Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha

#16 Post autor: motoendriu »

Od zawsze uzywalem typowy olej przekładniowy hipol. Problem zaczął się w wiadrze. A jaki wy używacie? Może zmiana była by rozwiązaniem.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

Awatar użytkownika
damian
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
Marka motocykla: Honda
Model: varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Pszczółki

Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha

#17 Post autor: damian »

Powinien być dobry ja te z używam 80W90. Jedyna niedogodność jaką zauważyłem to taka, że praktycznie pomiędzy 5-9 nie ma żadnej różnicy. Jest ale mała. Tzn, cały czas koło mokre. Dopiero przy 4 jest ok. Niżej troszkę za sucho ale jak będzie cieplej pewnie będzie git.

motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha

#18 Post autor: motoendriu »

Z telefonu nie potrafię zapodać fotek osłony wiec podaje link do fotek.
https://picasaweb.google.com/1163259941 ... 1763787250

https://picasaweb.google.com/1163259941 ... 5691833682

Proszę bez uwag ze brudny. Jak się jeździ kiedy się chce to tak jest.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

Yanek
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 427
Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha

#19 Post autor: Yanek »

motoendriu pisze:Z telefonu nie potrafię zapodać fotek osłony wiec podaje link do fotek.
https://picasaweb.google.com/1163259941 ... 1763787250

https://picasaweb.google.com/1163259941 ... 5691833682

Proszę bez uwag ze brudny. Jak się jeździ kiedy się chce to tak jest.
Ja mam delikatnie z tyłu przedłużoną osłonę łańcucha, ok. 7 cm ;D

Awatar użytkownika
syku
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 166
Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
Imię: Sylwek
Marka motocykla: suzuki
Model: gsx-1250fa
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha

#20 Post autor: syku »

motoendriu pisze:Z telefonu nie potrafię zapodać fotek osłony wiec podaje link do fotek.
https://picasaweb.google.com/1163259941 ... 1763787250

https://picasaweb.google.com/1163259941 ... 5691833682

Proszę bez uwag ze brudny. Jak się jeździ kiedy się chce to tak jest.

a co one mają nam pokazać - długość osłony łańcucha?
czy możesz dopisać kilka słów wyjaśnienia

motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha

#21 Post autor: motoendriu »

syku pisze:
motoendriu pisze:Z telefonu nie potrafię zapodać fotek osłony wiec podaje link do fotek.
https://picasaweb.google.com/1163259941 ... 1763787250

https://picasaweb.google.com/1163259941 ... 5691833682

Proszę bez uwag ze brudny. Jak się jeździ kiedy się chce to tak jest.

a co one mają nam pokazać - długość osłony łańcucha?
czy możesz dopisać kilka słów wyjaśnienia
Wspominałem na wstępie, że mam inna osłonę łańcucha, że zapodam fotke i że to ona może powodować zawirowania powietrza co z kolei powoduje brudzenie lewej strony motocykla a konkretnie wahacza, tablicy rej. tłumika, podnozka, kufra o ile jest założony.
Oryginalna chyba osłania łańcuch od strony koła bo ta na fotkach nie.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

Yanek
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 427
Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha

#22 Post autor: Yanek »

motoendriu pisze:
syku pisze:
motoendriu pisze:Z telefonu nie potrafię zapodać fotek osłony wiec podaje link do fotek.
https://picasaweb.google.com/1163259941 ... 1763787250

https://picasaweb.google.com/1163259941 ... 5691833682

Proszę bez uwag ze brudny. Jak się jeździ kiedy się chce to tak jest.

a co one mają nam pokazać - długość osłony łańcucha?
czy możesz dopisać kilka słów wyjaśnienia
Wspominałem na wstępie, że mam inna osłonę łańcucha, że zapodam fotke i że to ona może powodować zawirowania powietrza co z kolei powoduje brudzenie lewej strony motocykla a konkretnie wahacza, tablicy rej. tłumika, podnozka, kufra o ile jest założony.
Oryginalna chyba osłania łańcuch od strony koła bo ta na fotkach nie.
U mnie jest tak Obrazek

Awatar użytkownika
syku
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 166
Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
Imię: Sylwek
Marka motocykla: suzuki
Model: gsx-1250fa
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha

#23 Post autor: syku »

Jak patrzę na zaolejenie osłony to mam takie przeczucie że jednak za dużo tego oleju idzie.
Wróciłbym do pomiaru ilości - bo to łatwo zrealizować choćby poprzez zmianę zbiornika na strzykawkę.
To da wskazówkę w którym kierunku iść.

motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha

#24 Post autor: motoendriu »

Yanek na twojej fotce widać, że wahacz masz czysty a u mnie zawsze był zasmolony wiec śmiem twierdzić, że to wina nieoryginalnej osłony.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

Yanek
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 427
Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha

#25 Post autor: Yanek »

syku pisze:Jak patrzę na zaolejenie osłony to mam takie przeczucie że jednak za dużo tego oleju idzie.
Wróciłbym do pomiaru ilości - bo to łatwo zrealizować choćby poprzez zmianę zbiornika na strzykawkę.
To da wskazówkę w którym kierunku iść.
Nie wydaje mi się aby zbiornik miał cokolwiek z tym wspólnego. W końcu to sterowniki decyduje o długości otwarcia elektrozaworu i co za tym idzie ilości podawanego środka smarnego.

Awatar użytkownika
syku
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 166
Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
Imię: Sylwek
Marka motocykla: suzuki
Model: gsx-1250fa
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha

#26 Post autor: syku »

Yanek pisze:
syku pisze:Jak patrzę na zaolejenie osłony to mam takie przeczucie że jednak za dużo tego oleju idzie.
Wróciłbym do pomiaru ilości - bo to łatwo zrealizować choćby poprzez zmianę zbiornika na strzykawkę.
To da wskazówkę w którym kierunku iść.
Nie wydaje mi się aby zbiornik miał cokolwiek z tym wspólnego. W końcu to sterowniki decyduje o długości otwarcia elektrozaworu i co za tym idzie ilości podawanego środka smarnego.
zamiana zbiornika na strzykawkę ma tylko na celu łatwe ustalenie ilości pobranego oleju ;)
i rzeczywiście nie poprawi olejenia (ale pozwoli go zmierzyć)

Yanek
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 427
Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha

#27 Post autor: Yanek »

syku pisze:
Yanek pisze:
syku pisze:Jak patrzę na zaolejenie osłony to mam takie przeczucie że jednak za dużo tego oleju idzie.
Wróciłbym do pomiaru ilości - bo to łatwo zrealizować choćby poprzez zmianę zbiornika na strzykawkę.
To da wskazówkę w którym kierunku iść.
Nie wydaje mi się aby zbiornik miał cokolwiek z tym wspólnego. W końcu to sterowniki decyduje o długości otwarcia elektrozaworu i co za tym idzie ilości podawanego środka smarnego.
zamiana zbiornika na strzykawkę ma tylko na celu łatwe ustalenie ilości pobranego oleju ;)
i rzeczywiście nie poprawi olejenia (ale pozwoli go zmierzyć)
W tym miejscu poddaję się, nie widzę najmniejszego sensu w ustalaniu ilości zużycia oleju do smarowania łańcucha. :)

Awatar użytkownika
syku
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 166
Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
Imię: Sylwek
Marka motocykla: suzuki
Model: gsx-1250fa
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha

#28 Post autor: syku »

skoro zalewa mu wahacz i felgę to powodem nie musi być zawirowanie powietrza, czy sam układ dyszy a po prostu problemy z samym urządzeniem dozującym lub za rzadki olej.

od czegoś trzeba zacząć - uważam że to dobry punkt zaczepienia - bo nie wymaga w zasadzie żadnych inwestycji. Przy zalewaniu łańcucha żaden układ dysz nie pomoże (on będzie wilgotny bo nadmiar oleju zrzuci). Jeżeli zużycie będzie duże to zmieniłbym olej (najlepiej na zalecany przez producenta) i ponownie bym sprawdził poziom zużycia oleju, ale jeżeli poziom nie będzie duży to szukałbym innego układu dysz.

zakładam że 2-3 ml jest zużyciem w normie, przy 4 już bym szukał problemu w gęstości oleju lub urządzeniu dozującym.

motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha

#29 Post autor: motoendriu »

syku pisze:skoro zalewa mu wahacz i felgę to powodem nie musi być zawirowanie powietrza, czy sam układ dyszy a po prostu problemy z samym urządzeniem dozującym lub za rzadki olej.

od czegoś trzeba zacząć - uważam że to dobry punkt zaczepienia - bo nie wymaga w zasadzie żadnych inwestycji. Przy zalewaniu łańcucha żaden układ dysz nie pomoże (on będzie wilgotny bo nadmiar oleju zrzuci). Jeżeli zużycie będzie duże to zmieniłbym olej (najlepiej na zalecany przez producenta) i ponownie bym sprawdził poziom zużycia oleju, ale jeżeli poziom nie będzie duży to szukałbym innego układu dysz.

zakładam że 2-3 ml jest zużyciem w normie, przy 4 już bym szukał problemu w gęstości oleju lub urządzeniu dozującym.
Mam oryginalną oliwiarke Scotl... Uważam że, zużycie oleju jest wystarczające dla prawidłowego smarowania łańcucha. Przerabialem temat w innym motocyklu i aż takiego problemu nie miałem. Wiem jak powinien wyglądać smarowany łańcuch bez potrzeby zalewaniu olejem wszystkiego innego. Olej lałem zawsze ten sam hipol przekładniowy bodajże 80w90 ale nie jestem pewien. Może wyjaśnię dokładniej bo chyba sam na mieszałem. Nie mam zalanych olejem elementów motocykla. Tylko porządnie zakurzonych. Dosłownie mgiełka oleju osiada wszędzie.a na nią kurz powodując zabrudzeniem i niechlujny wygląd.Być może zmiana oleju na inny pomoże jednak.z.Waszych wypowiedzi.śmiem sądzić ze wina leży po stronie nieoryginalnej osłony łańcucha. Może się tylko wydawać,że to błachostka ale pęd obracajacego się koła może powodować nawet.niewielkie zawirowanie przy odsłoniętym łańcuchu które powoduje osiadanie mgiełki oleju na wahaczu i innych elementach.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

Awatar użytkownika
syku
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 166
Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
Imię: Sylwek
Marka motocykla: suzuki
Model: gsx-1250fa
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha

#30 Post autor: syku »

Czy dysza dotyka Ci zębatki? i na ile jest sztywna i sztywno osadzona.
Ja miałem mosiężną - delikatnie dotykała i jakoś sama się lekko dotarła do zębaty.
Może masz tak że podczas jazdy lata Ci dysza na boki i zamiast przenosić olej na zębatkę rozpyla wokół.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”