Jaki termostat SD01
Jaki termostat SD01
Witam. Chciałem sobie wymienić termostat w SD01. Wyczytałem, że ten od Matiza/Tico pasuje idealnie. Jednak termostat wymontowany trochę różni się od tego "Matizowskiego".
Tutaj oryginalny
tutaj Matiz
Jak widać, ten oryginalny ma dodatkowy grzybek, który podczas otwierania się termostatu, zamyka mały obieg. Gość w sklepie nie potrafił znaleźć innego do Matiza.
Proszę o opinię, czy można montować ten od matiza? Może macie namiary gdzie można dostać taki z grzybkiem?
Pozdrawiam
Tutaj oryginalny
tutaj Matiz
Jak widać, ten oryginalny ma dodatkowy grzybek, który podczas otwierania się termostatu, zamyka mały obieg. Gość w sklepie nie potrafił znaleźć innego do Matiza.
Proszę o opinię, czy można montować ten od matiza? Może macie namiary gdzie można dostać taki z grzybkiem?
Pozdrawiam
- seba0000
- Udaje motocyklistę
- Posty: 123
- Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz
Witam , ja również wymieniłem termostat na taki z tico , ponieważ viadro nie dogrzewało się . Podczas jazdy nigdy nie przekroczyło drugiej kreski. Na postoju przekraczało środek skali (3-ią kreskę) i włączał się wentylator. Teraz po wymianie termostatu na ten z tico nic się nie zmieniło. Nadal podczas jazdy druga kreska , na postoju środek i włączenie się wentylatora. Co to może być ? Viadro długo się nagrzewa - wychodzi na to , że duży obieg cały czas jest otwarty lub częściowo otwarty. A jak wiadomo przegrzanie jest szkodliwe ale niedogrzanie również.
Wydaje mi się ze powinno być na trzeciej kresce, nie pamiętam na 100% bo juz kilka miesiecy nie jeżdze (zima) zle chyba powinno być na 3 . Tylko ze mam SD 02. W sezonie 2010 wymieniłem na termostat z Tico bo orginał się zawieszał i był na drugiej kresce a jak było zimniej to na pierwszej. Troche już zrobiłem kilometrów tym wiadrem w różnych temperaturach
re
Witam 8)
Sugerowałbym zastosowanie termostatu zgodnego z oryginałem-Twój oryginalny posiada system otwierania dwóch obiegów-Tico tylko jednego.Może to zakłócić obieg cieczy,a ten akurat element (termostat) aż tak wiele nie kosztuje..
Pozdrawiam 8)
Sugerowałbym zastosowanie termostatu zgodnego z oryginałem-Twój oryginalny posiada system otwierania dwóch obiegów-Tico tylko jednego.Może to zakłócić obieg cieczy,a ten akurat element (termostat) aż tak wiele nie kosztuje..
Pozdrawiam 8)
Ten oryginalny termostat działa jako przełącznik: otwiera obieg na chłodnice, i w tym samym czasie (poprzez ten dodatkowy grzybek) zamyka obieg wewnętrzny. Jakby ktoś miał trochę czasu, cierpliwości, i dokładny termometr, można by dokonać pomiarów temperatury na małym obiegu i na dużym przy zastosowaniu obydwu termostatów na zmianę. Porównać wyniki i będzie wszystko jasne. Czy jest jakaś różnica, czy nie.
Jednak prościej i łatwiej kupić faktycznie oryginał (mi powiedzieli około 220 zł w pewnym sklepie), i mieć święty spokój.
Allee.. Gdyby ktoś zawzięty się uparł i zrobił takie pomiary (podczas tych pomiarów będzie znana temperatura, a nie że jest druga, czy trzecia kreska), to niech się podzieli wynikami. Podczas tych pomiarów oprócz temperatury trzeba by jeszcze mierzyć czas po jakim temperatury się zrównają.
Takie doświadczenie mogłoby być bardzo ciekawe
Jednak prościej i łatwiej kupić faktycznie oryginał (mi powiedzieli około 220 zł w pewnym sklepie), i mieć święty spokój.
Allee.. Gdyby ktoś zawzięty się uparł i zrobił takie pomiary (podczas tych pomiarów będzie znana temperatura, a nie że jest druga, czy trzecia kreska), to niech się podzieli wynikami. Podczas tych pomiarów oprócz temperatury trzeba by jeszcze mierzyć czas po jakim temperatury się zrównają.
Takie doświadczenie mogłoby być bardzo ciekawe
re
Temperaturkę to uczą mierzyć(wytrwale)na obowiązkowych naukach parafialnych ,a ja myślę że ten czas któren Byś na to miał zmarnować wykorzystaj w lepszym celu w końcu już mamy wiosnę :roll:
Pozdrawiam 8) 8)
Pozdrawiam 8) 8)
- seba0000
- Udaje motocyklistę
- Posty: 123
- Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz
Na pierwszy rzut oka ten z Hondy Civic wizualnie by pasował , tylko trzeba go pomierzyć http://moto.sklep.fm.interia.pl/termo52473.html
Przeglądałem pewien katalog z termostatami do samochodów. Niestety tylko ten "matizowski" pasuje (ale bez grzybka). To musi być mimośrodowy termostat. Może gdyby się uparł i potraktował jakiś podobny termostat szlifierką, to coś by wystrugał. Nie szukałem pod tym kątem czy coś spasuje. Ale jak Kuba-car wspomniał - lepiej ten czas przeznaczyć na lepsze cele
re
Ale jak Kuba-car wspomniał - lepiej ten czas przeznaczyć na lepsze cele Very Happy
No żarcik taki
A serio-nie znalazłem w alle,InterCars,Larssons żadnego zamiennika termostatu :twisted:
Więc albo Matiz -albo ,,,Honda 8)
No żarcik taki
A serio-nie znalazłem w alle,InterCars,Larssons żadnego zamiennika termostatu :twisted:
Więc albo Matiz -albo ,,,Honda 8)