Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest N mar 24, 2019 7:05 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr sty 20, 2016 11:20 am 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 03/10/2013 o 21:05
Posty: 106
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: honda
Model: varadero
Rocznik: 2000
Witam .Panowie jak poradziliście sobie z dokręceniem nakrętek od łożyska główki ramy z odkręceniem nie było problemu . Dociągnąć trzeba kluczem dynamometrycznym i pytanko takie :czy ma ktoś jakiś patent na nasadkę do kręcenia.


Ostatnio edytowano So sty 23, 2016 6:17 pm przez BAJO, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr sty 20, 2016 11:35 am 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 15/04/2015 o 19:54
Posty: 111
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Ja miałem taką sytuacje że ta górna śruba mi się odkręciła.
W serwisie prawdopodobnie nie sprawdzili z jakim momentem dokręcać (to nie był ASO).

Pożyczyłem klucz dynamometryczny i dokręciłem z momentem wg instrukcji serwisowej.
Od tej pory nie ma problemu, ale uważaj, chyba lepiej użyć tam odpowiedniego klucza.

_________________
Varadero XL 1000 '99


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr sty 20, 2016 11:45 am 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 03/10/2013 o 21:05
Posty: 106
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: honda
Model: varadero
Rocznik: 2000
OK.Dzięki ale mi chodzi o te nakrętki pod półką "koronkowe" -tak chyba one się nazywają


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr sty 20, 2016 12:51 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 1981
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Są 3 opcje na dokręcenie tej nakrętki:
1) kupujesz klucz i masz pewność, że będzie okej (nie wiem jaki koszt),
2) korzystasz z klucza do suportu rowerowego (stary typ) - minus, trudno "zmontować" to z kluczem dynamometrycznym,
Obrazek
Obrazek
3) korzystasz z pobijaka (końcówka musi być tępa!) i gumowego młotka + trzymasz się dalszych wytycznych z serwisówki (wytyczne kursywą) tj.:
-dokręcasz łożyska mocniej, tak, aby kierownica prawie się nie obracała,
-popuszczasz delikatnie (powoli) nakrętkę do momentu, aż półka "obraca się płynnie, lekko i nie ma luzów".

Wersja 3 jest do zrobienia w domowych warunkach, ale jest sporo zabawy i potrzeba zdecydowanie więcej czasy + wymagana jest kontrola po zmontowaniu całości (luz na główce łatwiej wykryć, gdy założone są lagi; sprawdzamy chwytając za gładź).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz sty 21, 2016 1:26 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 16/01/2016 o 13:47
Posty: 444
Lokalizacja: HH
Płeć: Mężczyzna
Imię: Łukasz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
Dokręcaniem kluczem dynamometrycznym ma tylko wtedy sens gdy zakładasz łożyska oryginalne, kulkowe. Przy wymianie na zamiennik wałeczkowy , czyli komplety ogólnie dostępne w sklepach moto prawidłowa praca łożyska wiąże się z dokręcaniem na oko , do czego wystarczy dorobić sobie z grubej blachy klucz hakowy. Przynajmniej takie moje doświadczenia w tym temacie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz sty 21, 2016 3:18 pm 
Sympatyk Weteran
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 06/08/2013 o 07:37
Posty: 700
Lokalizacja: Racibórz
Płeć: Mężczyzna
Imię: Maciek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2011
Dokładnie jak pisał James w punkcie 3.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz sty 21, 2016 6:52 pm 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 03/10/2013 o 21:05
Posty: 106
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: honda
Model: varadero
Rocznik: 2000
Postaram się zrobić klucz,jak będzie gotowy to dam fotki.Jutro zacznę.......................


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz sty 21, 2016 11:27 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 16/01/2016 o 13:47
Posty: 444
Lokalizacja: HH
Płeć: Mężczyzna
Imię: Łukasz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
Robota prosta tylko jeden ząb, półkole i uchwyt. Robiłem ostatnio do Fj1200. Kawałek grubej blachy 2-3 mm , odrysowujesz nakrętkę lub koło od pomiaru z nakrętki a reszta, uchwyt to własna inwencja twórcza. Kątówka, pilnik i masz kluczyk.
Tutaj własnoręcznie wydziergany pilnikiem klucz wielokątny do korka spustu wody filtra paliwa Mitsu Pajero.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt sty 22, 2016 5:18 pm 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 03/10/2013 o 21:05
Posty: 106
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: honda
Model: varadero
Rocznik: 2000
Klucz już zrobiony (zdiecia pózniej).Panowie czy u was górne łożysko też tak leciutko wchodziło (chodzi o stożek bo bieżnia dobrze ciasniutko)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt sty 22, 2016 7:54 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 15/05/2013 o 22:01
Posty: 1133
Lokalizacja: Lublin okolice
Płeć: Mężczyzna
Imię: slawek
Marka motocykla: honda
Model: varadero XL1000VA
Rocznik: 2009
Tak ma być :isok:

_________________
kto smaruje ten jedzie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt sty 22, 2016 9:56 pm 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 03/10/2013 o 21:05
Posty: 106
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: honda
Model: varadero
Rocznik: 2000
..........ach koledzy "trudne sprawy" ,po rozebraniu wszystkiego okazało się że już tam ktoś grzebał przede mną i motorek miał niezłego dzwona ( tak przypuszczm)bo gniazdo dolnego łożyska jest pokrzywione i wstawiona jest jakaś tulejka mosiężna,po za tym gwint do dokręcania łożysk też za dobrze nie wygląda a łożyska były made in russia. Jeszcze jedno pytanko; mam wszystko rozebrane i zastanawiam się nad wymianą oleju w lagach samego oleju bo uszczelniacze są dobre nic złego sie nie dzieje ,a nie wiem kiedy olej był wymieniany czy taka operacja ma sens? :why:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt sty 22, 2016 11:12 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 16/01/2016 o 13:47
Posty: 444
Lokalizacja: HH
Płeć: Mężczyzna
Imię: Łukasz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
Jak nie leci, nie poci się ja bym zostawił jak jest . Tuleje ktoś mógł wstawić niekoniecznie po dzwonie. Może stare bieżnie źle wybijał i zdeformował gniazdo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt sty 22, 2016 11:43 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Offline

Dołączył(a): 18/03/2013 o 18:49
Posty: 422
Lokalizacja: Polichno
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
Tak olej się zmienia w latach należy przepłukać i ma to sens :)

_________________
A w sercu zawsze XL600V :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So sty 23, 2016 12:18 am 
Sympatyk Weteran
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 06/08/2013 o 07:37
Posty: 700
Lokalizacja: Racibórz
Płeć: Mężczyzna
Imię: Maciek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2011
Olej w lagach się starzeje, trzeba wymieniać, zużyty wali dorszem no i oczywiście amory nie działają na 100%.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So sty 23, 2016 7:20 am 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 03/10/2013 o 21:05
Posty: 106
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: honda
Model: varadero
Rocznik: 2000
Jaki olej macie tam wlane i ile musi go byc.model sd 01


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL