Zbiornik paliwa

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
Mire_k
Rekrut
Posty: 48
Rejestracja: pt wrz 28, 2007 10:07 pm
Lokalizacja: Warszawa

Zbiornik paliwa

#1 Post autor: Mire_k »

Czy ktoś zdejmował zbiornik paliwa?
Jest jakiś z tym problem, haczyk?
Z wstępnego "oglądu" wynika, że śruby są pod kanapą i na główce, owiewka jest przykręcona, przewody paliwowe.
Czy trzeba spuścić paliwo czy da się zdjąć zbiornik z ?
Czy wystarczy zakręcić kranik i odpiąć przewody czy nie?
Musze zrobić porządek z kablami - od gniazda zapalniczni i grzanych manetek. Trzeba je ułożyć.
Dzieki za info :wink:

Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#2 Post autor: Pretor »

Ja zdejmowałem dwa razy. Drugi raz z Dukim i oblaliśmy pół garażu benzyną.
Ogólnie to nie ma problemu. Bak raczej powinien być pusty czyli na rezerwie. Pozamykaj kraniki. Śruby odkręć ale uważaj na owiewki bo łatwo zarysować. Jak zaczniesz wyjmować zbiornik to od dołu będą 2-3 wężyki. Odczep i zapamiętaj który do czego.

Ja kable ciągnąłem bez zdejmowania baku. Wystarczy przeciągnąć sztywny drut pod bakiem i dzięki niemu przesunąć okablowanie.
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

Awatar użytkownika
endurasek
Udaje motocyklistę
Posty: 119
Rejestracja: sob lis 24, 2007 7:47 am
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

#3 Post autor: endurasek »

i kabelek z czujnika rezerwy :evil: ktorego tak nie lubie

Dukii
Zapalony motocyklista
Posty: 1882
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:09 am
Lokalizacja: Mysiadło

#4 Post autor: Dukii »

Pretor pisze:Ja zdejmowałem dwa razy. Drugi raz z Dukim i oblaliśmy pół garażu benzyną.
Ogólnie to nie ma problemu. Bak raczej powinien być pusty czyli na rezerwie. Pozamykaj kraniki. Śruby odkręć ale uważaj na owiewki bo łatwo zarysować. Jak zaczniesz wyjmować zbiornik to od dołu będą 2-3 wężyki. Odczep i zapamiętaj który do czego.

Ja kable ciągnąłem bez zdejmowania baku. Wystarczy przeciągnąć sztywny drut pod bakiem i dzięki niemu przesunąć okablowanie.
A potem nad tą rozlaną benzyną zapaliliśmy papieroska :lol:

rzeczywiście trzeba uważać zeby nie rozlać benzyny. z tego co pamiętam wężyki do baku sa po obu stronach... i polecam zrobic to z kimś.. mi pomagał Pretor i prócz rozlanej benzyny poszło gładko :lol:

Mire_k
Rekrut
Posty: 48
Rejestracja: pt wrz 28, 2007 10:07 pm
Lokalizacja: Warszawa

#5 Post autor: Mire_k »

Hm, wygląda ok.
A tak dla ogólnej info. to garaż benzyną zalaliście tak dla fanu :roll: czy coś trzeba wcześniej zakręcić? :?:

Awatar użytkownika
senior1975
Rekrut
Posty: 36
Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:02 am
Lokalizacja: Kielce, Radom, Zwoleń

#6 Post autor: senior1975 »

Witam
Ja wymieniałem filtr powietrza tydzień temu i zdejowałem zbiornik .
Trzeba zakręcić kraniki paliwa z obu stron zbiornika i zdjąć przewody paliwowe odpiąć przewody czujnika rezerwy , odkręcię śruby pod siedzeniem i z przodu zbiornika oraz od owiewek po bokach,
po uniesieniu lekkim zbiornika odpiąć dwa pzewodu znajdujące sie pod zbiornikiem ( różnią się średnicą wiec nie ma możliwoście pomylenia ) i to wszystko , a jeszcze kolega do zdjęcia zbiornika.
czas okolo 20 min z wymianą filtra.
pozdrawiam senior

Mire_k
Rekrut
Posty: 48
Rejestracja: pt wrz 28, 2007 10:07 pm
Lokalizacja: Warszawa

#7 Post autor: Mire_k »

Dzięki. Wszystko jasne. :wink:

KWINTO

#8 Post autor: KWINTO »

Ja tez rozlałem troche.... :? Ale robiłem to sam.
Jeśli chodzi o położenie przewodów do zasilania menetek, gniazda zapalniczki etc.. polecam zdjęcie zbiornika.
Okablowanie położysz dokładnie tak jak ma być. Nic się nie bedzie wycierać w czasie eksploatacji. Proponuję podłączyć się bezpośrednio pod akku a całość postawić na przekaźniku za 10 zł. Prąd do przekaźnika możesz zabrać z zasilania świateł pozycyjnych (tylnych), przekaźnik polecam przymocować do ramy z lewej strony w okolicy otworu na pokrętło do reg. tylnego zawieszenia.
Sprawdzone i działa.

PS
Nie zapomnij o bezpieczniku 10-15 A. Przewód 1,5 mm wystarczy.

Mire_k
Rekrut
Posty: 48
Rejestracja: pt wrz 28, 2007 10:07 pm
Lokalizacja: Warszawa

#9 Post autor: Mire_k »

KWINTO pisze:Ja tez rozlałem troche.... :? Ale robiłem to sam.
Jeśli chodzi o położenie przewodów do zasilania menetek, gniazda zapalniczki etc.. polecam zdjęcie zbiornika.
Okablowanie położysz dokładnie tak jak ma być. Nic się nie bedzie wycierać w czasie eksploatacji. Proponuję podłączyć się bezpośrednio pod akku a całość postawić na przekaźniku za 10 zł. Prąd do przekaźnika możesz zabrać z zasilania świateł pozycyjnych (tylnych), przekaźnik polecam przymocować do ramy z lewej strony w okolicy otworu na pokrętło do reg. tylnego zawieszenia.
Sprawdzone i działa.

PS
Nie zapomnij o bezpieczniku 10-15 A. Przewód 1,5 mm wystarczy.
Tak, o to właśnie chodzi. Mam podłaczone ogrzewanie manetek z aku. Kabel źle się układa, obciera o silnik. Chce założyć gniazdo zapalniczki. Więc ilość przewodów wzrośnie to i jakość musi być jak należy. Żeby żadne przewody się nie ciągały.

Mam jeszcze pytanie - czy można dwa przekaźniki, w niskim sterującym obwodzie, podłączyć pod to samo źródło. Przekaźnik do grzania manetek mam podłączony pod światło pozycyjne tylne. Czy przekaźnik pod gniazdo zapalniczki można podłączyc pod to samo sterowanie (dam dwa przekaźniki - odrębny na manetki i gniazdo, chyba dobrze?)

KWINTO

#10 Post autor: KWINTO »

Ja użyłem tylko 1 przekaźnika.
Ma on 30-40A. Więc wystarczy. Przekaźnik ma za zadanie podawać prąd tylko wówczas gdy jest załączony zapłon.
Od akku poprowadziłem w oplocie 2 kable +/-. Z tym, że + idzie przez przekaźnik. Kabelki wychodzą pod prawą owiewką tuż przy baku. Mogę w każdej chwili podłączyć do nich dodatkowe źródła prądu (dodatkowe gniazdo, manetki, zasilanie gps). Takich rozwiązań używam od zawsze i wszystko działa. Mirek postaw 1 przekaźnik do tych urządzeń.
Kable możesz owinąć "peczem" to taka karbowana rurka plastykowa wyglądem jak od prysznica tylko mniejsza.

Mire_k
Rekrut
Posty: 48
Rejestracja: pt wrz 28, 2007 10:07 pm
Lokalizacja: Warszawa

#11 Post autor: Mire_k »

KWINTO pisze:Ja użyłem tylko 1 przekaźnika.
Ma on 30-40A. Więc wystarczy. Przekaźnik ma za zadanie podawać prąd tylko wówczas gdy jest załączony zapłon.
Od akku poprowadziłem w oplocie 2 kable +/-. Z tym, że + idzie przez przekaźnik. Kabelki wychodzą pod prawą owiewką tuż przy baku. Mogę w każdej chwili podłączyć do nich dodatkowe źródła prądu (dodatkowe gniazdo, manetki, zasilanie gps). Takich rozwiązań używam od zawsze i wszystko działa. Mirek postaw 1 przekaźnik do tych urządzeń.
Kable możesz owinąć "peczem" to taka karbowana rurka plastykowa wyglądem jak od prysznica tylko mniejsza.
Tak zrobie. Bedzie 1 przekaźnik (sprawdze jego prąd). Będzie też bezpiecznik. Zdejme zbiornik i zrobie "porządek" z kablami.
Dzięki.
Pozdrawiam :wink:

Awatar użytkownika
bogdanbc
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 17
Rejestracja: śr lut 20, 2008 8:01 pm
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

#12 Post autor: bogdanbc »

Dodam tylko (dla starego modelu)
Jak zdejmujemy sami bak, to po odkręceniu śrubek od osłony bocznej, nie zdejmujemy jej tylko rozchylamy a końcówki (najlepiej) na gumowym troku zahaczamy o końcówkę kierownicy i wówczas można samemu zdjąc bak bez porysowania.
Co do dwóch wężyków pod bakiem - to przed nałożeniem dobrze jest je zdrowo poślinić.
/bc

Awatar użytkownika
roslaw
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 231
Rejestracja: pn gru 08, 2008 8:46 am
Lokalizacja: Mysłowice

#13 Post autor: roslaw »

Dodatkowe info. Po zamontowaniu baku warto dwa razy sprawdzić podpięcie czujnika rezerwy. Unikniemy:
1. Złudnej euforii spowodowanej niezwykle niskim zużyciem paliwa - podczas jazdy
2. Pchania maszyny do najbliższej stacji - po skończeniu się paliwa.
Cholera już drugi raz... ;)
Ostatnio zmieniony wt mar 02, 2010 7:54 am przez roslaw, łącznie zmieniany 1 raz.
Dyskutując z idiotą lepiej mieć pewność, że on nie robi tego samego.

Awatar użytkownika
olo
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 609
Rejestracja: śr lis 25, 2009 8:00 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: SD02
Rocznik: 2007
Lokalizacja: tarnów

#14 Post autor: olo »

Zrób sposobem Pretora, ja również przeciągałem kable bez zdejmowania baku...możesz spróbować dodatkowo wsunąć kable w koszulkę co zabobiegnie ich ewentualnemu przetarciu...

Bartosz
Rekrut
Posty: 34
Rejestracja: śr maja 29, 2013 11:37 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: XL 1000V

Re: Zbiornik paliwa

#15 Post autor: Bartosz »

Witam serdecznie mam pytanie mianowicie zdjąłem bak w viaderku i nie wiem jak podłaczyc wężyki. Kolejne pytanie to to za trójnik gdzieś sie podłącza czy cos?? zdjęcia w linkach proszę o odp i pozdrawiam http://www.editer.pl/publikuj/9d6ec0548 ... 71e_1.jpg/ http://www.editer.pl/publikuj/e3183b782 ... 079_1.jpg/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”