scottoiler własnej roboty
- YACCO1
- Sympatyk
- Posty: 230
- Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
- Marka motocykla: Varadero
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: wrocław
scottoiler własnej roboty
witam wszystkich.
znalazłem na innym forum jak zrobić domowym sposobem scottoiler.
http://www.polishbanditcrew.pun.pl/view ... hp?id=3377
postanowiłem coś takiego wykonać sam.
tylko bardziej estetycznego.
znalazłem:
przekaźnik cykliczny 6GR200
http://www.ase.hoste.pl/pdfy/6GR.pdf
napięcie pracy - 11 ... 15V;
obciążenie max. - 15A;
prąd pobierany w stanie: włączenia ... < 40 mA; wyłączenia ... < 5mA
Zakresy czasowe – regulowane potencjometrem
zakres mały: 0-30 sek. (wersje 6GR30)
zakres duży: 0-200 sek. (wersje 6GR200)
"Uniwersalne przekaźniki, realizujące funkcję ON-OFF (włączenie / wyłączenie). Zastosowanie w instalacjach elektrycznych 12V, np.: motoryzacja , automatyka .
Po pojawieniu się zasilania , przekaźnik będzie na przemian zwierał i rozwierał styki.
Czas zwarcia i rozwarcia niezależnie regulowane potencjometrami w zakresie 1do 200 sek."
czyli można ustawić że np.
załącza się na 1s i podaję napięcie na elektrozawór, który podaje dalej olej a następnie rozłącza się np. na 200s /zapobiegnie to nadmiernemu chlapaniu olejem/ i tak w kółko.
elektrozawór
http://www.autogaz-market.pl/benzynowe/ ... ynowy.html
Elektrozawór jest wyposażony w manualny zawór, który pozwala na jego udrożnienie
w przypadku awarii cewki.
i zarazem ręczną regulację ilości podawanego oleju.
całość podłączamy np. do świateł
po włączeni świateł zaczyna się cały proces.
aż do wyłączenia.
orientacyjne ceny:
przekaźnik 30 zł
elektrozawór 36 zł
pojemnik na olej to zależy jaki użyjemy i ile mamy miejsca.
rurki kupione w sklepie z rybkami, parę złoty.
co do końcówek to mogą być np. takie.
http://allegro.pl/scottoiler-komplet-ko ... 70109.html
myślę że także można je wykonać samemu.
czyli na całość z kosztami przesyłki powinno starczyć około 100zł
myślę że temat rozwojowy, godny uwagi i nowych propozycji[/b]
podaję parę ciekawych linków:
http://www.mumek.cba.pl/olejarka.html
http://www.nowyelektronik.pl/searchskle ... s&nr=16835
http://www.yamahaxj.pl/images/articles/ ... oliler.pdf
znalazłem na innym forum jak zrobić domowym sposobem scottoiler.
http://www.polishbanditcrew.pun.pl/view ... hp?id=3377
postanowiłem coś takiego wykonać sam.
tylko bardziej estetycznego.
znalazłem:
przekaźnik cykliczny 6GR200
http://www.ase.hoste.pl/pdfy/6GR.pdf
napięcie pracy - 11 ... 15V;
obciążenie max. - 15A;
prąd pobierany w stanie: włączenia ... < 40 mA; wyłączenia ... < 5mA
Zakresy czasowe – regulowane potencjometrem
zakres mały: 0-30 sek. (wersje 6GR30)
zakres duży: 0-200 sek. (wersje 6GR200)
"Uniwersalne przekaźniki, realizujące funkcję ON-OFF (włączenie / wyłączenie). Zastosowanie w instalacjach elektrycznych 12V, np.: motoryzacja , automatyka .
Po pojawieniu się zasilania , przekaźnik będzie na przemian zwierał i rozwierał styki.
Czas zwarcia i rozwarcia niezależnie regulowane potencjometrami w zakresie 1do 200 sek."
czyli można ustawić że np.
załącza się na 1s i podaję napięcie na elektrozawór, który podaje dalej olej a następnie rozłącza się np. na 200s /zapobiegnie to nadmiernemu chlapaniu olejem/ i tak w kółko.
elektrozawór
http://www.autogaz-market.pl/benzynowe/ ... ynowy.html
Elektrozawór jest wyposażony w manualny zawór, który pozwala na jego udrożnienie
w przypadku awarii cewki.
i zarazem ręczną regulację ilości podawanego oleju.
całość podłączamy np. do świateł
po włączeni świateł zaczyna się cały proces.
aż do wyłączenia.
orientacyjne ceny:
przekaźnik 30 zł
elektrozawór 36 zł
pojemnik na olej to zależy jaki użyjemy i ile mamy miejsca.
rurki kupione w sklepie z rybkami, parę złoty.
co do końcówek to mogą być np. takie.
http://allegro.pl/scottoiler-komplet-ko ... 70109.html
myślę że także można je wykonać samemu.
czyli na całość z kosztami przesyłki powinno starczyć około 100zł
myślę że temat rozwojowy, godny uwagi i nowych propozycji[/b]
podaję parę ciekawych linków:
http://www.mumek.cba.pl/olejarka.html
http://www.nowyelektronik.pl/searchskle ... s&nr=16835
http://www.yamahaxj.pl/images/articles/ ... oliler.pdf
Ostatnio zmieniony pt maja 13, 2011 10:29 pm przez YACCO1, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 204
- Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Oliwiarka świetna sprawa. Nie chce sie wracać później do spreyow.
Dobry pomysł kolego, ale jest jeden minus. Ten układ czasowy to dość duże pudełko i trzeba je schować pod siedzenie, co będzie utrudniało regulacje.
Ja u siebie mam coś podobnego na kerownicy:
Oczywiście nie tej firmy bo "oni" krzyczą sobie kilkaset złotych za to co kolega opisał (elektrozawór i czasomierz)
U mnie sprawa wyglada nastepujaco:
1. Na kierownicy mam podobne pudełko jak na zdjęciu
2. 2 tryby pracy 30 - 90 sekund i 80 - 140 sekund
oczywiście te czasy sa programowane przez siebie
i sterowane potencjometrem.
3. Posiada czujnik temperatury (gęstość oleju)
i w zależności od niej otwiera zawór na odpowiedni czas
4. W wersji full można podłączyć się pod impulsator i co np. 2 kilometry kropla oleju.... lub pod odpowiednie prędkości.
5. Posiada wejście czujnika luzu ( jak moto stoi w garażu i odpalamy nie spadnie ani jedna kropla. tak samo na skrzyżowaniu)
z takimi bajerami nie ma prawa być ochlapana felga.
Dobry pomysł kolego, ale jest jeden minus. Ten układ czasowy to dość duże pudełko i trzeba je schować pod siedzenie, co będzie utrudniało regulacje.
Ja u siebie mam coś podobnego na kerownicy:
Oczywiście nie tej firmy bo "oni" krzyczą sobie kilkaset złotych za to co kolega opisał (elektrozawór i czasomierz)
U mnie sprawa wyglada nastepujaco:
1. Na kierownicy mam podobne pudełko jak na zdjęciu
2. 2 tryby pracy 30 - 90 sekund i 80 - 140 sekund
oczywiście te czasy sa programowane przez siebie
i sterowane potencjometrem.
3. Posiada czujnik temperatury (gęstość oleju)
i w zależności od niej otwiera zawór na odpowiedni czas
4. W wersji full można podłączyć się pod impulsator i co np. 2 kilometry kropla oleju.... lub pod odpowiednie prędkości.
5. Posiada wejście czujnika luzu ( jak moto stoi w garażu i odpalamy nie spadnie ani jedna kropla. tak samo na skrzyżowaniu)
z takimi bajerami nie ma prawa być ochlapana felga.
- Wild Hog
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 484
- Rejestracja: pn maja 24, 2010 1:22 am
- Imię: Sylwek
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL 1000V
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Londek
vipkojot pisze:Oliwiarka świetna sprawa. Nie chce sie wracać później do spreyow.
Dobry pomysł kolego, ale jest jeden minus. Ten układ czasowy to dość duże pudełko i trzeba je schować pod siedzenie, co będzie utrudniało regulacje.
Ja u siebie mam coś podobnego na kerownicy:
Oczywiście nie tej firmy bo "oni" krzyczą sobie kilkaset złotych za to co kolega opisał (elektrozawór i czasomierz)
U mnie sprawa wyglada nastepujaco:
1. Na kierownicy mam podobne pudełko jak na zdjęciu
2. 2 tryby pracy 30 - 90 sekund i 80 - 140 sekund
oczywiście te czasy sa programowane przez siebie
i sterowane potencjometrem.
3. Posiada czujnik temperatury (gęstość oleju)
i w zależności od niej otwiera zawór na odpowiedni czas
4. W wersji full można podłączyć się pod impulsator i co np. 2 kilometry kropla oleju.... lub pod odpowiednie prędkości.
5. Posiada wejście czujnika luzu ( jak moto stoi w garażu i odpalamy nie spadnie ani jedna kropla. tak samo na skrzyżowaniu)
z takimi bajerami nie ma prawa być ochlapana felga.
Kupiłeś czy sam robileś? Jeśli kupiłeś to gdzie jeśli można?
Bond. James Bond.
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 204
- Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Znajomy elektronik to opracował na razie w wersji 1 sztuka i dlatego
kosztowo mnie to trochę wyszło, ale na chwila obecna można to powielić sadze że za rozsądne pieniądze.
Motoooooiler = 370 zł za komplet
tutaj myślę ze ze sterownikiem można się w 170 zł zmieścić za całość a funkcjonalność 200% lepsza.
kosztowo mnie to trochę wyszło, ale na chwila obecna można to powielić sadze że za rozsądne pieniądze.
Motoooooiler = 370 zł za komplet
tutaj myślę ze ze sterownikiem można się w 170 zł zmieścić za całość a funkcjonalność 200% lepsza.
- YACCO1
- Sympatyk
- Posty: 230
- Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
- Marka motocykla: Varadero
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: wrocław
układ czasowy można zamontować pod siedzeniem lub owiewką
i nie trzeba go stale ustawiać. wystarczy raz porządnie i po sprawie.
a dla bardziej wtajemniczonych wystarczy podłączyć dwa dodatkowe potencjometry i zamontować je np przy zegarach.
elektrozawór montujemy pod boczną osłoną.
wydajesz na całość około 100zł.
jeśli masz smykałkę i trochę cierpliwości to sobie poradzisz.
możesz w ten sposób zaoszczędzić od 270zł /motooiler/
do 400zł /scottoiler/ a nawet więcej.
zakupiłem już potrzebne części.
będę starał się na bieżąco informować jak posuwają się prace.
może także zamieszczę fotki a nawet jakiś filmik z testów i montażu końcowego.
i nie trzeba go stale ustawiać. wystarczy raz porządnie i po sprawie.
a dla bardziej wtajemniczonych wystarczy podłączyć dwa dodatkowe potencjometry i zamontować je np przy zegarach.
elektrozawór montujemy pod boczną osłoną.
wydajesz na całość około 100zł.
jeśli masz smykałkę i trochę cierpliwości to sobie poradzisz.
możesz w ten sposób zaoszczędzić od 270zł /motooiler/
do 400zł /scottoiler/ a nawet więcej.
zakupiłem już potrzebne części.
będę starał się na bieżąco informować jak posuwają się prace.
może także zamieszczę fotki a nawet jakiś filmik z testów i montażu końcowego.
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 204
- Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Co przy jeździe w deszczu ? Smarowanie łańcucha trzeba zwiększyć "dwukrotnie".YACCO1 pisze:układ czasowy można zamontować pod siedzeniem lub owiewką
i nie trzeba go stale ustawiać. wystarczy raz porządnie i po sprawie.
Nastepna kwestia jest taka ze od czasu do czasu trzeba popatrzeć na łańcuch czy nie jest za suchy lub za mokry i zrobić regulacje. (np jesli temeratura otoczenia jest wysoka to olej robi sie rzadki i trzeba czas wydłużyć)
Zagadza sie !! i tez proponuje zrobić we wlasnym zakresieYACCO1 pisze: jeśli masz smykałkę i trochę cierpliwości to sobie poradzisz.
możesz w ten sposób zaoszczędzić od 270zł /motooiler/
do 400zł /scottoiler/ a nawet więcej
scottoiler - ów nie polecam bo z reguły te oliwiarki podłącza sie pod przewód podciśnienia w moto - szkoda ingerować w osprzęt silnika
- roadrunner
- Udaje motocyklistę
- Posty: 176
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
- Lokalizacja: Lubartów, Warszawa
- Kris070
- Udaje motocyklistę
- Posty: 101
- Rejestracja: sob kwie 10, 2010 1:45 am
- Imię: Krzysztof
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Żarów
W mojej zrobiłem olejarkę ale bez sterownika ( mam przełącznik którym mogę wyłączyć olejarkę).
Tutaj zdjęcia ale w er5 mojej żony, zbudowana podobnie tylko w Varadero elektrozawór schowałem pod lewym boczkiem a przełącznik mam zamontowany po lewej stronie obok zegarów
https://picasaweb.google.com/1036849310 ... directlink#
polecam ,praktyczna rzecz
Tutaj zdjęcia ale w er5 mojej żony, zbudowana podobnie tylko w Varadero elektrozawór schowałem pod lewym boczkiem a przełącznik mam zamontowany po lewej stronie obok zegarów
https://picasaweb.google.com/1036849310 ... directlink#
polecam ,praktyczna rzecz
- Kris070
- Udaje motocyklistę
- Posty: 101
- Rejestracja: sob kwie 10, 2010 1:45 am
- Imię: Krzysztof
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Żarów
uchwyty kupiłem w leroyu merlin ale pewnie w castoramie lub obi też będą,
a końcówka i przewód pod wachaczem to miedziana rurka (końcówka z rurki kapilarnej ze starej klimatyzacji lub lodówki, którą wlutowałem w rurkę 6mm ,całość pokryta osłonką termokurczliwą ale to już raczej kosmetyka niekonieczna.)
aha przy montażu całości trzeba wziąść pod uwagę pracę wahacza, ja za pierwszym razem zostawiłem za mało luzu i przewód igielitowy zsunął się z miedzianej rurki,
a końcówka i przewód pod wachaczem to miedziana rurka (końcówka z rurki kapilarnej ze starej klimatyzacji lub lodówki, którą wlutowałem w rurkę 6mm ,całość pokryta osłonką termokurczliwą ale to już raczej kosmetyka niekonieczna.)
aha przy montażu całości trzeba wziąść pod uwagę pracę wahacza, ja za pierwszym razem zostawiłem za mało luzu i przewód igielitowy zsunął się z miedzianej rurki,