Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest N wrz 23, 2018 1:26 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt sty 25, 2011 11:34 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 06/10/2010 o 14:22
Posty: 328
Lokalizacja: Czyżowice
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Szukam na forum ale nic nie mogę znaleźć wiec założyłem nowy temat.
Mam pytanie. Czy ma ktoś tak podłączone światła pozycyjne, że świecą jednocześnie obie żarówki?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 25, 2011 11:41 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 06/10/2010 o 14:22
Posty: 328
Lokalizacja: Czyżowice
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Patrząc na schemat obie żarówki podłączone są równolegle zarówno dla pozycyjnych jak i drogowych. U mnie świeci na postojowych prawa żarówka a na długich nie jestem pewien ale chyba tylko lewa. Jak powinno być w oryginale?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 25, 2011 11:57 pm 
Stały bywalec - trochę wymiata
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 14/10/2009 o 11:23
Posty: 268
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
powinny swiecic obie, zarowno na mijania jaki na drogowych. pozycyjne jest jedno, centralnie

_________________
Marcin
vs750 '87 -> sd01 '99
50.286309,18.966692
--
kobiety dzielimy na te na sciane i te na zycie...
http://www.bykom-stop.avx.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 26, 2011 11:17 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 10/04/2008 o 09:21
Posty: 372
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Płeć: Nie określono
Ponieważ w Viaderkach sa żarówki typu H4, i są to żarówki tzw. dwu włókienne (jedno włókno do pozycyjnych i jedno do drogowych), to stawiam na to ze w jednej żarówce spaliło Ci się włókno od pozycyjnych, a w drugiej od drogowych - efekt jest taki jak opisujesz.
Rada:
Wymień obie żarówki powinno być oki - czyli dwie naraz świecące przy pozycyjnych i dwie na raz przy drogowych.
Oczywiście wszystko co napisałem powyżej ma sens jeżeli nikt bardzo pomysłowy nie grzebał wcześniej w instalacji elektrycznej Twojego Viaderka :wink:
Acha i jeszcze mala kwestia - to jedno male centralnie to nie pozycyjne tylko postojowe :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 26, 2011 12:23 pm 
Dzień dobry jestem tu nowy.
Offline

Dołączył(a): 10/01/2011 o 16:31
Posty: 2
Lokalizacja: Kobylanka (zachodniopomorskie)
Płeć: Nie określono
zalmen3 napisał(a):
...Oczywiscie wszystko co napisalem powyzej ma sens jezeli nikt bardzo pomyslowy nie grzebal wczesniej w instalacji elektrycznej Twojego Viaderka

Otóż to generalnie nie bardzo ma sens, bo jak świat światem H4 obsługują światła MIJANIA i drogowe. Pozycyjne mają osobną żaróweczkę...
I są to POZYCYJNE właśnie, bo światła postojowe w motocyklach nie występują w takim znaczeniu, jak to ma miejsce w samochodach - światła postojowe to te włączane dźwignią kierunkowskazów (bez kluczyka w stacyjce), obsługiwane przez tę samą żarówkę, co pozycyjne. Można zamiennie oświetlać prawą lub lewą stronę pojazdu - zależnie od sposobu parkowania. Nie działa wówczas podświetlenie zegarów, kokpitu ani tablicy rejestracyjnej.
Wróćmy do definicji, bo i matusz coś to miesza: nie można podłączyć dwóch równolegle, skoro jest jedna (pozycyjne). Matuszu, czy nie mówisz przypadkiem o światłach mijania?
Pzdr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 26, 2011 6:18 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 06/10/2010 o 14:22
Posty: 328
Lokalizacja: Czyżowice
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Zgadza się. Zamieszałem z tymi pozycyjnymi i postojowymi :oops: . Chodziło mi o światła mijania tzw krótkie i o drogowe tzw długie. Jak się od Was dowiedziałem, że mają świecić obie żarówki dla krótkich jak i długich (schemat to potwierdza) to jestem w domu :). Jak odbiorę moto z serwisu to się tym zajmę. Pewnie włókna przepalone. Jakoś zasugerowałem się sposobem działania lamp w FZ6, gdzie świeci tylko jeden reflektor, a zawsze chciałem mieć moto z podwójnymi reflektorami gdzie świecą oba naraz :D.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 26, 2011 7:13 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 10/04/2008 o 09:21
Posty: 372
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Płeć: Nie określono
Andrzej77 napisał(a):
zalmen3 napisał(a):
...Oczywiscie wszystko co napisalem powyzej ma sens jezeli nikt bardzo pomyslowy nie grzebal wczesniej w instalacji elektrycznej Twojego Viaderka

Otóż to generalnie nie bardzo ma sens, bo jak świat światem H4 obsługują światła MIJANIA i drogowe. Pozycyjne mają osobną żaróweczkę...
I są to POZYCYJNE właśnie, bo światła postojowe w motocyklach nie występują w takim znaczeniu, jak to ma miejsce w samochodach - światła postojowe to te włączane dźwignią kierunkowskazów (bez kluczyka w stacyjce), obsługiwane przez tę samą żarówkę, co pozycyjne. Można zamiennie oświetlać prawą lub lewą stronę pojazdu - zależnie od sposobu parkowania. Nie działa wówczas podświetlenie zegarów, kokpitu ani tablicy rejestracyjnej.
Wróćmy do definicji, bo i matusz coś to miesza: nie można podłączyć dwóch równolegle, skoro jest jedna (pozycyjne). Matuszu, czy nie mówisz przypadkiem o światłach mijania?
Pzdr


Po przeczytaniu powyzszego uswiadomilem sobie ze sam popelnilem blad w stosowaniu nazw poszczegolnych typow oswietlenia - bije sie w piers i zwracam honor koledze bournee :oops:
:arrow: Reszta wywodu po naniesieniu stosownych poprawek zostaje podtrzymana - zwalam wszystko na przepalone "na krzyz" wlokna :wink:
Co do wlokna to tez bije sie w piers - pisze sie prze "o z kreska" a nie jak znalazlo sie w moim poscie przez "u" :shock:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 26, 2011 8:59 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 25/11/2009 o 19:00
Posty: 610
Lokalizacja: tarnów
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Varadero
Model: SD02
Rocznik: 2007
tak mają świecić obie 8)

_________________
olo
http://www.jeep.org.pl/forum/index.php
Kross Level 4


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 10, 2013 11:13 pm 
Sympatyk
Offline

Dołączył(a): 22/01/2013 o 20:01
Posty: 526
Płeć: Nie określono
Witam,
Skoro poruszony był temat świateł pozycyjnych to się podłączę z zapytaniem : jak w XL1000 z 2007 (jesli rok ma znaczenie) włącza się światła pozycyjne ... bo jakoś kurcze po tylu motocyklach w tym pierwszym nie mogę znaleźć sposobu na nie :?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 10, 2013 11:38 pm 
Sympatyk
Offline

Dołączył(a): 15/07/2008 o 23:06
Posty: 763
Lokalizacja: Warszawa Wawer
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000VA
Rocznik: 2009
Nie masz takiej opcji, światła mijania lub drogowe włączają się po przekręceniu stacyjki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 10, 2013 11:53 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 26/06/2011 o 22:25
Posty: 576
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: Nie określono
Czarny napisał(a):
Nie masz takiej opcji, światła mijania lub drogowe włączają się po przekręceniu stacyjki.


amen... nie ma pstryczka :wink:

_________________
Przewracając drugiego nie sprawisz że będziesz wyższy


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 11, 2013 9:21 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Offline

Dołączył(a): 05/02/2011 o 14:41
Posty: 575
Płeć: Nie określono
Nie wierze ze Czarny tego nie dorobi.. :wink:
Kwestia czasu,lub juz jest :!:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 11, 2013 10:07 am 
Sympatyk
Offline

Dołączył(a): 15/07/2008 o 23:06
Posty: 763
Lokalizacja: Warszawa Wawer
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000VA
Rocznik: 2009
Kuba-car napisał(a):
Nie wierze ze Czarny tego nie dorobi.. :wink:
Kwestia czasu,lub juz jest :!:

No baaa, zrobiłem zanim moto z garażu wyjechało.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 11, 2013 10:28 am 
Sympatyk
Offline

Dołączył(a): 22/01/2013 o 20:01
Posty: 526
Płeć: Nie określono
... więc szukałbym do .... Dzięki za odp.
Czy podanie osobnego zasilenia na obwód pozycyjnych nie spowoduje efektu "choinki" ? bo tak patrząc w schemat jest to obwód wspólny z czujnikiem biegu jałowego

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 11, 2013 3:18 pm 
Sympatyk
Offline

Dołączył(a): 15/07/2008 o 23:06
Posty: 763
Lokalizacja: Warszawa Wawer
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000VA
Rocznik: 2009
Ja poprostu przeciąłem przewód zasilający przekaźnik od świateł i zastosowałem przekaźnik z 5 nóżkami, którego masa jest podpięta pod kontrolkę od oleju.
Po włączeniu zapłonu obwód jest przerywany i światła się nie zapalają, jak silnik pracuje, masa zanika przekaźnik się zwiera i zapala światła.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL