Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest N sty 20, 2019 2:38 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: N sty 18, 2015 5:57 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 26/01/2014 o 11:27
Posty: 17
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: HONDA
Model: VARADERO XL 1000
Rocznik: 2003
Witam.
SD02, 2003, podczas jazdy, kiedy manetka jest lekko odkręcona i moto porusza się z wcześniej uzyskaną prędkością dochodzi
do kichnięcia ciśnienia w airbox. W przypadku gdy w takiej sytuacji dodam gazu kichnie często. Problem występuje przy dobrze rozgrzanym silniku. Kilka razy zdarzyło się, że podczas ruszania z postoju na czerwonym świetle strzelił i silnik zgasł.
To nie występuje cały czas, ale się zdarza. Już znam efekt i okoliczności tego problemu i nauczyłem się eliminować warunki
kiedy to powstaje. Jeździć się da, lecz lepiej byłoby takiego zjawiska nie mieć. Wymieniłem świece na nowe, filtr powietrza, przedmuchałem wszystkie przewody odp. zbiornik. Niestety nie przyniosło to pożądanego efektu.
Od wymiany przejechałem ok. 12000 km. i ten efekt nie nasila się, ale lubi kichnąć.
Jeżeli ktoś zna rozwiązanie tego zjawiska, to proszę o podpowiedź jak się go pozbyć.

pozdrawiam
Grzegorz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N sty 18, 2015 7:41 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 1968
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Wtrysk? Gaźnik? (nie pamiętam czy w 2003 był już wtrysk :( )
Jak gaźnik to synchro - miałem podobny objaw :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N sty 18, 2015 9:12 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 26/01/2014 o 11:27
Posty: 17
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: HONDA
Model: VARADERO XL 1000
Rocznik: 2003
wtrysk. model od 2003 do góry.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N sty 18, 2015 9:49 pm 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 09/01/2014 o 20:54
Posty: 143
Lokalizacja: Bełchatów / Piotrków Tryb.
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
Marka motocykla: HONDA
Model: VARADERO XL 1000
Rocznik: 2006
kolego powiedz mi czy moto ma nierówną pracę, potrafi przerywać podczas jazdy? jak wygląda sytuacja podczas zapalania i dodawania ssania? U mnie były podobne objawy, które powoli się nasilały, też starałem się je eliminować, wymieniłem połowę motocykla i nic. problem rozwiązałem dopiero pod koniec roku, powód- POMPA PALIWA. Po jej zmianie wszystkie objawy i niedogodności natychmiastowo zniknęły. Daj znać kiedy i jakie występują objawy, ale ja stawiam na pompę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N sty 18, 2015 10:18 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 26/01/2014 o 11:27
Posty: 17
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: HONDA
Model: VARADERO XL 1000
Rocznik: 2003
Odpala na zimnym, ciepłym ok. Nie szarpie, pracuje równo. Jedzie płynnie, przyśpiesza ok. przy kichnięciu jest lekkie szarpnięcie.
Czasem przy bardzo wys. temp. otoczenia (np. Grecja itp.) nie chce odpalić - myślę, że coś z cewką immobilisera ponieważ kontrolka immo na to wskazuje i nie słyszę przekaźnika i pompy paliwa. Wyłączę/włączę zapłon i odpala. jednak po prawidłowym odblokowaniu immo. silnik odpala super.
Sądzisz, że elektryczna pompa może mieć słaby wydatek podczas kiedy silnik luźno kręci, ale gdy potrzeba "powera" moto. pięknie
się zbiera.
Miałeś podobne objawy i po wym. elektrycznej pompy paliwa ustąpiły?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N sty 18, 2015 10:32 pm 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 09/01/2014 o 20:54
Posty: 143
Lokalizacja: Bełchatów / Piotrków Tryb.
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
Marka motocykla: HONDA
Model: VARADERO XL 1000
Rocznik: 2006
z tego co piszesz to jednak trochę inne objawy. U mnie z początku też sporadycznie kichnęło natomiast z czasem doszła nierówna praca na wolnych obrotach, gdy dodawałem choćby odrobinę ssania moto kichnęło i gasło. A gdy było bardzo gorąco, po iluśtam kilometrach moto gasło i dawało się odpalić dopiero po odczekaniu ok 30min. Później jeszcze doszedł objaw, że przy przyspieszaniu moto szarpało, potrafiło kichać regularnie często. Przy jednostajnej jeździe i trzymaniu prędkości objawy te były nie do zniesienia. u Ciebie jak widzę to rozwiązaniem jest "ten typ tak ma". U mnie nie dało się normalnie użytkować motocykla, wymiana pompy rozwiązała wszelkie problemy, żadnego kichnięcia, przerwania itp. w Twoim przypadku myślę, że nie ma czym się przejmować. :))


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N sty 18, 2015 11:15 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 14/06/2014 o 21:14
Posty: 36
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000VA
Rocznik: 2004
Jaka to jest "lekko odkręcona manetka"? Trzymanie obrotów poniżej <3k podobno daje takie objawy. Ostatnio sam gdzieś o tym czytałem i coś kojarzę o zaworkach systemu "PAIR". Byś musiał sam poszukać, ale generalnie przesłanie było takie, że częste zbyt niskie obroty silnika źle wpływają na zaworki i można je zaślepić na stałe i wtedy problem znika :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N sty 18, 2015 11:26 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 26/01/2014 o 11:27
Posty: 17
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: HONDA
Model: VARADERO XL 1000
Rocznik: 2003
Staram się utrzymywać obr raczej powyżej 3000 ale to właśnie przy 3000-3500 tak się zdarza. Jak kręcę wyżej to nic niepozytywnego się nie dzieje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn sty 19, 2015 1:39 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 20/08/2012 o 13:35
Posty: 398
Lokalizacja: Warszawa /Międzylesie/
Płeć: Mężczyzna
Imię: Staszek
Model: Varadero SD02
Rocznik: 2004
Miałem bardzo podobny problem.
Też wymieniłem świece, regulowane zawory etc. i nic ;(
jak strzelał "w gaźnik" (air box) tak strzelał.

Gdy zmieniłem filtr na K&N - problem został zredukowany o 80% - tzn dalej strzela ale dużo mnij i słabiej ;)

W końcu przycisnąłem mechaników i powiedzieli (bo jeszcze tego nie zrobiłem) że to wina niewielkiej nieszczelności w układzie wydechowym...

Do naprawy na oryginalnych teflonowych tulejach się nie zabieram. :thumbdown:
Chcę to zrobić, podobnie jak to część kolegów zrobiła, za pomocą tulei mosiężnych... trochę łatwiej i twalsze [:D]

i tu prośba - czy któryś z szanownych kolegów ma zwymiarowaną taką tuleję do SD02? :))

PS :whatup: - wiem że mam wtrysk :clap:
"strzał w gaźnik" użyłem jako potoczne określenie :))

_________________
;* Varadero XL 1000


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn sty 19, 2015 2:02 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 03/11/2011 o 19:46
Posty: 727
Lokalizacja: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
staciek napisał(a):


i tu prośba - czy któryś z szanownych kolegów ma zwymiarowaną taką tuleję do SD02? :))

PS :whatup: - wiem że mam wtrysk :clap:


Mam zwymiarowaną tulejkę. Postaram się jutro podać wymiary :)

_________________
Honda Varadero 1000 - 2006r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn sty 19, 2015 2:10 pm 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 05/10/2010 o 08:42
Posty: 149
Lokalizacja: Mysłowice
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000 ABS
Rocznik: 2005
U mnie sytuacja tez troche mnie zaskoczyła, wczoraj odpaliłme go po jakiejś półtora miesięcznej przerwie, ok zagadał wszystko ok., zgasiłem go na chwilke i nie chciał zapalić, kręcił ale ni cholery nie chciał zapalić, dodałem gazu zagadał ale nierówno i po odjęciu gazu zgasł, zaczekałem, to samo. Tak jak by sie zalał tyle że, to maszyn na wtrysku wiec zalanie nie powinno mieć miejsca, szczególnie że, było zimno a manetka ssania była wyciągnięta tylko gdzieś na 40% maksimum. Wiec nie wiem czy zapalc go na full ssaniu, czy bez ssania ale na gazie, czy jak kurde? Kiedys tez tak zrobił ale to był incydent wiec sie tym nie przejmowałem.

_________________
Przyjemność jazdy Varadero jest równie wielka jak seks, tak więc ideałem było by uprawiać seks jadąc na varadero.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn sty 19, 2015 3:40 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 10/04/2008 o 09:21
Posty: 372
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Płeć: Nie określono
Zapalaj na full ssaniu, jak wejdzie na obroty to ssanie zmniejszysz.

_________________
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn sty 19, 2015 10:53 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 26/01/2014 o 11:27
Posty: 17
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: HONDA
Model: VARADERO XL 1000
Rocznik: 2003
Teraz skojarzyłem, że będąc w Rumunii "otarłem brzuchem" o kamolce przy nagłym braku asfaltu i rozszczelniłem rury wydechowe.
Gdzieś llciutko wydech puszcza. Właśnie od tego czasu strzały się troszkę nasiliły - myślę, że to trafna uwaga, sonda może błędnie odczytywać skład spalin i pętla nie działa poprawnie. dzięki za podpowiedź. Muszę to sprawdzić.
Proszę więc o wymiary pierścienia uszczelniającego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz sty 29, 2015 1:21 am 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 20/08/2012 o 13:35
Posty: 398
Lokalizacja: Warszawa /Międzylesie/
Płeć: Mężczyzna
Imię: Staszek
Model: Varadero SD02
Rocznik: 2004
eneron napisał(a):

Mam zwymiarowaną tulejkę. Postaram się jutro podać wymiary :)


tak nieśmiało przypominam się z tulejkami :sorry:

_________________
;* Varadero XL 1000


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz sty 29, 2015 3:39 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 03/11/2011 o 19:46
Posty: 727
Lokalizacja: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
staciek napisał(a):
eneron napisał(a):

Mam zwymiarowaną tulejkę. Postaram się jutro podać wymiary :)


tak nieśmiało przypominam się z tulejkami :sorry:



Przepraszam - zwyczajnie zapomniałem :( Tulejki jak i motocykl stoi u rodziców, dziś lub najpóźniej jutro do nich pojadę i zmierzę.

Przepraszam, po prostu zapomniałem :(


EDIT:
- wysokość tulejki 26 mm
- średnica zewnętrzna 44,5 mm
- średnica wewnętrzna 38,5 mm
- grubość ścianki 3,5 mm


_________________
Honda Varadero 1000 - 2006r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL