Hamulce - czy można odłączyć..?

Tematy dotyczące przeróbek oraz zmian parametrów motocykla.
Wiadomość
Autor
Sparta
Rekrut
Posty: 45
Rejestracja: ndz wrz 20, 2015 10:57 am
Imię: Majk
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2000

Hamulce - czy można odłączyć..?

#1 Post autor: Sparta »

Jest to pytanie czysto teoretyczne, ale takie które mnie interesuje. W naszych Varadero mamy połączony układ hamulcowy przedniego i tylnego koła. Przy wciśnięciu przedniej klamki hamuje przód i tył i odwrotnie. Czy jest taka możliwość, aby odłączyć hamulec nożny od przodu? Przydałoby się szczególnie w terenie aby można było zablokować tylne koło, lub zarzucić tyłem na luźnym podłożu. Z hamującym równolegle przednim kołem jest to niemożliwe. Myślał ktoś o podobnej modyfikacji?

Awatar użytkownika
Riczi
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 266
Rejestracja: śr kwie 29, 2015 12:13 am
Imię: Riczi
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000V
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Nad Złotym Pociągiem

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#2 Post autor: Riczi »

Na setę można. CBS też mnie wnerwia masakrycznie i mam zamiar porozpinać układ i zrobić dwa oddzielne na stalowych oplotach.
Wystarczy ominąć reduktory do których spięte są obecnie przewody hamulcowe i zaslepienie kanałów w zaciskach odpowiadających za pracę jedynie środkowych tłoczków. Jak coś będę rzeźbił to wrzucę szczegóły. Już niedługo będzie masę czasu na grzebanki. Niestety... :/
Ostatnio zmieniony pn paź 05, 2015 4:22 pm przez Riczi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#3 Post autor: james »

Generalnie, Honda nie montuje układu połączonego, aby sobie był, tylko w konkretnym celu - poprawienia skuteczności hamowania oraz ograniczenia efektu ugięcia się przedniego zawieszenia, tak zwanego nurkowania... tym bardziej, że nie jest to maszyna, która ma 180 kg w stanie gotowości do jazdy.

... a w temacie, to samo odłączenie zaworu proporcjonalnego i opóźniającego na niewiele się zda tj. da się stosunkowo łatwo oddzielić tył od przodu, ale w drugą stronę nie jest tak "kolorowo".

Awatar użytkownika
Riczi
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 266
Rejestracja: śr kwie 29, 2015 12:13 am
Imię: Riczi
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000V
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Nad Złotym Pociągiem

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#4 Post autor: Riczi »

Zapewne masz racje @james, ale to co rzekomo pomaga w jednym w drugim znacząco szkodzi...
Miałem juz kilka sytuacji, że w przypadku w którym w ruch poszedł tylny hebel przednie koło na sypkim się blokowało
i sprzęt chciał mnie zabić. Muszę dokładnie przejrzec układ żeby zrozumieć zasadę działania.
Jeżeli system ma działać "przeciwnurkowo", a w praktyce i tak Viadro nurkuje jak porąbane, to naprawde trzeba wziąć ostro pod rozwagę czy warto tam cokolwiek ruszać.
A może ktoś już ma odseparowane układy w swoim Varadero i zna jakieś fakty z własnej praktyki ?

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#5 Post autor: james »

Riczi pisze:Jeżeli system ma działać "przeciwnurkowo", a w praktyce i tak Viadro nurkuje jak porąbane, to naprawde trzeba wziąć ostro pod rozwagę czy warto tam cokolwiek ruszać.
Polecam zimą przejrzeć układ hamulcowy (CBS), zarówno drożność przewodów, stan pompy CBS jak i zaworka proporcjonalnego. Ja po zakupie Varadero miałem taką sytuację jak opisujesz; tył po prostu nie hamował gdy wciskałem klamkę - w pompce duala była "czarna kasza" (bo tak to wyglądało), a w przewodach jakaś żółta ciecz...

Sparta
Rekrut
Posty: 45
Rejestracja: ndz wrz 20, 2015 10:57 am
Imię: Majk
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2000

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#6 Post autor: Sparta »

Mój układ hamulcowy działa jak najbardziej poprawnie i jest w pełni wydajny, ale ta wydajność przejawia się głównie na szosie. CBS staje się niebezpieczny np podczas zjazdu z górki, kiedy podczas hamowania tyłem blokuje ci przednie koło, albo podczas hamowania na luźnym podłożu, kiedy przednie koło zamiast się toczyć blokuje się lub zapada. Będę śledził poczynania kolegi w temacie rozpięcia układu, gdyż jakoś nie daje mi to spokoju i utrudnia zastosowanie tego moto do lekkiego offroadu.

Grzegorz 12
Rekrut
Posty: 47
Rejestracja: pt lis 23, 2012 2:14 am
Lokalizacja: Brzesko Okocim

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#7 Post autor: Grzegorz 12 »

Witam ten system w terenie jest niebezpieczny .Najprościej jest wyjąć bezpiecznik i spokój , ale ja wymontowałem cały układ i zrobiłem tył osobno i przód osobno i załorzyłem przewody w oplocie stalowym . Oczywiście trzeba było po wyjęciu wszystkiego nawiercić komory zacisku by pracowały wszystkie tłoczki tak by płyn go wypychał no i trzeba utwardzić zawieszenie bo będzie bardzie nurkował wystarczy gesty ojej .A pużniej i w terenie można śmiało śmigać i 6 kg mniej

Grzegorz 12
Rekrut
Posty: 47
Rejestracja: pt lis 23, 2012 2:14 am
Lokalizacja: Brzesko Okocim

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#8 Post autor: Grzegorz 12 »

a tu są foto co wymontowałem pozdrawiam Grzegorz
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater


next22
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Polichno

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#10 Post autor: next22 »

Każdy robi jak uważa ale mi by było szkoda rozstawać się z ABS-em
Nie mam u siebie niestety tego a CBS jakoś nie przeszkadza mi
Nie zdarzyło się abym nożnym-tylnym Helen zablokował przednie koło
Ale ja mam stare viadro i generalnie tył to H..ja hamuje
A w sercu zawsze XL600V :)

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#11 Post autor: melon1968 »

Grzegorz 12 pisze:a tu są foto co wymontowałem pozdrawiam Grzegorz
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Ile kosztowały przewody w oplocie. :cool1:

Sparta
Rekrut
Posty: 45
Rejestracja: ndz wrz 20, 2015 10:57 am
Imię: Majk
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2000

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#12 Post autor: Sparta »

next22 pisze: Nie zdarzyło się abym nożnym-tylnym Helen zablokował przednie koło
Na asfalcie też mi się nie zdarzyło, ale robiłem próby na szutrze i raz zblokowało mi przednie koło w niekontrolowany sposób przy hamowaniu tyłem, a co by było w sytuacji awaryjnej...

Awatar użytkownika
Riczi
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 266
Rejestracja: śr kwie 29, 2015 12:13 am
Imię: Riczi
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000V
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Nad Złotym Pociągiem

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#13 Post autor: Riczi »

Potwierdzam. Byle luźna nawierzchnia pod przednim kołem
i przy hamowaniu nożnym Varadero chce cię zabić ;(

Naliczano mi oploty normalnie w warsztacie w moim mieście.
Żadne dedykowane - dorabiane z "metra" z uniwersalnymi końcówkami.
Chcieli chlopaki 700 zł. Samojebka zapewne kosztowała by mniej,
ale powiem szczerze, że jak uświadomiłem sobie, że trzeba koniecznie grzebnąć
zawias to ochota na takie mody mi przeszła

Grzegorz 12
Rekrut
Posty: 47
Rejestracja: pt lis 23, 2012 2:14 am
Lokalizacja: Brzesko Okocim

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#14 Post autor: Grzegorz 12 »

Witam dlatego jak zrobiłem osobny tył i przód to oploty wyniosły mnie 400 zł na całość .A co do zawiasu to wystarczy wymiana oleju na bardzo gęsty i tyle .Oryginał to jest jakaś makabra czy zawias czy hamulce a teraz nie dość że wiem że zahamuje to na nie równych zakrętach idzie jak po sznurku pozdrawiam Grzegorz

Awatar użytkownika
jacekdriver
Rekrut
Posty: 33
Rejestracja: sob wrz 27, 2014 7:35 pm
Imię: Jacek
Marka motocykla: honda
Model: varadero
Rocznik: 2003
Lokalizacja: Kołbacz koło Szczecina

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#15 Post autor: jacekdriver »

Kolego Grzegorz 12 a mógł byś powiedzieć jaki olej zastosowałeś do zawiasa bo przez zime będę wymieniał uszczelniacze i też zastanawiam się nad usztywnieniem moto . Dzięki z góry
Romet 750 ( 750 to model nie pojemność ) , wfm , jawa 350 , mz etz 250 , mz etz 150+ silnik z 250 ( to była petarda dopiero ) , mz etz 251 , junak 350 , kawasaki zephyr 1100 , Varadero 1000 2003r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning”