Jak wymienić zakuty łańcuch

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Szkodnik
Udaje motocyklistę
Posty: 110
Rejestracja: czw lip 23, 2009 9:52 am
Lokalizacja: Olsztyn

Jak wymienić zakuty łańcuch

#1 Post autor: Szkodnik »

Witam, czytałem, że można założyć kakuty łańcuch bez odkrecania wahacza. Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć, co po kolei odkręcić? Dziękuje.

Awatar użytkownika
Kris070
Udaje motocyklistę
Posty: 101
Rejestracja: sob kwie 10, 2010 1:45 am
Imię: Krzysztof
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Żarów

#2 Post autor: Kris070 »

cześć
sprawa jest dość prosta , demontujesz koło ,seta ( nakrętka pod czarną zaślepką) osłonę zębatki i o ile dobrze pamiętam plastikową osłonę łańcucha
pozdr

Awatar użytkownika
mirek
Udaje motocyklistę
Posty: 103
Rejestracja: śr gru 14, 2011 10:53 pm
Lokalizacja: Pszczyna/ Paris

#3 Post autor: mirek »

rozszlifowac jedno ogniwo i rozpiac, pozniej kup spinke przypisana do tego lancucha za 3 zl i zamontuj spowrotem :lol:
Pozdrawiam - mirek
Viaderko 2004
Junak 350 z wózkiem bocznym- polska tradycja
Jawa 250 po dziadku
BMW R50/2 side car
BMW R60/5 żandarm

Awatar użytkownika
eneron
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 750
Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Hajnówka

#4 Post autor: eneron »

mirek pisze:rozszlifowac jedno ogniwo i rozpiac, pozniej kup spinke przypisana do tego lancucha za 3 zl i zamontuj spowrotem :lol:
Spinkę??
Mi odradzano zapinkę, podobna zapinka dobra jest do mniejszych moto o mocy 40 max 50KM. Sam mam 2 nówki zapinki pod siedzeniem (w razie godziny W) i czeka mnie "przekuwanie" łańcucha i po namowach innych varaderowiczów kupiłem jednak zakuwkę (24zł) :oops:

Jak tylko się ociepli też biorę się za demontaż łańcucha i będę zakładał już zakuty bez demontażu wahacza (ponoć da się - sprawdzę to już niebawem)

Grunt to aby do wiosny :lol:
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r

Szkodnik
Udaje motocyklistę
Posty: 110
Rejestracja: czw lip 23, 2009 9:52 am
Lokalizacja: Olsztyn

#5 Post autor: Szkodnik »

Dzięki Kris070, 20 min roboty i po sprawie. Teraz jeszcze jeden problem, jaki jest gwint na wałku zdawczym żeby odkręcić małą zębatkę? Cholernie mocno dokręcona a nie chciałbym czegoś rozwalić, bo ja to potrafię dwie kulki od łożyska zepsuć.

Awatar użytkownika
eneron
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 750
Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Hajnówka

#6 Post autor: eneron »

Szkodnik pisze:Dzięki Kris070, 20 min roboty i po sprawie. Teraz jeszcze jeden problem, jaki jest gwint na wałku zdawczym żeby odkręcić małą zębatkę? Cholernie mocno dokręcona a nie chciałbym czegoś rozwalić, bo ja to potrafię dwie kulki od łożyska zepsuć.
Napisz szerzej co musiałeś zdemontować aby założyć zakuty łańcuch? Masz fabryczne stelaże do kufrów? Z tego co dziś patrzyłem czeka mnie raczej demontaż tych stelażów :( Odkręcałeś seta pasażera ?
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r

Szkodnik
Udaje motocyklistę
Posty: 110
Rejestracja: czw lip 23, 2009 9:52 am
Lokalizacja: Olsztyn

#7 Post autor: Szkodnik »

Sprawa naprawdę jest prosta. Zaczynasz od odkrecania osłony zębatki, potem odkręcasz trzy śruby lewego seta. Ja miałem mały problem, bo musiałem zaopatrzyć sie w klucz nasadowy o rozmiarze 27 którego nie miałem. Dwie następne śruby odkręcasz kluczem 13 i apmulem bodajże 8. Aha, odkręciłem jeszcze małą spinkę łączącą plastik i dźwignię zmiany biegów. Jeżeli chodzi o stelarze, to na upartego mozna było ich nie ruszać. Ja dla bezpieczeństwa odkręciłem lewy wspornik, to tylko jedna śrubka przy secie. Mam stelarze Givi.

Awatar użytkownika
mirek
Udaje motocyklistę
Posty: 103
Rejestracja: śr gru 14, 2011 10:53 pm
Lokalizacja: Pszczyna/ Paris

#8 Post autor: mirek »

mowilem o spince zakowanej..... aczkolwiek afryki twin przejezdzily pol swiata na spince wsowanej :lol:
Pozdrawiam - mirek
Viaderko 2004
Junak 350 z wózkiem bocznym- polska tradycja
Jawa 250 po dziadku
BMW R50/2 side car
BMW R60/5 żandarm

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#9 Post autor: zalmen3 »

Szkodnik pisze:Dzięki Kris070, 20 min roboty i po sprawie. Teraz jeszcze jeden problem, jaki jest gwint na wałku zdawczym żeby odkręcić małą zębatkę? Cholernie mocno dokręcona a nie chciałbym czegoś rozwalić, bo ja to potrafię dwie kulki od łożyska zepsuć.
Śruba jest normalna; przy jej demontażu/montażu stosuję taką technikę:
- stawiam na centralną podstawkę
- zapinam pierwszy bieg
- siadam na motocykl i wciskam nożny hamulec tak mocno jak się tylko da
- lewą ręką uzbrojoną w klucz odkręcam/dokręcam śrubę
Wymagany moment to 54 Nm.
Z takich ważniejszych spraw to jeszcze warto wspomnieć że zębatkę instalujemy napisami "na zewnątrz".

Pozdrawiam

Szkodnik
Udaje motocyklistę
Posty: 110
Rejestracja: czw lip 23, 2009 9:52 am
Lokalizacja: Olsztyn

#10 Post autor: Szkodnik »

Wielkie dzięki zalmen3, pozdrowienia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”