Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest Pn sie 19, 2019 2:42 pm

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn lip 22, 2019 10:21 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 22/07/2019 o 11:51
Posty: 8
Płeć: Nie określono
Imię: Rafał
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000
Rocznik: 2001
Witam wszystkich. Mam problem z ciśnieniem sprężania na tylnym cylindrze. Pierwszy cylinder równe 12 a tylny 4 przy próbie olejowej 8 tylko zap pierwszym razem. Później już tylko 4 . Sciągneli mi tylną głowice u mechanika myśląc że coś może z nią jest nie tak. Ale Głowica w porządku. NIe wiem co dalej . Nie chciałbym wyciągać tłoka , ale nie wiem co może być przyczyną tego że miał takie niskie ciśnienie sprężania i nie palił przez na tylnym cylindrze. Jeśli macie jakieś pomysły co moze być przyczyną takiego czegoś bardzo dzięki za inf.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lip 22, 2019 11:08 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2050
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Wielu opcji nie masz:
-nieszczelny zawór lub zawory,
-zapieczony lub uszkodzony pierścień lub pierścienie,
-nieszczelność pomiędzy cylindrem a tłokiem wynikająca ze zużycia.

Wyciągnięcie tłoka wiąże się z rozbiórką praktycznie całego silnika (trzeba wyciągnąć wał korbowy), więc w tym kierunku póki co nie idź. Co było sprawdzane przy głowicy/zaworach?
-czy szerokość przylg zaworowych jest odpowiednia?
-czy widać uszkodzenia na powierzchni zaworów?
-czy zawory mają luz w prowadnicach?
-czy długość sprężyn jest odpowiednia?
-czy gniazda są wypalone lub mają pojedyncze wżery?
-czy uszczelka pod głowicą była w dobrym stanie? (szczególnie przy zaworach wylotowych)
-czy płaszczyzna głowicy była sprawdzana?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lip 22, 2019 11:17 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 22/07/2019 o 11:51
Posty: 8
Płeć: Nie określono
Imię: Rafał
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000
Rocznik: 2001
james napisał(a):
Wielu opcji nie masz:
-nieszczelny zawór lub zawory,
-zapieczony lub uszkodzony pierścień lub pierścienie,
-nieszczelność pomiędzy cylindrem a tłokiem wynikająca ze zużycia.

Wyciągnięcie tłoka wiąże się z rozbiórką praktycznie całego silnika (trzeba wyciągnąć wał korbowy), więc w tym kierunku póki co nie idź. Co było sprawdzane przy głowicy/zaworach?
-czy szerokość przylg zaworowych jest odpowiednia?
-czy widać uszkodzenia na powierzchni zaworów?
-czy zawory mają luz w prowadnicach?
-czy długość sprężyn jest odpowiednia?
-czy gniazda są wypalone lub mają pojedyncze wżery?
-czy uszczelka pod głowicą była w dobrym stanie? (szczególnie przy zaworach wylotowych)
-czy płaszczyzna głowicy była sprawdzana?

Głowice oddam jutro do sprawdzenia.
Uszczelka pod głowicą była nie przepalona. Na tłoku i cylindrze żadnych oznak zużycia. Mechanik obstawia zapieczenie pierścienia i sam jest zdziwiony. Sam myślał że to awaria głowicy ale po jej dzisiejszym ściągnięciu nic tam nie widać ewidentnego na tak małe ciśnienie sprężania.
po zaworach nie widać jakiegoś uszkodzenia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lip 22, 2019 11:38 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 23/06/2019 o 12:26
Posty: 27
Płeć: Nie określono
Imię: Piotrek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl1000
Rocznik: 2004
Jaki masz przebieg?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lip 22, 2019 11:43 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 22/07/2019 o 11:51
Posty: 8
Płeć: Nie określono
Imię: Rafał
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000
Rocznik: 2001
Niby 35 tys km


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lip 23, 2019 9:22 am 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 23/06/2019 o 12:26
Posty: 27
Płeć: Nie określono
Imię: Piotrek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl1000
Rocznik: 2004
Nawet jak by mial przypuscmy 60 nalatane ja bym tloka nie obstawial raczej przyjzal sie glowicy a skoro mechanik twierdzi ze to zapieczony pierscien to niech nafty wleje do cylindra po takiej kapieli powinien wrocic do normy o ile jest zapieczony... Bo rownie dobrze moze byc pekniety lub jego czesciowy brak ale tego bym nie obstawial

Mialem podobny problem w leonie 2.0 tfsi kilka kapieli w nafcie potem nowy olej i odpuscil... Ale najpierw dokladnie trzeba zbadac gliwicy o moze tez miec mikro pekniecia nie zauwazalne do czlowiekowego oka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lip 23, 2019 3:53 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 22/07/2019 o 11:51
Posty: 8
Płeć: Nie określono
Imię: Rafał
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000
Rocznik: 2001
Panowie głowica sprawdzona ciśnieniowo i wszystko ok :sorry:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lip 23, 2019 4:16 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 23/06/2019 o 12:26
Posty: 27
Płeć: Nie określono
Imię: Piotrek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl1000
Rocznik: 2004
Zrob tak jak pisalem wczesniej z nafta jesli to nie pomoze to jest uszkoszenie mechaniczne tloka.... A gladz cylindra jak wyglada? Rysy, rant na gorze cylindra?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lip 23, 2019 8:24 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 15/05/2013 o 22:01
Posty: 1191
Lokalizacja: Lublin okolice
Płeć: Mężczyzna
Imię: slawek
Marka motocykla: honda
Model: varadero XL1000VA
Rocznik: 2009
raafalplj napisał(a):
Niby 35 tys km

Chyba 2 z przodu się zgubiła ?
Jeśli powierzchnia cylindra jest ok. to raczej wymiana pierścieni tylko pomoże.Ale to można stwierdzić po wyjęciu tłoka.
Oczywiście pomiary kompresji i sprawdzenie głowicy było profesjonalnie.Po zdjęciu głowicy to naftę bym odpuścił bo to loteria.

_________________
kto smaruje ten jedzie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lip 23, 2019 11:37 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 22/07/2019 o 11:51
Posty: 8
Płeć: Nie określono
Imię: Rafał
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000
Rocznik: 2001
Chyba zabiorę się za pierścienie, chce zrobić ten moto na tip top. Już chyba nic mi nie pozostaje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr lip 24, 2019 12:10 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 23/06/2019 o 12:26
Posty: 27
Płeć: Nie określono
Imię: Piotrek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl1000
Rocznik: 2004
Decyzje musisz ty podjac.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr lip 24, 2019 6:55 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 15/05/2013 o 22:01
Posty: 1191
Lokalizacja: Lublin okolice
Płeć: Mężczyzna
Imię: slawek
Marka motocykla: honda
Model: varadero XL1000VA
Rocznik: 2009
James coś tam remontował silnik niech się wypowie.

_________________
kto smaruje ten jedzie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr lip 24, 2019 9:51 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2050
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Robiłem kapitalkę obu głowic i w tym temacie mogę pomóc. U mnie wyszło to przypadkiem i przy przebiegu ~155 tys. km (nie mam przy sobie kartki, żeby sprawdzić dokładnie) taki remont nie był jeszcze potrzebny. Co do cylindrów i tłoków to przód w ogóle nie ruszony, z tyłu widać delikatne "ubranie" na cylindrze. Sprężanie na obu to trochę ponad 12 barów (równo). Sprawdzałeś, czy są ranty na gładzi cylindrów?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz lip 25, 2019 1:55 am 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 22/07/2019 o 11:51
Posty: 8
Płeć: Nie określono
Imię: Rafał
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000
Rocznik: 2001
wyciągnąłem tłok i pokażę wam co znalazłem na gładzi cylindra.


Załączniki:
IMG_20190724_160038.jpg
IMG_20190724_160038.jpg [ 2.97 MiB | Przeglądane 332 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz lip 25, 2019 12:47 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 23/06/2019 o 12:26
Posty: 27
Płeć: Nie określono
Imię: Piotrek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl1000
Rocznik: 2004
Glebokie sa te rysy? Jaka przyczyna ich powstania byla?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL