Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest N lip 21, 2019 11:46 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn sie 29, 2016 4:51 pm 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 15/04/2015 o 19:54
Posty: 111
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Witam

Nadal mam problem z moją Varadero...

Objawy następujące:

1. Na wolnych obrotach, po pewnym czasie po prostu gaśnie. Ale nawet się nie zadławia, po prostu jakby ktoś zapłon wyłączył.
2. Podczas jazdy potrafi szarpnąć, jakby się zadławił, potem jedzie normalnie.
3. Podczas jazdy potrafi stracić moc i po prostu zgasnąć (po wciśnięciu sprzęgła). Po chwili odpala normalnie i jedzie.

Generalnie jak jedzie to nie ma problemu, ma moc, ładnie równo ciągnie na wszystkich obrotach. Mam do wymiany uszczelki w wydechu ale to nie ma związku. Tylko czasem po prostu zgaśnie (no dość często).

Co zostało sprawdzone:

1. Silnik mechanicznie ok, zawory szczelne, kompresja ok. żadnych wycieków.
2. Gaźniki ok, minimalnie rozsynchronizowane, ale głównie przez nieszczelność wydechu jest z tym problem.
3. Świece, cewki ok.
4. Pompa paliwa ok, objawy są nawet gdy paliwo idzie grawitacyjnie.
5. W instalacji nie ma przebić, ładowanie ok.
6. Czujnik stopki ok.

Mój mechanik się poddał, i nie wiem co mam teraz zrobić.

Może ktoś z okolic Szczecina by się podjął sprawdzenia? To raczej problem elektryczny i chyba jakiś drobiazg, ale po prostu nie wiem co mam dalej robić.

POMOCY :(

Pozdrawiam

_________________
Varadero XL 1000 '99


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn sie 29, 2016 5:05 pm 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 30/03/2016 o 17:40
Posty: 137
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
Marka motocykla: Husaberg-Honda
Model: FE 450-Varadero 1000
Rocznik: 2004
a czemu twierdzisz ze uszczelki wydechu nie maja znaczenia? Bo na moje gasnace varadero pomoglo wymiana tych uszczelek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn sie 29, 2016 5:07 pm 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 15/04/2015 o 19:54
Posty: 111
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
messix napisał(a):
a czemu twierdzisz ze uszczelki wydechu nie maja znaczenia? Bo na moje gasnace varadero pomoglo wymiana tych uszczelek


Tak stwierdził mechanik. Podobno nieszczelność jest w jednym miejscu i to nie za duża. Choć strzela w tłumik mocno przy odpuszczeniu z wysokich obrotów.

A jakie miałeś objawy?

Pozdrawiam

_________________
Varadero XL 1000 '99


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn sie 29, 2016 5:14 pm 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 30/03/2016 o 17:40
Posty: 137
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
Marka motocykla: Husaberg-Honda
Model: FE 450-Varadero 1000
Rocznik: 2004
strzelal i gasl przy dojezdzaniu do swiatel :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn sie 29, 2016 5:21 pm 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 15/04/2015 o 19:54
Posty: 111
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
messix napisał(a):
strzelal i gasl przy dojezdzaniu do swiatel :)


A na wolnych obrotach jak chodził?

_________________
Varadero XL 1000 '99


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn sie 29, 2016 5:22 pm 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 30/03/2016 o 17:40
Posty: 137
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
Marka motocykla: Husaberg-Honda
Model: FE 450-Varadero 1000
Rocznik: 2004
Juz nie pamietam tak dokladnie ale tez chyba potrafil czasem zgasnac. Zrob te wydechy bo nieszczelnosc w ukladzie wydechowym moze powodowac takie cuda


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt sie 30, 2016 4:08 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2036
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Ja bym jeszcze sprawdził przewody WN (mam Beru, jest jak być powinno) i króćce ssące. Czy gaźniki były sprawdzane pod kątem szczelności, zarówno w sensie dostępu "lewego" powietrza jak i poprawności działania zaworka iglicowego?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt sie 30, 2016 8:53 pm 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 15/04/2015 o 19:54
Posty: 111
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
messix napisał(a):
Juz nie pamietam tak dokladnie ale tez chyba potrafil czasem zgasnac. Zrob te wydechy bo nieszczelnosc w ukladzie wydechowym moze powodowac takie cuda


Zamówiłem już komplet uszczelek. Będę robił. Dzięki, dam znać czy to pomogło.

_________________
Varadero XL 1000 '99


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt sie 30, 2016 8:54 pm 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 30/03/2016 o 17:40
Posty: 137
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
Marka motocykla: Husaberg-Honda
Model: FE 450-Varadero 1000
Rocznik: 2004
duzo roboty bie ma, pamietaj zeby uzyc pasty do wydechow. jak to nie rozwiarze problemu bedziemy mylec dalej, ale miejmy nadzieje ze to to


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt sie 30, 2016 8:55 pm 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 15/04/2015 o 19:54
Posty: 111
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
james napisał(a):
Ja bym jeszcze sprawdził przewody WN (mam Beru, jest jak być powinno) i króćce ssące. Czy gaźniki były sprawdzane pod kątem szczelności, zarówno w sensie dostępu "lewego" powietrza jak i poprawności działania zaworka iglicowego?


Gaźniki były sprawdzane i jest ok. A przewody WN można jakoś specjalnie sprawdzić?

_________________
Varadero XL 1000 '99


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr sie 31, 2016 7:27 am 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 30/03/2016 o 17:40
Posty: 137
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
Marka motocykla: Husaberg-Honda
Model: FE 450-Varadero 1000
Rocznik: 2004
Musialbys zdjac zbiornik, i w calkowicie ciemnym pomieszczeniu na pracujacym silniku patrz czy nie ma iskier i przebicia. Potem psikasz woda z takiego dozownika jak fo szyb i obserwujesz co sie dzieje. Jak nie przerywa, pracuje rowno itp i wszystko wilgotne to najlepszy finalowy test :hystery: lapiesz za przewod
jak popiesci to do wyniany :lol: tylko zaloz kask albo poloz materac :isok:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr sie 31, 2016 12:14 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2036
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Zawsze możesz kupić i sprawdzić, bo koszt nie poraża (do SD01 wystarcza odcinek długości 1 metra). Sprawdź też króćce - ja miałem Motul Carbu Clean i psikając intensywnie w okolice łączeń gaźnik-króciec, króciec-kolektor ssący udało mi się zejść z obrotami do 800 z bazowych 1250...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr sie 31, 2016 6:37 pm 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 30/03/2016 o 17:40
Posty: 137
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
Marka motocykla: Husaberg-Honda
Model: FE 450-Varadero 1000
Rocznik: 2004
a 800 to aby nie za nisko? cos mi sie kojarzy ze powinno byc kolo 1000 1100


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr sie 31, 2016 10:57 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2036
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Jasne, że za nisko. Po prostu w cyklu pracy oprócz mieszanki paliwowo-powietrznej, do komory spalania dostarczany był także Motul . Gdy przestałem psikać, silnik wrócił do bazowych (i zalecanych przez serwisówkę) ~1200 obrotów. Dodam tylko, że wizualnie króćce są w stanie idealnym, ale w praktyce jeden ciągnie lewe powietrze :thumbdown:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz wrz 01, 2016 8:37 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 15/05/2013 o 22:01
Posty: 1183
Lokalizacja: Lublin okolice
Płeć: Mężczyzna
Imię: slawek
Marka motocykla: honda
Model: varadero XL1000VA
Rocznik: 2009
james napisał(a):
Jasne, że za nisko. Po prostu w cyklu pracy oprócz mieszanki paliwowo-powietrznej, do komory spalania dostarczany był także Motul . Gdy przestałem psikać, silnik wrócił do bazowych (i zalecanych przez serwisówkę) ~1200 obrotów. Dodam tylko, że wizualnie króćce są w stanie idealnym, ale w praktyce jeden ciągnie lewe powietrze :thumbdown:

:isok:

_________________
kto smaruje ten jedzie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL