Regulacja gaźnika -regulacja składu mieszanki.

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
rafalduraj
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 3
Rejestracja: ndz maja 19, 2013 9:06 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000

Regulacja gaźnika -regulacja składu mieszanki.

#1 Post autor: rafalduraj »

Witam serdecznie .
Chcę przeprowadzić regulację składu mieszanki . Proszę o podpowiedź którymi śrubkami regulujemy, oraz w jaki sposób to zrobić?
Varadero 1000 rok produkcji 2000r.

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Regulacja gaźnika -regulacja składu mieszanki.

#2 Post autor: janki5 »

Kolego dwa i pół obrotu , od spodu masz śrubkę tak samo na drugim gazniku .
Bardzo ciężko jest to zrobić bez wyciągania ich , ale jak robisz skład mieszanki to i czyszczenie i sprawdzenie wiec chyba są na stole .

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

Re: Regulacja gaźnika -regulacja składu mieszanki.

#3 Post autor: seba0000 »

Panowie dziwne pytanie pytanie . Wykręcając śrubę składu mieszanki wzbogacamy ją czy zubożamy ?
Nigdy się nad tym nie zastanawiałem a mam zbyt jasne świece (obie) poza tym jak odkręcę manetkę to mam z pół sekundy "zamyślenia" nim pociągnie dalej , no i szarpanie przy niewielkim odkręceniu manetki.

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Regulacja gaźnika -regulacja składu mieszanki.

#4 Post autor: janki5 »

Wykręcając wzbogacamy.

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

Re: Regulacja gaźnika -regulacja składu mieszanki.

#5 Post autor: seba0000 »

janki5 pisze:Wykręcając wzbogacamy.
No tak myślałem :) . Wczoraj wykręciłem na 3 i 3/4 obrotu i jest o niebo lepiej . Jednak pozostało nadal chwilowe "zamyślenie" po dodaniu gazu. Teraz idę się przejechać na S1 zobaczymy czy jedzie stabilnie bez czkawki przy stałej prędkości...
... No i jeździ o niebo lepiej zbiera się od dołu ale przy jeździe ze stałą prędkością delikatne poszarpywanie nadal jest . Najlepsze jest przyśpieszanie od 160 wzwyż :clap:

Awatar użytkownika
dario
Uczy się jeździć
Posty: 70
Rejestracja: wt lip 17, 2012 8:36 pm
Imię: Dariusz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL 1000
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Gdynia

Re: Regulacja gaźnika -regulacja składu mieszanki.

#6 Post autor: dario »

Sprawdź może filtr paliwa?
Mi też poszarpywał przy stałej prędkości, zmieniłem filtr i jak ręką odjął.
Teściowa jest mi tak samo potrzebna jak popielniczka na motocyklu.

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

Re: Regulacja gaźnika -regulacja składu mieszanki.

#7 Post autor: seba0000 »

dario pisze:Sprawdź może filtr paliwa?
Mi też poszarpywał przy stałej prędkości, zmieniłem filtr i jak ręką odjął.
Wymieniony z dwa tygodnie temu. Pompa zrobiona na przekaźniku .

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Regulacja gaźnika -regulacja składu mieszanki.

#8 Post autor: płock1964 »

seba0000 pisze:
janki5 pisze:Wykręcając wzbogacamy.
No tak myślałem :) . Wczoraj wykręciłem na 3 i 3/4 obrotu i jest o niebo lepiej . Jednak pozostało nadal chwilowe "zamyślenie" po dodaniu gazu. Teraz idę się przejechać na S1 zobaczymy czy jedzie stabilnie bez czkawki przy stałej prędkości...
... No i jeździ o niebo lepiej zbiera się od dołu ale przy jeździe ze stałą prędkością delikatne poszarpywanie nadal jest . Najlepsze jest przyśpieszanie od 160 wzwyż :clap:
Tradycyjnie przed rozpoczęciem jakichkolwiek regulacji należy gaźniki umyć, sprawdzić drożność kanałów i ocenić stan części ruchomych.
Inaczej regulacja jest loterią.
Dodatkowo w Varadero luzy zaworowe grają dużą rolę w poprawnej pracy silnika.
Więc regulacje gaźnika powinniśmy zostawić na sam koniec wszelkich prac.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

Re: Regulacja gaźnika -regulacja składu mieszanki.

#9 Post autor: seba0000 »

płock1964 pisze: Tradycyjnie przed rozpoczęciem jakichkolwiek regulacji należy gaźniki umyć, sprawdzić drożność kanałów i ocenić stan części ruchomych.
Inaczej regulacja jest loterią.
Dodatkowo w Varadero luzy zaworowe grają dużą rolę w poprawnej pracy silnika.
Więc regulacje gaźnika powinniśmy zostawić na sam koniec wszelkich prac.
A to się zgadza , miałem to robione wcześniej. min. wymieniałem zaworki iglicowe (bo mi jeden gaźnik przelewał paliwo powrotem), czyszczenie itp. Tyle , że czkawka mniejsza bądź większa towarzyszy mojemu varanowi odkąd go mam.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulacja gaźnika -regulacja składu mieszanki.

#10 Post autor: james »

seba0000 pisze:
dario pisze:Sprawdź może filtr paliwa?
Mi też poszarpywał przy stałej prędkości, zmieniłem filtr i jak ręką odjął.
Wymieniony z dwa tygodnie temu. Pompa zrobiona na przekaźniku .
Przekaźnik, przekaźnikiem. Sprawdzałeś może stan styków na pompie, czy są prosto wypalone (jeśli) i "ile" ich jest? Jeśli styki są w złym stanie to przekaźnik spowoduje tylko tyle, że nie będą się bardziej wypalały, a moto w dalszym ciągu nie będzie chodziło poprawnie.

Awatar użytkownika
seba0000
Udaje motocyklistę
Posty: 123
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz

Re: Regulacja gaźnika -regulacja składu mieszanki.

#11 Post autor: seba0000 »

james pisze:
seba0000 pisze:
dario pisze:Sprawdź może filtr paliwa?
Mi też poszarpywał przy stałej prędkości, zmieniłem filtr i jak ręką odjął.
Wymieniony z dwa tygodnie temu. Pompa zrobiona na przekaźniku .
Przekaźnik, przekaźnikiem. Sprawdzałeś może stan styków na pompie, czy są prosto wypalone (jeśli) i "ile" ich jest? Jeśli styki są w złym stanie to przekaźnik spowoduje tylko tyle, że nie będą się bardziej wypalały, a moto w dalszym ciągu nie będzie chodziło poprawnie.
Zapomniałem dodać w chwili zakładania przekaźnika wymieniłem przerywacz pompy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”