Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest N mar 24, 2019 7:57 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt mar 31, 2009 9:08 pm 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 24/11/2007 o 06:47
Posty: 111
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Płeć: Nie określono
Witam
Kiedys byl poruszony temat zapasowych kluczyków i postanowilem go troche bardziej rozbudowac. Wszystko co znajdziecie przetlumaczylem z MANUALA (prosze sie nie smiac) i radze sie do konca na tym nie opierac bo moglem gdzies gafe walnąć. Jesli jest gdzies błąd dajcie znac to poprawie.
Załącznik:
30aac0d7889e5293med.jpg
30aac0d7889e5293med.jpg [ 29.9 KiB | Przeglądane 2491 razy ]

SERWIS INFORMACYJNY
OGÓLNE
• HISS jest skrótem Honda Ignition Security System.
• Podczas sprawdzania imobilizera systemu (HISS), wykonaj następujące kroki w rozwiązywaniu problemów przepływu wykresu (str. 20-9).
• Przechowuj imobilizera klucz od innych pojazdu imobilizera klucz przy użyciu go. W stłoczenie z kluczowych kod sygnału mogą wystąpić i prawidłowego funkcjonowania systemu będzie utrudnione.
• Kluczem ma wbudowaną elektroniczną część (transpondera). Nie upuszczaj i uderzaj kluczem w obiekty twarde, nie zostawiaj klucza na desce rozdzielczej w samochodzie, itp., gdzie temperatura wzrośnie. Nie pozostawiaj kluczy w wodzie przez dłuższy czas, np. na pranie odzieży.
• moduł kontroli silnika (ECM), jak również transponderów kluczy musi być zastąpione, jeżeli wszystkie klucze transponderów zostały utracone.
• System nie działa z duplikowany klucz kod jest zarejestrowany na transponderze z imobilizera systemu (HISS).
• W ECM można przechowywać do czterech głównych kodów. (Cztery klucze mogą być zarejestrowane.)
• Nie należy modyfikować imobilizera systemu, gdyż może to spowodować awarię systemu. (Silnika nie można uruchomić.)
• Zapoznaj się z zapłonem systemu kontroli (str. 17-4).
• Zapoznaj się z zapłonem przełącznik obsługi (strona 19-18).
Załącznik:
6215944d25f5aef5.jpg
6215944d25f5aef5.jpg [ 5.08 KiB | Przeglądane 2491 razy ]

Procedura rejestracji klucza
Gdy klucz został utracony, lub dodatkowy zapasowych klucz jest wymagany:
1. Zakup nowy klucz z transponderem.
2. Dorób zgodnie ze kształtem oryginalnego klucza.
3. Zastosuj 12 V napięcie akumulatora do zapłonu Generator impulsowy zgodnie z Engine Control Module (ECM) przy użyciu specjalnego narzędzia (str. 20-7).
4. Włącz zapłon z oryginalnego kluczyka. Wskaźnik imobilajzera zapali się i pozostanie ON.
• Kod z oryginalnego klucza zostanie rozpoznany przez ECM.
• Jeżeli istnieje jakiś problem w imobilizerze systemu (HISS), system wejdzie w trybie diagnostycznym i wskaźnik pozostanie ON.. dziesięć sekund, a następnie będzie sygnalizowac kod diagnostyczny (stronie 20-7).
5. Odłącz czerwoną żabke terminala z zacisków akumulatora (+) na dwie sekund lub więcej, a następnie podłączyć ją ponownie. Wskaźnik pozostaje na ON. dwie sekundy, następnie mignie cztery razy.
Załącznik:
d26bfd654d013a91.jpg
d26bfd654d013a91.jpg [ 3.44 KiB | Przeglądane 2491 razy ]

•System imobilizera (HISS) wejdzie w tryb rejestracji. Rejestracji wszystkich kluczy oprócz oryginalnego klucza zamieszczone w stacyjce są anulowane. (Rejestracja utraconego klucza lub zamiennych klucz jest anulowane.)
Wolne klucz musi zostać ponownie zarejestrowany.
6. Wyłącz zapłon i wyciagnij klucz.
7. Włącz zapłonu z nowego klucza lub zapasowych kluczy. (Nigdy nie używaj klucza zarejestrowane w poprzednich krokach.) Wskaźnik zapali się na dwie sekundy a następnie mignie cztery razy.
(a mnie się wydaje ze zapali się na 4s dioda po czym mignie 4 razy bo tak wynika z rysunku)
Załącznik:
ed2933a73a3a20a5.jpg
ed2933a73a3a20a5.jpg [ 3.06 KiB | Przeglądane 2491 razy ]

• Nowy klucz lub zapasowy klucz jest zarejestrowany w ECM.
• Jeżeli istnieje problem z rejestracją, system wejdzie w tryb diagnostycznym i wskaźnik pozostanie ok.. dziesięć sekund, a następnie poda kod diagnostyczny (str. 20-7),

OSTRZEŻENIE
Trzymaj z dala klucze od odbiornika imobilajzera . (min 50mm)


8. Powtórz kroki 6 i 7, gdy kontynułujesz rejestracje pozostałych nowych kluczy.
W ECM-ie można przechowywać do czterech głównych kodów. (Cztery klucze mogą być
zarejestrowane.)
9. Przekręć zapłon na OFF, usuń adapter i podłączyć adapter zapłonu Generator impulsowy złącza. 10. Przekręć zapłon w pozycje ON przy użyciu zarejestrowanego kluczyka
•System imobilizera (HISS) powraca do normalnego trybu.
11. Sprawdź czy silnik może zostać uruchomiony za pomocą wszystkich zarejestrowanych kluczowych.[/img]


Znalazlem tez procedure programowania hondy cbr wydaje sie podobna

http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=ru&u=http://www.cbr600.ru/article/article0014.shtml&ei=w_3SSa6CH8XT-QavqIG2BQ&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dhttp://www.cbr600.ru/article/article0014.shtml%26hl%3Dpl%26rls%3Dcom.microsoft:pl

:D ŻYCZE MIŁEJ ZABAWY :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 02, 2009 9:29 pm 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 24/11/2007 o 06:47
Posty: 111
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Płeć: Nie określono
A jeszcze jedno w serwisowce chyba sie walneli w oznaczeniach bo wg rysunku z dzialu "Imobilajzer system (HISS)" to zle oznaczyli IGNITION PULSE GENERATOR bo wg mnie to co oni pokazuja jest to CAM PULSE GENERATOR. jest to wazne ze by sie komus wtyczki nie pomylily i zle zasilania pod nia nie podpiol.
Załącznik:
2_a43c6d2be440f352med.jpg
2_a43c6d2be440f352med.jpg [ 67 KiB | Przeglądane 2491 razy ]

a wtyczka znajduje sie tu
Załącznik:
2_5bff917922a8c089.jpg
2_5bff917922a8c089.jpg [ 25.52 KiB | Przeglądane 2491 razy ]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 20, 2009 11:16 am 
Uczy się jeździć
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 13/11/2008 o 07:58
Posty: 65
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Nie określono
no fajnie- zrozumiałem, a teraz kto mi zakoduje kluczyk?

_________________
Motocykle ponad wszystko !!!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt kwi 21, 2009 12:10 pm 
Uczy się jeździć
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 16/04/2009 o 16:19
Posty: 52
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Nie określono
tez jestem chętny na kopię kluczyka jak ktoś to zrobi sam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: So kwi 10, 2010 10:51 pm 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17/01/2010 o 12:08
Posty: 152
Lokalizacja: Żory
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda
Model: Xl1000 v2
Rocznik: 2002
Angliki opatentowały tajne urządzenie Hondy o symbolu 07XMZ-MBW0101, jak drapnę gdzieś transponder PHILIPS PCF 7938AS to programuje swój drugi kluczyk , na allegro są tylko PCF 7935 AS Crypto 40, po niedzieli jadę go gościa który się zajmuje takim czymś zapytać czy ma taki chip.Do wykonania urządzenia wystarczy czerwony konektor (można wpiąć moim zdaniem po kablach), opornik 1W 100R chyba węglowy,i pół metra kabla 2 żyły+krokodylki oczywiście patrząc na biegunowość- na + dajemy opornik(można tez dać bezpiecznik 1A jak koleś z Moskwy) .Gościu z Moskwy w opisie opisanym powyżej nie dał opornika, lepiej dać. Polecam poczytać opis kolegi endurasek i tego gościa z Moskwy+ anglików.
Nie będę się rozpisywał bo po przeczytaniu tłumaczenia gogle boli mnie głowa, załączam je także, fakt ze opatentowali to w innym modelu motocykla nie zmienia tego że wiadro działa na tej samej zasadzie, więc wszystko powinno działać sprawdzę na swoim jak będzie chip .Co do tej wtyczki to wydaje mi się ze jest pod lewym dużym plastikiem w wiązce obłożonej gumą przeźroczystą- dziś to sprawdzałem.
TŁUMACZENIE GOGL'A
http://tiny.pl/hgnmc
I do ANGLIKÓW ORYGINAŁ:
http://tiny.pl/hgnmd


Obrazek

Obrazek


Obrazek

_________________
Prąd, paliwo, woda, olej ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr mar 05, 2014 9:41 am 
Uczy się jeździć
Offline

Dołączył(a): 23/09/2013 o 09:56
Posty: 73
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: honda
Model: XL1000VA
Rocznik: 2004
Cześć. Wczoraj podjęto próbę zakodowania nowego kluczyka w moim wiadrze i z niepowodzeniem. Mam docięty kluczyk i szukam kogoś kto mi go wgra.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N maja 22, 2016 5:44 pm 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 24/11/2007 o 06:47
Posty: 111
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Płeć: Nie określono
Panowie wracam do tematu...
czy udało się komuś zaprogramować kluczyk? bo ja mam problem z wprowadzeniem komputera do stanu kodowania... czytałem trochę po zagranicznych forach i też mają ludzie problemy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt sie 09, 2016 8:43 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 10/04/2016 o 21:14
Posty: 34
Lokalizacja: Leżajsk
Płeć: Nie określono
Imię: Marian
Marka motocykla: Honda
Model: Sd01
Rocznik: 2001
endurasek napisał(a):
Panowie wracam do tematu...
czy udało się komuś zaprogramować kluczyk? bo ja mam problem z wprowadzeniem komputera do stanu kodowania... czytałem trochę po zagranicznych forach i też mają ludzie problemy.


http://www.kluczesamochodowe.com.pl/mot ... owanie.htm


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt sie 09, 2016 9:52 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21/05/2014 o 12:23
Posty: 648
Lokalizacja: PWL
Płeć: Mężczyzna
Imię: Władysław
Marka motocykla: SUZUKI
Model: DL 650
Rocznik: 2014
Wielokrotne próby były nie udane. Honda serwis Poznań - 5 minut roboty - 150 zł.

_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------

Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz mar 23, 2017 9:32 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 18/08/2016 o 08:23
Posty: 20
Lokalizacja: Polska
Płeć: Mężczyzna
Imię: Krzysiek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL 1000
Rocznik: 2003
Witam.
Przypadkiem znalazłem film, w którym gość krok po kroku tłumaczy jak zakodować kluczyk do stacyjki w motocyklach Hondy. W Wiaderku chyba też działa, choć nie próbowałem, nie miałem potrzeby. Niżej link, może się komuś przyda.

https://www.youtube.com/watch?v=Coq1NN0V7xY


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz mar 23, 2017 10:39 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21/05/2014 o 12:23
Posty: 648
Lokalizacja: PWL
Płeć: Mężczyzna
Imię: Władysław
Marka motocykla: SUZUKI
Model: DL 650
Rocznik: 2014
Niestety, w roczniku 2007 taki sposób mimo wielokrotnych prób nie zadziałał.

_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------

Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt cze 09, 2017 5:18 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 09/06/2017 o 17:08
Posty: 2
Płeć: Nie określono
Imię: Kuba
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2002
Witam, czy komuś udało dodać kolejny kluczyk? Sposób z filmiku nie działa. Rozmawiałem z gościem, który ten film nakręcił w jaki sposób zrobić to w wiadrze ale nie miał pomysłu. Powiedział tylko, że za każdym razem po wykonaniu procedury, kiedy moto nie wejdzie w tryb register mode należy ponownie podłączyć czujnik wału i odpalić moto na zakodowanym kluczyku, po czym ponownie można podłączyć kabelek "domowej roboty" i próbować od nowa procedurę wprowadzenia kompa w tryb register mode.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt cze 30, 2017 10:30 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 09/06/2017 o 17:08
Posty: 2
Płeć: Nie określono
Imię: Kuba
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2002
Witam ponownie. Temat udało mi się ogarnąć, kluczyk zarejestrowany. Pozwolicie chyba, że podzielę się wiedzą ......... :)
Sprawa wygląda tak:
1. Moto musi mieć naładowany akumulator.
2. Otwarty podnóżek - side stand - centralny nie ma czujnika.
3. Podłączamy kabelek (patent z opornikiem) pod złącze czujnika wału i akumulator - tak jak to już było wcześniej opisywane przez kolegów.
4. Przekręcamy zakodowany kluczyk w stacyjce na pozycję "ON".
5. Po około 10 sekundach odpinamy zacisk "+" naszego kabelka od aku a następnie przykładamy go do zacisku "-" na około 5 sekund, może odrobinę dłużej.
6. Podłączamy kabelek z powrotem pod "+" i moto powinno przejść automatycznie w tryb register mode po około 4 sekundach (upragnione cztery mignięcia).
7. Jeżeli kontrolka immo zamruga 4 razy to jesteśmy w domu i wyłączamy zakodowany kluczyk ze stacyjki, następnie wkładamy niezakodowany przekręcamy, czekamy
cztery mignięcia albo osiem jak kto woli, ponownie wyłączamy stacyjkę, podłączamy czujnik położenia wału na swoje miejsce i próbujemy odpalić moto z nowo-zakodowanego kluczyka

U mnie ta procedura wejścia w register mode nie zadziałała od razu natomiast powtórzyłem 5 i 6 punkt kilka razy (chyba ze 3) i w końcu zadziałało.
Niestety cena dopisania kolejnego kluczyka do immo w mojej okolicy kosztuje 250 zeta więc myślę, że gra jest warta świeczki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt sty 26, 2018 7:32 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 26/01/2018 o 17:27
Posty: 7
Lokalizacja: EŁK / BIAŁYSTOK
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2004
Jestem tu nowy więc WITAM WSZYSTKICH :isok2:

Instrukcja kolegi Balroq sprawdziła sie u mnie w 100% :boss: , przetestowałem chyba z 5 różnych wersji ,dużo czasu straconego na testach i dopiero ta zadziałała :) Moja uwaga jest tylko taka,że ktoś pisał żeby rozłożyć boczna stopkę bo tam jest czujnik ten zeby nie ruszyć na biegu, ale i tak ta instrukcja sie sprawdziła.

Pozdrawiam :whatup:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt sty 26, 2018 7:41 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21/05/2014 o 12:23
Posty: 648
Lokalizacja: PWL
Płeć: Mężczyzna
Imię: Władysław
Marka motocykla: SUZUKI
Model: DL 650
Rocznik: 2014
Jakiej wartości rezystor zastosowałeś?

_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------

Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL