Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest N mar 24, 2019 6:58 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz lip 04, 2013 9:31 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 01/02/2011 o 16:57
Posty: 233
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Varadero
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
znalazłem trochę czasu i zrobiłem coś takiego !!!

Obrazek

użyłem do tego radiator z Cooler Intel socket LGA775.

Obrazek
Obrazek

okrągłe wyfrezowanie idealnie pasuje do otworu w ramie.

Obrazek

należy wyciąć z boków radiatora miejsce na śruby.
użyty wentylator 40mm , "plus" podłączony do tylnego światła
zrobiony mostek na "plusie" + bezpiecznik 15A.
wtyczki przeczyszczone i nasmarowane atas isol.
jutro sprawdzę jak się sprawuje.

i tak:
wolne obroty 14,5v -14,6v
x1500 14,4v
x5000 14,4v
po zapaleniu świateł:
wolne obroty 12,7-12,8v
x1500 14,13v
x5000 14,08v
regulator można spokojnie dotknąć ręką i nie bać się że się przysmażymy.

_________________
.... do motoru trzeba czuć respekt .....
... nie zawsze wybacza błędy ....
Obrazek

Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So maja 30, 2015 10:34 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 01/08/2013 o 22:03
Posty: 732
Lokalizacja: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Odświeże trochę temat bo akurat zjarał mi sie regulator. Czy przed założeniem tego ustrojstwa regulator był bardziej gorący i dawał inne pomiary napięcia.?

_________________
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So maja 30, 2015 11:03 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 01/02/2011 o 16:57
Posty: 233
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Varadero
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
Przed założeniem nie można było go dotknąć. Po założeniu spokojnie można go złapać ręką. Co do napięć nie zmieniły się... No bo i dlaczego.

_________________
.... do motoru trzeba czuć respekt .....
... nie zawsze wybacza błędy ....
Obrazek

Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N maja 31, 2015 10:18 am 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 01/08/2013 o 22:03
Posty: 732
Lokalizacja: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
No to do dzieła. Jak będę miał chwile i części to coś zmajstruje.
Dzięki.

_________________
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N maja 31, 2015 4:28 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 01/02/2011 o 16:57
Posty: 233
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Varadero
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
motoendriu napisał(a):
No to do dzieła. Jak będę miał chwile i części to coś zmajstruje.
Dzięki.

Najpierw zacznij od wywalenia kostki pod bakiem i polutowania kabli.
A i jeszcze mostek.
Nic ci nie da chłodzenie regulatora jeśli będzie obciążony do granic wytrzymałości przez zaśniedziałe i potopione kable.
Tak to wyglądało u mnie:
viewtopic.php?f=4&t=673&start=135

_________________
.... do motoru trzeba czuć respekt .....
... nie zawsze wybacza błędy ....
Obrazek

Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N maja 31, 2015 4:33 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 01/08/2013 o 22:03
Posty: 732
Lokalizacja: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
YACCO1 napisał(a):
motoendriu napisał(a):
No to do dzieła. Jak będę miał chwile i części to coś zmajstruje.
Dzięki.

Najpierw zacznij od wywalenia kostki pod bakiem i polutowania kabli.
A i jeszcze mostek.
Nic ci nie da chłodzenie regulatora jeśli będzie obciążony do granic wytrzymałości przez zaśniedziałe i potopione kable.
Tak to wyglądało u mnie:
viewtopic.php?f=4&t=673&start=135

Ten temat ma już ogarnięty.

_________________
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz wrz 03, 2015 6:46 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 03/09/2015 o 12:31
Posty: 30
Płeć: Nie określono
Imię: Darek
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2004
Super koncepcja - chyba wiem czym się zajme po sezonie :) Mój mechanik radził mi także dodać jakiś dodatkowy odbiornik prądu - ponoć jak regulator się "nudzi", czyli nie ma obciążenia to grzeje się najmocniej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz wrz 03, 2015 10:05 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 01/08/2013 o 22:03
Posty: 732
Lokalizacja: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Założyłem dwa radiatory i dwa wentylatory. Jest zauważalny wzrost napięcia podczas upalnych dni. Bez tych "ulepszeń" napięcie spadało aż o kilka V.

_________________
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt wrz 04, 2015 1:03 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Offline

Dołączył(a): 18/03/2013 o 18:49
Posty: 422
Lokalizacja: Polichno
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
A może lepiej zrobić pożądek w instalaci ?
Na 90% wsówki gdzieś słabo stykają.

_________________
A w sercu zawsze XL600V :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt wrz 04, 2015 3:06 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 01/08/2013 o 22:03
Posty: 732
Lokalizacja: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
next22 napisał(a):
A może lepiej zrobić pożądek w instalaci ?
Na 90% wsówki gdzieś słabo stykają.

Też mi to przeszło przez myśl. Z pewnością zima będę je przeglądał. Chłodzenie zrobiłem tylko dlatego, bo po zjaraniu regulatora kupiłem drugi jakiś made in china i nie chciałem by go za szybko szlak trafił.

_________________
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lut 15, 2016 9:52 pm 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 02/02/2016 o 21:33
Posty: 161
Lokalizacja: Ogrodzieniec
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda XLV 1000
Model: SD01
Rocznik: 1999
Ja zrobiłem u siebie to w ten sposób, jak na zdjęciu. Wszystko się na szczęście zmieściło- dwa wiatraki + jeden z rdzeniem chłodzącym. Z tym że mam teraz zagwozdkę. Plecy reglera są z blachy- czy one są w tym miejscu zmasowane z ramą (regler idzie bezpośrednio do ramy)? Pytanie drugie czy dwa zielone przewody zakończone wspólnym oczkiem dokręcane śrubą mocującą regler są tym samym w tym miejscu uziemione? Między reglerem a ramą jak widać mam plastikowy wiatrak + radiator i nie wiem czy to będzie teraz śmigać bo sam regulator jest odizolowany dzięki temu od ramy. Na schemacie nie widzę aby była masa z obudowy ale może ktoś bardziej kumaty z prądów się wypowie.




Obrazek

_________________
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lut 15, 2016 10:29 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 1981
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Generalnie twoje rozwiązanie średnio mi się podoba:
1) Tylne koło rzuca pełno piachu (a w ulewie piachu i wody) na otwór w ramie, do którego przyłożyłeś wentylator. Nie wiem ile on przetrwa i czy nie spowoduje zwarcia w układzie,
2) Dwa przewody podłączone do jednego oczka muszą być podłączone do ramy (generalnie zielony = masa),
3) Kostka "ku górze" może spowodować, że w przypadku ulewy grawitacyjnie coś się wleje i spowoduje niezłe zwarcie. Na 100% natomiast będzie tam pełno piastku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lut 15, 2016 10:50 pm 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 02/02/2016 o 21:33
Posty: 161
Lokalizacja: Ogrodzieniec
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda XLV 1000
Model: SD01
Rocznik: 1999
Hmmm... a jakby zaślepić otwór w ramie kawałkiem blachy miedzianej, a na kostkę dać gumowy kaptur i doszczelnić w oczku kabla masą uszczelniającą?

Przykład:

http://allegro.pl/gumowa-oslona-oslonka ... 88725.html

_________________
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N lut 21, 2016 10:55 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 01/02/2011 o 16:57
Posty: 233
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Varadero
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
Zobacz moje posty. Tam był jak zrobić chłodzenie z radiatora do procesora pentium. Radiator ma od spodu wystający miedziany pierścień który akurat pasuje do otworu w ramie i zarazem jest przez ten otwór chłodzony.

_________________
.... do motoru trzeba czuć respekt .....
... nie zawsze wybacza błędy ....
Obrazek

Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lut 22, 2016 3:31 pm 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 02/02/2016 o 21:33
Posty: 161
Lokalizacja: Ogrodzieniec
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda XLV 1000
Model: SD01
Rocznik: 1999
Hej, ja już to przerobiłem. Wstawiłem między ramę a osłonę błotną odpowiedni kawałek plexiglassu o gr. ok 3-4mm, uszczelniłem masą uszczelniająca, i dopiero zamontowałem dosyć potęzny wiatrak z procesora (ok. 8-9cm średnicy) + radiator dosyć pokażny, przymocowałem to do "pleców regulatora" na paście do procków a od przodu dałem jeszcze jeden wiatrak od fi. 4cm. Myślę że wystarczy :D Dodatkowo wczoraj zainstalowałem woltomierz więc mam komplet.

_________________
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL