Napęd Wiaderka do wiaderka. Spostrzeżenia po wymianie napędu
- atego815
- Uczy się jeździć
- Posty: 85
- Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:21 pm
- Marka motocykla: Varadero
- Model: 1000 SD1
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczólki k/Gdanska
Napęd Wiaderka do wiaderka. Spostrzeżenia po wymianie napędu
Kupiłem taki zestaw.:Zestaw napędowy DID525 112, SUNSTAR 16/47 - Honda XL 1000 V VARADERO (98-10) Rodzaj łańcucha (DID 525 ZVMX GG) (6161zl) Przekładka poniżej godzinki. Bez zakuwarki.,
Spostrzeżenia dodatnie:
- Chyba mam nowy motocykl :-D
-Zmieniła się akustyka. Albo nie ma jej wcale. Wcześniej było szszszsz,żżyżżygrrrrr :-D
-Ustało poszarpywanie przy jednostajnej jeździe tak k 60-70\h :-D
-Nie trzeba podciągać łańcucha co wyjazd :-D
-Czuję się bezpieczniej, bo już czasem myślałem że stary na zakręcie wkręci mi się w szprychy :-D
-Wspaniały wygląd :-D
-Wiaderko ma mniej do dźwigania o prawie siedem stówek... :-D
Spostrzeże ujemne:
-Echo w kieszeni :-(
Bilans: Warto było ! :-D :-D
Spostrzeżenia dodatnie:
- Chyba mam nowy motocykl :-D
-Zmieniła się akustyka. Albo nie ma jej wcale. Wcześniej było szszszsz,żżyżżygrrrrr :-D
-Ustało poszarpywanie przy jednostajnej jeździe tak k 60-70\h :-D
-Nie trzeba podciągać łańcucha co wyjazd :-D
-Czuję się bezpieczniej, bo już czasem myślałem że stary na zakręcie wkręci mi się w szprychy :-D
-Wspaniały wygląd :-D
-Wiaderko ma mniej do dźwigania o prawie siedem stówek... :-D
Spostrzeże ujemne:
-Echo w kieszeni :-(
Bilans: Warto było ! :-D :-D
- zzbig1
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 211
- Rejestracja: pn mar 21, 2011 10:29 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Jak masz stuku puku podczas ruszania to na 90% nie masz już przedniej zębatki. Lepiej odstaw moto do czasu wymiany całego napędu!!!!! Gdyby łańcuch zjechał ci z tycz pozostałości po zębatce to grozi to zablokowaniem koła,a sam zapewne wiesz jakie mogą być tego skutki podczas jazdy.daro1980 pisze:no tez się szykuje do tego typu manewru
z racji ze mam poszarpywanie podczas stałej jazdy no i stuki póki podczas ruszania
nie wspomnę o 1 cm na 300 km wydłużanie
pochwal się jeszcze gdzie kopiłeś i czy zakuwałeś na motocyklu czy miałeś zakuty łańcuch
Pozytywnie zakręceni mają lżej
- zzbig1
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 211
- Rejestracja: pn mar 21, 2011 10:29 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Teoretycznie to nie jest to trudna sprawa jak masz stojak centralny. Jak nie to tak jak kolega powyżej pisał wyciągarka lub pasy przez belkę stropową przerzucasz by lekko tylne kółko unieść i zaczynasz zabawę ze śrubkami by zdjąć osłonę przedniej zębatki. Następnie robisz ciach diaksą stary łańcuch zdejmujesz koło i wymieniasz obie zębatki(rozciągnięty łańcuch już je zniszczył) Do zaklepania łańcucha przydały by się dwie osoby dwa młotki i punktak o płaskiej iglicy ok 3mm by podczas zaklepywania nie uszkodzić sąsiednich ogniw. Powodzenia
Pozytywnie zakręceni mają lżej
Ja zdemontowałem wszystko (wahacz i kiwaczkę).daro1980 pisze:wahacz znaczy ta śrubę od seta ...bo rozumiem ze wahacza nie demontujesz ???
Okazało się, że przwe łożysko w wahaczu jest do wymiany + łożysko igiełkowe w amortyzatorze. Dodatkowo przesmarowałem wszystkie łożyska.
W sumie roboty z tym niewiele a mam spokojne sumienie