Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest So gru 16, 2017 9:26 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn kwi 24, 2017 10:25 am 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21/05/2014 o 12:23
Posty: 582
Lokalizacja: PWL
Płeć: Mężczyzna
Imię: Władysław
Marka motocykla: HONDA
Model: VARADERO XL 1000 VA
Rocznik: 2007
Może to ci pomoże:
Obrazek

_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn kwi 24, 2017 6:50 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 01/08/2013 o 22:03
Posty: 592
Lokalizacja: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
vaaks napisał(a):
Może to ci pomoże:
Obrazek

Dzięki Vaaks ale u mnie nie ma takiej regulacji. Jedynym i ostatecznym wyjściem jest wymiana samej sprężyny na oryginalną co jest nawet łatwe. Z przodu zmienię olej na rzadszy jak zaproponowano na forum.

_________________
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn kwi 24, 2017 7:18 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21/05/2014 o 12:23
Posty: 582
Lokalizacja: PWL
Płeć: Mężczyzna
Imię: Władysław
Marka motocykla: HONDA
Model: VARADERO XL 1000 VA
Rocznik: 2007
Jak to nie ma, mam ten sam rocznik i z praqej strony motocykla JEST ! Mam ci zrobić fotkę? Obejrzyj moto.

_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn kwi 24, 2017 7:40 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 15/05/2013 o 22:01
Posty: 939
Lokalizacja: Lublin okolice
Płeć: Mężczyzna
Imię: slawek
Marka motocykla: honda
Model: varadero XL1000VA
Rocznik: 2009
motoendriu napisał(a):
melon1968 napisał(a):
W tylnym amorze na dole powinna być śruba regulacji odbicia.Kręcąc w lewo zmniejszasz siłę tłumienia.Olej do lag syntetyk 10W

Mam założony ten z prawej TS 540 road - regulacja tylko u góry, napięcia wstępnego, sprężyna progresywna. ;(
https://goo.gl/photos/Qq26Mxa2t8E4LH1u8

Ten też możesz regulować tylko klucz ząbkowy trzeba.

_________________
kto smaruje ten jedzie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn kwi 24, 2017 8:00 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 01/08/2013 o 22:03
Posty: 592
Lokalizacja: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
melon1968 napisał(a):
motoendriu napisał(a):
melon1968 napisał(a):
W tylnym amorze na dole powinna być śruba regulacji odbicia.Kręcąc w lewo zmniejszasz siłę tłumienia.Olej do lag syntetyk 10W

Mam założony ten z prawej TS 540 road - regulacja tylko u góry, napięcia wstępnego, sprężyna progresywna. ;(
https://goo.gl/photos/Qq26Mxa2t8E4LH1u8

Ten też możesz regulować tylko klucz ząbkowy trzeba.

PANOWIE !!! nie czytacie postów. Już pisałem ale się powtórzę. Mój amorek jest akcesoryjny m-ki "Wilbers" i ma tylko regulację na klucz o którym piszesz. Śruby na maksa odkręcone a i tak twardy. Nie mam śrubki na dole amorka - patrz fotka prawych amorków w podanym linku.

_________________
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt kwi 25, 2017 12:31 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 01/08/2013 o 22:03
Posty: 592
Lokalizacja: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
vaaks napisał(a):
Do lag: Valvoline SynPower fork oil

Olej zamówiony.
Z pewnością pochwalę się wrażeniami z jazdy. Jeśli nie zda to egzaminu to podczas przeglądu zimowego kupię oryginały na przód i tył. Te z pewnością komuś się przydadzą.

_________________
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt kwi 25, 2017 10:46 pm 
Uczy się jeździć
Offline

Dołączył(a): 18/01/2016 o 23:19
Posty: 54
Lokalizacja: KWIDZYN
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jarek
Marka motocykla: HONDA
Model: XL 1000 VARADERO ABS
Rocznik: 2004
Przepraszam że się wcinam...ale może mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć co daje kręcenie śrubką na dole amorka?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr kwi 26, 2017 8:34 am 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 21/05/2014 o 12:23
Posty: 582
Lokalizacja: PWL
Płeć: Mężczyzna
Imię: Władysław
Marka motocykla: HONDA
Model: VARADERO XL 1000 VA
Rocznik: 2007
Myślę, że najlepiej jest przekonać się doświadczalnie, czyli stosując się do wskazan instrukcji przetestować to w trasie. I wszystko bedzie jasne. :) Bo cała reszta to tylko słowa, słowa...

_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr kwi 26, 2017 3:49 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 15/05/2013 o 22:01
Posty: 939
Lokalizacja: Lublin okolice
Płeć: Mężczyzna
Imię: slawek
Marka motocykla: honda
Model: varadero XL1000VA
Rocznik: 2009
JAR73 napisał(a):
Przepraszam że się wcinam...ale może mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć co daje kręcenie śrubką na dole amorka?

Czym sztywniejsze zawieszenie tym lepsze prowadzenie moto w zakrętach i szybszej jazdy.A komfort maleje.

_________________
kto smaruje ten jedzie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr kwi 26, 2017 7:49 pm 
Uczy się jeździć
Offline

Dołączył(a): 18/01/2016 o 23:19
Posty: 54
Lokalizacja: KWIDZYN
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jarek
Marka motocykla: HONDA
Model: XL 1000 VARADERO ABS
Rocznik: 2004
melon1968 napisał(a):
JAR73 napisał(a):
Przepraszam że się wcinam...ale może mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć co daje kręcenie śrubką na dole amorka?

Czym sztywniejsze zawieszenie tym lepsze prowadzenie moto w zakrętach i szybszej jazdy.A komfort maleje.


A to nie reguluje się pokrętłem z boku?
Wiem że praktyka jest najważniejsza ale nie wiem czego się spodziewać się po kręceniu śrubą na dole amorka.. Instalacja jest w tej sprawie enigmatyczna


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz kwi 27, 2017 1:27 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 01/08/2013 o 22:03
Posty: 592
Lokalizacja: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
JAR73 napisał(a):
melon1968 napisał(a):
JAR73 napisał(a):
Przepraszam że się wcinam...ale może mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć co daje kręcenie śrubką na dole amorka?

Czym sztywniejsze zawieszenie tym lepsze prowadzenie moto w zakrętach i szybszej jazdy.A komfort maleje.


A to nie reguluje się pokrętłem z boku?
Wiem że praktyka jest najważniejsza ale nie wiem czego się spodziewać się po kręceniu śrubą na dole amorka.. Instalacja jest w tej sprawie enigmatyczna

Z tego co kojarzę to regulacja przy ramie zwiększa lub zmniejsza sztywność przy ściskaniu sprężyny natomiast śrubka na dole amortyzatora zmienia szybkość rozprężania się sprężyny czyli jej powrót do pozycji wyjściowej. Jeśli się mylę to proszę o poprawę.

_________________
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz maja 11, 2017 3:48 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 01/08/2013 o 22:03
Posty: 592
Lokalizacja: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Sprawdziłem moto po wymianie oleju na syntetyk . Mam wrażenie, że nie ma żadnej różnicy. Twardy jak był tak i jest. Jedyny plus jest taki za na winklach dobrze trzyma jak i we dwójkę można spoko jechać.
Nie wiem jakie są sprężyny w oryginale ale w tym u dołu były zageszczone. Żadnych znaków fabrycznych.

_________________
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn maja 22, 2017 10:36 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 21/04/2017 o 13:11
Posty: 11
Płeć: Nie określono
Imię: Robert
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2006
... że tak wtrącę się w wątek... Mam Varadero od niedawna i ciągle ustawiam pod siebie. Zastanawiam się jak to możliwe, że ludzie dokładają dystanse itp. żeby usztywniać a ja na dziurach czuję się jak na rodeo? Kręcę i kręcę i nie bardzo mogę ustawić bardziej miękko, a ważę ok 90 kg więc chyba piórko nie jestem. Regulacja działa, bo widać jak sprężyna siada lub się rozpręża, abs-u nie mam więc tylko jedno pokrętło na amorze :(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt maja 23, 2017 12:49 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 01/08/2013 o 22:03
Posty: 592
Lokalizacja: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
juzeppe napisał(a):
... że tak wtrącę się w wątek... Mam Varadero od niedawna i ciągle ustawiam pod siebie. Zastanawiam się jak to możliwe, że ludzie dokładają dystanse itp. żeby usztywniać a ja na dziurach czuję się jak na rodeo? Kręcę i kręcę i nie bardzo mogę ustawić bardziej miękko, a ważę ok 90 kg więc chyba piórko nie jestem. Regulacja działa, bo widać jak sprężyna siada lub się rozpręża, abs-u nie mam więc tylko jedno pokrętło na amorze :(

Jedni wolą taborety inni fotele. Jak widać my wolimy fotele. Do poprzedniej varadero dokładałem dystanse bo dobijało z pasażerem. na pusto pokrętłem poluźniałem sprężynę i czułem się jak na fotelu. tu mam zupełnie coś innego. po sezonie będę zmieniał amorek na oryginał i mam nadzieję, że ktoś się ze mną zamieni.

_________________
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL