tempertura silnika

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

tempertura silnika

#1 Post autor: motoendriu »

Zapytanie do wszystkich. Jaką temp. osiąga u Was silnik a konkretnie do którego momentu dochodzi wskaźnik. Pytam bo nie mam chwilowo owiewki silnika tego niby pługa i wskaźnik w ogóle się nie ruszył. Wcześniej coś tam wskazywał dochodził do pierwszej kreski. teraz nie wiem czy termostat "siadł" czy też bez tej osłony silnik jest za bardzo schładzany. Dodam, że chodzi o SD01
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: tempertura silnika

#2 Post autor: james »

Prawidłowa temperatura silnika jest, gdy wskazówka znajduje się delikatnie poniżej drugiej kreski. U mnie, nawet jak było 0 na dworze to udało się normalnie "dogrzać" moto, więc u Ciebie ewidentnie jest jakiś problem - albo termostat, albo czujnik. Najlepiej odpal moto i sprawdź na postoju, czy chłodnice robią się letnie, czy dopiero po pewnym czasie "nagle" robią się gorące (efekt pożądany).

motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

Re: tempertura silnika

#3 Post autor: motoendriu »

james pisze:odpal moto i sprawdź na postoju, czy chłodnice robią się letnie, czy dopiero po pewnym czasie "nagle" robią się gorące (efekt pożądany).
Na postoju temperaturę wskazuje ale nie przyszło mi do głowy, że może być coś nie tak, więc skorzystam z twojej rady i sprawdzę .
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

Awatar użytkownika
zielonecki
Udaje motocyklistę
Posty: 162
Rejestracja: pt paź 05, 2012 10:06 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000
Rocznik: 2000
Lokalizacja: okolice Parczewa

Re: tempertura silnika

#4 Post autor: zielonecki »

u mnie przy 4 stopniach temperatura silnika trzyma się kurczowo drugiej kreski, dzięki termostatowi z tico
Varadero XL 1000 SD01
mz etz 250
wsk 125
shl 150
ogar 205

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1488
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: tempertura silnika

#5 Post autor: melon1968 »

zielonecki pisze:u mnie przy 4 stopniach temperatura silnika trzyma się kurczowo drugiej kreski, dzięki termostatowi z tico
A wcześniej jaką miałeś temperaturę i jakiej firmy założyłeś termostat.

motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

Re: tempertura silnika

#6 Post autor: motoendriu »

motoendriu pisze:
james pisze:odpal moto i sprawdź na postoju, czy chłodnice robią się letnie, czy dopiero po pewnym czasie "nagle" robią się gorące (efekt pożądany).
Na postoju temperaturę wskazuje ale nie przyszło mi do głowy, że może być coś nie tak, więc skorzystam z twojej rady i sprawdzę .
Sprawdziłem. Jest pożądany efekt. Widać osłona silnika tzw. pług ma duże znaczenie w wychłodzeniu silnika.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

Benio
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 50
Rejestracja: wt kwie 26, 2011 3:23 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: tempertura silnika

#7 Post autor: Benio »

U mnie to wygląda tak :

Obrazek

Zdjęcie zrobione po chwilowym postoju w czasie jazdy wskazówka spada ciut poniżej drugiej kreski:)
Grzegorz

motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

Re: tempertura silnika

#8 Post autor: motoendriu »

motoendriu pisze:
motoendriu pisze:
james pisze:odpal moto i sprawdź na postoju, czy chłodnice robią się letnie, czy dopiero po pewnym czasie "nagle" robią się gorące (efekt pożądany).
Na postoju temperaturę wskazuje ale nie przyszło mi do głowy, że może być coś nie tak, więc skorzystam z twojej rady i sprawdzę .
Sprawdziłem. Jest pożądany efekt. Widać osłona silnika tzw. pług ma duże znaczenie w wychłodzeniu silnika.
I dupa. Okazuje się, że w czasie jazdy nadal dojdzie do pierwszej kreski mimo założonej osłony silnika. Dla pewności kupiłem za parę złociszy termostat do TICO - pasuje więc założyłem i .... nic. Temperatura nie podejdzie dalej niż do pierwszej kreski. Widać tak ma być. Na termostacie z tico napisano, że otwiera się przy 82 st.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

Awatar użytkownika
zielonecki
Udaje motocyklistę
Posty: 162
Rejestracja: pt paź 05, 2012 10:06 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000
Rocznik: 2000
Lokalizacja: okolice Parczewa

Re: tempertura silnika

#9 Post autor: zielonecki »

melon1968 pisze:
zielonecki pisze:u mnie przy 4 stopniach temperatura silnika trzyma się kurczowo drugiej kreski, dzięki termostatowi z tico
A wcześniej jaką miałeś temperaturę i jakiej firmy założyłeś termostat.
wcześniej miałem lekko ponad pierwszą kreskę, a termostat jak znajdę pudło to napiszę jakiej firmy
Varadero XL 1000 SD01
mz etz 250
wsk 125
shl 150
ogar 205

Awatar użytkownika
Gregor
Zapalony motocyklista
Posty: 1656
Rejestracja: ndz cze 30, 2013 11:01 pm
Imię: Grzesiek
Marka motocykla: Triumph
Model: Tiger 1200
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Krzeszów k. Wałbrzycha

Re: tempertura silnika

#10 Post autor: Gregor »

Benio pisze:U mnie to wygląda tak :

Obrazek

Zdjęcie zrobione po chwilowym postoju w czasie jazdy wskazówka spada ciut poniżej drugiej kreski:)
Hmm... wczoraj zauważyłem, że wskazówka temperatury podczas jazdy jest tylko odrobinę nad pierwszą kreską (po około 100 km jazdy). Na postoju trzyma się na drugiej (jak na zdjęciu) - sprawdzane dzisiaj. Co może być tego przyczyną? Jak rozumiem powinna cały czas być temperatura wyższa. Chłodnice do gorącego na postoju nagrzewają się około 1 minuty.
Romet Kadet >> CZ 350 >> junak M 10 >> junak M 10 z koszem >> dniepr MT16 (kosz) >> kawasaki KZ 550 >> suzski GS 1000 >> honda Varadero >> TEX 1200

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: tempertura silnika

#11 Post autor: płock1964 »

Gregor pisze:
Benio pisze:U mnie to wygląda tak :

Obrazek

Zdjęcie zrobione po chwilowym postoju w czasie jazdy wskazówka spada ciut poniżej drugiej kreski:)
Hmm... wczoraj zauważyłem, że wskazówka temperatury podczas jazdy jest tylko odrobinę nad pierwszą kreską (po około 100 km jazdy). Na postoju trzyma się na drugiej (jak na zdjęciu) - sprawdzane dzisiaj. Co może być tego przyczyną? Jak rozumiem powinna cały czas być temperatura wyższa. Chłodnice do gorącego na postoju nagrzewają się około 1 minuty.
Sprawdziłbym termostat.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

Benio
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 50
Rejestracja: wt kwie 26, 2011 3:23 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: tempertura silnika

#12 Post autor: Benio »

Jeżeli temperatura na postoju rośnie a podczas jazdy spada to przyczyną jest uszkodzony termostat;) też tak miałem:/ po wyciągnięciu termostatu okazało się że jest cały czas otwarty:/ koszt oryginalnego termostatu to około 230 zł w ASO (cena z 2012 roku). Po zapoznaniu się z tematem zaufałem chłopakom z forum i nabyłem termostat i tico i do dzisiaj działa bez zarzutu;)
motoendriu pisze:
motoendriu pisze:
motoendriu pisze:
james pisze:odpal moto i sprawdź na postoju, czy chłodnice robią się letnie, czy dopiero po pewnym czasie "nagle" robią się gorące (efekt pożądany).
Na postoju temperaturę wskazuje ale nie przyszło mi do głowy, że może być coś nie tak, więc skorzystam z twojej rady i sprawdzę .
Sprawdziłem. Jest pożądany efekt. Widać osłona silnika tzw. pług ma duże znaczenie w wychłodzeniu silnika.
I dupa. Okazuje się, że w czasie jazdy nadal dojdzie do pierwszej kreski mimo założonej osłony silnika. Dla pewności kupiłem za parę złociszy termostat do TICO - pasuje więc założyłem i .... nic. Temperatura nie podejdzie dalej niż do pierwszej kreski. Widać tak ma być. Na termostacie z tico napisano, że otwiera się przy 82 st.
Sprawdź czujnik temperatury;)
Grzegorz

motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

Re: tempertura silnika

#13 Post autor: motoendriu »

Benio pisze:Jeżeli temperatura na postoju rośnie a podczas jazdy spada to przyczyną jest uszkodzony termostat;) też tak miałem:/ po wyciągnięciu termostatu okazało się że jest cały czas otwarty:/ koszt oryginalnego termostatu to około 230 zł w ASO (cena z 2012 roku). Po zapoznaniu się z tematem zaufałem chłopakom z forum i nabyłem termostat i tico i do dzisiaj działa bez zarzutu;)
motoendriu pisze:
motoendriu pisze:
motoendriu pisze:
james pisze:odpal moto i sprawdź na postoju, czy chłodnice robią się letnie, czy dopiero po pewnym czasie "nagle" robią się gorące (efekt pożądany).
Na postoju temperaturę wskazuje ale nie przyszło mi do głowy, że może być coś nie tak, więc skorzystam z twojej rady i sprawdzę .
Sprawdziłem. Jest pożądany efekt. Widać osłona silnika tzw. pług ma duże znaczenie w wychłodzeniu silnika.
I dupa. Okazuje się, że w czasie jazdy nadal dojdzie do pierwszej kreski mimo założonej osłony silnika. Dla pewności kupiłem za parę złociszy termostat do TICO - pasuje więc założyłem i .... nic. Temperatura nie podejdzie dalej niż do pierwszej kreski. Widać tak ma być. Na termostacie z tico napisano, że otwiera się przy 82 st.
Sprawdź czujnik temperatury;)
Czujnik raczej sprawny bo na postoju dojdzie do pionu/połowy/ po czym załącza wentylator.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

Awatar użytkownika
Gregor
Zapalony motocyklista
Posty: 1656
Rejestracja: ndz cze 30, 2013 11:01 pm
Imię: Grzesiek
Marka motocykla: Triumph
Model: Tiger 1200
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Krzeszów k. Wałbrzycha

Re: tempertura silnika

#14 Post autor: Gregor »

A jak zachowują się chłodnice? nagrzewają się jednakowo czy wcześniej jedna a później druga?
Romet Kadet >> CZ 350 >> junak M 10 >> junak M 10 z koszem >> dniepr MT16 (kosz) >> kawasaki KZ 550 >> suzski GS 1000 >> honda Varadero >> TEX 1200

motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

Re: tempertura silnika

#15 Post autor: motoendriu »

Gregor pisze:A jak zachowują się chłodnice? nagrzewają się jednakowo czy wcześniej jedna a później druga?
Po założeniu termostatu z TICO sprawdzałem i pierwsza zaczęła się nagrzewać lewa ta bez wentylatora. Nie wiem jak było na oryginale. Dodam, że termostaty się różnią budową. Z tiko nie ma dodatkowej sprężyny i klapki od spodu. Patrzyłem dziś raz jeszcze i zaraz po odpaleniu maszyny obie chłodnice rozgrzewają się jednocześnie ale już od samego początku tak jakby pier.... termostat. Będę musiał ponownie założyć oryginał na pewno sprawny i sprawdzić raz jeszcze.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”