Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest Cz lip 18, 2019 9:20 pm

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: N mar 20, 2016 11:00 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 16/01/2016 o 13:47
Posty: 444
Lokalizacja: HH
Płeć: Mężczyzna
Imię: Łukasz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
Nie przesadzajmy żeby nowy filtr miał być cięty, piłowany i wpasowywany. Biorąc pod uwagę sam fakt wizualnego wykonania z czego może być zrobiona reszta...makulatura , papier toaletowy czy gazety. Zmieniać dobre oryginalne części , coś co działało, na coś nowego co tylko wygląda jak część i zrobione jest z gównolitu. Czy jest sens.
W drodze oryginał do wiadra i do CBty staruszka. Nie chciał ryzykować "będzie czy nie będzie pasować" :hyhy:
Jakby ktoś był chętny mam do oddania nowy "filtr" hi-sro :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N mar 20, 2016 11:24 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2036
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
@LukasW w opisywanym przez Ciebie przypadku jest ewidentny błąd w sztuce; gdyby nie fakt, że próbowałeś dopasować, to możnaby go spróbować oddać. Swoją drogą filtry powietrza mają kilka numerów (i wygląda na to, że kod serii [V-Strom]). Może na podstawie w/w kodu uda się ustalić zdeformowaną serię?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N mar 20, 2016 11:38 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 16/01/2016 o 13:47
Posty: 444
Lokalizacja: HH
Płeć: Mężczyzna
Imię: Łukasz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
James to nie był przypadek , miałem tak też w VFR tylko tam dało się po dłuższej zabawie dopasować ten szajs do obudowy.
Wtedy właśnie myślałem może nie udana seria :))
Po kilku wpadkach i rozbebeszeniu filtra olejowego dziękuję bardzo.
Wolę oryginał powietrzem przedmuchać niż takie zamienniki zakładać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn mar 21, 2016 11:26 am 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 22/08/2014 o 08:03
Posty: 24
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jarek
Marka motocykla: HONDA
Model: XL1000V
Rocznik: 2003
Witam
miałem dokładnie to samo z tym filtrem (zakupiony na allegro), ale przy pomocy nagrzewnicy i kombinerek udało mi się go dopasować.
Cyba wrócę do K&N.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn mar 21, 2016 10:42 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 16/01/2016 o 13:47
Posty: 444
Lokalizacja: HH
Płeć: Mężczyzna
Imię: Łukasz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
No może twój był bardziej "precyzyjnie" odlany mojemu nic nie pomogło. Jedynie co myślałem obciąć te plastikowe skrzydła. Tylko wtedy nic nie trzymałoby tej klapy powietrza. Na dniach przyjdzie oryginał ale niestety koszt powiększony o badziewny Hisro. Oszczędny płaci podwójnie :hyhy:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt mar 22, 2016 12:36 am 
Stały bywalec - trochę wymiata
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 29/04/2015 o 00:13
Posty: 261
Lokalizacja: Nad Złotym Pociągiem
Płeć: Mężczyzna
Imię: Riczi
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000V
Rocznik: 1999
Cytuj:
Specjalnie dla kolegów, kupię przy następnej zmianie coś z "wyższej półki" (tylko cholerka co?!), rozbiorę i porównam jak sprawa wygląda po sezonie. Osobiście nie lubię teoretycznych rozważań - wolę empirycznie.


Proszę James

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... Items.html

Ewentualnie Knecht / Mahle OC575, ale z naciskiem jednak na ten powyższy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt mar 22, 2016 11:12 pm 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 10/04/2010 o 01:45
Posty: 101
Lokalizacja: Żarów
Płeć: Mężczyzna
Imię: Krzysztof
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000
Rocznik: 2004
Hej. U mnie to samo , bez ścięcia krawędzi filtra skalpelem nie było szans żeby spasował .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr mar 23, 2016 11:11 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 16/01/2016 o 13:47
Posty: 444
Lokalizacja: HH
Płeć: Mężczyzna
Imię: Łukasz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
Riczi napisał(a):
Cytuj:
Specjalnie dla kolegów, kupię przy następnej zmianie coś z "wyższej półki" (tylko cholerka co?!), rozbiorę i porównam jak sprawa wygląda po sezonie. Osobiście nie lubię teoretycznych rozważań - wolę empirycznie.


Proszę James

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... Items.html

Ewentualnie Knecht / Mahle OC575, ale z naciskiem jednak na ten powyższy.


Filtr oryginalny Hondowski oleju 15410MCJ505 kosztował mnie 44 zł.
Zamawiałem taki do Cb500 ojca ale ten numer pasuje do viadra i do 99 % Hond.
Dla siebie jednak kupiłem wcześniej Filtr Man MW 64/1 koszt 26 zł.
Z resztą ani Honda czy też inni producenci nie robią sobie filtrów tylko zamawiają serie u specjalistów czyli np. Purflux Man Knecht itp. i na pewno nie produkuje dla nich nic Hisro :hyhy:
Oryginał powietrza to już koszt 200 zł ale to pasuje bo musi i śpisz ze spokojną głową.
Z IC zamawiałem też świece do SD 02 NGK IJR8B9 wyszły tanio ze zniżkami 80 zł/szt.
Te co wykręcałem były DPR8EIX-9 czyli irydowe ale od jedynki. Kupiłem na takich w Niemcowni i jak widać oni też potrafią oszczędzać bo koszt tej świecy to połowa ceny IJR8B9:hyhy: Po przebiegu 37 tyś elektrody były nadpalone. Wizualnie też przerwa była większa. Silnik pracował na nich normalnie, ale na nowych jest malina. Nie zdążyłem jeszcze wymienić uszczelki kolektora bo dmucha ale to przy następnym pobycie w PL czyli w maju. Zalałem za to nowy płyn chłodniczy przy okazji wyczyściłem wszystkie kroćce pod przewodami gumowymi bo aluminium lubi sobie popuchnąć i lekko się pocił na łączeniach. Stary miał temperaturę krzepnięcia -25 st także podejrzewam ,że był zalany fabrycznie.
Sporo roboty miałem z wciśnięciem dystansu na środkowej śrubie pomiędzy ramą a silnikiem o którym zapomniał ktoś przy zakładaniu gmoli.
Poprawiłem elektrykę od gniazda zapalniczki i grzanych manetek bo była zrobiona typowo po Niemiecku :))
Niestety zbiornik będę musiał jeszcze raz zwalać przez ten nieszczęsny filtr. Roboty niby dużo nie jest ale w planach było wykonać za jednym rzutem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr mar 23, 2016 12:44 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2036
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
LukasW napisał(a):
Te co wykręcałem były DPR8EIX-9 czyli irydowe ale od jedynki.
Do jedynki oryginalnie są platynowe DPR8EVX-9. Irydówki to opcja (niezalecana przez producenta).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr mar 23, 2016 1:54 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 16/01/2016 o 13:47
Posty: 444
Lokalizacja: HH
Płeć: Mężczyzna
Imię: Łukasz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
Tańsza opcja bo tych świec w SD02 teoretycznie być nie powinno.
NGK IJR8B9 świeca irydowa NGK 4873
[IJR8B-9]
Rozwartość klucza:18,0 mm
Średnica gwintu:12,0 mm
Długość gwintu:19,0 mm
Odstęp elektrod:0,9 mm
Opornik:entstört, 5 kOhm

NGK DPR8EIX-9 świeca irydowa NGK 2202
[DPR8EIX-9]
Rozwartość klucza:18,0 mm
Średnica gwintu:12,0 mm
Długość gwintu:19,0 mm
Odstęp elektrod:0,9 mm
Opornik:entstört, 5 kOhm

Chyba jest błąd w katalogach sprzedawców, którzy obydwie świece opisują "irydowe". Z resztą na tych moich starych DPR8EIX-9 był napis "IRIDIUM" :hyhy: .
https://www.ngk.de/fileadmin/Dokumente/ ... zen_pl.pdf
Według tych kodów wychodzi ,że świeca jest platynowa.
Co by nie było to teraz mam założone takie jak trzeba.
ps. Denso sprzedaje jeden model świecy do Sd01 i Sd02


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr mar 23, 2016 7:53 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2036
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Jak jest w SD02 się nie wypowiadam, bo nie mam wiedzy. Ja z uwagi na podróbki NGK na rynku, do SD01 brałem bezpośrednio od chłopaków z ASO. I faktycznie, tak jak piszesz, DPR8EIX-9, to irydówki - DPR8EVX-9, platynówki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So kwi 02, 2016 10:00 am 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 25/06/2015 o 21:24
Posty: 19
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Imię: Szymon
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2008
O właśnie miałem zakładać temat,a tu proszę:) Zmieniałem wczoraj, okazało się ,że jest K&N,ale był zasyfiały i nie wiedziałem ,że tam jest więc miałem kupiony wspomniany hiflo, musiałem nakombinować,ale wszedł.Jak ktoś chce bezstresowo to niech zakłada inny filtr.Oblukałem też stary i co...też był "kombinowany"poprzednik docinał jedno "skrzydło". Chyba kupie te preparaty do czyszczenia filtrów KN i wyczyszcze ,sprawia wrażenie duuużo solidniejszego niż HIFLO...przy okazji wymiany pół garażu zalałem wachą.....okazało się ,że mam w baku więcej niż myślałem:)teraz wiem ,że są DWA kraniki!!!
To moja pierwsza wymiana w Varadero,miałem VFR800 vtec(świetny motocykl),Aprilię Pegaso, Triumpha sprinta i muszę powiedzieć,że tu zdjęcie baku to największa gimnastyka.Patent z kranikami taki trochę ..archaiczny:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So kwi 02, 2016 12:06 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 16/01/2016 o 13:47
Posty: 444
Lokalizacja: HH
Płeć: Mężczyzna
Imię: Łukasz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
Kraniki są dwa bo muszą, taka jest budowa zbiornika. Inaczej byś benzyny z drugiej części nie ściągnął. Zbiornik jest ciężki i warto spuścić paliwo przed ściągnięciem.
Niestety hiflo to szajs największy i jedynie co można zrobić to omijać to szerokim łukiem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So kwi 02, 2016 3:50 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 25/06/2015 o 21:24
Posty: 19
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Imię: Szymon
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2008
a ten zawór powietrzny airboxa na który zachodzą te skrzydła od filtra to istotna sprawa?Ma znaczenie dla eksploatacji?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So kwi 02, 2016 5:46 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 16/01/2016 o 13:47
Posty: 444
Lokalizacja: HH
Płeć: Mężczyzna
Imię: Łukasz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
W serwisówce nazwane to jest Variable air intake control valve.
Steruje przepływem powietrza , zamknięty do 5000 obrotów , otwarty powyżej 5000 obrotów.
Z całą pewnością założenie filtra który ściśnie zawiasy klapy raczej nie wpłynie dobrze na jej działanie.
Widziałem podobne klapki w kolektorze ssącym mondeo i tam jak nie działały przy określonych obrotach silnik miał tendencję do pooszarpywania. Strzelam ,że tu ma to działać podobnie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL