Ciekawostka po wymianie świec i filtra powietrza
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Ciekawostka po wymianie świec i filtra powietrza
W niedzielę postanowiłem wymienić świece + filtr powietrza (w niedzielę bo tylko wtedy mam czas na dłubanie przy moto). Prosta czynność, stare świece były takie jak instrukcja pisze, takie same nowe założyłem, stary filtr powietrza był firmy Hiflo, nowy Harta (zorientowałem się dopiero gdy wyjąłem z pudełka, że kupiłem ten badziew)... ale do rzeczy
Stare świece moim zdaniem były już mocno zużyte (ja na nich przejechałem 22 tys km i podejrzewam, ze przed sprzedażą motocykla poprzedni właściciel świec nie wymieniał)
Stara świeca z przedniego cylindra miała blady nalot, bardzo blada kawa z mlekiem natomiast świeca z tylnego cylindra nalot beżowy (czyli pierwszy cyl dostaje zbyt ubogą mieszankę?), przerwa w nowych świecach 0,9mm.
Filtr powietrza założyłem ten Harta, gdyż miałem już zdjęty zbiornik i wyjęty stary filtr, ktory był mocno brudny więc na pewno lepiej nowy badziewny niż stary zapchany.
Po przejechanych 260km na nowych świecach i filtrze zaobserwowałem ciekawostkę, że wg "komputera pokładowego" spalanie mam wyższe przy poszczególnych prędkościach tj przy 110 km/h na 6 biegu (w trasie zawsze jadę 110 km/h) pokazywało zawsze 4,6 - 4,8 obecnie pokazuje 5,5 - 5,8. Przy 140 km/h pokazywało przeważnie 6,6 teraz pokazuje 7,5 - 8 (wiem, że nie są to miarodajne liczby bo w danych warunkach są inne opory powietrza itp ale po przejechaniu 22 tys km mniej więcej orientuje się tzn pamiętam ile przy danej prędkości stałej pali wg "komputera" i po tych wartościach oceniłem, że teraz jest więcej).
Nie przeżywam zbytnio wyższym spalaniem bo tankuję "w domu" i tak po 4,5 zł tylko właśnie dziwi mnie fakt, że po wymianie filtra i świec apetyt dla Viaderka znacznie wzrósł i na chłopski rozum po wymianie tych elementów spalanie powinno utrzymać się na dotychczasowym poziomie i nie powinno wzrosnąć. Czy filtr powietrza może mieć taki wpływ na apetyt ? Pytam się z czystej ciekawości, gdyż strasznie mnie to ciekawi
Wiem, że większości Was wyda się to śmieszne, że szukam dziury w całym ale po prostu tak mam, że lubię wiedzieć
Stare świece moim zdaniem były już mocno zużyte (ja na nich przejechałem 22 tys km i podejrzewam, ze przed sprzedażą motocykla poprzedni właściciel świec nie wymieniał)
Stara świeca z przedniego cylindra miała blady nalot, bardzo blada kawa z mlekiem natomiast świeca z tylnego cylindra nalot beżowy (czyli pierwszy cyl dostaje zbyt ubogą mieszankę?), przerwa w nowych świecach 0,9mm.
Filtr powietrza założyłem ten Harta, gdyż miałem już zdjęty zbiornik i wyjęty stary filtr, ktory był mocno brudny więc na pewno lepiej nowy badziewny niż stary zapchany.
Po przejechanych 260km na nowych świecach i filtrze zaobserwowałem ciekawostkę, że wg "komputera pokładowego" spalanie mam wyższe przy poszczególnych prędkościach tj przy 110 km/h na 6 biegu (w trasie zawsze jadę 110 km/h) pokazywało zawsze 4,6 - 4,8 obecnie pokazuje 5,5 - 5,8. Przy 140 km/h pokazywało przeważnie 6,6 teraz pokazuje 7,5 - 8 (wiem, że nie są to miarodajne liczby bo w danych warunkach są inne opory powietrza itp ale po przejechaniu 22 tys km mniej więcej orientuje się tzn pamiętam ile przy danej prędkości stałej pali wg "komputera" i po tych wartościach oceniłem, że teraz jest więcej).
Nie przeżywam zbytnio wyższym spalaniem bo tankuję "w domu" i tak po 4,5 zł tylko właśnie dziwi mnie fakt, że po wymianie filtra i świec apetyt dla Viaderka znacznie wzrósł i na chłopski rozum po wymianie tych elementów spalanie powinno utrzymać się na dotychczasowym poziomie i nie powinno wzrosnąć. Czy filtr powietrza może mieć taki wpływ na apetyt ? Pytam się z czystej ciekawości, gdyż strasznie mnie to ciekawi
Wiem, że większości Was wyda się to śmieszne, że szukam dziury w całym ale po prostu tak mam, że lubię wiedzieć
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
- jedras
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 259
- Rejestracja: wt kwie 17, 2012 7:31 am
- Imię: Jędrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL 1000V Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ciekawostka po wymianie świec i filtra powietrza
Ostatnio dość wietrznie jest Pojeździj jeszcze trochę i zobacz czy spalanie nie wróci do normy.
Honda XL1000V Varadero
Honda XL600V Transalp
Italjet Formula 125
Suzuki GT80L
Romet Ogar 200
Romet Pony M2
Honda XL600V Transalp
Italjet Formula 125
Suzuki GT80L
Romet Ogar 200
Romet Pony M2
Re: Ciekawostka po wymianie świec i filtra powietrza
a to Viaderko ma taką opcję wyświetlania okresowego spalania ?
Moje sprawdzałem w czasie ostatniego wypadu ale w sposób "dziadkowy" pod korek ...jazda... pod korek - mnożenie dzielenie i wyszło średniego ~ 5,5 i byłem ... ale nie wiedziałem że takie coś też jest ... a jak i gdzie ?
Moje sprawdzałem w czasie ostatniego wypadu ale w sposób "dziadkowy" pod korek ...jazda... pod korek - mnożenie dzielenie i wyszło średniego ~ 5,5 i byłem ... ale nie wiedziałem że takie coś też jest ... a jak i gdzie ?
- Red
- Rekrut
- Posty: 35
- Rejestracja: pn kwie 25, 2011 11:05 am
- Marka motocykla: HONDA
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: KRAKÓW
Re: Ciekawostka po wymianie świec i filtra powietrza
Zapytam z ciekawości, jaki miałeś całkowity przebieg na tych zużytych świecach?
-
- Sympatyk
- Posty: 758
- Rejestracja: wt lip 15, 2008 11:06 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL 1000VA
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Warszawa Wawer
Re: Ciekawostka po wymianie świec i filtra powietrza
Po takich wymianach motocykl powinien zostać uruchomiony i zagrzać się na biegu jałowym i minimalnych obrotach do włączenia wentylatora.
W tym czasie komputer "uczy się" nowych realiów.
Może wyższe spalanie jest wynikiem tego, że komputer się nie przestawił.
Oczywiście dotyczy wersji z wtryskiem.
W tym czasie komputer "uczy się" nowych realiów.
Może wyższe spalanie jest wynikiem tego, że komputer się nie przestawił.
Oczywiście dotyczy wersji z wtryskiem.
Re: Ciekawostka po wymianie świec i filtra powietrza
czy nauczy mnie ktoś obsługi komputera ?
-
- Sympatyk
- Posty: 758
- Rejestracja: wt lip 15, 2008 11:06 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL 1000VA
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Warszawa Wawer
Re: Ciekawostka po wymianie świec i filtra powietrza
Komputer programuje się sam, tylko musi popracować na niskich obrotach.
- M@rio
- Zapalony motocyklista
- Posty: 859
- Rejestracja: czw wrz 22, 2011 8:30 pm
- Imię: Mariusz
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Toruń
Re: Ciekawostka po wymianie świec i filtra powietrza
Czy ma któryś z kolegów instrukcję lub podpowie co można wyczytać z wyświetlacza oprócz danych podstawowych. Rocznik Varadero 2004.
Satysfakcja, gdy zrobisz coś, co wcześniej uważałeś za nierealne.
- Red
- Rekrut
- Posty: 35
- Rejestracja: pn kwie 25, 2011 11:05 am
- Marka motocykla: HONDA
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: KRAKÓW
Re: Ciekawostka po wymianie świec i filtra powietrza
Trip A, Trip B, Mile/ litr paliwa, przebieg całkowity, i to by było na tyle, rok 2004, wersja angielska bez ABSu.
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: Ciekawostka po wymianie świec i filtra powietrza
Na starych świecach ja przejechałem 22 tys km i poprzedni właściciel też zapewne sporo nawinął zanim moto sprzedał motocykl (nie sądzę aby przed sprzedażą wymienił świece....)
Co do "komputera" to mam to samo co mają wszyscy czyli TRIP A, TRIP B, ile km można przejechać na 1 litrze benzyny oraz chwilowe spalanie na 100km (chodziło mi o tą ostatnią opcję).
Świec nie wygrzewałem
Najwcześniej w niedzielę będę mógł spróbować "wygrzać" świece, i przejechać kolejnych kilkadziesiąt km ale po 260km km (większość w trasie) stwierdzilem, że pokazywane wartości na wyświetlaczu odnośnie spalania są znacznie wyższe niż zwykle przy danych prędkościach stałych.
Co do "komputera" to mam to samo co mają wszyscy czyli TRIP A, TRIP B, ile km można przejechać na 1 litrze benzyny oraz chwilowe spalanie na 100km (chodziło mi o tą ostatnią opcję).
Świec nie wygrzewałem
Najwcześniej w niedzielę będę mógł spróbować "wygrzać" świece, i przejechać kolejnych kilkadziesiąt km ale po 260km km (większość w trasie) stwierdzilem, że pokazywane wartości na wyświetlaczu odnośnie spalania są znacznie wyższe niż zwykle przy danych prędkościach stałych.
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Re: Ciekawostka po wymianie świec i filtra powietrza
Powiem szczerze (a właściwie napiszę), że to co opisujesz jest dziwne. Mierzyłeś już ile wynosi spalanie rzeczywiste? Tzn. sposobem daro?
Jeżeli o mnie chodzi, to świece bym wykluczył - raczej filtr. Może rzeczywiście jest to jakieś straszne badziewie i stawia zbyt duży opór dla powietrza, przez co silnik się musi nieźle nam męczyć żeby je wciągnąć? Zobacz też czy przy montażu airboxa nie przygniotłeś jakiś wężyków od np. PAIR, czy innych systemów, a może nie podłączyłeś czegoś?
Świece generalnie wygrzałeś jeżdżąc - 260 km w zupełności wystarczy na tę czynność. Jeszcze ewentualnie nasuwa mi się to, że jeżeli mierzyłeś przerwę między elektrodami w świecy szczelinomierzem blaszkowym to mogłeś uszkodzić elektrody irydowe, ale to mało prawdopodobne. Przebieg jaki producent zaleca dla kompletu świec w Viaderkach wtryskowych to 48.000 km, wiec naprawdę nie trudno przegapić moment wymiany (bo się o tym zapomina )
Posprawdzaj wszystko bo takie zachowanie komputera na pewno ma jakąś przyczynę.
Pozdrawiam
Jeżeli o mnie chodzi, to świece bym wykluczył - raczej filtr. Może rzeczywiście jest to jakieś straszne badziewie i stawia zbyt duży opór dla powietrza, przez co silnik się musi nieźle nam męczyć żeby je wciągnąć? Zobacz też czy przy montażu airboxa nie przygniotłeś jakiś wężyków od np. PAIR, czy innych systemów, a może nie podłączyłeś czegoś?
Świece generalnie wygrzałeś jeżdżąc - 260 km w zupełności wystarczy na tę czynność. Jeszcze ewentualnie nasuwa mi się to, że jeżeli mierzyłeś przerwę między elektrodami w świecy szczelinomierzem blaszkowym to mogłeś uszkodzić elektrody irydowe, ale to mało prawdopodobne. Przebieg jaki producent zaleca dla kompletu świec w Viaderkach wtryskowych to 48.000 km, wiec naprawdę nie trudno przegapić moment wymiany (bo się o tym zapomina )
Posprawdzaj wszystko bo takie zachowanie komputera na pewno ma jakąś przyczynę.
Pozdrawiam
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: Ciekawostka po wymianie świec i filtra powietrza
Aż wstyd się przyznać, że nie skojarzyłem faktów, które mogły (przyczyniły się?) do wzrostu zużycia paliwa
Po wymianie uszczelki dopiero dziś usiadłem na moto i trochę km nawinąłem i spalanie jest OK (coś wydaje mi się, że jednak nieszczelny wydech był przyczyną bo teraz jak jest szczelny wszystko wróciło do normy)
Na kompletnie wydmuchanej uszczelce (zbiegło się z wymianą świec i filtra) spalanie było zaskakująco wysokie, po wymianie uszczelki, która jest "przed" sondą lambda wszystko jest już oki Myślę, że to było przyczyną.
Po wymianie uszczelki dopiero dziś usiadłem na moto i trochę km nawinąłem i spalanie jest OK (coś wydaje mi się, że jednak nieszczelny wydech był przyczyną bo teraz jak jest szczelny wszystko wróciło do normy)
Na kompletnie wydmuchanej uszczelce (zbiegło się z wymianą świec i filtra) spalanie było zaskakująco wysokie, po wymianie uszczelki, która jest "przed" sondą lambda wszystko jest już oki Myślę, że to było przyczyną.
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
- MaG
- Udaje motocyklistę
- Posty: 151
- Rejestracja: czw gru 08, 2011 4:31 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ciekawostka po wymianie świec i filtra powietrza
Ma to sens. Nieszczelny wydech powodował przekłamania odczytu sondy lambda, w efekcie komputer źle sterował mieszanką, efekt podobny jak przy jeżdżeniu non stop na ssaniu - większe zużycie paliwa.
Dobrze, że się udało ogarnąć i wszystko jest już OK.
Dobrze, że się udało ogarnąć i wszystko jest już OK.
oderint dum probent