Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest N sie 18, 2019 11:15 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn lip 15, 2019 10:38 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 10/04/2008 o 09:21
Posty: 378
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Płeć: Nie określono
Witam,
Trafiła mnie usterka. Silnik na zimno odpala i chodzi jak zawsze, jednak po rozgrzaniu (np po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów) i zgaszeniu, jak trochę przestygnie (zostaje jedna kreska na wskaźniku temperatury) nie chce odpalić bez ssania, a jak go się odpali na ssaniu, to po jego zdjęciu mocno falują obroty, albo w ogóle nie trzyma wolnych obrotów (kręci się około 800/min). Do tego okresowo pojawia się stukanie, takie jak na filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=Z_X9BuA0V-g
Stukanie pojawia się też podczas jazdy ze stałą, niewielką prędkością, np. 40 km/h na 2-gim biegu, czyli około 4 tys. obr/min. Silnik okresowo szarpie i czasami słychać pojedyncze stuknięcie. Po przejechaniu jakiegoś dystansu wszystko się stabilizuje, ale pojawia się od czasu do czasu. Silnik potrafi zgasnąć podczas ruszania, jest to zawsze związane z pojawieniem się stuknięcia.
Wszystko dopiero po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu. Dopóki nie zgaszę wszystko działa jak należy. Jak się zdąży dobrze ostudzić przed ponownym odpaleniem, to też nie ma problemu.
Luzy zaworowe są ok, rozrząd nieprzestawiony - sprawdzałem kilka razy.
Jakieś pomysły?

_________________
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lip 15, 2019 7:38 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 30/06/2017 o 10:26
Posty: 389
Lokalizacja: Milanówek
Płeć: Mężczyzna
Imię: Staszek
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2011
Moje typy:
1) "końcówka" świec zapłonowych (przewodów, itp.)
2) "lewe" powietrze
3) nieszczelność układu wydechowego

_________________
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lip 15, 2019 8:57 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 03/11/2011 o 19:46
Posty: 738
Lokalizacja: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
U mnie po zimowym postoju przy pierwszym odpaleniu obroty wynosiły ledwo 400 rpm a falowanie było naprawdę duże, potrafił zgasnąć pracując na luzie. Okazało się, że wężyk gumowy przy przepustnicy przełamał się i ssał lewe powietrze. Odciąłem uszk. fragment węzyka, założyłem na króciec i wszystko wróciło do normy.

Posprawdzaj węzyki podciśnienia przy króćcach przepustnic

_________________
Honda Varadero 1000 - 2006r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lip 15, 2019 9:50 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2050
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Zacznij od wymiany przewodów wysokiego napięcia (np. Beru z rdzeniem miedzianym w osłonie silikonowej) i sprawdź oporność fajek zapłonowych (~5 kOhm). Miałem podobny objaw do twojego, gdy występowało przebicie na przewodzie WN przedniego cylindra.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lip 16, 2019 9:13 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 10/04/2008 o 09:21
Posty: 378
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Płeć: Nie określono
Dziękuję Panowie za odpowiedzi. Zaraz idę do garażu i zacznę sprawdzanie. Ostatnio wymieniłem jeden kawałek wężyka podciśnieniowego, bo w istocie był pęknięty, może przeoczyłem jeszcze jakieś uszkodzenia na innych odcinkach. Przewody WN, świece i fajki też posprawdzam.

#Dopisane
Znalazłem stopione kostki alternatora i ładowania. Typowa usterka w Viaderkach. Polutuję to ładnie i zobaczę, czy coś się zmieni w zachowaniu moto. Jeżeli nie, to będę dalej szukał.

#Dopisane
Dobra, sprawa zakończona. Znalazłem dwie usterki, po ich usunięciu wszystko wróciło do normy.
1. Tak jak pisałem już poprzednio przypalone kostki od alternatora i regulatora napięcia, dodatkowo wycyckało akumulator, który aż zrobił się wklęsły. Polutowanie przewodów i wymiana akumulatora poprawiło znacznie zachowanie silnika, skończyło się stukanie na ciepłym i zaniki mocy przy hamowaniu silnikiem.
2. Przerywanie jednak pojawiało się jeszcze przy niskim stanie paliwa w baku (czasami silnik po prostu sobie gasł). Rozebrałem cały układ dostarczania paliwa z baku do pompy i znalazłem zatkany przewód odpowietrzenia zbiornika i to w dwóch miejscach - w samym zbiorniku (w ogóle nie dało się dmuchnąć przez króciec pod bakiem) i wężyk do odprowadzania skroplin, który schodzi pod motocykl (ten co jest podłączony właśnie do tego zatkanego króćca). Odetkanie wszystkiego usunęło pozostałe niedomagania.
Przejechałem dwa zbiorniki paliwa i wszystko działa jak powinno. Pierwszy "wyjechałem" nawet tak, że na stacji weszło 24,8 l i nic się nie dławił, odpala też na zimno i na ciepło tak jak powinien. Chyba się udało usunąć problem.

_________________
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL