Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest Pn wrz 24, 2018 6:10 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt gru 19, 2014 7:24 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 04/10/2013 o 21:48
Posty: 395
Lokalizacja: Tarnów
Płeć: Mężczyzna
Imię: Robert
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl
Rocznik: 2006
Czy warto robić stalowe oploty? Czy hamowanie jest bardziej efektywne ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt gru 19, 2014 7:26 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Offline

Dołączył(a): 25/11/2012 o 21:51
Posty: 427
Lokalizacja: Leżajsk
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Robinho napisał(a):
Czy warto robić stalowe oploty? Czy hamowanie jest bardziej efektywne ?

Za 1500 zł dla SD01 trzeba się zastanowić, w Vstarku wymieniłem przewód i była wyraźna poprawa.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt gru 19, 2014 7:41 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 04/10/2013 o 21:48
Posty: 395
Lokalizacja: Tarnów
Płeć: Mężczyzna
Imię: Robert
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl
Rocznik: 2006
1500???!!! :oczy: Szok


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt gru 19, 2014 8:26 pm 
Sympatyk Weteran
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 17/04/2013 o 21:45
Posty: 377
Lokalizacja: Okolice Strzelina
Płeć: Mężczyzna
Imię: Krzysiek
Marka motocykla: Yamaha
Model: XTZ 1200 Super Tener
Rocznik: 2010
No niestety. Ja też się pytałem o stalowy oplot do mojego sd01 i powiedzieli 1800zł na gotowo :S
Wszystko przez CBS, czyli milion przewodów.

_________________
Romet Ogar>Boatwing coś tam>Honda Transalp 600>Deauville 650>Yamaha FJR 1300>Honda XL1000V VARADERO>Yamaha XT 1200Z Super Tenere


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt gru 19, 2014 9:21 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 1961
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Wszystko zależy, czy chcesz inne przewody bo siła hamowania jest słaba, czy po prostu "bo tak" :) Zawsze można dać oplot tylko na przód.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt gru 19, 2014 11:00 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 04/10/2013 o 21:48
Posty: 395
Lokalizacja: Tarnów
Płeć: Mężczyzna
Imię: Robert
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl
Rocznik: 2006
Siła hamowania prędzej czy później będzie za mała, po prostu przyzwyczjiłem się. Tak sobie myslę że może by coś zmienic , ale skoro kosztuje to nie mało to raczej odpuszczę


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt gru 19, 2014 11:07 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 02/09/2007 o 00:29
Posty: 303
Lokalizacja: okolice Słupska
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
Marka motocykla: Suzuki
Model: DL650A Ruda Suzia
Rocznik: 2011
Trzeba dosyć rygorystycznie przestrzegać terminów wymiany płynu hamulcowego. Nie patrzeć tylko na przebieg ale i lata. Ja pierwsza wymianę trochę "przeciągnąłem" i przebiegowo i latami i później po wymianie zdziwienie było ogromne. Subiektywnie hamowanie lepsze o ok. 30% niż przed wymianą :)

_________________
Pozdrawiam,
Marcin

"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So gru 20, 2014 10:00 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Offline

Dołączył(a): 25/11/2012 o 21:51
Posty: 427
Lokalizacja: Leżajsk
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
james napisał(a):
Wszystko zależy, czy chcesz inne przewody bo siła hamowania jest słaba, czy po prostu "bo tak" :) Zawsze można dać oplot tylko na przód.

Hmmmm, powinno zmieniać się wszystkie rurki. Zmiana samego przodu może nie wystarczyć przy DUAL CBS a nawet może być niebezpieczne. IMO


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So gru 20, 2014 6:30 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 1961
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Tak z czystej ciekawości, czym może objawić się owe niebezpieczeństwo? :)
Układ CBS jest połączony z układem tylnym, dlatego modyfikacja przedniego "hamulca" w żaden sposób nie wpływa na tył a tym samym na działanie CBS/tył. Jedyna możliwa różnica to nieco większe nurkowanie motocykla, przy czym należy zauważyć, że większość pojazdów na rynku nie posiada systemu "dohamowywania" i jest okej.

@Robinho: po pierwsze wymiana płynu, po drugie rodzaj okładzin, po trzecie położenie dłoni na manetce a tym samym punkt nacisku na klamkę - tu zasada dźwigni :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn gru 22, 2014 8:28 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 15/05/2013 o 22:01
Posty: 1057
Lokalizacja: Lublin okolice
Płeć: Mężczyzna
Imię: slawek
Marka motocykla: honda
Model: varadero XL1000VA
Rocznik: 2009
Robinho napisał(a):
Siła hamowania prędzej czy później będzie za mała, po prostu przyzwyczjiłem się. Tak sobie myslę że może by coś zmienic , ale skoro kosztuje to nie mało to raczej odpuszczę

Zmień pompę hamulcową na promieniową efekt murowany.

_________________
kto smaruje ten jedzie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn gru 22, 2014 9:59 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 04/10/2013 o 21:48
Posty: 395
Lokalizacja: Tarnów
Płeć: Mężczyzna
Imię: Robert
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl
Rocznik: 2006
melon1968 napisał(a):
Robinho napisał(a):
Siła hamowania prędzej czy później będzie za mała, po prostu przyzwyczjiłem się. Tak sobie myslę że może by coś zmienic , ale skoro kosztuje to nie mało to raczej odpuszczę

Zmień pompę hamulcową na promieniową efekt murowany.

A co to jest za pompa? Nie znam się.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt gru 23, 2014 1:36 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Offline

Dołączył(a): 25/11/2012 o 21:51
Posty: 427
Lokalizacja: Leżajsk
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Robinho napisał(a):
melon1968 napisał(a):
Robinho napisał(a):
Siła hamowania prędzej czy później będzie za mała, po prostu przyzwyczjiłem się. Tak sobie myslę że może by coś zmienic , ale skoro kosztuje to nie mało to raczej odpuszczę

Zmień pompę hamulcową na promieniową efekt murowany.

A co to jest za pompa? Nie znam się.

http://allegro.pl/sportowa-pompa-hamulcowa-promieniowa-brembo-i4833121453.html opis tutaj http://www.brembo.com/pl/Moto/Racing/Prodotti-strada/Pages/Pompe.aspx


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt gru 23, 2014 3:56 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 04/10/2013 o 21:48
Posty: 395
Lokalizacja: Tarnów
Płeć: Mężczyzna
Imię: Robert
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl
Rocznik: 2006
A czy ktoś z obecnych na forum prubował juz czegoś takiego jak ta pompa ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr sty 28, 2015 9:57 pm 
Rekrut
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 11/01/2015 o 15:11
Posty: 31
Lokalizacja: węgliniec
Płeć: Mężczyzna
Imię: pawel
Marka motocykla: varanek
Model: sd01
Rocznik: 2000
podczas hamowania płyn hamulcowy ciśnie na ścianki przewodów gumowych powodując ich rozpychanie a co za tym idzie spadek jednostki ciśnienia na mm2.więc żeby efekt lepszego hamowania był osiągnięty,należy albo wymienić cały układ przewodów na stalowe ,nie pozostawiając przy tym ani jednego kawałka gumy,albo zmienić zródło ciśnienia,czyli pompę.oczywiście w ramach rozsądku :rotfl2: pozdro....

_________________
motorower komar,simson s50,mz etz150,yamahaxtz660,kawasaki kle500,kawasakizx6r,yamahaxj900,honda varadero1000xl.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz sty 29, 2015 12:21 am 
Sympatyk Weteran
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 18/10/2009 o 14:36
Posty: 540
Lokalizacja: Płock - Schwedt
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
pawel29 napisał(a):
podczas hamowania płyn hamulcowy ciśnie na ścianki przewodów gumowych powodując ich rozpychanie a co za tym idzie spadek jednostki ciśnienia na mm2.więc żeby efekt lepszego hamowania był osiągnięty,należy albo wymienić cały układ przewodów na stalowe ,nie pozostawiając przy tym ani jednego kawałka gumy,albo zmienić zródło ciśnienia,czyli pompę.oczywiście w ramach rozsądku :rotfl2: pozdro....



A najlepiej wymienić jedno i drugie.

_________________
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL