Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest Cz sie 22, 2019 10:41 pm

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Wt paź 02, 2012 1:42 pm 
Stały bywalec - trochę wymiata
Offline

Dołączył(a): 23/03/2010 o 15:01
Posty: 208
Lokalizacja: Nowy Sącz
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
A moja prawda brzmi ...
"Klucz dynamometryczny to ja mam w rękach" :D
I nawet w salonie mechanicy kręcą wszystko z "czuciem"
--------wyjątek:
Jedynie jak ostatnio siostrze w samochodzie wymieniałem uszczelkę pod głowicą to używałem klucza dynamo.
Wiec Arturze O-ka proponowałbym Ci zacząć od prostych czynności serwisowych takich jak olej, klocki hamulcowe itp..
Zacznij od kupienia podstawowych kluczy i nasadek :wink: Dynamo zostaw sobie na później :) -- podchodzisz do sprawy od tyłu
Nawet w serwisie jak sie dogadasz to zrobisz to sam (no fakt: zapłacisz za pieczątkę --- ale będziesz miał satysfakcje i pomoc w razie "W" mechanika.)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt paź 02, 2012 6:55 pm 
Uczy się jeździć
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 26/08/2012 o 21:06
Posty: 96
Lokalizacja: Ostrołęka
Płeć: Nie określono
No fajnie, pewnie i macie racje żeby zacząć od spraw łatwych i bez dużych nakładów finansowych.
Wracając do wontku z tematu to sprawdzałem luzy łożyska główki ramy tak jak opisywaliście, czyli podniosłem przednie koło i ruszając kierownicą nic zupełnie nie wyczułem, opuszczając lekko koło dotykając nim do ziemi na główce raczej nic nie czułem. Zacząłem więc macać inne rzeczy i napotkałem tylko lekki luz przy lewym zacisku hamulca i wszystkim co przy nim jest. Niestety nie próbowałem tam nic dokręcać bo nie miałem przy sobie imbusów. Nadal nie wiem co to może być ale postaram się podokręcać te śrubki zaciski i może coś pomoże.
Wielkie dzięki za pomoc.

_________________
Varadero XL 1000 VA DS 02


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt paź 02, 2012 7:40 pm 
Sympatyk
Offline

Dołączył(a): 15/07/2008 o 23:06
Posty: 763
Lokalizacja: Warszawa Wawer
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000VA
Rocznik: 2009
Jesli dobrze pamietam, imbusem odkreca sie mocowanie klocków a cały zacisk oczkową 14 (13?).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Wt paź 02, 2012 9:18 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2058
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Zacisk, który jest na jarzemku od pompy przykręcamy kluczem imbusowym. Pamiętaj tylko, żeby nie przesadzić z górną śrubą - jeżeli przykręcisz za mocno a ebonit (tak się chyba nazywa to włókno) przykleił się już do sworznia, możesz szybko stracić pompę poprzez wytarcie tłoczka i gumek w jednym miejscu. Proponuje przykręcić najpierw dolną śrubę (zachwycić), później przykręcić normalnie górną, wyciągnąć dolną i zobaczyć, czy przy podnoczeniu jarzemka, popychacz od pompy (to co przykręciłeś) obraca się, czy też zostaje w tej samej pozycji. Jeżeli jest okej przykręcasz dolną śrubę i jeździsz :D
Prawy zacisk dokręcasz oczkową 12.

Potrzebne klucze powinny być pod siedzeniem :)

Bazuje na SD01


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 03, 2012 7:29 am 
Uczy się jeździć
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 26/08/2012 o 21:06
Posty: 96
Lokalizacja: Ostrołęka
Płeć: Nie określono
Wielkie dzięki. W wolnej chwili spróbuję to zrobić w taki sposób jak opisujesz. Tylko że ja mam SD 02 z ABS czy to nie będzie różnicy?

_________________
Varadero XL 1000 VA DS 02


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 03, 2012 7:49 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 10/04/2008 o 09:21
Posty: 378
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Płeć: Nie określono
vipkojot napisał(a):
"Klucz dynamometryczny to ja mam w rękach" :D


Tys prawda, ale przy głowicach raczej bym się nie podjął zabawy bez klucza dynamometrycznego (np. dokręcając pokrywki wałków rozrządu) - za duże ryzyko.

Wracając do tematu, to jeżeli zastosujemy klucz dynamometryczny to nie musimy już raczej się obawiać że coś (jakiś (j)ebonit) na m się przyklei, wytrze, czy zatrze - po to to właśnie jest, żeby w takich momentach nie kombinować tylko robić.

Pozdrawiam

_________________
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 03, 2012 8:52 am 
Uczy się jeździć
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 26/08/2012 o 21:06
Posty: 96
Lokalizacja: Ostrołęka
Płeć: Nie określono
james czy chodzi nam o te same śruby ?
Obrazek oczywiście chodzi mi o te dwie śruby imbusowe na dole i na górze.
Czu wogóle myślicie że to może powodować te stuki na wybojach?

_________________
Varadero XL 1000 VA DS 02


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 03, 2012 1:27 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 10/04/2008 o 09:21
Posty: 378
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Płeć: Nie określono
Nie, te dwie śruby nie są odpowiedzialne za stuki. Stuki generują generalnie dwie przyczyny:

- zapowietrzony układ dual - trzeba odpowietrzyć
- wybita/wygnieciona podkładka ewentualnie luzy na tłoczku pompki dual - tutaj już trzeba zdecydować czy to rozbierać bo roboty jest do cholery a i efekty nie zawsze zadowalające, ja sobie odpuściłem, dual działa sprawnie i poprawnie a do stukania się przyzwyczaiłem.
Co do zespołu przyczyn nr 2 i sposobów ich usuwania jest duży wątek na drugim forum varaderoclub.pl
http://forum.varaderoclub.pl/viewtopic.php?t=1753

Pozdrawiam

_________________
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 03, 2012 5:03 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 05/02/2012 o 11:15
Posty: 2058
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Artur O-ka: przepraszam, ale nie przeczytałem dokładnie tematu i zasugerowałem się (pomijając łożyska głowki ramy), że chodzi o samo dokręcenie zacisków. Chodziło o te śruby bez twojego kółeczka, czyli mocowane do lagi.

Tak jak napisał kolega zalmen powodów może być kilka. Układ zapowietrzony sprawdzisz na dwa sposoby:
-pierwszy - ktoś kręci tylnym kołem, Ty wciskasz mocno pompkę duala i sprawdzasz, czy koło się zatrzymało
-drugi - w ciszy mocno i szybko wciskasz pompkę duala, powinno być słychać krótki stuk, uderzenie tłoczka o klocki i tarczę
Pompka musi zadziałać za pierwszym razem bez zwalniania, bo kilkukrotne takie działanie zafałszuje wynik (wytworzy się ciśnienie w układzie)

Może być też tak, że płyn w układzie się cofa (uszkodzony zaworek w pompie CBS i/lub zawór opóźniający), lub też masz wyciek.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 03, 2012 6:51 pm 
Sympatyk
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 03/11/2011 o 19:46
Posty: 738
Lokalizacja: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
Stuki przy hamowaniu z ABSem na luźnej nawierzchni są raczej normalne. U mnie też ABS stuka jak dociskam tylny hebel do końca na szutrze. U kolegi w Yamaha FJR1300 ABS też na szuterku hałasuje głośno.
Podczas jazdy po dziurawych szutrach nie hamując też słyszę taki minimalny cichutki stukot z przodu, jakby pompka załączała się czy jakby może pompa duala miała luz :shock:

_________________
Honda Varadero 1000 - 2006r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 04, 2012 7:44 am 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 10/04/2008 o 09:21
Posty: 378
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Płeć: Nie określono
Luz na pompce duala to "standard" po prostu się lekko wyrabia po pewnym czasie i można z tym walczyć i to usunąć, tylko po co jak za jakiś czas znów zacznie stukać. Jeżeli wszystko działa jak należy to nie ma sensu się bawić.

_________________
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 04, 2012 10:29 am 
Uczy się jeździć
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 26/08/2012 o 21:06
Posty: 96
Lokalizacja: Ostrołęka
Płeć: Nie określono
no właśnie nie wiem czy się czepiam czy jest to coś więcej niż sama pompka bo strasznie mi to działa na nerwy. Najpierw miałem wrażenie że jest luz na łożysku główki ramy ale sprawdzając go metodami które wyczytałem na forum raczej nie jest łożysko chyba że może należy je poprostu dokręcić.
Niestety mam małe doświadczenie więc trudno mi stwierdzić co się za tym kryje. A jak się odpowietrza układ dual CBS?

_________________
Varadero XL 1000 VA DS 02


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 04, 2012 10:49 am 
Stały bywalec - trochę wymiata
Offline

Dołączył(a): 23/03/2010 o 15:01
Posty: 208
Lokalizacja: Nowy Sącz
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Artur O-ka napisał(a):
A jak się odpowietrza układ dual CBS?

Panie Arturze, a sprawdził Pan funkcje szukaj :wink:

http://www.hondavaradero.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=412&postdays=0&postorder=asc&highlight=hamulec&start=15


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 04, 2012 2:50 pm 
Uczy się jeździć
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 26/08/2012 o 21:06
Posty: 96
Lokalizacja: Ostrołęka
Płeć: Nie określono
no tak tak masz rację. A wspominałem że jestem noga do tych spraw i szukałem odpowietrzenia układu dual a tam jest wszystko o wymianie i pewnie w tym jest też odpowietrzenie. Ale wież że dla laika jak nie pisze odpowietrzenie to się zorientuje. :D

_________________
Varadero XL 1000 VA DS 02


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn lip 29, 2013 8:04 pm 
Udaje motocyklistę
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 08/12/2011 o 15:31
Posty: 155
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Nie określono
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000VA
Rocznik: 2006
Odświeżę temat i wrócę do tematu wątku.
Potrzebuję wymienić łożysko główki ramy i chciałbym założyć stożkowe zamiast kulkowego. Czy ktoś może potrafi podrzucić linka do łożyska, którego potrzebuję? SD 02 2006 ABS.
Ewentualnie niech ktoś podrzuci wymiary do dobrania go sobie samodzielnie, dziękuję!

_________________
oderint dum probent


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL