zablokowany hamulec po wymianie klocków

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
JulianK
Uczy się jeździć
Posty: 94
Rejestracja: wt lis 03, 2015 9:41 pm
Imię: Julian
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999

zablokowany hamulec po wymianie klocków

#1 Post autor: JulianK »

Witam,
Mam problem jak w temacie : po wymianie klockow z tylu i przodu zablokowal sie hamulec przedni. Innymi słowy nie puszcza do końca i kolo cieżko się obraca. Proszę o podpiwiedź jak ustawić hamulec.
Pozdrawiam Julian :)

cino
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 12
Rejestracja: śr kwie 01, 2015 2:34 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Viadro 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Wrocław

Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków

#2 Post autor: cino »

Dekielek od zbiorniczka zdjąłeś przy wymianie? Jak popchnąłeś tłoczki do środka to płyn pod pokrywką poszedł do góry i może już sie nie mieści.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków

#3 Post autor: james »

Powodów może być klika:
-zbyt grube klocki (w przypadku zamienników),
-zbyt dużo płynu hamulcowego w układzie przód lub tył,
-duży rant na tarczach,
-uszczelniacze tłoczków w złym stanie (mało sprężyste).

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków

#4 Post autor: melon1968 »

Tłoczki wyczyściłeś?

JulianK
Uczy się jeździć
Posty: 94
Rejestracja: wt lis 03, 2015 9:41 pm
Imię: Julian
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999

Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków

#5 Post autor: JulianK »

No właśnie , nie wyczyściłem :(
Tarcze nie maja rantu, płynu nie ma za dużo..... wiec zaczne od czyszczenia tłoczków. Jakieś wypróbowane sposoby czyszczenia mają Koledzy ?

...... a tłoczki w stanie "spoczynku" mają być schowane na płasko ze ścianką ?
Pozdrawiam Julian :)

next22
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Polichno

Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków

#6 Post autor: next22 »

Tak chowają sie na płasko
A w sercu zawsze XL600V :)

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków

#7 Post autor: james »

JulianK pisze:No właśnie , nie wyczyściłem :(
Tarcze nie maja rantu, płynu nie ma za dużo..... wiec zaczne od czyszczenia tłoczków. Jakieś wypróbowane sposoby czyszczenia mają Koledzy ?

...... a tłoczki w stanie "spoczynku" mają być schowane na płasko ze ścianką ?
Chowają się "na płasko", ale najpierw wyczyść, później wpychaj.

Najlepiej jest je trochę wysunąć i wyczyścić powierzchnię przy użyciu delikatnej szmatki oraz denaturatu (czekasz aż odparuje) lub płynu hamulcowego. Później nakładasz cieniutką warstwę smaru silikonowego, wciskasz tłoczki, wysuwasz i wycierasz to co smar wyciągnie. Proces powielasz do czasu uzyskania czystego smaru.
Po zakończeniu całego procesu należy wytrzeć tłoczki i nałożyć tylko minimalną warstwę smaru, bo ten, jak każdy inny, łapie wszystko co jest w pobliżu.

Przypomniało mi się jeszcze, że warto przesmarować pływaki, bo one też czasem potrafią przytrzymać zacisk w miejscu (wyczyścić gumki w środku/prowadzenia i użyć wazeliny technicznej; smar silikonowy się nie sprawdza w okresie gorącego lata...).

JulianK
Uczy się jeździć
Posty: 94
Rejestracja: wt lis 03, 2015 9:41 pm
Imię: Julian
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999

Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków

#8 Post autor: JulianK »

Dziękuję za podpowiedź. dzisiaj po pracy zabieram się do czyszczenia. Dopytam jednak... Opisane czyszczenie tłoczkow zrozumiałem .... A pływaki gdzie sie znajdują ? CZy tu chodzi o te mocowania klocków ( gniazdo z jednej strony i ośkę z drugiej strony) ?
Pozdrawiam Julian :)

next22
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Polichno

Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków

#9 Post autor: next22 »

Tak gniazdo i bolec po którym suwa się zacisk.
Tak miejsce gdzie wchodzą klocki też musi być wyczyszczone żeby się klocek nie blokował
A w sercu zawsze XL600V :)

JulianK
Uczy się jeździć
Posty: 94
Rejestracja: wt lis 03, 2015 9:41 pm
Imię: Julian
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999

Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków

#10 Post autor: JulianK »

Ok. Dzisiaj malo czasu miałem, wiec tylko zacząłem. Jutro dalej.
Pozdrawiam Julian :)

Jimi
Udaje motocyklistę
Posty: 164
Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda XLV 1000
Model: SD01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków

#11 Post autor: Jimi »

Samo smarowanie to jest metoda połowiczna która nie zawsze pomoże. Często w rowkach zacisku, gdzie są montowane gumowe uszczelnienia, pod nimi zbiera się kamień (płyn ham. absorbuje wodę i w momencie jego grzania się tam wytrąca się osad), który dociska gumki do powierzchni tłoczka i go blokuje. Ja zawsze w każdym moto rozbieram hamulce na czynniki pierwsze, czyszczę rowki, czyszczę gumy bo do nich ten osad też się dokleja, polerują tłoczki i dopiero składam taki zestaw na wazelinie bezkwasowej i wszystko chodzi idealnie i nie czuć żadnych oporów na kole. Inna sprawa jest taka że kupiłem nissiny niebieskie do mojego Varadero i są za grube i nie pasują ;/ Więc może też kupiłeś jakieś trefne klocki.
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9

JulianK
Uczy się jeździć
Posty: 94
Rejestracja: wt lis 03, 2015 9:41 pm
Imię: Julian
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999

Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków

#12 Post autor: JulianK »

Dziękuję za podpowiedzi. Rozebralem na części pierwsze i przeczyścilem. Zamontowalem. Teraz napełnianie i odpowietrzanie. Napełniać strzykawka od dołu czyli odpowietrznikow czy od gory ? Macie Koledzy jakieś wypróbowane i sprawdzone sposoby odpowietrzania ?
Pozdrawiam Julian :)

Jimi
Udaje motocyklistę
Posty: 164
Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda XLV 1000
Model: SD01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków

#13 Post autor: Jimi »

Weź drugą osobę do pomocy i zasysaj przez odpoiewtrznik płyn strzykawką :)
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9

JulianK
Uczy się jeździć
Posty: 94
Rejestracja: wt lis 03, 2015 9:41 pm
Imię: Julian
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999

Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków

#14 Post autor: JulianK »

Ok :) super pomysł. Jutro mam urlop wiec rano się zabieram do napełniania .
Pozdrawiam Julian :)

Jimi
Udaje motocyklistę
Posty: 164
Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda XLV 1000
Model: SD01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków

#15 Post autor: Jimi »

Spróbuj jeszcze czegoś takiego :D jak już zassiesz płyn strzykawką, uzupełnij zbiorniczek płynem na full, odkręć odpowietrznik i najszybciej jak potrafisz wachluj dźwignią hamulca- płyn po prostu sam się przepompowywuje! Dolewaj do zbiorniczka bo ubywa bardzo szybko. Po czymś takim 3-4 próby klasycznego odpowietrzenia czyli pompujesz wciskasz odkręcasz odpowietrznik etc. i masz zrobione.
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”