Żywotność silnika i serwis przy 80Tys przebiegu

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Pavlov
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 4
Rejestracja: śr cze 01, 2016 7:40 am
Imię: Adam
Marka motocykla: Honda
Model: Hornet
Rocznik: 4

Żywotność silnika i serwis przy 80Tys przebiegu

#1 Post autor: Pavlov »

Witam
Planuje kupić Viaderko 1000 z 2000r.
Motocykl ma przebieg 80Tys km. Dużo, ale chociaż prawdziwy a nie jak większość z tego rocznika na allegro po 30-40 tys.
Moje pytanie,pierwsze najwazniejsze: czy bać się tego przebiegu?
Jaka jest żywotność tej V2
Planuje od razu zmienić olej w motorze, wymienić napęd (brać DID czy coś lepszego?), wymienić olej w lagach (czy żeby utwardzoną ciut zawieszenie, olej typu 15 będzie ok? Kompromis między komfortem a szybszym pokonywaniu zakretow?) No i drugie ważne, czy wymieniać łańcuchy rozrzadu?
Dzieki za odpowiedzi, jeśli coś się powtarza to proszę dać znać najwyżej poproszę o usuniecie wątku.

Jimi
Udaje motocyklistę
Posty: 164
Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda XLV 1000
Model: SD01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Żywotność silnika i serwis przy 80Tys przebiegu

#2 Post autor: Jimi »

Ja kupiłem jesienią swoje ma nalatane wg licznika 57 tys. W trakcie zimy wymieniłem łańcuchy (były na wykończeniu), napinacze i trochę innych dupereli. Ale rozebrałem blisko połowę silnika i stwierdzam że na częściach praktycznie brak śladu zużycia, więc 80 to spoko ale szykowałbym trochę kasy na serwis. Napinacze zrób dla świętego spokoju- koszt ok 550zł.
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9

Awatar użytkownika
leszek72
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 501
Rejestracja: pn mar 23, 2015 11:55 am
Imię: Leszek
Marka motocykla: BMW R1250GS
Model: R1250GS
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Kraków

Re: Żywotność silnika i serwis przy 80Tys przebiegu

#3 Post autor: leszek72 »

Na drugim forum varadero gość najechał 300 000 km i silnik dalej w dobrej kondycji, tez ma sd 01

Pavlov
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 4
Rejestracja: śr cze 01, 2016 7:40 am
Imię: Adam
Marka motocykla: Honda
Model: Hornet
Rocznik: 4

Re: Żywotność silnika i serwis przy 80Tys przebiegu

#4 Post autor: Pavlov »

Tez mi się wydaje ze raczej lepiej kupić te pewne 80 tys niż od handlarza co 16 letni motocykl ma 40... I w dodatku jeszcze turystyk.Te v2 słynely z tego ze są odporne. Napęd musze zrobić bo ma zapas ale już ile on czasu jest niezmieniony, chyba że nie wpływa to na niego? No i ten rozrzad. A dysze w gaźnikach? Robić profilaktycznie czy nie zawracać sobie głowy?

Awatar użytkownika
maly
Zapalony motocyklista
Posty: 1061
Rejestracja: sob sty 04, 2014 12:50 am
Imię: Wojtek
Marka motocykla: honda varadero
Model: xl1000
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: Żywotność silnika i serwis przy 80Tys przebiegu

#5 Post autor: maly »

nie zawracaj sobie głowy jeśli chodzi dobrze. Sprawdź sobie tylko styki na pompie paliwa i kierunkowskazach czy nie są po wypalane bo to najczęściej leci i w droge :isok2:

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Żywotność silnika i serwis przy 80Tys przebiegu

#6 Post autor: melon1968 »

A co to 80kkm? https://www.youtube.com/watch?v=97lrR4yL6r0.
Wszystko posprawdzać i wymienić co zużyte.Na forum jest wszytko napisane tylko trza szukać. :whatup:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”