Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest So lut 22, 2020 9:37 pm

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt lut 20, 2018 6:54 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2116
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
wentyl napisał(a):
odgrzewam kotleta....
czy po odłączeniu zasilania w płyn i tylnych zacisków od pompy CBS, pompa bedzie miała luzy, które będą "dzwonić" podczas jazdy lub wpłynie to na hamowanie przodem ?
czy konieczne jest robienie pompy na sztywno, poprzez np. dorobienie nowego jarzma zacisku ?
Będzie hałasowało, będzie dzwoniło i z dużą siłą uderzało o lagę przy hamowanie przodem. Jedyna opcja (pomijając dorobienie/przeróbki jarzma), to wstawienie tulei w miejsce sprężyny i tłoczka pompy. Nie zmienia to faktu, że w dalszym ciągu nie popieram jakichkolwiek modyfikacji układu hamulcowego w Varadero :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lut 20, 2018 9:07 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 16/01/2016 o 13:47
Posty: 444
Lokalizacja: HH
Płeć: Mężczyzna
Imię: Łukasz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
Popieram w 100 % Jamesa, naprawić to co jest jak nie działa i nie kombinować.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt lut 11, 2020 11:46 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 30/06/2017 o 10:26
Posty: 485
Lokalizacja: Milanówek
Płeć: Mężczyzna
Imię: Staszek
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2011
A ja wbrew opinii niektórych kolegów mam zamiar zmienić nieco działanie systemu DUAL.
Ma to u mnie działać tak:
Po naciśnięciu klamki hamulca ręcznego mają zadziałać wszystkie trzy tłoczki w obu zaciskach przednich. To z kolei wymusi pracę pompy
CBS, która uruchomi środkowy tłoczek zacisku tylnego. (to prawie standard)
Natomiast po naciśnięciu dźwigni hamulca nożnego - zadziałają jedynie dwa zewnętrzne tłoczki tylnego zacisku.
I tyle...... :)
Załącznik:
Układ hamulcowy projeky.jpg
Układ hamulcowy projeky.jpg [ 100.03 KiB | Przeglądane 202 razy ]

Wstępne próby dały obiecujące rezultaty. Zamówiłem kilka potrzebnych elementów dodatkowych i jak "przyjdą" postaram się zrelacjonować efekt.

Po co to wszystko? Bo lubię zjechać z twardego, a jak się robi mniej stabilny grunt, to chce mieć możliwość hamowania [:DD].
Kto próbował, ten wie jak potrafi się to skończyć ;D

_________________
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr lut 12, 2020 1:59 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 22/02/2018 o 19:40
Posty: 376
Lokalizacja: Jarosław
Płeć: Mężczyzna
Imię: Maciej
Marka motocykla: HONDA
Model: VARADERO XL / PC 800
Rocznik: 2000
W 100% racja...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr lut 12, 2020 10:35 pm 
Udaje motocyklistę
Offline

Dołączył(a): 11/04/2009 o 08:11
Posty: 147
Lokalizacja: warszawa
Płeć: Nie określono
Pomysł ciekawy. Ale zastanawia mnie czy wydatek pompy hamulcowej starczy na 2x3 tłoczki, to o 50% więcej.. bardzo mnie to ciekawi, pomysł niegłupi


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr lut 12, 2020 11:23 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 30/06/2017 o 10:26
Posty: 485
Lokalizacja: Milanówek
Płeć: Mężczyzna
Imię: Staszek
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2011
adam3911 napisał(a):
... zastanawia mnie czy wydatek pompy hamulcowej starczy na 2x3 tłoczki, to o 50% więcej...

Mnie też [:DD]

Graty przyjechały. Na razie wszystko pospinałem według "schematu" i :
Tył - rewelacja. Pedał pompy twardy jak kamień.
Dual - powinien dawać rade - samemu kiepsko przepompować płyn, ale obiecująco. W sumie zasila teraz tylko jeden tłoczek - nie trzy.
No i najważniejsze:
Przód - wszystko działa, tylko faktycznie klamka nie jest idealnie twarda (w zasadzie nigdy nie była). Z tego układu płyn był zlany w całości, więc odpowietrzenie zajmie mi trochę czasu. Może to być też wina drobnej nieszczelności przy trójniku, którą zauważyłem dopiero na koniec prac? Jutro będę ..... odpowietrzał dalej :lol:
Docelowo chcę założyć przewody w stalowym oplocie, więc też powinno być lepiej. To co teraz robię traktuje w kategorii testów - zawsze mogę wrócić do wersji oryginalnej. ;)

_________________
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz lut 13, 2020 12:32 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2116
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
adam3911 napisał(a):
Pomysł ciekawy. Ale zastanawia mnie czy wydatek pompy hamulcowej starczy na 2x3 tłoczki, to o 50% więcej.. bardzo mnie to ciekawi, pomysł niegłupi
Dokładnie o to samo chciałem zapytać.
Co do odpowietrzania układu w Varadero to proponuję pompkę podciśnieniową lub strzykawkę min. 50 ml / optymalnie 100 ml i podłączyć pod odpowietrznik zacisku. Odpowietrzanie (po uprzednio całkowicie zdemontowanym układzie) idzie wtedy bardzo szybko i sprawnie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz lut 13, 2020 6:33 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 30/06/2017 o 10:26
Posty: 485
Lokalizacja: Milanówek
Płeć: Mężczyzna
Imię: Staszek
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2011
Nawet z tradycyjnego odpowietrzania układu hamulcowego można czerpać przyjemność. [:DD]
Załącznik:
20200213_171835-1.jpg
20200213_171835-1.jpg [ 1.68 MiB | Przeglądane 147 razy ]

_________________
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz lut 13, 2020 9:17 pm 
Sympatyk Weteran
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 08/06/2016 o 10:14
Posty: 473
Lokalizacja: Ptaszków
Płeć: Mężczyzna
Imię: Paweł
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL 1000 V
Rocznik: 2004
Coś bardzo ci się pieni ten płyn hamulcowy. Faktycznie czas na wymianę.

_________________
Kymco Agility 50/80 > Honda Varadero XL125 > Honda Varadero XL1000


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt lut 14, 2020 9:10 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 22/02/2018 o 19:40
Posty: 376
Lokalizacja: Jarosław
Płeć: Mężczyzna
Imię: Maciej
Marka motocykla: HONDA
Model: VARADERO XL / PC 800
Rocznik: 2000
:hystery: Ale kolor idealny?...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So lut 22, 2020 10:11 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 30/06/2017 o 10:26
Posty: 485
Lokalizacja: Milanówek
Płeć: Mężczyzna
Imię: Staszek
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2011
adam3911 napisał(a):
Pomysł ciekawy. Ale zastanawia mnie czy wydatek pompy hamulcowej starczy na 2x3 tłoczki, to o 50% więcej.. bardzo mnie to ciekawi, pomysł niegłupi

Staszek1 napisał(a):
Przód - wszystko działa, tylko faktycznie klamka nie jest idealnie twarda (w zasadzie nigdy nie była).


Przewody w salowym oplocie załatwiły sprawę. Klamka twarda. Pompa daje wystarczające ciśnienie. :isok2:
Dopiero po "testach drogowych" napiszę co to wszystko było warte. (poza workiem pieniędzy ;D )

_________________
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL