Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest Pn lip 23, 2018 2:16 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt lut 13, 2015 10:35 am 
Stały bywalec - trochę wymiata
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21/12/2014 o 07:21
Posty: 293
Lokalizacja: Rzut beretem od Pyrzowic
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomek
Marka motocykla: Teraz Suzuki DL650
Model: Dawniej Varadero 125
Rocznik: 2011
Dla potomności: ;)

Montaż gmoli Heed w HV 125

Przewidywany czas wykonania - 1 godzina
Poziom trudności - 2/5
Potrzebne narzędzia - klucze 10, 14, 17, najlepiej klucz z grzechotką + przedłużka, płaski śrubokręt, klucz inbusowy do odkręcenia owiewki
Potrzebne elementy/przewidywane koszty - gmole Heed, 350 zł po negocjacjach ;)

Opis czynności serwisowych:

Instrukcja montażu dołączona go gmoli jest o.d.r.: jest nadzwyczaj enigmatyczna i zawiera nieczytelne zdjęcia, a firma nie sprawdziła się w ogóle jako help desk i mam pod tym względem do niej duże zastrzeżenia. Same gmole są ok, ładne, w miarę pasowne (choić nie idealnie), ale po zapłąceniu nie ma co liczyć już na nic z ich strony. Dlatego też zdecydowałem się opisać własne doświadczenia:

1. W instrukcji montażu każą nam zdjąć wypełnienie przedniej owiewki, po czym ją odchylić. Otóż g... prawda. Po pierwsze trzeba zdjąć osłonę chłodnicy. Zamocowana jest na plastikowych szpilkach zatrzaskowych, trzeba to po prostu z wyczuciem "wyrwać".

Obrazek

2. Trzeba wykręcić całkiem inbusem 4 wkręty trzymające po bokach owiewkę (po 2 na każdej stronie. Owiewka po bokach trzyma się też dodatkowo na plastikowych bolcach w przedniej części, z których trzeba ją z wyczuciem wyszarpnąć.

Obrazek

3. Owiewka będzie się trzymała w okolicach reflektora, natomiast jej boki będą luźne. Jako, że plastik owiewki jest dość elartyczny, to wystarczy, by po lekkim odciągnięciu lub ugięciu boków dostać się kluczem do dwóch śrub, którymi do ramy po bokach jest przymocowany przedni stelaż.

Obrazek

4. Te śruby są jednak b. mocno dociągnięte, bez solidnej grzechotki nie dałbym rady.

Obrazek

Potem idzie już lekko takim oto kluczem 10-ką:

Obrazek

5. Uwaga: wkręty użyte po obu stronach różnią się.

Obrazek

Lewy jest dłuższy, ma bowiem przytrzymać taką oto linkę z oczkiem:

Obrazek

Drugi koniec linki jest przymocowany do baku. Zapewne jest to jakiś patent przeciw ładunkom elektrycznym ?... :O

6. A wszystko po to, by z obu stron zamontować takie oto krzywki - na szczęście oznaczone która z której strony.

Obrazek

Do gmoli są dołączone 2 wkręty fi 6 30mm, którymi należy zastąpić oryginalne, krótkie wkręty mocujące stelaż do ramy. Z prawej wszystko jest ok, ale z lewej strony się nie da z powodu wspomnianej wyżej linki, której oczko ma swoją gruboć. Zastąpiłem ją wkrętem 40 mm - i wszystko gra. Miejsca na łapki jest mało, a stelaż sprężynuje. Dlatego trafienie do dziurki ;) jest sztuką i może wymagać wielu prób...

Obrazek

7. Po przykręceniu dociągamy kluczem, ale lekko ! Mocno dociągniemy wszystkie śruby dopiero na sam koniec. Montujemy owiewkę z powrotem.

8. Teraz trzeba wymienić oryginalną szpilkę silnika na dłuższą, dołączoną do gmoli. Odkręcenie nakrętki M14 może okazać się nie lada wyzwaniem, bo to jest takie miejsce, gdzie wszystko jest zapieczone i zaciśnięte na amen. W moim przypadku klucz z grzechotką po próbie odkręcenia nakrętki przeniósł się trwale do Krainy Wiecznych Łowów... Na szczęście we wsi mam warsztat prowadzony przez zaprzyjaźnionego mechanika.

Instrukcja każe uważać, żeby przy wybijaniu nie powyjmować oryginalnych podkładek dystansowych założonych na oryginalną szpilkę. Osiągnie się to najprościej wybijając oryginalną szpilkę nową, dłuższą szpilką. Stara powinna wyjść bez problemu.

Na nowo założoną szpilkę zakładamy z obu stron gmole i lekko dociskamy oba nakrętkami M17 (tak, nowa jest większa - i bardzo dobrze !) dbając o symetrię, tj. by po dokręceniu nakrętek szpilka wystawała równo po obu stronach motocykla. Uwaga: na szpilkę po obu stronach zakładamy kolejno: plastikową tulejkę (ok. 5 cm długości, dołączona), dużą zwykłą podkładkę (dołączona), końcówkę gmola, podkładkę sprężystą (i tu, taka mać, nie wiem, czemu Heed tego nie przewidział !), na końcu nakrętkę M17.

Obrazek

9. Łapiemy lekko oba gmole w górnej części śrubkami do krzywek.

10. Łapiemy lekko oba gmole w środkowej części do ramy obejmami u-kształtnymi. Faktycznie klakson troche przeszkadza, można go ostrożnie obrcić na rudze ramy ku środkowi motocykla.

Obrazek

11. Na końcówki wszystkich dostarczonych z gmolami elementów gwintowanych przewidziane są jeszcze czarne, plastikowe nakładki, które należy wcisnąć na nakrętki. Na szpilkę - ok, ale konia z rzędem temu, kto to da radę założyć od wewnętrznej na u-kształtne obejmy... Aby toto nie poodpadało podczas jazdy, proponuje przed nasadzeniem nakładek zakropić je od środka odrobiną uniwersalnego kleju montażowego. Voila, gotowe !

Obrazek

_________________
Romet Pony 50-M-2 -> Jawa 350TS -> Honda Varadero 125XL -> Suzuki V-Strom 650 DL


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt lut 13, 2015 11:03 am 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25/07/2014 o 08:24
Posty: 122
Lokalizacja: Kraków / Krzeszowice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomasz
Marka motocykla: Honda
Model: XL125V
Rocznik: 2005
Strasznie dużo długich płaskowników :thumbdown: . Będzie się gięło przy wywrotach.
Widziałem gdzieś te gmole i były jeszcze połączone rurą z przodu, przed chłodnicą.

_________________
fotografia ślubna


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt lut 13, 2015 11:42 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 02/09/2007 o 00:29
Posty: 299
Lokalizacja: okolice Słupska
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
Marka motocykla: Suzuki
Model: DL650A Ruda Suzia
Rocznik: 2011
Fotom napisał(a):
Strasznie dużo długich płaskowników :thumbdown: . Będzie się gięło przy wywrotach.
Widziałem gdzieś te gmole i były jeszcze połączone rurą z przodu, przed chłodnicą.


Zgadza się. Dlatego kupiłem Hepco@Becker - bolało x2 przy płaceniu ale są lepiej skonstruowane :)

_________________
Pozdrawiam,
Marcin

"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt lut 13, 2015 2:50 pm 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25/07/2014 o 08:24
Posty: 122
Lokalizacja: Kraków / Krzeszowice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomasz
Marka motocykla: Honda
Model: XL125V
Rocznik: 2005
Też mam H&B (przedliftowe) i niestety problem jest. Po kilku paciakach podczas leśnej polatanki, gmol spotkał się z plastikiem :down: Rury może i są grube, ale sposób mocowania do motóra g..niany.

_________________
fotografia ślubna


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt lut 13, 2015 8:10 pm 
Stały bywalec - trochę wymiata
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21/12/2014 o 07:21
Posty: 293
Lokalizacja: Rzut beretem od Pyrzowic
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomek
Marka motocykla: Teraz Suzuki DL650
Model: Dawniej Varadero 125
Rocznik: 2011
Czyli problem jest wspólny dla każdego typu gmoli. Nie ma gmoli przeciwpancernych. Natomiast dyskusję nt. które gmole lepsze i dlaczego "moje gmole są mojsze niż twojsze" proponuję przenieśc tu: viewtopic.php?f=115&t=6628

_________________
Romet Pony 50-M-2 -> Jawa 350TS -> Honda Varadero 125XL -> Suzuki V-Strom 650 DL


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt mar 03, 2015 10:43 pm 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 29/06/2014 o 20:19
Posty: 131
Lokalizacja: Małopolska zchodnia
Płeć: Nie określono
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda + WSK 125
Model: Varadero
Rocznik: 2007
Witam

Mam pytanie jak zdemontować lewą owiewke od strony kierowcy. Odkręciłem wszystkie śruby włącznie z lusterkiem i właśnie tam gdzieś na górze pod szybą przy łączeniu lampą cos trzyma. Nie chce na siłę ciągnąć :why:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt mar 03, 2015 11:05 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 13/09/2014 o 22:18
Posty: 408
Lokalizacja: Pszczółki
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Trzymają śruby te same, które trzymają szybkę/owiewkę. Jeżeli je wykręciłeś to zdemontuj całkowicie owiewkę. Plastiki boczne są jakby środkową częścią z trzech. Od dołu wypełnienie zegarów, boczny plastik i owiewka czy tam szybka jak kto woli. Problem jest taki, że dwie dolne nie są płaskie a wyprofilowane na coś w kształcie zamka (zazębiają się) a dodatkowo mocowane są za pomocą elementów gumowo metalowych, które się deformują aby trzymały (zgniatają się przy skręcaniu) i też mogą powodować problemy z rozłączeniem. Zastanów się czy nie zdemontować całości. To tylko 4 śruby i rozłączenie przewodów od oświetlenia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr mar 04, 2015 5:52 am 
Stały bywalec - trochę wymiata
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21/12/2014 o 07:21
Posty: 293
Lokalizacja: Rzut beretem od Pyrzowic
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomek
Marka motocykla: Teraz Suzuki DL650
Model: Dawniej Varadero 125
Rocznik: 2011
A ja mam propozycję: jeśli ktoś będzie kiedyś zdejmował owiewki, niech zrobi film instruktażowy. No, chyba, że już gdzieś taki jest ?...

_________________
Romet Pony 50-M-2 -> Jawa 350TS -> Honda Varadero 125XL -> Suzuki V-Strom 650 DL


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr mar 04, 2015 8:20 am 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 29/06/2014 o 20:19
Posty: 131
Lokalizacja: Małopolska zchodnia
Płeć: Nie określono
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda + WSK 125
Model: Varadero
Rocznik: 2007
damian napisał(a):
Trzymają śruby te same, które trzymają szybkę/owiewkę. Jeżeli je wykręciłeś to zdemontuj całkowicie owiewkę. Plastiki boczne są jakby środkową częścią z trzech. Od dołu wypełnienie zegarów, boczny plastik i owiewka czy tam szybka jak kto woli. Problem jest taki, że dwie dolne nie są płaskie a wyprofilowane na coś w kształcie zamka (zazębiają się) a dodatkowo mocowane są za pomocą elementów gumowo metalowych, które się deformują aby trzymały (zgniatają się przy skręcaniu) i też mogą powodować problemy z rozłączeniem. Zastanów się czy nie zdemontować całości. To tylko 4 śruby i rozłączenie przewodów od oświetlenia.


Jedyne śruby które nie odkręciłem to te od szybki przedniej. Nie widziałem związku z owiewką. Ale musze w takim razie dziś spróbować te tez odkręcić.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr mar 04, 2015 11:19 am 
Uczy się jeździć
Offline

Dołączył(a): 08/08/2014 o 21:36
Posty: 57
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125
Rocznik: 2007
To nie te które trzymają szybkę. Owiewka boczna jest przykręcona do obudowy lampy od środka 2 śrubkami, skoro trzyma tylko jedna ta na górze przy lusterku to pewnie dolna jest urwana. Żeby odkręcić górną trzeba zdjąć licznik (wypełnienie zegarów) Druga śrubka pod lampą jest tak niedostępna (przeszkadza stelaż), że ja musiałem przed założeniem poskręcać cały przód do kupy (owiewki boczne z lampą) i dopiero potem zakładać na moto.


Ostatnio edytowano Śr mar 04, 2015 11:40 am przez mury, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr mar 04, 2015 11:29 am 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 29/06/2014 o 20:19
Posty: 131
Lokalizacja: Małopolska zchodnia
Płeć: Nie określono
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda + WSK 125
Model: Varadero
Rocznik: 2007
W załączniku zdjęcie gdzie trzyma i co chcę zdemontować. Zielona strzałka co chce zdemontować czerwona gdzie cos trzyma

Obrazek


Ostatnio edytowano Śr mar 04, 2015 11:45 am przez marcinw88, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr mar 04, 2015 11:31 am 
Sympatyk Weteran
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 03/08/2014 o 08:36
Posty: 728
Lokalizacja: Bogatynia
Płeć: Mężczyzna
Imię: Waldek
Marka motocykla: Suzuki V-strom
Model: DL 650 A
Rocznik: 2010
Tak jak mówi mury , mówi też instrukcja. Osłony boczne demontuje się z motocykla jako całość , prawa i lewa - połączone lampą .

_________________
Małe Varadero jest De Best. Ale DL- 650 też jest fajny


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr mar 04, 2015 11:38 am 
Sympatyk Weteran
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 03/08/2014 o 08:36
Posty: 728
Lokalizacja: Bogatynia
Płeć: Mężczyzna
Imię: Waldek
Marka motocykla: Suzuki V-strom
Model: DL 650 A
Rocznik: 2010
Czerwona strzałka pokazuje na mocowanie lusterek , a je musisz odkręcić .

_________________
Małe Varadero jest De Best. Ale DL- 650 też jest fajny


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr mar 04, 2015 11:41 am 
Uczy się jeździć
Offline

Dołączył(a): 08/08/2014 o 21:36
Posty: 57
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125
Rocznik: 2007
Obrazek
Musisz ściągnąć licznik i dostaniesz się do tej śrubki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr mar 04, 2015 11:44 am 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 29/06/2014 o 20:19
Posty: 131
Lokalizacja: Małopolska zchodnia
Płeć: Nie określono
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda + WSK 125
Model: Varadero
Rocznik: 2007
waldeman napisał(a):
Czerwona strzałka pokazuje na mocowanie lusterek , a je musisz odkręcić .


Lusterka odkręciłem

Licznik gdzie jest przykręcony tez od dołu?
Lampa tez od dołu jest odkręcana?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL