Klamka hamulcowa - zablokowane koło

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Klamka hamulcowa - zablokowane koło

#1 Post autor: james »

Cześć!

Jestem w trakcie większego serwisu Varadero i zatrzymałem się na etapie układu hamulcowego.

Co robiłem?
+nowe tarcze przód,
+nowe klocki przód,
+wymiana wszystkich uszczelniaczy (olejowe/kurzowe) w zaciskach + pływaków,
+wymiana przednich przewodów na oplot,
+regeneracja przedniej pompy hamulcowej,
+nowy płyn hamulcowy (poniżej maksimum).

Dzisiaj, po przejechaniu kilkuset metrów okazało się, że zaciski trzymają koło tak mocno, że nie ma szans żeby przepchać motocykl.
Wpadłem na pomysł, który okazał się być trafny - demontaż klamki. Po jej wyjęciu koło obraca się lekko, generalnie tak jak być powinno.

Teraz pytanie - co zrobić, aby sam montaż klamki nie powodował zwiększenia ciśnienia w układzie? Oryginalna klamka nie ma regulacji "wstępnego nacisku". Myślałem też o zmianie popychacza na akcesoryjny (nieco krótszy), jednak coś takiego w ogóle nie występuje, a obcięcie tego nie wchodzi w grę (nówka kosztuje prawie 100 zł).

Czekam na Wasze propozycje :)

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Klamka hamulcowa - zablokowane koło

#2 Post autor: janki5 »

Aleś poszalał z heblami , coś mi się kojarzy że tam się regulowało , jutro zobaczę bo akurat mam viadro na większym serwisie , dobrze myślisz jak tłoczki się cofają i nie ma korka w przewodach to zostaje pompka i klamka .
Większy serwis :)) mam nadzieje że kolego się nie obrazi że pokazałem jego moto .
Obrazek

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Klamka hamulcowa - zablokowane koło

#3 Post autor: james »

Dzięki za odpowiedź - temat opanowany. Okazało się, że tłoczek pompy z zestawu tourmaxa ma wszystkie wymiary jak oryginał, oprócz punktu łączenia z popychaczem (stożek o mniejszej średnicy podstawy), a co za tym idzie, przy zakładaniu klamki jest pewnien poziom "ugięcia". Problem rozwiązany poprzez dostosowanie popychacza, aby wchodził na taką głębokość jak w przypadku oryginału.

Co do fotki z moto, to dołóż silnik, ale ujmij cały przód, łącznie z zawiasem, lampką, kierownicą itd. - tak faktycznie było [:DD]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”