zachęcająca :/

Do sklepu z metalami kolorowymi mam nie daleko bo w sumie 50 km ale czasu brak aby tam podjechać.

W piątek zahaczę jeszcze osobiście o drugiego tokarza.

Spodziewałem się ok 30 PLN za 1 szt na gotowo....

_________________
Honda Varadero 1000 - 2006r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N kwi 29, 2018 11:03 am 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 03/11/2011 o 19:46
Posty: 738
Lokalizacja: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
Wild Hog napisał(a):
juzeppe napisał(a):
Tokarz nie weźmie za to milionów monet. Mnie dorobił za 30 zeta, tylko materiał kosztował drugie tyle.


Ja wiem, tylko tu gdzie teraz jestem trudno o tokarza :) Dlatego zapytałem, że przy okazji da się dotoczyć kilka sztuk więcej :)



EDIT:

Na poniedziałek na 7:30 jestem dogadany z magikiem, mam dostarczyć kolanko i on ze swego materiału dotoczyć ma uszczelkę.

Ja biorę 1 szt "standardową", którą to zawsze wydmuchuje i 1 szt między kolektor a tłumik bo przy demontażu tłumika lekko ori uszkodziłem.

http://images49.fotosik.pl/1861/d4f37e40916d8117.jpg
(pozycje nr 18 idą 3 sztuki)

Nie mam pojęcia ile to będzie kosztowało, ale skoro się ugadałem, to nie będę po raz trzeci szukał tańszego, który wykona o 10zł taniej.... szkoda mego czasu i jeżdżenia w poszukiwaniach taniości....

Tylko co polecacie, mosiądz czy brąz ??

Nie wiem czy uda mi się ścisnąć te mosiężne/brązowe tulejki zwykła opaską ?? oryginalne są z mieszaniny teflonu i siatki stalowej i da się je ścisnąć bo są plastyczne w miarę, natomiast te "szlachente" są raczej twarde i sztywne i są pewne obawy aby kolejny raz nie trzeba było wszystkiego rozbrajać jak się okaże, że obejmy ich nie ścisnęły i nadal będzie przedmuch..... Jak myśłicie, dawać zapobiegawczo pod te uszczelki pastę do układów wydechowych ????

_________________
Honda Varadero 1000 - 2006r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N kwi 29, 2018 3:01 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 16/01/2016 o 13:47
Posty: 444
Lokalizacja: HH
Płeć: Mężczyzna
Imię: Łukasz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
Nie musisz tego wielce ściskać , wystarczą oryginalne opaski i pasta do połączeń wydechów. Smarujesz składasz i po sprawie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn kwi 30, 2018 2:24 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 03/11/2011 o 19:46
Posty: 738
Lokalizacja: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
Ku@@@ mać !! Za chu@@@ nie mogę złożyć tego !! Mam zrobione tulejki na wymiar jak w oryginale - nie wchodzi w "tulipan" w kolektor wydechowy. Tokarz zebral po zewnątrz na moją prośbę ponownie 0.6 mm i dalej nie wchodzi. tzn wchodzi w kolektor max na 5 mm a pozsostałe23mm strach na chama wbijać (nawet wbić nie ma jak bo nie ma podejścia aby młoteczkiem postukać). Boje się, że jak zacznę na chama wbijać tulejkę i gdy okaże się, że "pierdzi" to wtedy ona tam zostaje na amen :thumbdown:

Zastanawiam się czy aby ponownie nie kupić tych uszczelek z gównolitu i jeździć na nich kolejne 3 - 4 lata i znowu wymieniać.

Wyjąć kolektor to muszę odkręcić lambdę (śrubki stoją na amen, penetrator po 24/h nic nie pomógł - strach ruszać), zacząłem demontować prawy tłumik - jest tak zapieczony na uszczelce łączącej go z kolektorem, że nie mam ruchu aby go "obracać na boki" bo stelaże kufrów nie pozwalają.... zacząłem odkręcać stelaże kufrów (2 śruby do ramy), jedna śruba urwała się i nie mogę jej wykręcić, została jeszcze jedna, której już się boję nawet pneumatem ruszać (stukanie młotkiem przez nasadkę klucza nic nie daje). Jednym słowem w chu... pod górę robota idzie.

Pytanie do tych co zakładali mosiądz/brąz - w kolektor wydechowy ta tulejka ma luźno wchodzić czy na chama się męczyć aby ją tam włożyć ???

Najpierw założyć na kolanko (te co idzie do głowicy) i wtedy trafiać w kolektor czy jakaś inna rada ?????

_________________
Honda Varadero 1000 - 2006r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn kwi 30, 2018 4:53 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 15/05/2013 o 22:01
Posty: 1183
Lokalizacja: Lublin okolice
Płeć: Mężczyzna
Imię: slawek
Marka motocykla: honda
Model: varadero XL1000VA
Rocznik: 2009
Tulipana trza rozgiąć bo opaska go ścisneła.A na kolanko wchodzi?Śrub udarem nie odkręcaj tylko z wyczuciem lewo-prawo.POWOLI.

_________________
kto smaruje ten jedzie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn kwi 30, 2018 7:24 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 03/11/2011 o 19:46
Posty: 738
Lokalizacja: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
W końcu udało się po zebraniu 1mm zewnętrznej części uszczelki....

Tulipana w kolektorze było masakrycznie rozgiąć bo przeszkadzał wahacz i amortyzator a i łańcuch też nie pomagał. Poddałem się z tulipanem w kolektorze (troszkę udało się rozgiąć - 3 listki z 4) pojechałem do tokarza zdjął 0.5mm później szybko do gaażu i dalej nie wchodzi,znowu do tokarza i kolejne 0.5mm i weszło :D z trudem ale weszło :D Oczywiście pasta do tłumików przed włożeniem uszczelki do tulipana.

Moje spostrzeżenie dla tych co będą chcieli w przyszłości wymienić uszczelkę z gównolitu na mosiądz - nie sugerować się wymiarami uszczelki z gównolitu,trzeba robić luźniej o 1mm po zewnątrz i o przynajmniej 0.4 mm w środku. Kolanko wchodzące w kolektor jest owalne (zapewne opaska zniekształciła przy "dociąganiu". Należy pamiętać o zastosowaniu pasty !!!

Obeszło się bez demontażu stelaży i bez wyjmowania kolektora, sondy itp.

Po męczarni z włożeniem uszczelki do tulipana, złapanie kolektorów do głowic to bułka z masłem.

Motocykl odpaliłem, celem utwardzenia się pasty, jest cicho i oby tak pozostało bo kolejny raz nie mam ochoty za to się zabierać.

Uszczelkę z gównolitu montuje się wręcz przyjemnie bo się "poddaje" wszelkim nierównością, owalowi rury, natomiast mosiądz jest sztywny i twardy przez co trzeba się sporo namęczyć, chyba, że komuś się zechce wyciągać kolektor i tulipana wtedy ładnie rozchyli....

Jak mosiądz wydmucha - wstawiam Varadero na Allegro, prościej sprzedać niż 3 raz przez to przechodzić :whatup:

A tak z innej beczki - w razie potrzeby demontażu, ta pasta od uszczelniania wydechów łatwo "rozdziela się" ?? Czy jest to coś na zasadzie "czyma jak spaw" ?


Co do śruby stelaża, druga urwała się również - dwie płaskie 13stki, z wyczuciem i..... urwała się.... na szczęście udało się jedną wybić i zastąpić nową :)

_________________
Honda Varadero 1000 - 2006r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt maja 01, 2018 1:07 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 24/05/2010 o 01:22
Posty: 487
Lokalizacja: Londek
Płeć: Mężczyzna
Imię: Sylwek
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000V
Rocznik: 2009
No cóż... patrząc na Twoje przygody z tym związane, to chyba zostanę przy gównolicie :)
Zobaczę jak długo wytrzyma, jeśli 3-4 lata jak podejrzewasz, to spoko, bo nie wiem czy dożyję :)
Nawet, gdybym miał to wymieniać co drugi sezon, to nie jest to szczególnie trudne :whatup:

_________________
Bond. James Bond.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr maja 02, 2018 8:54 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 16/01/2016 o 13:47
Posty: 444
Lokalizacja: HH
Płeć: Mężczyzna
Imię: Łukasz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
eneron napisał(a):
W końcu udało się po zebraniu 1mm zewnętrznej części uszczelki....

Tulipana w kolektorze było masakrycznie rozgiąć bo przeszkadzał wahacz i amortyzator a i łańcuch też nie pomagał. Poddałem się z tulipanem w kolektorze (troszkę udało się rozgiąć - 3 listki z 4) pojechałem do tokarza zdjął 0.5mm później szybko do gaażu i dalej nie wchodzi,znowu do tokarza i kolejne 0.5mm i weszło :D z trudem ale weszło :D Oczywiście pasta do tłumików przed włożeniem uszczelki do tulipana.

Moje spostrzeżenie dla tych co będą chcieli w przyszłości wymienić uszczelkę z gównolitu na mosiądz - nie sugerować się wymiarami uszczelki z gównolitu,trzeba robić luźniej o 1mm po zewnątrz i o przynajmniej 0.4 mm w środku. Kolanko wchodzące w kolektor jest owalne (zapewne opaska zniekształciła przy "dociąganiu". Należy pamiętać o zastosowaniu pasty !!!

Obeszło się bez demontażu stelaży i bez wyjmowania kolektora, sondy itp.

Po męczarni z włożeniem uszczelki do tulipana, złapanie kolektorów do głowic to bułka z masłem.

Motocykl odpaliłem, celem utwardzenia się pasty, jest cicho i oby tak pozostało bo kolejny raz nie mam ochoty za to się zabierać.

Uszczelkę z gównolitu montuje się wręcz przyjemnie bo się "poddaje" wszelkim nierównością, owalowi rury, natomiast mosiądz jest sztywny i twardy przez co trzeba się sporo namęczyć, chyba, że komuś się zechce wyciągać kolektor i tulipana wtedy ładnie rozchyli....

Jak mosiądz wydmucha - wstawiam Varadero na Allegro, prościej sprzedać niż 3 raz przez to przechodzić :whatup:

A tak z innej beczki - w razie potrzeby demontażu, ta pasta od uszczelniania wydechów łatwo "rozdziela się" ?? Czy jest to coś na zasadzie "czyma jak spaw" ?


Co do śruby stelaża, druga urwała się również - dwie płaskie 13stki, z wyczuciem i..... urwała się.... na szczęście udało się jedną wybić i zastąpić nową :)

Wszystkie uszczelki miedziane wchodza na luźno plus pasta, zamiast się męczyć trzeba było od razu o tym pomysleć. Na pocieszenie teraz będziesz miał już wieczne.
Pasta schodzi lekko , jest mniej więcej konsystencji gipsu, nie jest jak spaw i nie skleja.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr maja 02, 2018 9:21 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 03/11/2011 o 19:46
Posty: 738
Lokalizacja: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
LukasW napisał(a):
Wszystkie uszczelki miedziane wchodza na luźno plus pasta, zamiast się męczyć trzeba było od razu o tym pomyśleć. Na pocieszenie teraz będziesz miał już wieczne.
Pasta schodzi lekko , jest mniej więcej konsystencji gipsu, nie jest jak spaw i nie skleja.


Gdy pierwszy raz montowałem gównolit, wchodził też ciężko i z oporem ale był "plastyczny", mosiądz jest twardy i nie chce współpracować przy montażu.
Zadałem pytanie na temat pasowania kiedy stałem przed dylematem dalejj się siłować czy zluzować wymiar (wymiar zdjęty z gwónolitu), odpowiedzi brak, więc zaryzykowałem i zostało zebrane 1mm materiału po zewnątrz i z oporem weszło. Sądziłem, że im ciaśniej spasowane tym lepiej.... w sumie iść tym tropem to można i samą pastą ubytek gównolitu zasmarować i powinno być cicho... tylko na jak długo ? :D

Jestem takiego zdania, że im ciaśniejsze połączenie tym szczelniej i trwalej będzie i tego się trzymam.



Jeszcze nie odbyłem jady próbnej (czas) ale po odpaleniu silnika jest cicho :/ Jutro zrobię jadę próbną :D Mam nadzieję,że będzie OK

_________________
Honda Varadero 1000 - 2006r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr maja 02, 2018 9:56 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 16/01/2016 o 13:47
Posty: 444
Lokalizacja: HH
Płeć: Mężczyzna
Imię: Łukasz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
Będzie dobrze :)) żeś się napocił i nalatał
ps. rury są też lekko jajowate a pastą da się sporo uzupełnić , ja tam mam w zapasie kilka oryginałów bo to nie tylko w naszych vara wydmuchuje


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So cze 30, 2018 8:29 am 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 14/03/2016 o 14:52
Posty: 23
Lokalizacja: TJE
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2004
przyszedł czas i na mnie. muszę wymienić tuleję. co do tej z mosiądzu to jaki w końcu wymiar zrobić? bo z tego co czytam to wywnioskowałem, że należy zmniejszyć średnicę zewnętrzną o 1mm, czyli 38(środek) x 43 (zewnątrz) x 24.

_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL