Części eksploatacyjne, krótko, konkretnie i na temat

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Piwek
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 11
Rejestracja: ndz maja 17, 2020 9:54 pm
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000

Części eksploatacyjne, krótko, konkretnie i na temat

#1 Post autor: Piwek »

Spróbuję pomóc sobie i innym. Najpierw krótko, o co mi chodzi. Szukam i szukam i konkretnie znaleźć nie mogę, a jak już coś tam mam, to ktoś się rozwodzi na ten temat, inny podpina i zmienia koncepcję tematu i powstają niepotrzebne historie. Uważam, że eksploatacja, najlepiej wg serwisu, bądź sprawdzona przez użytkowników będzie najlepszą rekomendacją i info dla potrzebujących, tylko proszę bez rozciąganych tematów, typu - bo na tych oponach, to to, czy tamto, wiecie - 2 osoby - 3 koncepcje. Wiem, że serwisówka istnieje i tel do serwisu, ale tyle ważnych info w jednym miejscu, to uważam za duży sukces i ułatwienie, a o to chodzi.
Do rzeczy, z racji tego, że zakupiłem moto i nie wiem, co i kiedy było tam robione, a kończą się elementy eksploatacyjne i warto, bądź trzeba je wymienić, proponuję krótko, np:

ŚWIECE - wymiana co ....km, zalecane (nazwa firmy, model) - ..., lepsze - ..., cena / szt.( cena w necie, cena w serwisie), robicizna +-mech..., w serwisie +-
OLEJ SILNIK - ......, ile........j.w.
FILTR OLEJU...
FILTR PALIWA...
FILTR POWIETRZA...
KLOCKI HAM PRZÓD...
KLOCKI HAM TYŁ...
TARCZE...
PŁYN HAMULCOWY...
PŁYN CHŁODZĄCY...
OLEJ W LAGACH...
USZCZELNIACZE...
USZCZELKI...
ŁOŻYSKA GŁÓWKI, KÓŁ
NAPĘD, ZĘBATKI...
ROZRZĄD...ten temat jest najważniejszy i proszę skrupulatnie
OPONY, tu bez km - wiadomo o co chodzi, tu raczej jakie zalecane / lepsze, przód, tył
SPRZĘGŁO, tu też wiadomo, bo ślizga ita, ale jakie i ceny
KOSZ SPRZĘGŁOWY...., ew gdzie regenerować i czy warto?
ZAWORY...
GAŹNIKI...

Pewnie umknęło mi parę rzeczy, ale myślę, że te najbardziej istotne są. Jeśli coś przyjdzie do głowy - pisać

Dzięki

Awatar użytkownika
Pegaz
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 389
Rejestracja: śr sty 04, 2017 10:33 pm
Imię: Paweł
Marka motocykla: Yamaha
Model: Super Tenere 1200
Lokalizacja: Międzyborów

Re: Części eksploatacyjne, krótko, konkretnie i na temat

#2 Post autor: Pegaz »

Powiedz krótko, chcesz tanio czy dobrze?
Bo ja już za graty 5k naliczyłem.

Piwek
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 11
Rejestracja: ndz maja 17, 2020 9:54 pm
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000

Re: Części eksploatacyjne, krótko, konkretnie i na temat

#3 Post autor: Piwek »

Oczywiście, że chcę dobrze, ale nie w serwisie Hondy.

Piwek
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 11
Rejestracja: ndz maja 17, 2020 9:54 pm
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000

Re: Części eksploatacyjne, krótko, konkretnie i na temat

#4 Post autor: Piwek »

I co, ponad 30 odsłon i nic?
Może chociaż każdy po trochu coś od siebie i z doświadczeń, zrobię czytelną tabelkę i udostępnię wszystkim w potrzebie...

Piwek
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 11
Rejestracja: ndz maja 17, 2020 9:54 pm
Imię: Michał
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000

Re: Części eksploatacyjne, krótko, konkretnie i na temat

#5 Post autor: Piwek »

Ceny serwisu części oczywiście już zdobyłem, więc bez nich proszę, zostają oznaczenia / kody, ceny i wymiany. Najbardziej interesuje mnie temat rozrządu. Cena w serwisie za rozrząd - łańcuszki 683zl x2, Napinacze 504zl x2 plus drobne za uszczelki itp.

DLA ZAINTERESOWANYCH, części zalecane przez HONDĘ - oryg,

HONDA POMIRSKI:

Świece - DPR8EVX - 9
Olej 10w30 Honda
Filtr paliwa - 84
Filtr powietrza, co18tys km - 178
Filtr oleju - 54
Klocki oryg przód - 240x2, tył - 240
Olej w lagach 10W
Uszczelniacze lag - 123x2
Łożysko główki ramy - 316 kpl, z miseczkami
Łożyska koł - przód - 6204UU - 114x2, plus usczelniacze 59x2, tył lewy6204UU -114, prawy 6304UU -114, plus z lewej oring - 15 z prawej uszcz p.pył - 52
Zawory - 8szt x 40 są różne, ceny też - 40, to mniej więcej
Kosz sprzęgłowy - 2681
Tarcze sprzęgłą + przekładki - tarcze - 10x79, przekładki 9x46
Rozrząd - łąńcuszki 683x2, napinacze - 504x2

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Części eksploatacyjne, krótko, konkretnie i na temat

#6 Post autor: melon1968 »

Dodaj że części do SD01

Awatar użytkownika
Pegaz
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 389
Rejestracja: śr sty 04, 2017 10:33 pm
Imię: Paweł
Marka motocykla: Yamaha
Model: Super Tenere 1200
Lokalizacja: Międzyborów

Re: Części eksploatacyjne, krótko, konkretnie i na temat

#7 Post autor: Pegaz »

Piwek pisze:I co, ponad 30 odsłon i nic?
Może chociaż każdy po trochu coś od siebie i z doświadczeń, zrobię czytelną tabelkę i udostępnię wszystkim w potrzebie...
Sorry, że tak się zapytam z innej strony. Rozebrałeś już silnik i zweryfikowałeś co jest konieczne do wymiany?
Może łańcuchy rozrządu dobre, może slizgi do wymiany, co ze sprzęgłem, może tylko sprężyny a może zły olej w silniku.
Wcześniej napisałem ile to wszystko wyjdzie i to nie po cenach ASO .
Pojedyńczo ciężko wymieniać bo np ceny tarcz hamulcowych zaczynają się od kilku stów do grubo ponad tysiąca za sztukę w oryginale, to samo ze sprzęgłem.
Gdybyś coś bliżej przedstawił sytuację byłoby łatwiej doradzić.

Awatar użytkownika
Staszek1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 605
Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
Imię: Staszek
Marka motocykla: KTM
Model: 1090 ADV R
Rocznik: 2018
Lokalizacja: Milanówek

Re: Części eksploatacyjne, krótko, konkretnie i na temat

#8 Post autor: Staszek1 »

Piwek pisze:I co, ponad 30 odsłon i nic?
Może chociaż każdy po trochu coś od siebie i z doświadczeń, zrobię czytelną tabelkę i udostępnię wszystkim w potrzebie...
Sorry. Konkretnie to się raczej nie da.
Jeden robi 2 000 km rocznie i (przykładowo) uszczelniacze olejowe lag firmy "X" starczą mu na 10 lat, a mi posypią się po jednym sezonie (bo w roku potrafię ponad 20 000 km zrobić).
Jeden wymiany dokona "profesjonalnie", z użyciem odpowiednich narzędzi - inny "na oko", bo zawsze dokręcał kluczem oczkowym i było "dobrze".
My - Janusze motoryzacji - garażowi serwisanci (i piszę tu również o sobie) możemy bazować jedynie na własnych obserwacjach i doświadczeniach. To, co jednemu się sprawdzi, drugiego kompletnie zawiedzie.
(przykład - łożyska główki ramy - All Bolls - wzgardzone przez jednych (bo tylko oryginały trzymają) u mnie sprawują się świetnie
od 30 000 km, i myślę, że jeszcze posłużą długo. Uszczelniacze zawieszenia - osobiście kupuję najtańsze, bo z założenia mają posłużyć tylko jeden sezon - serwis tego elementu robię co roku, bez względu na ilość przejechanych km.)

Nie chcę tu nikogo zniechęcać, ale podstawowa zasada:
Jak dbasz, tak masz.
Honda to dobra i trwała marka, ale nie zapominajmy, że nasze sprzęty to myśl techniczna ubiegłego wieku i swoje lata (niektóre ponad 20) świetności mają już dawno za sobą.
I albo się na to godzisz i to w nich kochasz, albo ......
..... zmień maszynę.
Ja swoją kocham i cieszy minie to jak dziecko, gdy zawstydzam na drodze właścicieli nowych "plastików" po 50000 PLN.
(ale nigdy nie zapominam, o ograniczeniach technologicznych, wieku mojej Hanki, lub tym, że większość śrubek przykręcałem osobiście - nadal czuję do niej respekt. Ten dreszczyk emocji i niepewności - to w niej kocham ;) )
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Re: Części eksploatacyjne, krótko, konkretnie i na temat

#9 Post autor: zalmen3 »

Staszek1 pisze: Sorry. Konkretnie to się raczej nie da.
[...]
Ten dreszczyk emocji i niepewności - to w niej kocham ;) )
Jak to mówią niektórzy "Amen(t)".

Ja tam pcham wszędzie oryginały, ale nie kupuję ich w ASO, tylko w necie w sklepach z częściami OEM - sporo można urwać z oficjalniej ceny. I nie robię zakupów tylko w jednym sklepie, bo pomiędzy nimi cena może się różnić nawet o 50%.
Z kolei mając na uwadze wiek moto, po tym jak w pewnych dziwnych okolicznościach został uszkodzony airbox w moim Viaderku, to po prostu kupiłem używkę w dobrym stanie na portalu (kiedyś) aukcyjnym za około 50 zeta + przesyłka. Przebieg miał na pewno mniejszy niż mój, więc jeszcze posłuży.
Inna sprawa, że trudno mi podawać Ci ceny jakie płaciłem za części, albo jakie miały numery katalogowe, bo po prostu tego ani nie zapisuję ani nie zapamiętuję. Jak stwierdzam, że coś muszę wymienić, to po prostu biorę fiszki, wyszukuję część w jak najkorzystniejszej cenie (oczywiście oryginał) i ją zamawiam. Opony też dobieram sobie sam, generalnie jestem zafiksowany na Michelin, kiedyś byłem ortodoksyjnym zwolennikiem Anakee/Anakee2, teraz jeżdżę na Road5, każda z nich ma swoje "zady i walety". Filtry daję najczęściej HiFlo, ale też nie zawsze, olej Motul 5100, ale też nie zawsze itd. itp...
Inna rzecz, ja zawsze wymieniam uszczelkę pokrywy zaworów na nową - zawsze jak odkręcę pokrywę uszczelka wchodzi nowa, oryginalna. Nie raz słyszałem, że to strata kasy, ale to moja kasa i mój motocykl, każdy robi jak chce... ja wymieniam, a podkładki gumowo-metalowe pod śruby pokrywy co drugi raz. Tak już mam.
Wydaje mi się kolego Piwek, że lepiej po prostu pytać o konkretną część i każdy Ci coś od siebie poleci, sprzeda patent, powie jak on robi, ale i tak na końcu będziesz musiał wybrać sam.
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl

Awatar użytkownika
Pegaz
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 389
Rejestracja: śr sty 04, 2017 10:33 pm
Imię: Paweł
Marka motocykla: Yamaha
Model: Super Tenere 1200
Lokalizacja: Międzyborów

Re: Części eksploatacyjne, krótko, konkretnie i na temat

#10 Post autor: Pegaz »

zalmen3 pisze:
Ja tam pcham wszędzie oryginały, ale nie kupuję ich w ASO, tylko w necie w sklepach z częściami OEM - sporo można urwać z oficjalniej ceny. I nie robię zakupów tylko w jednym sklepie, bo pomiędzy nimi cena może się różnić nawet o 50%.
...
Jak stwierdzam, że coś muszę wymienić, to po prostu biorę fiszki, wyszukuję część w jak najkorzystniejszej cenie (oczywiście oryginał) i ją zamawiam.
...
Inna rzecz, ja zawsze wymieniam uszczelkę pokrywy zaworów na nową - zawsze jak odkręcę pokrywę uszczelka wchodzi nowa, oryginalna.
...
a podkładki gumowo-metalowe pod śruby pokrywy co drugi raz. Tak już mam.
:brawo:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”