Hamulce - czy można odłączyć..?

Tematy dotyczące przeróbek oraz zmian parametrów motocykla.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#31 Post autor: james »

wentyl pisze:odgrzewam kotleta....
czy po odłączeniu zasilania w płyn i tylnych zacisków od pompy CBS, pompa bedzie miała luzy, które będą "dzwonić" podczas jazdy lub wpłynie to na hamowanie przodem ?
czy konieczne jest robienie pompy na sztywno, poprzez np. dorobienie nowego jarzma zacisku ?
Będzie hałasowało, będzie dzwoniło i z dużą siłą uderzało o lagę przy hamowanie przodem. Jedyna opcja (pomijając dorobienie/przeróbki jarzma), to wstawienie tulei w miejsce sprężyny i tłoczka pompy. Nie zmienia to faktu, że w dalszym ciągu nie popieram jakichkolwiek modyfikacji układu hamulcowego w Varadero :)

Awatar użytkownika
LukasW
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 444
Rejestracja: sob sty 16, 2016 2:47 pm
Imię: Łukasz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2003
Lokalizacja: HH

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#32 Post autor: LukasW »

Popieram w 100 % Jamesa, naprawić to co jest jak nie działa i nie kombinować.

Awatar użytkownika
Staszek1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 605
Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
Imię: Staszek
Marka motocykla: KTM
Model: 1090 ADV R
Rocznik: 2018
Lokalizacja: Milanówek

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#33 Post autor: Staszek1 »

A ja wbrew opinii niektórych kolegów mam zamiar zmienić nieco działanie systemu DUAL.
Ma to u mnie działać tak:
Po naciśnięciu klamki hamulca ręcznego mają zadziałać wszystkie trzy tłoczki w obu zaciskach przednich. To z kolei wymusi pracę pompy
CBS, która uruchomi środkowy tłoczek zacisku tylnego. (to prawie standard)
Natomiast po naciśnięciu dźwigni hamulca nożnego - zadziałają jedynie dwa zewnętrzne tłoczki tylnego zacisku.
I tyle...... :)
Układ hamulcowy projeky.jpg
Układ hamulcowy projeky.jpg (100.03 KiB) Przejrzano 8731 razy
Wstępne próby dały obiecujące rezultaty. Zamówiłem kilka potrzebnych elementów dodatkowych i jak "przyjdą" postaram się zrelacjonować efekt.

Po co to wszystko? Bo lubię zjechać z twardego, a jak się robi mniej stabilny grunt, to chce mieć możliwość hamowania [:DD].
Kto próbował, ten wie jak potrafi się to skończyć ;D
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)

Awatar użytkownika
mack1310
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 460
Rejestracja: czw lut 22, 2018 8:40 pm
Imię: Maciej
Marka motocykla: HONDA
Model: VARADERO XL / PC 800
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Jarosław

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#34 Post autor: mack1310 »

W 100% racja...

adam3911
Udaje motocyklistę
Posty: 166
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 8:11 am
Imię: Adam
Marka motocykla: Honda
Model: Xl sd02 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: warszawa

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#35 Post autor: adam3911 »

Pomysł ciekawy. Ale zastanawia mnie czy wydatek pompy hamulcowej starczy na 2x3 tłoczki, to o 50% więcej.. bardzo mnie to ciekawi, pomysł niegłupi

Awatar użytkownika
Staszek1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 605
Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
Imię: Staszek
Marka motocykla: KTM
Model: 1090 ADV R
Rocznik: 2018
Lokalizacja: Milanówek

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#36 Post autor: Staszek1 »

adam3911 pisze:... zastanawia mnie czy wydatek pompy hamulcowej starczy na 2x3 tłoczki, to o 50% więcej...
Mnie też [:DD]

Graty przyjechały. Na razie wszystko pospinałem według "schematu" i :
Tył - rewelacja. Pedał pompy twardy jak kamień.
Dual - powinien dawać rade - samemu kiepsko przepompować płyn, ale obiecująco. W sumie zasila teraz tylko jeden tłoczek - nie trzy.
No i najważniejsze:
Przód - wszystko działa, tylko faktycznie klamka nie jest idealnie twarda (w zasadzie nigdy nie była). Z tego układu płyn był zlany w całości, więc odpowietrzenie zajmie mi trochę czasu. Może to być też wina drobnej nieszczelności przy trójniku, którą zauważyłem dopiero na koniec prac? Jutro będę ..... odpowietrzał dalej :lol:
Docelowo chcę założyć przewody w stalowym oplocie, więc też powinno być lepiej. To co teraz robię traktuje w kategorii testów - zawsze mogę wrócić do wersji oryginalnej. ;)
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#37 Post autor: james »

adam3911 pisze:Pomysł ciekawy. Ale zastanawia mnie czy wydatek pompy hamulcowej starczy na 2x3 tłoczki, to o 50% więcej.. bardzo mnie to ciekawi, pomysł niegłupi
Dokładnie o to samo chciałem zapytać.
Co do odpowietrzania układu w Varadero to proponuję pompkę podciśnieniową lub strzykawkę min. 50 ml / optymalnie 100 ml i podłączyć pod odpowietrznik zacisku. Odpowietrzanie (po uprzednio całkowicie zdemontowanym układzie) idzie wtedy bardzo szybko i sprawnie :)

Awatar użytkownika
Staszek1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 605
Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
Imię: Staszek
Marka motocykla: KTM
Model: 1090 ADV R
Rocznik: 2018
Lokalizacja: Milanówek

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#38 Post autor: Staszek1 »

Nawet z tradycyjnego odpowietrzania układu hamulcowego można czerpać przyjemność. [:DD]
20200213_171835-1.jpg
20200213_171835-1.jpg (1.68 MiB) Przejrzano 8676 razy
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)

Awatar użytkownika
pawkg
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 566
Rejestracja: śr cze 08, 2016 10:14 am
Imię: Paweł
Marka motocykla: BMW
Model: R1200GS Adventure
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Ptaszków

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#39 Post autor: pawkg »

Coś bardzo ci się pieni ten płyn hamulcowy. Faktycznie czas na wymianę.
Kymco Agility 50/80 > Honda Varadero XL125 > Honda Varadero XL1000 > BMW R1200GS ADV

Awatar użytkownika
mack1310
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 460
Rejestracja: czw lut 22, 2018 8:40 pm
Imię: Maciej
Marka motocykla: HONDA
Model: VARADERO XL / PC 800
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Jarosław

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#40 Post autor: mack1310 »

:hystery: Ale kolor idealny?...

Awatar użytkownika
Staszek1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 605
Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
Imię: Staszek
Marka motocykla: KTM
Model: 1090 ADV R
Rocznik: 2018
Lokalizacja: Milanówek

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#41 Post autor: Staszek1 »

adam3911 pisze:Pomysł ciekawy. Ale zastanawia mnie czy wydatek pompy hamulcowej starczy na 2x3 tłoczki, to o 50% więcej.. bardzo mnie to ciekawi, pomysł niegłupi
Staszek1 pisze:Przód - wszystko działa, tylko faktycznie klamka nie jest idealnie twarda (w zasadzie nigdy nie była).
Przewody w salowym oplocie załatwiły sprawę. Klamka twarda. Pompa daje wystarczające ciśnienie. :isok2:
Dopiero po "testach drogowych" napiszę co to wszystko było warte. (poza workiem pieniędzy ;D )
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)

next22
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Polichno

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#42 Post autor: next22 »

Skoro się obawiasz to za 300-500 pln można już kupić dobrą pompę radialną od jakiegoś sporta .
A w sercu zawsze XL600V :)

igrek1
Rekrut
Posty: 31
Rejestracja: wt kwie 16, 2019 11:57 am
Imię: Irek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 1999

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#43 Post autor: igrek1 »

I jakiś test drogowy się odbył??

Awatar użytkownika
Staszek1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 605
Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
Imię: Staszek
Marka motocykla: KTM
Model: 1090 ADV R
Rocznik: 2018
Lokalizacja: Milanówek

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#44 Post autor: Staszek1 »

Tak, ale zbyt krótkie. Ręczna pompa ma wydatek wystarczający. Zasilając sześć przednich tłoczków poprzez przewody w stalowych oplotach klamka jest "twardsza" niż przy oryginalnym podłączeniu.

Co do tylnego hamulca - pedał jest bardzo twardy, jednak skuteczność hamowania słaba. Rozebrałem po powrocie zacisk i okazało się, że hamuje tylko 1/5 klocków. Tylko taki pasek na górze. Myślę, że jak się dotrą będzie dobrze.

Przejechałem jedynie kilkanaście km - nie miały szans się ułożyć do tarczy.
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)

Awatar użytkownika
Staszek1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 605
Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
Imię: Staszek
Marka motocykla: KTM
Model: 1090 ADV R
Rocznik: 2018
Lokalizacja: Milanówek

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#45 Post autor: Staszek1 »

Wracam do tematu.
Po testach - przednie heble idealne - oplot robi robotę - rewelacja.
Ale....
Musi być jakieś ale :(
Mam pytanie do kolegów. Pedał tylnego hamulca jest bardzo twardy. Praktycznie skok jest minimalny. Niestety jego skuteczność nie powala. :down:
Czy ma ktoś wiedzę, czy pompa hamulca tylnego ma większą skuteczność dopiero w dalszej części pracy?
(nie wiem jak to opisać?) Wygląda to tak, jakby miała zbyt duży wydatek. Po odłączeniu systemu Dual, teraz zasila jedynie dwa tłoczki, więc bardzo delikatne naciśnięcie na nią powoduje już dojście klocków do tarczy, ale jednak ze zbyt małą siłą do zblokowania koła.
Bardzo to wszystko dziwne???
Na logikę, większy wydatek - lepszy hamulec. No ale tak nie jest. :down:
Od strony zacisku wszystko działa poprawnie. Tłoczki chodzą lekko, cofają się płynnie.
Po wyjęciu klocków pompa pracuje w całym zakresie pracy pedału hamulca. Jednak tłoczki bardzo szybko i daleko wysuwają się z zacisku po jednym naciśnięciu.
A może to wina nie najnowszej już tarczy? Ale na jesieni (przed zmianami) działało poprawnie :???:
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning”