tempertura silnika

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Gregor
Zapalony motocyklista
Posty: 1656
Rejestracja: ndz cze 30, 2013 11:01 pm
Imię: Grzesiek
Marka motocykla: Triumph
Model: Tiger 1200
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Krzeszów k. Wałbrzycha

Re: tempertura silnika

#16 Post autor: Gregor »

hehe u mnie po założeniu z tico pierwsza nagrzewa się ta z wentylatorem. Druga zaczyna dopiero jak wskaźnik jest w okolicy 2 kreski
Romet Kadet >> CZ 350 >> junak M 10 >> junak M 10 z koszem >> dniepr MT16 (kosz) >> kawasaki KZ 550 >> suzski GS 1000 >> honda Varadero >> TEX 1200

motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

Re: tempertura silnika

#17 Post autor: motoendriu »

Gregor pisze:hehe u mnie po założeniu z tico pierwsza nagrzewa się ta z wentylatorem. Druga zaczyna dopiero jak wskaźnik jest w okolicy 2 kreski
Kurde... może mi się porąbało. W każdym razie jedna z nich. A jak miałeś na oryginale ?
Tak czy inaczej zaczyna mnie to trochę irytować.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

Awatar użytkownika
Gregor
Zapalony motocyklista
Posty: 1656
Rejestracja: ndz cze 30, 2013 11:01 pm
Imię: Grzesiek
Marka motocykla: Triumph
Model: Tiger 1200
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Krzeszów k. Wałbrzycha

Re: tempertura silnika

#18 Post autor: Gregor »

a tego nie wiem. zainteresowałem się jak zauważyłem że mi wskazówka nie podchodzi wyżej.
Romet Kadet >> CZ 350 >> junak M 10 >> junak M 10 z koszem >> dniepr MT16 (kosz) >> kawasaki KZ 550 >> suzski GS 1000 >> honda Varadero >> TEX 1200

motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

Re: tempertura silnika

#19 Post autor: motoendriu »

Jak będę miał chwile to założę oryginał i sprawdzę.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

Re: tempertura silnika

#20 Post autor: motoendriu »

Wszystko jasne. Po założeniu oryginalnego termostatu silnik na postoju nagrzewa sie dość szybko. Gdy wskaźnik temp. dojdzie do pierwszej kreski termostat zaczyna puszczac płyn na chłodnicę z wentylatorem gdy chłodnica ta zaczyna być delikatnie ciepła a nawet letnia zaczyna sie nagrzewac druga. Dzieje sie to prawie jednocześnie. Gdy mielem termostat z tico zdecydowanie od razu zaczynala grzac jedna z chlodnic. Chyba ten dodatkowy "grzybek" u dolu w oryginalnym termostacie ma znaczenie w rownym nagrzewaniu chlodnic.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

Re: tempertura silnika

#21 Post autor: motoendriu »

Zapomniałem dodać, że normą jest przynajmniej w przypadku mojego sprzęta, iż temp. dojdzie tylko do pierwszej kreski na trasie. W terenie przy wolnej jeździe dojdzie do drugiej /pionu/ po czym załącza się wentylator.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

zonk1
Rekrut
Posty: 35
Rejestracja: sob cze 14, 2014 9:14 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000VA
Rocznik: 2004

Re: tempertura silnika

#22 Post autor: zonk1 »

Czy do wymiany termostatu trzeba zdejmować bak, czy wystarczy go tylko podnieść na tej "drabince" spod siedzenia? I czy przy każdym odkręcaniu termostatu, należy wymienić oring?

Awatar użytkownika
wodzuwo
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 535
Rejestracja: ndz sty 11, 2015 4:23 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Mazowieckie, Mława

Re: tempertura silnika

#23 Post autor: wodzuwo »

motoendriu pisze:
Gregor pisze:A jak zachowują się chłodnice? nagrzewają się jednakowo czy wcześniej jedna a później druga?
Po założeniu termostatu z TICO sprawdzałem i pierwsza zaczęła się nagrzewać lewa ta bez wentylatora. Nie wiem jak było na oryginale. Dodam, że termostaty się różnią budową. Z tiko nie ma dodatkowej sprężyny i klapki od spodu. Patrzyłem dziś raz jeszcze i zaraz po odpaleniu maszyny obie chłodnice rozgrzewają się jednocześnie ale już od samego początku tak jakby pier.... termostat. Będę musiał ponownie założyć oryginał na pewno sprawny i sprawdzić raz jeszcze.
Przy takich objawach na 100% padnięty masz termostat.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”