Twardość zawieszenia

Tematy dotyczące przeróbek oraz zmian parametrów motocykla.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
vaaks
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 679
Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
Imię: Władysław
Marka motocykla: SUZUKI
Model: DL 650
Rocznik: 2017
Lokalizacja: PWL

Re: Twardość zawieszenia

#16 Post autor: vaaks »

Może to ci pomoże:
Obrazek
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------

Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250

motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

Re: Twardość zawieszenia

#17 Post autor: motoendriu »

vaaks pisze:Może to ci pomoże:
Obrazek
Dzięki Vaaks ale u mnie nie ma takiej regulacji. Jedynym i ostatecznym wyjściem jest wymiana samej sprężyny na oryginalną co jest nawet łatwe. Z przodu zmienię olej na rzadszy jak zaproponowano na forum.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

Awatar użytkownika
vaaks
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 679
Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
Imię: Władysław
Marka motocykla: SUZUKI
Model: DL 650
Rocznik: 2017
Lokalizacja: PWL

Re: Twardość zawieszenia

#18 Post autor: vaaks »

Jak to nie ma, mam ten sam rocznik i z praqej strony motocykla JEST ! Mam ci zrobić fotkę? Obejrzyj moto.
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------

Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Twardość zawieszenia

#19 Post autor: melon1968 »

motoendriu pisze:
melon1968 pisze:W tylnym amorze na dole powinna być śruba regulacji odbicia.Kręcąc w lewo zmniejszasz siłę tłumienia.Olej do lag syntetyk 10W
Mam założony ten z prawej TS 540 road - regulacja tylko u góry, napięcia wstępnego, sprężyna progresywna. ;(
https://goo.gl/photos/Qq26Mxa2t8E4LH1u8
Ten też możesz regulować tylko klucz ząbkowy trzeba.

motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

Re: Twardość zawieszenia

#20 Post autor: motoendriu »

melon1968 pisze:
motoendriu pisze:
melon1968 pisze:W tylnym amorze na dole powinna być śruba regulacji odbicia.Kręcąc w lewo zmniejszasz siłę tłumienia.Olej do lag syntetyk 10W
Mam założony ten z prawej TS 540 road - regulacja tylko u góry, napięcia wstępnego, sprężyna progresywna. ;(
https://goo.gl/photos/Qq26Mxa2t8E4LH1u8
Ten też możesz regulować tylko klucz ząbkowy trzeba.
PANOWIE !!! nie czytacie postów. Już pisałem ale się powtórzę. Mój amorek jest akcesoryjny m-ki "Wilbers" i ma tylko regulację na klucz o którym piszesz. Śruby na maksa odkręcone a i tak twardy. Nie mam śrubki na dole amorka - patrz fotka prawych amorków w podanym linku.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

Re: Twardość zawieszenia

#21 Post autor: motoendriu »

vaaks pisze:Do lag: Valvoline SynPower fork oil
Olej zamówiony.
Z pewnością pochwalę się wrażeniami z jazdy. Jeśli nie zda to egzaminu to podczas przeglądu zimowego kupię oryginały na przód i tył. Te z pewnością komuś się przydadzą.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

JAR73
Uczy się jeździć
Posty: 55
Rejestracja: wt sty 19, 2016 12:19 am
Imię: Jarek
Marka motocykla: HONDA
Model: XL 1000 VARADERO ABS
Rocznik: 2004
Lokalizacja: KWIDZYN

Re: Twardość zawieszenia

#22 Post autor: JAR73 »

Przepraszam że się wcinam...ale może mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć co daje kręcenie śrubką na dole amorka?

Awatar użytkownika
vaaks
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 679
Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
Imię: Władysław
Marka motocykla: SUZUKI
Model: DL 650
Rocznik: 2017
Lokalizacja: PWL

Re: Twardość zawieszenia

#23 Post autor: vaaks »

Myślę, że najlepiej jest przekonać się doświadczalnie, czyli stosując się do wskazan instrukcji przetestować to w trasie. I wszystko bedzie jasne. :) Bo cała reszta to tylko słowa, słowa...
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------

Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Twardość zawieszenia

#24 Post autor: melon1968 »

JAR73 pisze:Przepraszam że się wcinam...ale może mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć co daje kręcenie śrubką na dole amorka?
Czym sztywniejsze zawieszenie tym lepsze prowadzenie moto w zakrętach i szybszej jazdy.A komfort maleje.

JAR73
Uczy się jeździć
Posty: 55
Rejestracja: wt sty 19, 2016 12:19 am
Imię: Jarek
Marka motocykla: HONDA
Model: XL 1000 VARADERO ABS
Rocznik: 2004
Lokalizacja: KWIDZYN

Re: Twardość zawieszenia

#25 Post autor: JAR73 »

melon1968 pisze:
JAR73 pisze:Przepraszam że się wcinam...ale może mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć co daje kręcenie śrubką na dole amorka?
Czym sztywniejsze zawieszenie tym lepsze prowadzenie moto w zakrętach i szybszej jazdy.A komfort maleje.
A to nie reguluje się pokrętłem z boku?
Wiem że praktyka jest najważniejsza ale nie wiem czego się spodziewać się po kręceniu śrubą na dole amorka.. Instalacja jest w tej sprawie enigmatyczna

motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

Re: Twardość zawieszenia

#26 Post autor: motoendriu »

JAR73 pisze:
melon1968 pisze:
JAR73 pisze:Przepraszam że się wcinam...ale może mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć co daje kręcenie śrubką na dole amorka?
Czym sztywniejsze zawieszenie tym lepsze prowadzenie moto w zakrętach i szybszej jazdy.A komfort maleje.
A to nie reguluje się pokrętłem z boku?
Wiem że praktyka jest najważniejsza ale nie wiem czego się spodziewać się po kręceniu śrubą na dole amorka.. Instalacja jest w tej sprawie enigmatyczna
Z tego co kojarzę to regulacja przy ramie zwiększa lub zmniejsza sztywność przy ściskaniu sprężyny natomiast śrubka na dole amortyzatora zmienia szybkość rozprężania się sprężyny czyli jej powrót do pozycji wyjściowej. Jeśli się mylę to proszę o poprawę.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

Re: Twardość zawieszenia

#27 Post autor: motoendriu »

Sprawdziłem moto po wymianie oleju na syntetyk . Mam wrażenie, że nie ma żadnej różnicy. Twardy jak był tak i jest. Jedyny plus jest taki za na winklach dobrze trzyma jak i we dwójkę można spoko jechać.
Nie wiem jakie są sprężyny w oryginale ale w tym u dołu były zageszczone. Żadnych znaków fabrycznych.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

juzeppe
Rekrut
Posty: 42
Rejestracja: pt kwie 21, 2017 1:11 pm
Imię: Robert
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Twardość zawieszenia

#28 Post autor: juzeppe »

... że tak wtrącę się w wątek... Mam Varadero od niedawna i ciągle ustawiam pod siebie. Zastanawiam się jak to możliwe, że ludzie dokładają dystanse itp. żeby usztywniać a ja na dziurach czuję się jak na rodeo? Kręcę i kręcę i nie bardzo mogę ustawić bardziej miękko, a ważę ok 90 kg więc chyba piórko nie jestem. Regulacja działa, bo widać jak sprężyna siada lub się rozpręża, abs-u nie mam więc tylko jedno pokrętło na amorze :(

motoendriu
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 749
Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: lubuskie

Re: Twardość zawieszenia

#29 Post autor: motoendriu »

juzeppe pisze:... że tak wtrącę się w wątek... Mam Varadero od niedawna i ciągle ustawiam pod siebie. Zastanawiam się jak to możliwe, że ludzie dokładają dystanse itp. żeby usztywniać a ja na dziurach czuję się jak na rodeo? Kręcę i kręcę i nie bardzo mogę ustawić bardziej miękko, a ważę ok 90 kg więc chyba piórko nie jestem. Regulacja działa, bo widać jak sprężyna siada lub się rozpręża, abs-u nie mam więc tylko jedno pokrętło na amorze :(
Jedni wolą taborety inni fotele. Jak widać my wolimy fotele. Do poprzedniej varadero dokładałem dystanse bo dobijało z pasażerem. na pusto pokrętłem poluźniałem sprężynę i czułem się jak na fotelu. tu mam zupełnie coś innego. po sezonie będę zmieniał amorek na oryginał i mam nadzieję, że ktoś się ze mną zamieni.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"

epic3
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 17
Rejestracja: pn mar 06, 2017 12:37 pm
Imię: Sławomir
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Wrocław, Dolnośląskie

Re: Twardość zawieszenia

#30 Post autor: epic3 »

Cześć,

Chciałbym dopytać czy udało Ci się zmiękczyć dziada?
W zeszłym roku również robiłem serwis amorków (uszczelki, olej) i niestety komfort mało się poprawił....
W trasie, szczególnie na równych drogach, zawiasy ładnie pracują i jestem zadowolony z jazdy.
Niestety jak się wjedzie między wioski lub kostka brukowa to jest tragedia.....
Kupiłem to moto mając nadzieję że będzie sobie z tym radził, ale niestety.
Na domiar złego w sobotę pomagałem kumplowi w kupnie Kawasaki ZR 750 i jadąc po zniszczonej drodze nic nie czułem. Aż nie mogłem w to uwierzyć że naked jest 100 razy wygodniejszy niż turystyczne enduro....gdzie tu sens? Możliwe że to negatywnie się odbije w szybszych przejazdach, ale tego nie miałem jeszcze możliwości sprawdzenia.

Ja wlałem olej jak książka pisze... 10W
Czy ktoś ma doświadczenia ze zmianą na 5W ?
A może na "kostkę brukową" to trzeba cos pomajstrować z kanałami tłumienia?

Po prostu szlak mnie trafia jak widzę że moto za 6000 jest znacznie bardziej wygodne niż turystyk za 15000 (pomijając pozycję).
TDM850 --> CBF1000 --> Varadero 1000

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning”