Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest Śr lip 17, 2019 2:31 pm

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N mar 24, 2019 11:09 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 24/03/2019 o 19:35
Posty: 8
Lokalizacja: Wyry
Płeć: Nie określono
Imię: Tomasz
Marka motocykla: XL1000
Model: SD01
Rocznik: 2002
Witam,
Mam taki problem którego nie mogę rozwiązać.
Zdarzyło się parę razy:
-Cwiczyłem sobię ciasne zawracanie. Już było tak ciasno że w końcu położyłem motocykl. Motocykl leży, silnik przez chwilę jeszcze chodził na sprzęgle. Benzyna się leje więc go podniosłem. Próbuje odpalić-nic. Po jakimś czasie, może pięć minut odpalił ale przy próbie dodania gazu się dławił, lub jechał trybem 0-1. Do domu miałem nie daleko. Na drugi dzień odpalił i pracował jak by nigdy nic. Pomyślałem że zalał się benzyną do filtra kiedy wyciekała i tyle.
-Drugi raz jechałem dziurawą polną drogą, które dawały efekt jakby się jechało po sinusoidzie. Wiecie, stojąc na podnóżkach raz kierownica w góre raz dupa i ja razem z motocyklem góra-dół. Po przejechaniu nie całego kilometra silnik zgasł. Pierwsze próby odpalenia-nic. Ponieważ stan paliwa nie był za wysoki to przelałem paliwo z jednej strony baku na drugą przy pomocy butelki. Cały w benzynie, nic tylko się podpalić. Zamknąłem zawór z "pustej" (nie była całkiem pusta) strony i startuję. Nic. Posiedziałem jakiś czas myśląc co teraz, bo byłem na niezłym zadupiu i spróbowałem odpalić jeszcze raz. Zagadał ale przy dodawaniu gazu zdychał. No to pomyślałem że pojadę na tych wolnych obrotach do domu, za parę godzin dotrę. Zanim dojechałem do asfaltu moto zaczęło jakby odżywać. Stopniowo zaczęło do siebie dochodzić a interwały pomiędzy zdechnięciami były coraz dłuższe. Pomyślałem że jakiś syf w gaźniku się zbełtał i teraz osiadł. W domu wypuściłem paliwo z komór(parę razy dla pewności).
-Trzeci raz. Paliwa 3/4 baku. Ta sama dróżka te same objawy, w tym samym miejscu (przeklęte?), ale jadąc od innej strony (różna długość sinusoidy). Z poprzednich doświadczeń wiedziałem że: odczekać, odpalić i powoli się turlać aż wydobrzeje. Postanowiłem gruntowne czyszczenie gaźnika w zimie.
-Czwarty. Po zimie. Gaźnik wyczyszczony i sterylny. Filtry wymienione. Zawory, synchro i skład jak ta lala. Motocykl jeździ perfekcyjnie. Paliwo pod korek. Pojechałem do wysiedlonej miejscowości pod zalanie, Nieboczowy, teraz Nieboczowy Uroczysko. A tam lekki offroad-sinusoida. No i pomykam a tu Varadero znowu kaprysi i że niby jest stworzone tylko do asfaltu. Rozpoznając objawy skończyłem się wydurniać i na niskich obrotach pojechałem do domu. Moto się dławiło na mniejszą skalę (tego offroadu było kawałeczek) a przestało całkiem kaprysić gdzieś po 50km.
Po wywrotce to rozumiem, ale po dziurawych drogach?
Przeszukałem internety, znalazłem wątek o pompie paliwa ale ,wydaje mi się że to nie to. Na równym można mu dawać w palnik i jedzie bez zająknięcia. Czy faktycznie lepiej nie zjeżdżać z asfaltu?
Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł, albo podobne doświadczenia?

Pozdrawiam.

_________________
Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze.
Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn mar 25, 2019 9:15 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 15/05/2013 o 22:01
Posty: 1183
Lokalizacja: Lublin okolice
Płeć: Mężczyzna
Imię: slawek
Marka motocykla: honda
Model: varadero XL1000VA
Rocznik: 2009
Oblukaj styki pompy paliwa.Lub zalej do pełna i pomiń pompe.Lub czujnik wywrotu.

_________________
kto smaruje ten jedzie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt mar 26, 2019 8:26 am 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 24/03/2019 o 19:35
Posty: 8
Lokalizacja: Wyry
Płeć: Nie określono
Imię: Tomasz
Marka motocykla: XL1000
Model: SD01
Rocznik: 2002
Styki oblukane. Trochę przydymione ale bez dramatu. Będę przerabiał na elektronikę i zrobię jej test na wytrząsanie podczas pracy. Jeszcze pomyślałem że podłączę testowo manometr i zobaczę jak się zachowuje podczas jazdy. W filtrze czysto.
Czujnik wywrotu? Nawet nie wiedziałem o czymś takim.
Pozdrawiam T.

_________________
Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze.
Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt mar 26, 2019 9:59 pm 
Stały bywalec - trochę wymiata
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 22/02/2018 o 19:40
Posty: 277
Lokalizacja: Jarosław
Płeć: Mężczyzna
Imię: Maciej
Marka motocykla: HONDA
Model: VARADERO XL / PC 800
Rocznik: 2000
W SD01 raczej nie ma czujnika przechyłu.... Jak zaliczyłem glebę na piaszczystej drodze to motek pracował aż go wyłączyłem...
Trochę ciekawy ten Twój przypadek... Wymieniałeś filtr paliwa?.. Jak masz od kogo to wymień na próbę pompę paliwa.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt mar 26, 2019 10:47 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 22/06/2017 o 23:45
Posty: 646
Lokalizacja: 51.717457, 19.228985
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
mack1310 napisał(a):
W SD01 raczej nie ma czujnika przechyłu.... Jak zaliczyłem glebę na piaszczystej drodze to motek pracował aż go wyłączyłem...
Trochę ciekawy ten Twój przypadek... Wymieniałeś filtr paliwa?.. Jak masz od kogo to wymień na próbę pompę paliwa.


U mnie było to samo (sd1), po glebie na piachu, silnik pracował. Po zgaszeniu i postawieniu do pionu, odpalił na dotyk.

_________________
Czasami człowiek sądzi, że ujrzał dno ludzkiej głupoty, ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się, że ta studnia nie ma jednak dna.

Stephen King


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr mar 27, 2019 9:26 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 10/04/2008 o 09:21
Posty: 378
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Płeć: Nie określono
Potwierdzam to co napisali koledzy, w SD01 nie ma czujnika kąta przechyłu motocykla (ang. bank angle sensor).
Stawiał bym na problem z pompą albo poziomem paliwa w komorze pływakowej.

_________________
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr mar 27, 2019 9:51 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 24/03/2019 o 19:35
Posty: 8
Lokalizacja: Wyry
Płeć: Nie określono
Imię: Tomasz
Marka motocykla: XL1000
Model: SD01
Rocznik: 2002
Filtr nowy-czysty (przezroczysty palstik). Pompę dzisiaj testowałem na różne sposoby,nic. Daje cisnienie około 0,4bara, wydajność ok. Jak juz ją mam na warsztacie to dołożę jeszcze przekaźnik elektroniczny na styki. Spuściłem całe paliwo z baku i trochę syfu było (raczej ciała stałe). Jeszcze go wypłucze i wysuszę jakąś farelką. Tak się zastanawiam czy to nie była jakaś woda lub inna ciecz cięższa od paliwa(raz zatankowałem 2l ropy i jechał, trochę dymił). Jak poskładam to się przejadę po wertepach i dam znać.
Pozdrawiam T.


Załączniki:
filtry.jpg
filtry.jpg [ 116.63 KiB | Przeglądane 583 razy ]

_________________
Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze.
Albert Einstein
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt mar 29, 2019 10:08 pm 
Stały bywalec - trochę wymiata
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 22/02/2018 o 19:40
Posty: 277
Lokalizacja: Jarosław
Płeć: Mężczyzna
Imię: Maciej
Marka motocykla: HONDA
Model: VARADERO XL / PC 800
Rocznik: 2000
To raczej będziesz miał już z głowy...
Dziwię się że nie wyczyściłeś zbiornika po pomyłce?...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N mar 31, 2019 4:02 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 24/03/2019 o 19:35
Posty: 8
Lokalizacja: Wyry
Płeć: Nie określono
Imię: Tomasz
Marka motocykla: XL1000
Model: SD01
Rocznik: 2002
Nie czyściłem, bo byłem w trasie, a że nic się nie działo to zostawiłem. Ropa jest mieszalna z benzyną.
Zbiornik wymyty denaturatem i wysuszony, motocykl śmiga. Profil zbiornika nie pozwala na wylanie całego paliwa. Jest tam miejsce w którym może zbierać się woda.
Załącznik:
IMG_20190328_191459 (Mały).jpg
IMG_20190328_191459 (Mały).jpg [ 60.78 KiB | Przeglądane 505 razy ]

Zmodyfikowałem też sterowanie pompą. Może dorzucę parę fotek w temacie o zabezpieczaniu styków pompy.
Aha, Zbiornik mimo że wypełniony benzyną nieźle u mnie skorodowany od środka.

Pozdrawiam.


Załączniki:
190329_173515.jpg
190329_173515.jpg [ 184.55 KiB | Przeglądane 505 razy ]

_________________
Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze.
Albert Einstein
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N mar 31, 2019 7:55 pm 
Uczy się jeździć
Offline

Dołączył(a): 07/03/2014 o 19:37
Posty: 71
Lokalizacja: ŁÓDZKIE
Płeć: Mężczyzna
Imię: Paweł
Marka motocykla: HONDA
Model: VARADERO
Rocznik: 2001
nie jestem specem
ale co do czujnika kąta przechyłu motocykla to się zastanawiam
mam sd1 z 2001r i parę razy zdarzyło się położyć przy ruszaniu jaki i większej prędkości
motorek za każdym razem gaśnie po postawieniu do pionu odpala bez problemu
nie chce myśleć coby gdyby leżąc napęd ciągnął dalej


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N mar 31, 2019 8:52 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Offline

Dołączył(a): 18/03/2013 o 18:49
Posty: 437
Lokalizacja: Polichno
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
Pawlo napisał(a):
nie jestem specem
ale co do czujnika kąta przechyłu motocykla to się zastanawiam
mam sd1 z 2001r i parę razy zdarzyło się położyć przy ruszaniu jaki i większej prędkości
motorek za każdym razem gaśnie po postawieniu do pionu odpala bez problemu
nie chce myśleć coby gdyby leżąc napęd ciągnął dalej

Też nie jestem specjalistą :) :) ale gaźnikowce tak mają iż gasną na płasko
Dopiero motocykle z wtryskiem paliwa mają czujnik przechyłu
Ot takie moje przemyślenia .

_________________
A w sercu zawsze XL600V :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N mar 31, 2019 9:26 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 18/10/2015 o 00:24
Posty: 96
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Płeć: Mężczyzna
Imię: Artur
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2004
Faktycznie Viaderko na gaźniku nie ma czujnika przechylu, ale juz ST 1100 Paneuropa gaźnikowa taki czujnik ma.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N mar 31, 2019 9:35 pm 
Stały bywalec - trochę wymiata
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 22/02/2018 o 19:40
Posty: 277
Lokalizacja: Jarosław
Płeć: Mężczyzna
Imię: Maciej
Marka motocykla: HONDA
Model: VARADERO XL / PC 800
Rocznik: 2000
No co Ty... Zbiorniczek masz prawie jak nowy... Gdzieś tu na forum kolega zapodał foty zbiornika przed spawem. Co do ciekawych miejsc w zbiorniku to fakt jest parę miejsc. Ja używam po zimowaniu dodatku do paliwa wypierającego wodę... tak zapobiegawczo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt kwi 16, 2019 9:45 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 24/03/2019 o 19:35
Posty: 8
Lokalizacja: Wyry
Płeć: Nie określono
Imię: Tomasz
Marka motocykla: XL1000
Model: SD01
Rocznik: 2002
Witam,
Znalazłem w czym problem. Może komuś się przyda lub "ku przestrodze". Pojeździłem trochę po wertepach i znów te same objawy.
Wróciłem do garażu, ściągnąłem obudowę i z fiszką sprawdziłem podłączenie każdego wężyka. Wszystko było ok. Jeden wężyk był tak dupiato poprowadzony, to go chciałem poprawić. Wylało się z niego trochę paliwa. Okazało się że wężyk odprowadzający paliwo połączony jest z odpowietrzeniem komory pływakowej, i jak był skierowany do góry, to paliwo które przelało się przez odpowietrzenie (to nienajlepsza nazwa) zasyfonowało również wężyk odpowietrzający i komory przestały być połączone z ciśnieniem atmosferycznym. W ten sposób ten gaźnik nie zadziała. Przy jeździe po asfalcie paliwo tam się nie przelewa. Problem powstaje przy lekkim offroadzie Rozwiązanie miałem cały czas przed oczami i było tak proste jak to tylko możliwe :) . Tak to mniej więcej wyglądało jak na fiszce, zaznaczone czerwonym kolorem. Jedyne dobre to z tego to wypłukany zbiornik i zabezpieczone styki pompy:) .
Pozdrawiam T.


Załączniki:
clipimage.jpg
clipimage.jpg [ 66.92 KiB | Przeglądane 339 razy ]

_________________
Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze.
Albert Einstein
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL