Małe różnice w obrotach przy włączonym ssaniu

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Midmere
Uczy się jeździć
Posty: 66
Rejestracja: czw wrz 22, 2011 7:36 am
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2002
Lokalizacja: Gliwice

Małe różnice w obrotach przy włączonym ssaniu

#1 Post autor: Midmere »

Dziś piękna pogoda zawitała więc odkopałe ze śniegu garaż i wyczyściłem sobie łańcuch. Naszło mnie by moto odpalić, akumlator podładuja a ja to czyszczenie będę miał półautomatczne, jak wrzucę jedynkę...

Moto jest 2002, gaźnikowe. Dziś zauważyłem, że 1200 obr/min ładnie trzyma jak się rozgrzeje, ale w zasadzie nie ma większej różnicy czy dam mu 50% czy 100% ssania - obroty w pierwszy przypadku rosną o jakieś 600, w drugim 800 obr/min.

Chyba trochę za mało, prawda?

Do tej pory nie łączyłem tego z faktem, że czasem zdarza mu się zgasnąć na ssaniu; teraz chyba widzę powiązanie.

Jakie Wy macie obroty na ssaniu?? O ile powinny rosnąć przy przełączaniu ssania?? I co może być przyczyną takiego zachownia?? Kiepskie paliwo? Ma ktoś jakieś pomysły ?
Honda Varadero XL 1000

Awatar użytkownika
moto__dawca
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 208
Rejestracja: czw sty 12, 2012 8:06 pm
Lokalizacja: śląsk

#2 Post autor: moto__dawca »

moze po prostu przez zime sie skropliła woda w zbiorniku i teraz ma takie skoki obrotów.
ja dzis tak samo przepalem i na ssaniu powienie miec ponad 2 tys ob a potem rosnie nawet do 3 tys a jak wyłacze to jest ponad tys obr/min.

Awatar użytkownika
Midmere
Uczy się jeździć
Posty: 66
Rejestracja: czw wrz 22, 2011 7:36 am
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2002
Lokalizacja: Gliwice

#3 Post autor: Midmere »

Woda w zbiorniku paliwa? raczej nie - moto jest zatankowane po sam korek, poza tym nie stoi dłuzej jak 2 tygodnie niejeżdzone stąd też chyba wykluczyłbym tego typu problem.

Widzisz, mnie nawet do tych 3 tys. nie ma ochoty podskoczyć jak włączę mu pełne ssanie i nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy te rozgrzany :/
Honda Varadero XL 1000

Awatar użytkownika
Mielcar
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 20
Rejestracja: pn sty 28, 2013 10:46 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Gdańsk/Bydgoszcz

#4 Post autor: Mielcar »

Ruszyło się coś z tym ssaniem? Mam podobny problem w sd01, prawdopodobnie zablokowała mi się linka ssania przez co miałem wczoraj problem z odpaleniem maszyny. Ssanie nie włączało się w ogóle. Po sprowadzeniu z powrotem do garażu odpalił z miejsca mimo, że jedyne co zrobiłem w międzyczasie, to powachlowanie przełącznikiem ssania. Wygląda na to, że udało mi się ruszyć linkę w pancerzu ale po tym nie odskoczyła ona z powrotem bo zaczęły się strzały (:shock:) w tłumiku i za tłumikiem nawet przy pracy na "luzie" i oczywiście smrodek niespalonego paliwa.

Mam z tej okazji pytanie: Jaki jest numer katalogowy linki ssania i tych "plastików", które włażą do gaźnika? W service manualu nie mogę namierzyć.. ;]

msparki
Udaje motocyklistę
Posty: 161
Rejestracja: ndz mar 13, 2011 4:02 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL 1000
Lokalizacja: ELBLĄG

#5 Post autor: msparki »

Mam podobne obławy . Zimny silnik ssania wyciągnięte na maksa moto odpala od pierwszego strzała chwilkę popracuje na wyższych obrotach za chwilę obroty spadają i moto gaśnie .

Awatar użytkownika
Mielcar
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 20
Rejestracja: pn sty 28, 2013 10:46 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Gdańsk/Bydgoszcz

#6 Post autor: Mielcar »

Podejrzewam u siebie początki odchodzenia do krainy wiecznych łowów mojej pompy paliwowej.. Dam znać jak to rozwiążę bo wygląda na to, że mam problem z ssaniem i z pompą jednocześnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”