Regulacja zaworów w XL1000 SD02 2005/06

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Wojo
Udaje motocyklistę
Posty: 150
Rejestracja: wt paź 05, 2010 8:42 am
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000 ABS
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Mysłowice

Regulacja zaworów w XL1000 SD02 2005/06

#1 Post autor: Wojo »

Witam. Własnie zacząłem rozbierać moją maszynę z obejrzeniem filtra powietrza, wymiana oleju, filtra itp. Tylko zastanawia mnie jedna rzecz, moto miało duży przegląd przy 24tys (przez poprzedniego właściciela w autoryzowanym serwisie w Poznaniu) i teraz mam 39tysi na blacie i czy zachodzi konieczność sprawdzenia lub regulacji zaworów nie chce tego rozbierać bezsensu. I proszę o info czy jest to faktycznie tak trudne, czasochłonne i wymaga specjalnych narzedzi jak niektórzy straszą i skąd wziąść te blaszki do regulacji. Czy trzeba także wymieniać uszczelki pod pokrywami?
Przyjemność jazdy Varadero jest równie wielka jak seks, tak więc ideałem było by uprawiać seks jadąc na varadero.

Czarny
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 758
Rejestracja: wt lip 15, 2008 11:06 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000VA
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa Wawer

#2 Post autor: Czarny »

Sprawdzać trzeba chyba co 2 wymiane oleju, czyli jakię 24tys(chyba), ja tak robiłem.

O płytki się raczej nie martw przy tym przebiegu, ja pierwszą korektę zaworów wydechowych miałem po 100tyskm.

Wojo
Udaje motocyklistę
Posty: 150
Rejestracja: wt paź 05, 2010 8:42 am
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000 ABS
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Mysłowice

#3 Post autor: Wojo »

Czyli jak uważasz rozbierac i sprawdzac czy dac sobie spokój i hulac dakej do nastepnego przegladu po 8tysiach lub na koniec nowego sezonu?
WB
Przyjemność jazdy Varadero jest równie wielka jak seks, tak więc ideałem było by uprawiać seks jadąc na varadero.

Kuba-car
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 567
Rejestracja: sob lut 05, 2011 3:41 pm

#4 Post autor: Kuba-car »

Jak sprawdzisz to cię mogą ominąć przykre niespodzianki a zwłaszcza te daleko od domu.. :roll:
Nigdy nie wieżę na 100% sprzedającym,a uszczelki są wielorazowe-wystarczy leciutka warstwa uszczelniacza(silikon bezoctowy).

vipkojot
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 204
Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Lokalizacja: Nowy Sącz

#5 Post autor: vipkojot »

Daj sobie spokoj.
maszyna Ci nie odmowi od razu posłuszeństwa. zaczyna sie os stuków zaworowych.
ja w swojej robilem przy 52 tys. lecz sie okazło iż na wydechowych tylko 2 płytki sa LEKKO za małe - mechanik skomentował tak:
jak mamy rozebrane to zmieniamy, aczkolwiek mozna dac sobie spokoj.

Awatar użytkownika
Bieniu
Uczy się jeździć
Posty: 82
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 12:23 pm
Lokalizacja: Leżajsk

#6 Post autor: Bieniu »

Ja w swojej robiłem przegląd ogólny przed wyprawą do Albanii w celu sprawdzenia i upewnienia się co tam w silniku. wymieniłem jedną zaworową na wydechu (56300km) a reszta z wałkami była w idealnym stanie. mechanik powiedział że nie było sensu ściągać pokryw , ale jak już są ściągnięte to wymienił tą płytkę i powiedział że spokojnie do 90kkm mogę nie ruszać zaworów. Ja na twoim miejscu nawet bym nie dotykał regulacji, jeśli moto było z wiarygodnego źródła :D
Co zaszkodziło, to nauczyło :D

Czarny
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 758
Rejestracja: wt lip 15, 2008 11:06 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000VA
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa Wawer

#7 Post autor: Czarny »

vipkojot pisze:Daj sobie spokoj.
maszyna Ci nie odmowi od razu posłuszeństwa. zaczyna sie os stuków zaworowych.
ja w swojej robilem przy 52 tys. lecz sie okazło iż na wydechowych tylko 2 płytki sa LEKKO za małe - mechanik skomentował tak:
jak mamy rozebrane to zmieniamy, aczkolwiek mozna dac sobie spokoj.
Z tym stukaniem to nie do końca pewne, u mnie się zmniejszył luz, więc stukania nie było.

Wojo
Udaje motocyklistę
Posty: 150
Rejestracja: wt paź 05, 2010 8:42 am
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000 ABS
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Mysłowice

#8 Post autor: Wojo »

Bardzo dziękuje za odp i słowa pocieszenia:) miałem krótki epizod z gs i tam po regulacji zaworów moto dostało drugie życie, lepiej jezdziło, szybciej, ciszej i wogóle jakoś takoś inaczej czytaj: lepiej. Wiec se pomyślałem że, z mojego varadero zrobie rakiete:) ale spoko. A tak z innej beczki, kupiłem motul 5100 4l za 98zł i teraz siedze i myślę że, jak kremy podrabiają, maści podrabiają, perfumy podrabiają to i olej też mogą podrobić i nalać zwykłego szajsu za 30 i po sprzedaży mają 150% przebicia, i co ja tera biedny poczne.
Przyjemność jazdy Varadero jest równie wielka jak seks, tak więc ideałem było by uprawiać seks jadąc na varadero.

vipkojot
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 204
Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Lokalizacja: Nowy Sącz

#9 Post autor: vipkojot »

Czarny pisze:
vipkojot pisze:Daj sobie spokoj.
maszyna Ci nie odmowi od razu posłuszeństwa. zaczyna sie os stuków zaworowych.
ja w swojej robilem przy 52 tys. lecz sie okazło iż na wydechowych tylko 2 płytki sa LEKKO za małe - mechanik skomentował tak:
jak mamy rozebrane to zmieniamy, aczkolwiek mozna dac sobie spokoj.
Z tym stukaniem to nie do końca pewne, u mnie się zmniejszył luz, więc stukania nie było.
Masz racje. w tym przypadku dochodzi do podpalenia gniazd zaworowych.
ale i tak moto daje znac o tym fakcie :)

Wojo
Udaje motocyklistę
Posty: 150
Rejestracja: wt paź 05, 2010 8:42 am
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000 ABS
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Mysłowice

#10 Post autor: Wojo »

Jakiś rok temu pytałem o regulacje luzów zaworowych, teraz mam juz nabite ponad 48tysięcy km i wracam do tematu, wtedy sprawe zostawiłem teraz chce sie jednak do tematu przygotowac, chciałbym prosic o pomoc w dwóch kwestiach, podanie prawidłowych wartości luzu dla poszczególnych zaworów oraz koszt płytki, a także czy oprócz ewentualnie płytek należy przygotowac sie na wymiane jescze jakis elementów, nie wiem, może - gumek, podkładek, uszczelek, czegokolwiek co potem moze mnie zaskoczyc i zamiast dwóch godzin roboty skonczy sie na dwóch tygodniach przestoju maszyny. Dzieki
Przyjemność jazdy Varadero jest równie wielka jak seks, tak więc ideałem było by uprawiać seks jadąc na varadero.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

#11 Post autor: james »

Proponuje zarejestrować się na drugim forum Varadero. W dziale porady by MarekP jest wszystko ładnie opisane odnośnie regulacji zaworów wraz ze zdjęciami.
Swoją drogą odpowiem Tobie na pytanie. Koszt jednej płytki to 25zł. Luzy zaworowe powinny mieć takie wartości:
-0.16mm dla ssących
-0.31mm dla wydechowych
Od tych wartości jest oczywiście przewidziany przedział tolerancji +/- 0.03mm.

Awatar użytkownika
MaG
Udaje motocyklistę
Posty: 151
Rejestracja: czw gru 08, 2011 4:31 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000VA
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulacja zaworów w XL1000 SD02 2005/06

#12 Post autor: MaG »

Odgrzebię temat bo jestem w potrzebie - może ma ktoś na zbyciu od ręki w W-wie lub okolicy płytki zaworowe do Vara w wymiarach 1,81 - 2 szt. i 2,04 - 2 szt., ewentualnie ze standardowych: 1,80 i 2,05??
Będę wdzięczny za odsprzedanie na szybko!
Pozdrawiam,
Marcin
PS Jakby co tel. 6o73o64o7 lub PM.
oderint dum probent

Awatar użytkownika
jedras
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 259
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 7:31 am
Imię: Jędrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000V Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulacja zaworów w XL1000 SD02 2005/06

#13 Post autor: jedras »

W Honda MCS kiedyś pytałem, to podobno mają zamienniki od ręki. Zadzwoń i spytaj czy aktualne.
Honda XL1000V Varadero
Honda XL600V Transalp
Italjet Formula 125
Suzuki GT80L
Romet Ogar 200
Romet Pony M2

Awatar użytkownika
MaG
Udaje motocyklistę
Posty: 151
Rejestracja: czw gru 08, 2011 4:31 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000VA
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulacja zaworów w XL1000 SD02 2005/06

#14 Post autor: MaG »

Dzięki. Mają od ręki Hotcamsy, wprawdzie nie są wymiarowane co setkę, ale da radę przypasować:)
oderint dum probent

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”