Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest Pn gru 10, 2018 8:17 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn cze 08, 2015 10:43 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 01/08/2013 o 22:03
Posty: 726
Lokalizacja: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Wyczytałem na forum ,że podłożenie podkładki 10 - 15 mm pod tylną sprężynę amortyzatora zwiększy jego twardość a tym samym nie będzie dobijało jadąc w dwie osoby . Pytania z tym związane. Co trzeba odkręcić i jak wyciągnąć tylny amorek oraz jak się go rozbiera by podłożyć podkładkę.? Dot. SD 01

_________________
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt cze 12, 2015 5:09 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 1965
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Tak, już 10 mm znacząco poprawia twardość amorka. Aby wydobyć amorek musisz:
-odkręcić tylne koło (opcjonalnie),
-odkręcić osłony boczne pod siedzeniem,
-odkręcić śrubę łączącą amorek z trójkątem,
-odkręcić śrubę łączącą amorek z ramą.
Warto też rozkręcić cały trójkąt i sprawdzić stan łożysk/uszczelniaczy.

Temat przerabiałem już dobrych kilka lat temu, więc nie pamiętam czy to już wszystko. Pamiętam natomiast, że dość trudno było włożyć zawleczkę zabezpieczającą sprężynę (jest u góry). Po wyciągnięciu zawleczki, zapewne wyleci płyn od regulacji napięcia sprężyny. Możesz spróbować go zalać przy składaniu (mi się nie udało).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr cze 17, 2015 10:09 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 01/08/2013 o 22:03
Posty: 726
Lokalizacja: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
james napisał(a):
Tak, już 10 mm znacząco poprawia twardość amorka. Aby wydobyć amorek musisz:
-odkręcić tylne koło (opcjonalnie),
-odkręcić osłony boczne pod siedzeniem,
-odkręcić śrubę łączącą amorek z trójkątem,
-odkręcić śrubę łączącą amorek z ramą.
Warto też rozkręcić cały trójkąt i sprawdzić stan łożysk/uszczelniaczy.

Zrobione. Założyłem tulejkę o wys 1,2 cm i przyznam szczerze, że rewelacja. Jazda we dwoje to sama przyjemność.
Co do rozbiórki /chodzi o SD01/ - nie trzeba odkręcać koła. Odkręcamy szare boczki i rozkręcamy cały trójkąt pod amorkiem oraz odkręcamy pokrętło regulacji twardości. Po odkręceniu amorka podnosimy lewarkiem koło na maxa i dołem po małej gimnastyce wyciągnie się bez problemu amorek. Sprężyny nie zdejmowałem a tylko ściągaczem ścisnąłem. Wytoczoną tulejkę przecinamy na pół. Połówki zakładamy nad sprężynę po czym łączymy je spawem. Ja dodatkowo tulejkę w kilku miejscach połączyłem spawem z tulejką oryginalną tą, która się wysuwa uważając by nie rozgrzać materiału. Co do łożysk - to u mnie są tuleje metal,guma,metal.

_________________
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL