POMOCY!!! Jakieś zwarcie, co to jest??

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Bieniu
Uczy się jeździć
Posty: 82
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 12:23 pm
Lokalizacja: Leżajsk

POMOCY!!! Jakieś zwarcie, co to jest??

#1 Post autor: Bieniu »

Witam! Mam nie lada problem, a raczej zmartwienie ponieważ wybieram sie za 10 dni do Albanii a dzisiaj Viaderko nie chciało mi odpalić :evil: . A dokładniej zrobiłem 20km dość ostrą jazdą, wyłączyłem go i później po jakiejś godzinie chciałem go odpalić a tu zamiast kręcić rozrusznikiem jest jakieś ZWARCIE. Dokładniej, po przekręceniu stacyjki jest wszystko w porządku, ale kiedy wcisnąłem rozrusznik jedno zwarcie spod siedzenia!!! Wiec ściągnąłem siodło i dalej chce odpalić a tu znowu bzyczy z tych kostek co są przed akumulatorem. I tak z cztery razy, wiec trochę poruszałem postukałem i odpalił!! i teraz normalnie już pali. I jeszcze dodam, że zegary się zrestartowały kilometry oraz godzina;/
Ale ja nadal się zastanawiam co to mogło być ponieważ nie chce żadnych niespodzianek na trasie. Czy to bezpieczniki zaśniedziały, a może któraś z tych kostek pada?? A tak wogóle to co to są za kostki??
Tak dla info Vaderko '99.
Co zaszkodziło, to nauczyło :D

adam3911
Udaje motocyklistę
Posty: 166
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 8:11 am
Imię: Adam
Marka motocykla: Honda
Model: Xl sd02 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: warszawa

#2 Post autor: adam3911 »

Te kostki to bezpiecznik i przekaźnik rozrusznika, albo przekaźnik pada, albo styki kiepskie...

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

#3 Post autor: seba0000 »

Sprawdź akumulator , tylko nie chodzi o napięcie ale o spadek napięcia przy obciążeniu. To bzyczenie miałem jak padła mi jedna cela w aku, Napięcie normalnie było OK a przy próbie rozruchu spadało do poniżej 5 Volt.

Awatar użytkownika
zzbig1
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 211
Rejestracja: pn mar 21, 2011 10:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

#4 Post autor: zzbig1 »

Tak jak i poprzednik stawiam na akumulator,a skoro to tak nagle się stało to pewnie jest zwarcie na płytkach w jednej z cel . Jeśli od chwili zauważenia problemu przejechałeś ok.150 km to w zwartej celi powinien być już zauważalny znaczny ubytek elektrolitu . Ale zacznij od sprawdzenia klem
Pozytywnie zakręceni mają lżej ;)

Awatar użytkownika
Bieniu
Uczy się jeździć
Posty: 82
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 12:23 pm
Lokalizacja: Leżajsk

#5 Post autor: Bieniu »

Jeszcze dzisiaj sprawdzę aku przy rozruchu. A macie pomysł jak sprawdzić przekaźnik??
Co zaszkodziło, to nauczyło :D

Przemek
Zapalony motocyklista
Posty: 1353
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 12:14 am

#6 Post autor: Przemek »

:?
Ostatnio zmieniony sob mar 09, 2013 12:38 am przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.
nieaktualne

Awatar użytkownika
Bieniu
Uczy się jeździć
Posty: 82
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 12:23 pm
Lokalizacja: Leżajsk

#7 Post autor: Bieniu »

Sprawdzałem aku ma 12,01V a przy odpalaniu spada do 10 więc nie jest tak źle(tak mi się wydaje) A co to styków to na pewno jutro je wszystkie przeczyszczę i nasmaruje. A co do przekaźnika to przy odpalaniu jak się ucho dostawi do niego :D słychać cykanie ale takie rzadkie w odstępstwie co ponad sekundę. To może być kres jego żywotności czy może wystarczy troche aku podładować i wyczyścić styki??
Co zaszkodziło, to nauczyło :D

bacek525
Rekrut
Posty: 42
Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:06 am
Lokalizacja: Koscian
Kontakt:

Probem z elektryka

#8 Post autor: bacek525 »

ja dziś miałem podobną sytuacje zatrzymałem się na przejeździe kolejowym i zgasiłem motor, następnie wystartowałem i zapaliła się czerwona kontrolka na liczniku "NL" silnik zgasł ponownie odpaliłem przegazowałem i zgasł kolejna próba i było ok po 50 km zgasł i po kilku razach kolejne kilometry przyjechałem do domu i było czuć zapach palącej się instalacji elektr. i podniosłem siedzenie a tam niespodzianka.... kable które odchodzą od akumulatora idą do regulatora i tam jest taka czerwona kostka chyba z bezpiecznikiem spieczone wszystko na maxa udało mi się co prawda odkręcić regulator, pod nim jest bezpiecznik (zielony) tu jest wszystko ok ale złączka- pokrywka wszystko spalone jaka mogła być przyczyna tego? czy wogóle są do kupienia? bo na fiszkach serwisowych nie występują jako odrębne możecie coś doradzić????
pozdrawiam

R0bi
Rekrut
Posty: 32
Rejestracja: pt kwie 01, 2011 1:13 pm
Lokalizacja: Koluszki

#9 Post autor: R0bi »

Przyczyną są poluzowane lub zaśniedziałe styki (konektorki).
Nie jest to zwarcie, tylko znacznie wzrasta rezystancja i się grzeje lub iskrzy.

Awatar użytkownika
Bieniu
Uczy się jeździć
Posty: 82
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 12:23 pm
Lokalizacja: Leżajsk

#10 Post autor: Bieniu »

Wszystkie styki nasmarowane i przeczyszczone, nagle nie ten motocykl :D A mam takie pytanie, czy komukolwiek z forum padł przekaźnik rozrusznika??Jeśli tak to jakie były tego objawy?
Co zaszkodziło, to nauczyło :D

R0bi
Rekrut
Posty: 32
Rejestracja: pt kwie 01, 2011 1:13 pm
Lokalizacja: Koluszki

#11 Post autor: R0bi »

Jeżeli "padnie" przekaźnik rozrusznika, nie jest podawane napięcie na rozrusznik i nie kręci.

bacek525
Rekrut
Posty: 42
Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:06 am
Lokalizacja: Koscian
Kontakt:

zwarcie

#12 Post autor: bacek525 »

holerka szkoda ze nie przypilnowałem tego wcześniej a teraz problem bo wszystko spieczone i nie nadaje się już do eksploatacji .... więc motor pewnie postoi... jesli moze ktoś pomóc mi w taki sposób że fotki podesłałby tego połaczenia od akumulatora do regulatora bo nie wiem czy był tam bezpiecznik czy moze jakiś mostek , bo jak nie ma tam żadnych niespodzanek to proprostu zamontuje bezpiecznik poskrecam i bede śmigał dalej ... dziwne to bo na liczniku mam rzeczywiste 14 tys km i taki zong sie wkradł.... wrrrr musiałabyć niezła temperatura bo zgrzało się wszystko .... moj email bacek525@wp.pl

R0bi
Rekrut
Posty: 32
Rejestracja: pt kwie 01, 2011 1:13 pm
Lokalizacja: Koluszki

#13 Post autor: R0bi »

Opowiadasz o bezpieczniku 30A i jego obudowie.

bacek525
Rekrut
Posty: 42
Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:06 am
Lokalizacja: Koscian
Kontakt:

zwarcie

#14 Post autor: bacek525 »

myślę że był tam bezpiecznik chodzi mi o miejsce gdzie dwa kable (+) i (-) idą do regulatora napięcia (chyba) wygląda jak cewka i tu od góry wszystko się stopiło, natomiast od spodu jest też bezpiecznik ...może to jest rezerwowy ale tam jest wszystko wporządku....

R0bi
Rekrut
Posty: 32
Rejestracja: pt kwie 01, 2011 1:13 pm
Lokalizacja: Koluszki

#15 Post autor: R0bi »

Chyba musisz się zdecydować: czy przewody do regulatora,czy do cewki.
Najlepiej kolorami oraz skąd wychodzą i do czego biegną.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”