Łożysko główki ramy

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
vipkojot
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 204
Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Lokalizacja: Nowy Sącz

#16 Post autor: vipkojot »

A moja prawda brzmi ...
"Klucz dynamometryczny to ja mam w rękach" :D
I nawet w salonie mechanicy kręcą wszystko z "czuciem"
--------wyjątek:
Jedynie jak ostatnio siostrze w samochodzie wymieniałem uszczelkę pod głowicą to używałem klucza dynamo.
Wiec Arturze O-ka proponowałbym Ci zacząć od prostych czynności serwisowych takich jak olej, klocki hamulcowe itp..
Zacznij od kupienia podstawowych kluczy i nasadek :wink: Dynamo zostaw sobie na później :) -- podchodzisz do sprawy od tyłu
Nawet w serwisie jak sie dogadasz to zrobisz to sam (no fakt: zapłacisz za pieczątkę --- ale będziesz miał satysfakcje i pomoc w razie "W" mechanika.)

Awatar użytkownika
Artur O-ka
Uczy się jeździć
Posty: 92
Rejestracja: ndz sie 26, 2012 9:06 pm
Lokalizacja: Ostrołęka

#17 Post autor: Artur O-ka »

No fajnie, pewnie i macie racje żeby zacząć od spraw łatwych i bez dużych nakładów finansowych.
Wracając do wontku z tematu to sprawdzałem luzy łożyska główki ramy tak jak opisywaliście, czyli podniosłem przednie koło i ruszając kierownicą nic zupełnie nie wyczułem, opuszczając lekko koło dotykając nim do ziemi na główce raczej nic nie czułem. Zacząłem więc macać inne rzeczy i napotkałem tylko lekki luz przy lewym zacisku hamulca i wszystkim co przy nim jest. Niestety nie próbowałem tam nic dokręcać bo nie miałem przy sobie imbusów. Nadal nie wiem co to może być ale postaram się podokręcać te śrubki zaciski i może coś pomoże.
Wielkie dzięki za pomoc.
Varadero XL 1000 VA DS 02

Czarny
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 758
Rejestracja: wt lip 15, 2008 11:06 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000VA
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa Wawer

#18 Post autor: Czarny »

Jesli dobrze pamietam, imbusem odkreca sie mocowanie klocków a cały zacisk oczkową 14 (13?).

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

#19 Post autor: james »

Zacisk, który jest na jarzemku od pompy przykręcamy kluczem imbusowym. Pamiętaj tylko, żeby nie przesadzić z górną śrubą - jeżeli przykręcisz za mocno a ebonit (tak się chyba nazywa to włókno) przykleił się już do sworznia, możesz szybko stracić pompę poprzez wytarcie tłoczka i gumek w jednym miejscu. Proponuje przykręcić najpierw dolną śrubę (zachwycić), później przykręcić normalnie górną, wyciągnąć dolną i zobaczyć, czy przy podnoczeniu jarzemka, popychacz od pompy (to co przykręciłeś) obraca się, czy też zostaje w tej samej pozycji. Jeżeli jest okej przykręcasz dolną śrubę i jeździsz :D
Prawy zacisk dokręcasz oczkową 12.

Potrzebne klucze powinny być pod siedzeniem :)

Bazuje na SD01

Awatar użytkownika
Artur O-ka
Uczy się jeździć
Posty: 92
Rejestracja: ndz sie 26, 2012 9:06 pm
Lokalizacja: Ostrołęka

#20 Post autor: Artur O-ka »

Wielkie dzięki. W wolnej chwili spróbuję to zrobić w taki sposób jak opisujesz. Tylko że ja mam SD 02 z ABS czy to nie będzie różnicy?
Varadero XL 1000 VA DS 02

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#21 Post autor: zalmen3 »

vipkojot pisze: "Klucz dynamometryczny to ja mam w rękach" :D
Tys prawda, ale przy głowicach raczej bym się nie podjął zabawy bez klucza dynamometrycznego (np. dokręcając pokrywki wałków rozrządu) - za duże ryzyko.

Wracając do tematu, to jeżeli zastosujemy klucz dynamometryczny to nie musimy już raczej się obawiać że coś (jakiś (j)ebonit) na m się przyklei, wytrze, czy zatrze - po to to właśnie jest, żeby w takich momentach nie kombinować tylko robić.

Pozdrawiam
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl

Awatar użytkownika
Artur O-ka
Uczy się jeździć
Posty: 92
Rejestracja: ndz sie 26, 2012 9:06 pm
Lokalizacja: Ostrołęka

#22 Post autor: Artur O-ka »

james czy chodzi nam o te same śruby ?
Obrazek oczywiście chodzi mi o te dwie śruby imbusowe na dole i na górze.
Czu wogóle myślicie że to może powodować te stuki na wybojach?
Varadero XL 1000 VA DS 02

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#23 Post autor: zalmen3 »

Nie, te dwie śruby nie są odpowiedzialne za stuki. Stuki generują generalnie dwie przyczyny:

- zapowietrzony układ dual - trzeba odpowietrzyć
- wybita/wygnieciona podkładka ewentualnie luzy na tłoczku pompki dual - tutaj już trzeba zdecydować czy to rozbierać bo roboty jest do cholery a i efekty nie zawsze zadowalające, ja sobie odpuściłem, dual działa sprawnie i poprawnie a do stukania się przyzwyczaiłem.
Co do zespołu przyczyn nr 2 i sposobów ich usuwania jest duży wątek na drugim forum varaderoclub.pl
http://forum.varaderoclub.pl/viewtopic.php?t=1753

Pozdrawiam
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

#24 Post autor: james »

Artur O-ka: przepraszam, ale nie przeczytałem dokładnie tematu i zasugerowałem się (pomijając łożyska głowki ramy), że chodzi o samo dokręcenie zacisków. Chodziło o te śruby bez twojego kółeczka, czyli mocowane do lagi.

Tak jak napisał kolega zalmen powodów może być kilka. Układ zapowietrzony sprawdzisz na dwa sposoby:
-pierwszy - ktoś kręci tylnym kołem, Ty wciskasz mocno pompkę duala i sprawdzasz, czy koło się zatrzymało
-drugi - w ciszy mocno i szybko wciskasz pompkę duala, powinno być słychać krótki stuk, uderzenie tłoczka o klocki i tarczę
Pompka musi zadziałać za pierwszym razem bez zwalniania, bo kilkukrotne takie działanie zafałszuje wynik (wytworzy się ciśnienie w układzie)

Może być też tak, że płyn w układzie się cofa (uszkodzony zaworek w pompie CBS i/lub zawór opóźniający), lub też masz wyciek.

Awatar użytkownika
eneron
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 750
Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Hajnówka

#25 Post autor: eneron »

Stuki przy hamowaniu z ABSem na luźnej nawierzchni są raczej normalne. U mnie też ABS stuka jak dociskam tylny hebel do końca na szutrze. U kolegi w Yamaha FJR1300 ABS też na szuterku hałasuje głośno.
Podczas jazdy po dziurawych szutrach nie hamując też słyszę taki minimalny cichutki stukot z przodu, jakby pompka załączała się czy jakby może pompa duala miała luz :shock:
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#26 Post autor: zalmen3 »

Luz na pompce duala to "standard" po prostu się lekko wyrabia po pewnym czasie i można z tym walczyć i to usunąć, tylko po co jak za jakiś czas znów zacznie stukać. Jeżeli wszystko działa jak należy to nie ma sensu się bawić.
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl

Awatar użytkownika
Artur O-ka
Uczy się jeździć
Posty: 92
Rejestracja: ndz sie 26, 2012 9:06 pm
Lokalizacja: Ostrołęka

#27 Post autor: Artur O-ka »

no właśnie nie wiem czy się czepiam czy jest to coś więcej niż sama pompka bo strasznie mi to działa na nerwy. Najpierw miałem wrażenie że jest luz na łożysku główki ramy ale sprawdzając go metodami które wyczytałem na forum raczej nie jest łożysko chyba że może należy je poprostu dokręcić.
Niestety mam małe doświadczenie więc trudno mi stwierdzić co się za tym kryje. A jak się odpowietrza układ dual CBS?
Varadero XL 1000 VA DS 02

vipkojot
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 204
Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Lokalizacja: Nowy Sącz

#28 Post autor: vipkojot »

Artur O-ka pisze: A jak się odpowietrza układ dual CBS?
Panie Arturze, a sprawdził Pan funkcje szukaj :wink:

http://www.hondavaradero.pl/phpBB2/view ... c&start=15

Awatar użytkownika
Artur O-ka
Uczy się jeździć
Posty: 92
Rejestracja: ndz sie 26, 2012 9:06 pm
Lokalizacja: Ostrołęka

#29 Post autor: Artur O-ka »

no tak tak masz rację. A wspominałem że jestem noga do tych spraw i szukałem odpowietrzenia układu dual a tam jest wszystko o wymianie i pewnie w tym jest też odpowietrzenie. Ale wież że dla laika jak nie pisze odpowietrzenie to się zorientuje. :D
Varadero XL 1000 VA DS 02

Awatar użytkownika
MaG
Udaje motocyklistę
Posty: 151
Rejestracja: czw gru 08, 2011 4:31 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000VA
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Re: Łożysko główki ramy

#30 Post autor: MaG »

Odświeżę temat i wrócę do tematu wątku.
Potrzebuję wymienić łożysko główki ramy i chciałbym założyć stożkowe zamiast kulkowego. Czy ktoś może potrafi podrzucić linka do łożyska, którego potrzebuję? SD 02 2006 ABS.
Ewentualnie niech ktoś podrzuci wymiary do dobrania go sobie samodzielnie, dziękuję!
oderint dum probent

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”