Konkretny zestaw napędowy

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
Leszek1985
Udaje motocyklistę
Posty: 155
Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
Imię: Leszek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 1999

Konkretny zestaw napędowy

#1 Post autor: Leszek1985 »

Witam. Powoli zamierzam też wymienić cały zestaw napędowy. I tu kieruje do Was pytanie jaki jest najlepszy Ale w sensownej cenie. Taki złoty środek...
Moto mi poszarpuje przy stałej prędkości, jedynka i dwójka zapina jak w "bmw..." zgrzyt i takie tam różne towarzyszą przy tym napędzie...
Chciałbym możliwie super zestaw.
A pytam bo na necie różnią się liczbą ogniw, zębów i innych takich tam...

Awatar użytkownika
Merlin
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 752
Rejestracja: wt sie 06, 2013 7:37 am
Imię: Maciek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Racibórz

Re: Konkretny zestaw napędowy

#2 Post autor: Merlin »

Poszukaj trochę zamiast zakładać kolejny temat.
Choćby na Allegro.
https://allegro.pl/listing?string=zesta ... i-1-4-0803
jest ich tu od wuja.
Najlepszy jest taki na jaki Cię stać.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Konkretny zestaw napędowy

#3 Post autor: james »

Liczba zębów: jak fabryka podaje (16T / 47T).
Producent zębatek: przód Honda lub Sunstar; tył Sunstar lub JT.
Łańcuch: http://www.didchain.com/chainSpecs.html (3 strona) lub lepszy.

Przed montażem kontrola stanu gum zabieraka oraz luzu na przedniej zębatce (tj. wyrobienia wielowypustu wałka zdawczego).

Poszarpywanie w Varadero może być spowodowane przez wiele czynników:
-przeciągnięty łańcuch,
-za luźny łańcuch,
-za mocno naciągnięty łańcuch,
-nieliniowe prowadzenie łańcucha (zła regulacja tylnego koła),
-pływające obroty/problem z gaźnikami,
-luz na przedniej zębatce (wzdłużny),
-luz na tylnej zębatce (wyrobione gumy zabieraka),
-inne.

Ja ostatnio byłem zmuszony kupić nową felgę do tyłu... Gniazdo łożyska od strony zębatki było krzywo osadzone (1 mm wysokości), co skutkowało biciem tylnej zębatki, a dalej szybkim przeciąganiem łańcucha (złoto-złoty DID). No i nie dało się ustawić tylnego koła tak, aby łańcuch zawsze "szedł" prosto. To tak w temacie podpunktu inne :)

Leszek1985
Udaje motocyklistę
Posty: 155
Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
Imię: Leszek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 1999

Re: Konkretny zestaw napędowy

#4 Post autor: Leszek1985 »

Kurczę widzisz, naciąg łańcucha staram się trzymać tak na 3-4 cm luzu jak w serwisowce. Gumy zabieraka zrobiłem,. Gaźnik ok ustawione.
Wydaje mi się że to przez napęd, jest w połowie naciągu i chyba trzeba będzie wymienić, może rozciągnięty łańcuch.
Dlatego pytałem o fajny zestaw w komplecie z zebatkami :)

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Konkretny zestaw napędowy

#5 Post autor: james »

Naciąg 35-45 mm, ale to i tak nie jest miarodajne. Wystarczy, że jest inny amortyzator, inna sprężyna lub motocykl postawiony na centralkę i regulacja nie będzie już wykonana prawidłowo. Nie piszę, że robisz ją źle - powyższe przerobiłem na swoim sprzęcie. Sprawdź suwmiarką, czy wysunięcie obu regulatorów naciągu jest identyczne. Jeśli tak, to łańcuch powinien być w linii (potwierdza to laser).

Co do przeciągniętego łańcucha to prosta sprawa: stawiasz moto na centralce, mierzysz luz łańcucha w połowie odległości pomiędzy zębatkami. Obracasz koło o 45 stopni. Znowu mierzysz luz łańcucha i tak, aż sprawdzisz wszystkie pozycje (8). Wszędzie powinno być identycznie. Jeśli są znaczne różnice to wiesz, że to łańcuch powoduje problemy.

Gotowych zestawów osobiście nie polecam. Kupiłem taki z zębatkami JT i najlepszym DIDem... przednia zaczęła podcinać wałek zdawczy, delikatnie (bo szybko to wyłapałem), ale zawsze. Uściślając, nowy wałek to koszt w granicach 700 zł i konieczność rozbiórki całego silnika... Sunstar robi zębatki i tarcze do współczesnych japońskich motocykli na pierwszy montaż, więc jakość powinna być zbliżona do oryginału i tutaj nie ma co oszczędzać. Tył nie ma większego znaczenia tj. stalowa JT trzymała się nieźle i spokojnie można tam założyć cokolwiek markowego. Z łańcuchem nie pomogę, bo kupiłem drugiego złoto-złotego DIDa (hiper wzmacniany), a tym samym nie orientuję się w średnim segmencie - tutaj warto poczekać na opinie innych osób.

Podsumowując: skompletuj zestaw sam! ;)

Leszek1985
Udaje motocyklistę
Posty: 155
Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
Imię: Leszek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 1999

Re: Konkretny zestaw napędowy

#6 Post autor: Leszek1985 »

O właśnie chyba łańcuch winny bo nie moge dobdze ustawić. Tak jak piszesz, obracam kołem i pokazuje co innego...

Ale są na necie gotowe zestawy z zebatkami sunstar (droższe) i niby najlepiej wzmacniane łańcuchy. Taki zestaw kosztuje z 800 zł.

Stąd było moje pytanie na początku czy opłaca się tańsze zestawy czy aż taka różnica jest. Ale z tego co piszesz to różnica jest duża na korzyść droższych.
Teraz już się dowiedziałem co nieco.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Konkretny zestaw napędowy

#7 Post autor: james »

Leszek1985 pisze:Ale są na necie gotowe zestawy z zebatkami sunstar (droższe) i niby najlepiej wzmacniane łańcuchy. Taki zestaw kosztuje z 800 zł.
Znalazłem przed chwilą na portalu aukcyjnym za mniej niż 600 zł :) Warto też pomyśleć w przyszłości o jakiejś olejarce.

Leszek1985
Udaje motocyklistę
Posty: 155
Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
Imię: Leszek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 1999

Re: Konkretny zestaw napędowy

#8 Post autor: Leszek1985 »

James jak byś mógł wkleić link o który ci chodzi byłbym bardzo wdzięczny :clap:

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Konkretny zestaw napędowy

#9 Post autor: melon1968 »

Zębatki jak James napisał a łańcuch did 525 VX starczy.Złoty lub nie kwestia gustu.http://skyseba-moto.tradoro.pl/lancuchy ... /c,12213,1#

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Konkretny zestaw napędowy

#10 Post autor: james »

Leszek1985 pisze:James jak byś mógł wkleić link o który ci chodzi byłbym bardzo wdzięczny :clap:
Proszę bardzo: http://allegro.pl/naped-did-zvmx-sunsta ... 74933.html (niestety allegromat nie działa i link prędzej czy później wygaśnie :( )

Kris
Udaje motocyklistę
Posty: 103
Rejestracja: pt sie 23, 2013 4:31 pm
Imię: Krzysztof
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000v
Rocznik: 2002
Lokalizacja: Śrem

Re: Konkretny zestaw napędowy

#11 Post autor: Kris »

Koledzy dziś przeliczyłem ilośc zebów na zębatkach i wychodzi że z przodu mam 17 z tyłu tak jak ma być 47,w przyszłym sezonie też mam zamiar wymienic zestaw napędowy :)) A teraz do przeliczenia zębów na zębatkach skłoniło mnie spalanie?! :) W poprzednim Viaderku tez SD 01 Z rocznika 2002 spalanie było na poziomie 5,5-6,5 l/100 km tutaj mam 7-8/100km styl jazdy ten sam przeważnie z plecaczkiem i z pełnymi kuframi.Prędkość przelotowa 110-130 km/h autostrady i zwykłe drogi bez szaleństwa.Co myślicie te 17 zebów pewnie ma wplyw na różnice w spalaniu jak i w obrotach silnika :) teraz przy 120-130 mam ok 5500obr/min a jak u Was to wygląda?pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi :))

adam3911
Udaje motocyklistę
Posty: 166
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 8:11 am
Imię: Adam
Marka motocykla: Honda
Model: Xl sd02 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: warszawa

Re: Konkretny zestaw napędowy

#12 Post autor: adam3911 »

Kris pisze:Koledzy dziś przeliczyłem ilośc zebów na zębatkach i wychodzi że z przodu mam 17 z tyłu tak jak ma być 47,w przyszłym sezonie też mam zamiar wymienic zestaw napędowy :)) A teraz do przeliczenia zębów na zębatkach skłoniło mnie spalanie?! :) W poprzednim Viaderku tez SD 01 Z rocznika 2002 spalanie było na poziomie 5,5-6,5 l/100 km tutaj mam 7-8/100km styl jazdy ten sam przeważnie z plecaczkiem i z pełnymi kuframi.Prędkość przelotowa 110-130 km/h autostrady i zwykłe drogi bez szaleństwa.Co myślicie te 17 zebów pewnie ma wplyw na różnice w spalaniu jak i w obrotach silnika :) teraz przy 120-130 mam ok 5500obr/min a jak u Was to wygląda?pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi :))
Przejedz sie gps, zwyczajnie oszukuje Cie licznik, nabija wiecej km i liczenie spalania jest psu o d... :-)

Kris
Udaje motocyklistę
Posty: 103
Rejestracja: pt sie 23, 2013 4:31 pm
Imię: Krzysztof
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000v
Rocznik: 2002
Lokalizacja: Śrem

Re: Konkretny zestaw napędowy

#13 Post autor: Kris »

Nie nie kolego :) prędkość oczywiście że oszukuje o 10 km/h na gps jest 120 na zegarze 130 w osobówce to samo równe 10 km/h różnicy ale kilometry liczy dobrze,w sumie na 1800 km różnica wyszła nie całe 20 km więc to odpada! :))

Leszek1985
Udaje motocyklistę
Posty: 155
Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
Imię: Leszek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 1999

Re: Konkretny zestaw napędowy

#14 Post autor: Leszek1985 »

Mnie też zastanawia wpływ zębatek na prędkość obrotową. Czy zakładając mniejsze-większe zębatki można kombinować że spalaniem viaderka.
Kris tak wogóle to nie widziałem żeby viaderko z 2000 spadało 5,5 chyba że jeździsz 80-90 :rotfl2:
A co do zębatek to jestem ciekaw

Kris
Udaje motocyklistę
Posty: 103
Rejestracja: pt sie 23, 2013 4:31 pm
Imię: Krzysztof
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000v
Rocznik: 2002
Lokalizacja: Śrem

Re: Konkretny zestaw napędowy

#15 Post autor: Kris »

He he Leszek 1985 :) serio miałem Viaderko z 2002 roku salon Polska,odkupione od kolegi który miał je od nowości.Nie zapytałem czy wymieniał dysze czy zebatki ale serio spalanie było od 5.5-6.5 L/100 km :)) śmigałem na nim 3 lata,zrobiłem 30tkm i nie jeżdziłem powoli,średnia przelotowa 130 czasami 150 :)) dlatego zdziwiłem sie że obecne Viaderko pali od 1-2L więcej na 100 km. :)) :)) :))

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”