Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest N lip 21, 2019 10:40 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn maja 05, 2014 10:02 am 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 09/03/2013 o 09:59
Posty: 26
Lokalizacja: Oleszyce/ Lubaczów
Płeć: Nie określono
Od jakiegoś czasu dzieje mi sie cos z układem chlodzenia. Po zalaniu świeżego płynu i przejechaniu około 100 km zbiorniczek wyrownawczy zaczyna być pełny, tak że jak sie odkreca koreczek zbiorniczka, to zaczyna sie wylewac płyn. Po odkreceniu korka na chłodnicy słychać uciekajace powietrze. Oczywiście jak sie zrobi około 3 tys km płyn ze zbiorniczka jest juz wywalany przez odpowietrzenie i jest go malo. Patrzylem w caly układ, bierzaca woda przelalem by ewentualnie cos odetkac. Sprawdzilem termostat w gorącej wodzie. Zatrzymalem sie na zaworku korka chlodnicy. Czy aby on blokuje i nie puszcza? Jak macie pomysł to chętnie poslucham. :)
Rocznik 2001 gaznik
Jeżeli też myślicie ze to moze byc korek, to gdzie taki badziew dostanę? :p


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt maja 06, 2014 7:30 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Offline

Dołączył(a): 25/11/2012 o 21:51
Posty: 427
Lokalizacja: Leżajsk
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Pyca napisał(a):
Od jakiegoś czasu dzieje mi sie cos z układem chlodzenia. Po zalaniu świeżego płynu i przejechaniu około 100 km zbiorniczek wyrownawczy zaczyna być pełny, tak że jak sie odkreca koreczek zbiorniczka, to zaczyna sie wylewac płyn. Po odkreceniu korka na chłodnicy słychać uciekajace powietrze. Oczywiście jak sie zrobi około 3 tys km płyn ze zbiorniczka jest juz wywalany przez odpowietrzenie i jest go malo. Patrzylem w caly układ, bierzaca woda przelalem by ewentualnie cos odetkac. Sprawdzilem termostat w gorącej wodzie. Zatrzymalem sie na zaworku korka chlodnicy. Czy aby on blokuje i nie puszcza? Jak macie pomysł to chętnie poslucham. :)
Rocznik 2001 gaznik
Jeżeli też myślicie ze to moze byc korek, to gdzie taki badziew dostanę? :p
Korek od chłodnicy jest jedynie zaworem bezpieczeństwa. Napisz czy zbiorniczek otwierasz na zimno czy na gorąco. Może masz zapowietrzony układ chłodzący?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt maja 06, 2014 10:13 am 
Sympatyk Weteran
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 18/10/2009 o 14:36
Posty: 543
Lokalizacja: Płock - Schwedt
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Yanek napisał(a):
Pyca napisał(a):
Od jakiegoś czasu dzieje mi sie cos z układem chlodzenia. Po zalaniu świeżego płynu i przejechaniu około 100 km zbiorniczek wyrownawczy zaczyna być pełny, tak że jak sie odkreca koreczek zbiorniczka, to zaczyna sie wylewac płyn. Po odkreceniu korka na chłodnicy słychać uciekajace powietrze. Oczywiście jak sie zrobi około 3 tys km płyn ze zbiorniczka jest juz wywalany przez odpowietrzenie i jest go malo. Patrzylem w caly układ, bierzaca woda przelalem by ewentualnie cos odetkac. Sprawdzilem termostat w gorącej wodzie. Zatrzymalem sie na zaworku korka chlodnicy. Czy aby on blokuje i nie puszcza? Jak macie pomysł to chętnie poslucham. :)
Rocznik 2001 gaznik
Jeżeli też myślicie ze to moze byc korek, to gdzie taki badziew dostanę? :p
Korek od chłodnicy jest jedynie zaworem bezpieczeństwa. Napisz czy zbiorniczek otwierasz na zimno czy na gorąco. Może masz zapowietrzony układ chłodzący?


Raczej nie jest to wina korka. Takie efekty daje sprawny korek. W czasie pracy silnika w chłodnicach jest nadciśnienie, bo płyn jest silnie rozszerzalny w funkcji temperatury. Żeby nie rozerwało węży lub chłodnic, w korku jest zaworek wypuszczający nadmiar płynu do zbiorniczka wyrównawczego. I odwrotnie - przy stygnięciu płyn objętość zmniejsza - więc w korku mamy drugi zaworek, który wpuszcza płyn z powrotem.

Należy zastanowić się, dlaczego u Ciebie są takie duże wahania. Widzę tu cztery możliwości:

1. Nie potrafisz prawidłowo odpowietrzyć układu - ja zalewam płyn, na otwartej chłodnicy odpalam, od czasu do czasu przegazówka, czekam na start wentylatora ( cały czas uzupełniam płyn ). Po wyłączeniu wentylatora gaszę silnik, dolewam do pełna, zakręcam korek, wlewam płyn do zbiorniczka i udaję się na przejażdżkę - tak ok. 20 km. Rano uzupełniam płyn w zbiorniczku i chłodnicy.
2. Używasz niewłaściwego płynu o nieznanych parametrach.
3. W silniku jest uszkodzenie ( najczęściej uszczelka pod głowicą ) i spaliny dostają się do układu - to można zdiagnozować ( bez wcześniejszego rozbierania silnika ) w dobrej stacji - Bosch albo podobna, czasem norauto - musisz poszukać .
4. Po płukaniu układu nie opróżniłeś go w całości z wody - nawiasem mówiąc, płukanie układu wodą to kiepski pomysł - są specjalne płyny i je należy stosować.

Sprawdziłbym także czystość chłodnic z zewnątrz, czy z przodu nic nic ich nie zasłania. A także korek zbiorniczka - czy ma sprawne odpowietrzenie.

_________________
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr maja 07, 2014 11:41 am 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 09/03/2013 o 09:59
Posty: 26
Lokalizacja: Oleszyce/ Lubaczów
Płeć: Nie określono
Jeżeli chodzi o odpowietrzanie, to nic innego nie robie.

Te Objawy były jeszcze przed plukaniem chłodnicy, a musiałem to zrobić, gdyż był dziwny osad i kamień. Zalalem specjalnym preparatem by pozbyć sie kamienia. Po przejechaniu 100 km mam go wylac. Srobka z bloku i wąż chłodnicy chyba wystarczy do wylania płynu? Dzisiaj wszystko bedzie wiadomo.

Płyn stosowany - borygo, petrygo. I bez różnicy.

To nie uszczelka, zdiagnozowane.

Dzisiaj bede oglądał układ to zobaczymy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt maja 13, 2014 11:18 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 01/08/2013 o 22:03
Posty: 733
Lokalizacja: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Borygo czy petrygo nie nadaja sie do motocykli Sa to plyny do samochodow o duzo mniejszej temp. wrzenia. Plyn motocyklowy wrze powyzej 120 i wiecej stopni w zaleznosci od rodzaju plynu. Moze zacznij od zalania silnika wlasciwym plynem.

_________________
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt maja 13, 2014 11:49 pm 
Sympatyk Weteran
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 06/08/2013 o 07:37
Posty: 723
Lokalizacja: Racibórz
Płeć: Mężczyzna
Imię: Maciek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2011
motoendriu napisał(a):
Borygo czy petrygo nie nadaja sie do motocykli Sa to plyny do samochodow o duzo mniejszej temp. wrzenia. Plyn motocyklowy wrze powyzej 120 i wiecej stopni w zaleznosci od rodzaju plynu. Moze zacznij od zalania silnika wlasciwym plynem.


Nie nadaje się? ciekawa teoria, chyba myślisz o motocyklach jeżdżących w ekstremalnych warunkach wtedy zgoda..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr maja 14, 2014 7:49 am 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 01/08/2013 o 22:03
Posty: 733
Lokalizacja: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Merlin napisał(a):
motoendriu napisał(a):
Borygo czy petrygo nie nadaja sie do motocykli Sa to plyny do samochodow o duzo mniejszej temp. wrzenia. Plyn motocyklowy wrze powyzej 120 i wiecej stopni w zaleznosci od rodzaju plynu. Moze zacznij od zalania silnika wlasciwym plynem.


Nie nadaje się? ciekawa teoria, chyba myślisz o motocyklach jeżdżących w ekstremalnych warunkach wtedy zgoda..

Tak mi powiedział dawno temu gość znający się na mechanice a i sam doświadczyłem podobnego przypadku w motocyklu Yamaha XZ 550 jak i mój kolega w suzuki vtx 1300. W obu przypadkach na trasie było wszystko ok. w mieście zaczęło się gotowanie i przelewy. Na sygnalizacji świetlnej zawsze pozostawialiśmy plamę. Po wymianach płynów na typowo motocyklowy problemy zniknęły.
Jaki sens ma w takim razie produkcja drogich płynów motocyklowych o zwiększonej temp.
Z pewnością masz rację co do ekstremalnych warunków. Ja rozumuje to tak. Silnik samochodowy o pojemności 1000ccm ma dużo większą chłodnicę i lepsze chłodzenie niż viadro czy inne motocykle.

_________________
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr maja 14, 2014 8:40 am 
Sympatyk Weteran
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 06/08/2013 o 07:37
Posty: 723
Lokalizacja: Racibórz
Płeć: Mężczyzna
Imię: Maciek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2011
A silniki chłodzone powietrzem stojące w korku?
Mój syn od lat jeździ na Kawasaki Ninja a kolega na Yamasze XV1300 obaj własnie na Borygo, po mieście też i żadnych problemów.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr maja 14, 2014 12:59 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 01/08/2013 o 22:03
Posty: 733
Lokalizacja: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Merlin napisał(a):
A silniki chłodzone powietrzem stojące w korku?
Mój syn od lat jeździ na Kawasaki Ninja a kolega na Yamasze XV1300 obaj własnie na Borygo, po mieście też i żadnych problemów.

Wiatraka też miałem i w terenie czy mieście tłok po rozgrzaniu silnika puchł do takiego stopnia, że po zgaszeniu silnika rozrusznik go nie mógł ruszyć do momentu ostudzenia. Wiatrak sie przegrzeje aż zablokuje tłok. Widziałem na własne oczy jak 4ro cylindrowego olejaka bodajże yamaha katowali aż się zablokował silnik. Szybka diagnoza - zatarty. Na następny dzień odpalił jakby nigdy nic. Czary czy technologia ? NIe twierdze że nie masz racji. Bo z własnego doświadczenia rację masz.
A dlaczego dwa takie same motocykle o tym samym przebiegu i po regulacjach mają różne spalanie czy zużycie oleju ? Każdy motocykl to inna bajka.
Wracając do płynu to opisałem własne spostrzeżenia i doświadczenia i to co ja bym zrobił.
Wydaje mi się że jeden model motocykla ma bardziej wydolne chłodzenie drugi zaś mniej. A może poprzedni właściciel nasypał jakiegoś dziadostwa do uszczelnienia cieknącej uszczelki czy węża i zatkał nie to co trzeba ? Chyba jest możliwe wtedy, że mimo iż viadra mogą jeździć na petrygo ten przypadek będzie go wylewał ?

_________________
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr maja 14, 2014 10:20 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 20/08/2012 o 13:35
Posty: 401
Lokalizacja: Warszawa /Międzylesie/
Płeć: Mężczyzna
Imię: Staszek
Model: Varadero SD02
Rocznik: 2004
Merlin napisał(a):
A silniki chłodzone powietrzem stojące w korku?
Mój syn od lat jeździ na Kawasaki Ninja a kolega na Yamasze XV1300 obaj własnie na Borygo, po mieście też i żadnych problemów.



Koledzy, można rozwodzić się i udowadniać, że wielbłąd ma garba...

jeśli Kolega wie lepiej - jego wybór :lol:
pozostaje życzyć wszystkiego najlepszego i dużo szczęścia.

PS - ktoś po coś wymyślił serwisówkę i specyfikacje...
tylko nie wiadomo po co :whatup: ;) ;)

_________________
;* Varadero XL 1000


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr maja 14, 2014 11:10 pm 
Sympatyk Weteran
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 06/08/2013 o 07:37
Posty: 723
Lokalizacja: Racibórz
Płeć: Mężczyzna
Imię: Maciek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2011
http://www.sochaczew.boryszew.com.pl/up ... zp_453.pdf
KARTA CHARAKTERYSTYKI Koncentrat Płynu Borygo Alu Formuła
Sekcja 9. Właściwości fizyczne i chemiczne

"początkowa temperatura wrzenia 160°C"

http://admoto.pl/pub/art.asp?g=GS&n=0725&f=mh_400.xml


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz maja 15, 2014 7:08 am 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 15/05/2013 o 22:01
Posty: 1183
Lokalizacja: Lublin okolice
Płeć: Mężczyzna
Imię: slawek
Marka motocykla: honda
Model: varadero XL1000VA
Rocznik: 2009
Pyca napisał(a):
Jeżeli chodzi o odpowietrzanie, to nic innego nie robie.

Te Objawy były jeszcze przed plukaniem chłodnicy, a musiałem to zrobić, gdyż był dziwny osad i kamień. Zalalem specjalnym preparatem by pozbyć sie kamienia. Po przejechaniu 100 km mam go wylac. Srobka z bloku i wąż chłodnicy chyba wystarczy do wylania płynu? Dzisiaj wszystko bedzie wiadomo.

Płyn stosowany - borygo, petrygo. I bez różnicy.

To nie uszczelka, zdiagnozowane.

Dzisiaj bede oglądał układ to zobaczymy.

Pożycz korek i sprawdź czy dalej będą te same objawy.Jeśli tak to zmierz ciśnienie w układzie

_________________
kto smaruje ten jedzie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz maja 15, 2014 11:46 am 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 01/08/2013 o 22:03
Posty: 733
Lokalizacja: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Z podanych kart charakterystyki wynika jasno, ze płyn borygo nadaje sie do motocykli. Moja niewiedza doprowadzila do niepotrzebnego zamieszania. Przepraszam i dziekuje za pomocne informacje. Widac przyczyny wycieku plynow w moim przypadku byly inne.

_________________
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz maja 15, 2014 4:34 pm 
Sympatyk Weteran
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 06/08/2013 o 07:37
Posty: 723
Lokalizacja: Racibórz
Płeć: Mężczyzna
Imię: Maciek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2011
Nie ma za co przepraszać Kolego, po to jest forum aby wymieniać się doświadczeniem i wiedzą.
Nikt nie posiadł wszystkich rozumów.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt cze 13, 2014 5:28 pm 
Sympatyk Weteran
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 18/10/2009 o 14:36
Posty: 543
Lokalizacja: Płock - Schwedt
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
motoendriu napisał(a):
Z podanych kart charakterystyki wynika jasno, ze płyn borygo nadaje sie do motocykli. Moja niewiedza doprowadzila do niepotrzebnego zamieszania. Przepraszam i dziekuje za pomocne informacje. Widac przyczyny wycieku plynow w moim przypadku byly inne.


Czy już wiadomo, co było przyczyną takiego zachowania płynu ?

_________________
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL