Problem przy 5500 obrotów.

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Problem przy 5500 obrotów.

#16 Post autor: janki5 »

Ciśnienie masz ok zależy jak to mierzyłeś (ciepły zimny próba olejowa ) , zawory wszystkie do regulacji , mam nadzieje że nie masz szczelinomierza o skoku tylko 0,05 , wydech 0,34-0,28 , ssące 0.19-0.13 , super że rozrząd ok tylko powiedz mi jeszcze gdzie był tłok jak znaki się pokrywały . Ten temat sobie zamkniesz i masz spokój na długi czas , trza szukać dalej .

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem przy 5500 obrotów.

#17 Post autor: james »

janki5 pisze:wydech 0,34-0,28 , ssące 0.19-0.13
Przy regulacji celuj w środek zakresu, czyli 0.16 dla ssących i 0.31 dla wydechowych :)

Awatar użytkownika
bananmbm
Rekrut
Posty: 35
Rejestracja: pn mar 21, 2016 2:49 pm
Imię: Michal
Marka motocykla: Honda
Model: Xl 1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Problem przy 5500 obrotów.

#18 Post autor: bananmbm »

Podczas sprawdzania luzow i rozrzadu tloki gmp.nie wie ktos jak jest sterowany przekaznik pompy paliwa?.wydaje mi sie ze przdkaznik jest uszkodzony bo raz daje napiecie na pompe a raz nie daje.nie wiem czy czsaem on nie byl przyczyna braku mocy.pompa nie dawala paliwa na wysokich obrotach.macie moze namiar na nowy przekaznik?

next22
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Polichno

Re: Problem przy 5500 obrotów.

#19 Post autor: next22 »

sygnałem modułu zapłonowego się silnik kręci jest sygnał dla pompy
sam dokładnie nie sprawdzałem jak to działa nie było potszeby :)
A w sercu zawsze XL600V :)

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Problem przy 5500 obrotów.

#20 Post autor: janki5 »

Wystarczy wypiąć pompę i zrobić "bajpas" , jak dalej będzie przerywał to nie jest pompa . Za poziom paliwa w gaznikach odpowiada pływak i zaworek iglicowy nie ważne czym te paliwo dostarczysz , jest go wystarczająco dużo żeby przy nagłym odkręceniu manetki go nie brakło zanim pompa go uzupełni , nie pamiętam ale chyba jest napisane jaki ma mieć skok pływak . Dzisiaj w pracy spotkałem kumpla co mu pompa siadła jak jechaliśmy na Rumunię , okazało się że do dzisiaj jej nie kupił i tak cały sezon przejezdził .

Awatar użytkownika
bananmbm
Rekrut
Posty: 35
Rejestracja: pn mar 21, 2016 2:49 pm
Imię: Michal
Marka motocykla: Honda
Model: Xl 1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Problem przy 5500 obrotów.

#21 Post autor: bananmbm »

Dzisiaj sprawdziłem przekażnik pompy paliwa(jest za licznikiem) przekaźnik padł.nie daje napiecia na pompe paliwa.dałem napiecie na pompe motocykl odpalił,myślę że to on robił problem bo z tego co zauważyłem wcześniej pompa cykała rzadko a teraz cyka co 5 sek.(w serwisówce wyczytałem że powinna tak cykać).teraz zrobię jeszcze raz ustawienie i synchro gaźników.powinno pomóc.Zauważyłem jeszcze że jak zmostkowałem kable od pompki,spaliny zaczeły śmierdzieć paliwem.Chyba za bogata mieszanka.Czy da sie ustawić pływaki w innej pozycji?

Awatar użytkownika
LukasW
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 444
Rejestracja: sob sty 16, 2016 2:47 pm
Imię: Łukasz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
Lokalizacja: HH

Re: Problem przy 5500 obrotów.

#22 Post autor: LukasW »

Może masz coś nie halo z gniazdami i zaworkami pływakowymi. Któryś się przycina. Ewentualnie z odpowietrzeniem zbiornika. Ja kiedyś jeździłem z zepsutą pompą i jedynie co to jak postał po zimie trzeba było długo kręcić zanim paliwo w gaźniki złapało. Co prawda to było w VFR ale zasada ta sama.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem przy 5500 obrotów.

#23 Post autor: james »

Pływaki są nieregulowalne - powinny być ustawione na poziomie 13.7 +/- 0.5 mm; jeśli jest inaczej to trzeba wymieniać.
Sprawdź przekaźnik i jezeli faktycznie jest uszkodzony kup nowy. Ponadto, jak to zostało wspomniane wcześniej, masz złe luzy zaworowe, które mogą trochę pierdzielić sprawę. Zacznij od ich regulacji, a później walcz z zasilaniem, bo nigdy nie dojdziesz do tego, co jest nie tak.

Awatar użytkownika
bananmbm
Rekrut
Posty: 35
Rejestracja: pn mar 21, 2016 2:49 pm
Imię: Michal
Marka motocykla: Honda
Model: Xl 1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Problem przy 5500 obrotów.

#24 Post autor: bananmbm »

Problem rozwiązany.Motocykl zasuwa jak trzeba.Przyczyną był przekaźnik pompy paliwa,założyłem przekaźnik 30A(sterowanie dałem po zapłonie).Okazało się też że poprzedni mechanik co robił synchro i regulację gaźników zawalił temat,musiałem zrobić od nowa.Dziękuję za pomoc kolegom z forum. :clap:

Awatar użytkownika
vaaks
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 679
Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
Imię: Władysław
Marka motocykla: SUZUKI
Model: DL 650
Rocznik: 2017
Lokalizacja: PWL

Re: Problem przy 5500 obrotów.

#25 Post autor: vaaks »

Możesz jaśniej? Co ma wspólnego synchronizacja i regulacja gaźnków z przekaźnikiem pompy? Co zawalił mechanik?
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------

Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250

Awatar użytkownika
bananmbm
Rekrut
Posty: 35
Rejestracja: pn mar 21, 2016 2:49 pm
Imię: Michal
Marka motocykla: Honda
Model: Xl 1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Problem przy 5500 obrotów.

#26 Post autor: bananmbm »

Gdy mechanik robił pierwsza synchronizacji i regulacje gaźnikow robił to na uszkodzonym przekaźniku od pompy.pompka paliwa nie podawała paliwa w odpowiedniej ilości.oczywiscie to nie jego wina.po założeniu przekaźnika ilość paliwa była za duża.zrobilismy ponowną regulacje i motorek zasuwa jak trzeba.mniej więcej tak to było.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”