Kapie z pod motoru po zatankowaniu

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
Suszek
Uczy się jeździć
Posty: 73
Rejestracja: czw sty 17, 2013 9:37 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000 XL
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Rzeszów

Kapie z pod motoru po zatankowaniu

#1 Post autor: Suszek »

Witam serdecznie,
Jestem świeżo upieczonym użytkownikiem Viaderka i mam takie pytanie- czy to przypadłość modelu czy coś robię nie tak. Po zatankowaniu pod korek leje mi sie z rurki pod silnikiem paliwo przez jakiś czas. Proszę o radę - pozdrawiam.

Awatar użytkownika
jedras
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 259
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 7:31 am
Imię: Jędrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000V Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Warszawa

#2 Post autor: jedras »

Nie tankuj pod korek, bo może się paliwo wylewać przelewem z rurki pod silnikiem ;)

Suszek
Uczy się jeździć
Posty: 73
Rejestracja: czw sty 17, 2013 9:37 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000 XL
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Rzeszów

#3 Post autor: Suszek »

Kwestia tak ze nie tankuje pod korek - zostawiam kilka cm luzu a i tak po przejachniu paru km ja sie zatrzymam to sie leje z tej rurki - moze to kwestia uszczelki pod korkiem ???

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

#4 Post autor: james »

Proponuję zapoznać się opisem przygotowanym przez kolegę, MarkaP: :wink:
To nie jest usterka - paliwo po zatankowaniu pod korek dostaje się do przewodu przelewowego / odpowietrzającego zbiornika paliwa i, np. przy ostrzejszym hamowaniu, zostawia na asfalcie strużkę paliwa nawet i na 10 metrów, a po zatrzymaniu robi się kałuża o średnicy do 0,5 m. Dlatego też producent zaleca tankowanie do krawędzi kołnierza wewnątrz wlewu paliwa, nie wyżej.
Z drugiej strony od krawędzi owego kołnierza do korka mieści się około 3 litrów paliwa, co daje spokojne dodatkowe 50 km jazdy. Ja przyjąłem taką taktykę, że jeśli jechałem w trasę i nie groziła mi mała płynność jazdy (hamowania, zatrzymywanie, przyspieszenia), lałem pod korek (ok. 28 litrów paliwa), natomiast jeśli wiedziałem, że po zatankowaniu czeka mnie pokonanie ruchliwego miasta, np. Warszawy czy Krakowa, lałem tylko trochę ponad krawędź kołnierza, wiedząc, że w przeciwnym razie z tych 28 litrów i tak półtora zostałoby zaraz na ulicy.
Pamiętam, że raz nawet tankując w Opolu blisko od rogatek miasta, zostały mi ze dwa skrzyżowania do wyjazdu na szosę i przed jednym z nich musiałem ostro hamować, bo wyskoczył (jak zwykle ) katamaraniarz z podporządkowanej. Na skrzyżowaniu za sobą miałem jakieś 5 metrów benzyny, a z rurki przelewowej lało się ciurkiem. Jakiś koleś na pasie obok wrzeszczy do mnie, że coś mi się leje spod motocykla. Powiedziałem mu, że to woda z klimy :lol: :lol: :lol:

matjas
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 74
Rejestracja: ndz mar 11, 2012 11:35 am
Imię: mateusz
Marka motocykla: honda
Model: xl 1000
Rocznik: 2006
Lokalizacja: namysłów

#5 Post autor: matjas »

tak jak koledzy powyzej pisza.to normalne jak zalejesz pod korek,wtedy na nierownosciach gdy paliwo chlupie w baku ,lub gdy moto stoi na bocznej nozce paliwo moze sie przelewac przewodem odpowietrzajacym.jedyna rada to nie tankowac pod sam korek.

Suszek
Uczy się jeździć
Posty: 73
Rejestracja: czw sty 17, 2013 9:37 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000 XL
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Rzeszów

#6 Post autor: Suszek »

Dzięki serdeczne za wyczerpującą informację. O to dokładnie mi chodziło.

Awatar użytkownika
eneron
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 750
Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Hajnówka

#7 Post autor: eneron »

Nie tankuj na stopce centralnej pod korek :) Też tak miałem :D Chciałem wlać więcej na centralnej stopce, później po przejechaniu kilkuset metrów zatrzymałem się, moto postawiłem na bocznej stopce, wracam i patrzę a pod moto duża kałuża paliwa :evil: :x Ciekawo jakby ktoś wtedy kiepa rzucił w tę kałużę :?: :twisted:
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r

Suszek
Uczy się jeździć
Posty: 73
Rejestracja: czw sty 17, 2013 9:37 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000 XL
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Rzeszów

#8 Post autor: Suszek »

Tak tez zaczne robić. Zawsze tankowałem na centralce zeby wiecej weszło . Raz nawet mialem uslizg jak wyjezdzalem ze stacji paliw i mi sie musialo polac pod koło. Bede musiał teraz uwazac. Ale dzieki bo wiem ze moto wymaga innego tankowania. Dzięki.

Suszek
Uczy się jeździć
Posty: 73
Rejestracja: czw sty 17, 2013 9:37 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000 XL
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Kapie z pod motoru po zatankowaniu

#9 Post autor: Suszek »

Zanim jeszcze miałem drobny przypadek (zerwany łańcuch) znowu miałem kłopot z tym lejącym paliwem. Zatankowałem specjalnie 2-3 cm poniżej dolnej krawędzi wlewu a i tak kolega który jechał za mną twierdził że robiłem paliwowy prysznic. Może być jakaś inna przyczyna ??? Na każdych światłach kapie z moto i nawet po przejechaniu 80 km dalej to samo.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Kapie z pod motoru po zatankowaniu

#10 Post autor: james »

Jesteś przekonany, że to jest paliwo? Leje się z przewodów przelewowych, czy z bliżej nieznanego miejsca? Przelewami czasami leci woda lub płyn chłodniczy, jeżeli jest go za dużo/temperatura jest za wysoka.
Motocykl masz od nówki, czy nie znasz jego przeszłości? Może zbiornik był kiedyś wgnieciony i wyciągali, nacinając go od strony silnika?

Czarny
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 758
Rejestracja: wt lip 15, 2008 11:06 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000VA
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa Wawer

Re: Kapie z pod motoru po zatankowaniu

#11 Post autor: Czarny »

A może taka banalna sprawa jak uszkodzona l
ub brak uszczelki pod korkiem.
Albo uszkodzony któryś z przewodów paliwowych.

piter121
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 298
Rejestracja: wt lut 28, 2012 12:02 am
Marka motocykla: Honda Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: manchester/ gorzow wlkp

Re: Kapie z pod motoru po zatankowaniu

#12 Post autor: piter121 »

sprawdz weze pod zbiornikiem, czy nie maja przeciekow

Awatar użytkownika
duber
Udaje motocyklistę
Posty: 106
Rejestracja: ndz mar 26, 2017 12:51 pm
Imię: Dariusz
Marka motocykla: Kawasaki
Model: GTR 1400
Rocznik: 2015
Lokalizacja: świebodzin

Re: Kapie z pod motoru po zatankowaniu

#13 Post autor: duber »

Odgrzebie kotleta :)
Mam pytanko
Jeśli paliwo leci owym przelewem to gdzie musi sie dostać paliwo aby tam wyciekło?

Awatar użytkownika
mefiozo
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 440
Rejestracja: czw sty 15, 2015 10:13 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Iława

Re: Kapie z pod motoru po zatankowaniu

#14 Post autor: mefiozo »

Koledzy, macie zamienione miejscami dwa wężyki pod zbiornikiem, przerabiałem temat. Wężyk od powrotu z pompy podłączony jest do rynienki z pod korka. Zamieńcie wężyki miejscami i po problemie. Też się kiedyś strachu najadłem, co gorsza po mocnym odkręceniu sypie benzyną przed tylną oponę...

Awatar użytkownika
duber
Udaje motocyklistę
Posty: 106
Rejestracja: ndz mar 26, 2017 12:51 pm
Imię: Dariusz
Marka motocykla: Kawasaki
Model: GTR 1400
Rocznik: 2015
Lokalizacja: świebodzin

Re: Kapie z pod motoru po zatankowaniu

#15 Post autor: duber »

W sobote ściągam bak
Możesz rozwinąc temat bo nigdy tego nie widziałem....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”