Remoncik silnika.
- damian
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 404
- Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: varadero 125 xl
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczółki
Re: Remoncik silnika.
A teoretycznie Jak coś źle poskręcam i zgniotę uszczelkę to też muszę nową uszczelkę?
- Marcin
- Udaje motocyklistę
- Posty: 104
- Rejestracja: sob gru 20, 2014 4:15 am
- Marka motocykla: Hooonda
- Model: XL 125 V
- Rocznik: 2008
Re: Remoncik silnika.
Teoretycznie tak
Re: Remoncik silnika.
Jak już napisano żadnych sylikonów nie stosuj tylko nowa uszczelka jak już decydujesz się zrzucić głowice to ściągaj też cylindrydamian pisze:A teoretycznie Jak coś źle poskręcam i zgniotę uszczelkę to też muszę nową uszczelkę?
będziesz mógł sprawdzić te pierścienie olejowe co tam się z nimi dzieje.
Jak będziesz rozbierał silnik zaopatrz się w klucz dynamometryczny to podstawa przy takich zabawach.
A jak się nie zdecydujesz to kontynuuj kuracje naftą i doprowadź ją do końca.
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Remoncik silnika.
I tu się z Kolegą zgodzę.dbopl pisze:Jak już napisano żadnych sylikonów nie stosuj tylko nowa uszczelka jak już decydujesz się zrzucić głowice to ściągaj też cylindrydamian pisze:A teoretycznie Jak coś źle poskręcam i zgniotę uszczelkę to też muszę nową uszczelkę?
będziesz mógł sprawdzić te pierścienie olejowe co tam się z nimi dzieje.
Jak będziesz rozbierał silnik zaopatrz się w klucz dynamometryczny to podstawa przy takich zabawach.
A jak się nie zdecydujesz to kontynuuj kuracje naftą i doprowadź ją do końca.
I dodam - jak już zdejmiesz głowice, to zawieź je do fachowca ( czyt: do dobrego, renomowanego zakładu ) - on oceni, czy trzeba wymieniać prowadnice, szlifować zawory i planować głowice.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- damian
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 404
- Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: varadero 125 xl
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczółki
Re: Remoncik silnika.
A one rosną i rosną i rosną latem chyba wyjadę :-)
Rozmawiałem ze znajomym i podsunął mi pewną myśl. Być może przez to, że przepuszcza mi benzynę przez gaźnik lub gaźniki to w konsekwencji ona miesza się z olejem i znacznie go rozrzedza. A taka mieszka może być na tyle rzadka, że zgarniające ją przepuszczają. Co Wy na taką hipotezę? Ja tak sobie myślę, że brzmi to dość logicznie, chyba warto mi zaryzykować i to sprawdzić. Już dzisiaj nie dolałem nafty, w niedzielę bo wcześniej nie dam rady, wymienię olej, wleję kilka kropel oleju do cylindrów i sprawdzę czy kopci na świeżym oleju. Ogólnie to w poniedziałek wyjeżdżam a wracam za 2 tygodnie a dalej przy moim trybie pracy zawodowej i "innej" to cały remont zajął by mi tyle czasu, że na 29.03 musiałbym polecieć pewnie tym ogarem...
Dla potomnych: najtańsze oryginalne pierścienie jakie znalazłem do tej pory:
http://zsf-motorrad.de/product/119330
Podkładka pod cylinder też b. tania.
http://zsf-motorrad.de/product/119274
Rozmawiałem ze znajomym i podsunął mi pewną myśl. Być może przez to, że przepuszcza mi benzynę przez gaźnik lub gaźniki to w konsekwencji ona miesza się z olejem i znacznie go rozrzedza. A taka mieszka może być na tyle rzadka, że zgarniające ją przepuszczają. Co Wy na taką hipotezę? Ja tak sobie myślę, że brzmi to dość logicznie, chyba warto mi zaryzykować i to sprawdzić. Już dzisiaj nie dolałem nafty, w niedzielę bo wcześniej nie dam rady, wymienię olej, wleję kilka kropel oleju do cylindrów i sprawdzę czy kopci na świeżym oleju. Ogólnie to w poniedziałek wyjeżdżam a wracam za 2 tygodnie a dalej przy moim trybie pracy zawodowej i "innej" to cały remont zajął by mi tyle czasu, że na 29.03 musiałbym polecieć pewnie tym ogarem...
Dla potomnych: najtańsze oryginalne pierścienie jakie znalazłem do tej pory:
http://zsf-motorrad.de/product/119330
Podkładka pod cylinder też b. tania.
http://zsf-motorrad.de/product/119274
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Remoncik silnika.
Poczytaj, może się przyda, ten silnik różni się drobiazgami.
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 02&t=10484
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 02&t=10484
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- damian
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 404
- Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: varadero 125 xl
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczółki
Re: Remoncik silnika.
Na pewno skorzystam. Dzięki. A w pierwszą wycieczkę pojadę do płocka z browarkiem...
Dzwoniłem do zaznajomionego sklepu i właściciel wycenił mi.
3x filtr oleju
2x uszczelka pod głowicę
2x uszczelka pod cylinder
4x uszczelniacze zaworów
za niecałe 400 pln
Szuka jeszcze pierścieni bo powiedział, że to kpina z pierścieniami na cylek 60cm za 350 zł. I tu się z nim zgadzam.
Wspominał też, że można by inne pierścionki dopasować albo dopasować rowki w tłoku do pierścieni. Na razie szuka danych odnośnie pierścieni. Może coś znajdzie. Nie uśmiecha mi się kombinować przy tłoku ani przy innych pierścieniach. Z drugiej strony rozbierać wszystko i nie wymienić pierścieni? Troszkę byłoby szkoda.
Dzwoniłem do zaznajomionego sklepu i właściciel wycenił mi.
3x filtr oleju
2x uszczelka pod głowicę
2x uszczelka pod cylinder
4x uszczelniacze zaworów
za niecałe 400 pln
Szuka jeszcze pierścieni bo powiedział, że to kpina z pierścieniami na cylek 60cm za 350 zł. I tu się z nim zgadzam.
Wspominał też, że można by inne pierścionki dopasować albo dopasować rowki w tłoku do pierścieni. Na razie szuka danych odnośnie pierścieni. Może coś znajdzie. Nie uśmiecha mi się kombinować przy tłoku ani przy innych pierścieniach. Z drugiej strony rozbierać wszystko i nie wymienić pierścieni? Troszkę byłoby szkoda.
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Remoncik silnika.
Tu się zgadzam.damian pisze:Na pewno skorzystam. Dzięki. A w pierwszą wycieczkę pojadę do płocka z browarkiem...
Dzwoniłem do zaznajomionego sklepu i właściciel wycenił mi.
3x filtr oleju
2x uszczelka pod głowicę
2x uszczelka pod cylinder
4x uszczelniacze zaworów
za niecałe 400 pln
Szuka jeszcze pierścieni bo powiedział, że to kpina z pierścieniami na cylek 60cm za 350 zł. I tu się z nim zgadzam.
Wspominał też, że można by inne pierścionki dopasować albo dopasować rowki w tłoku do pierścieni. Na razie szuka danych odnośnie pierścieni. Może coś znajdzie. Nie uśmiecha mi się kombinować przy tłoku ani przy innych pierścieniach. Z drugiej strony rozbierać wszystko i nie wymienić pierścieni? Troszkę byłoby szkoda.
Cała ekonomia tej naprawy straci sens, bo jeśli przepuszczało przez pierścienie, to będzie przepuszczać dalej - a pieniążki już wydane.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
Re: Remoncik silnika.
Pierścienie jakiś czas temu kupowałem na ebay zapłaciłem 15 dolarów oczywiście zamienniki.damian pisze:Na pewno skorzystam. Dzięki. A w pierwszą wycieczkę pojadę do płocka z browarkiem...
Dzwoniłem do zaznajomionego sklepu i właściciel wycenił mi.
3x filtr oleju
2x uszczelka pod głowicę
2x uszczelka pod cylinder
4x uszczelniacze zaworów
za niecałe 400 pln
Szuka jeszcze pierścieni bo powiedział, że to kpina z pierścieniami na cylek 60cm za 350 zł. I tu się z nim zgadzam.
Wspominał też, że można by inne pierścionki dopasować albo dopasować rowki w tłoku do pierścieni. Na razie szuka danych odnośnie pierścieni. Może coś znajdzie. Nie uśmiecha mi się kombinować przy tłoku ani przy innych pierścieniach. Z drugiej strony rozbierać wszystko i nie wymienić pierścieni? Troszkę byłoby szkoda.
W serwisie chcieli 300 zł
- damian
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 404
- Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: varadero 125 xl
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczółki
Re: Remoncik silnika.
Właśnie widziałem chcę to sprawdzić. Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą. Czy jak już kupować pierścienie to nominały czy już na honowanie? Generalnie kompresję mam prawie idealną więc chyba nominały co?
-
- Sympatyk
- Posty: 1504
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Remoncik silnika.
Zmierz średnicę cylindra i podaj wymiar w sklepie.
Re: Remoncik silnika.
jeśli cylinder masz nominał pierścienie też nominał nie inaczej.
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Remoncik silnika.
damian pisze:Właśnie widziałem chcę to sprawdzić. Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą. Czy jak już kupować pierścienie to nominały czy już na honowanie? Generalnie kompresję mam prawie idealną więc chyba nominały co?
Nominały oczywiście.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Remoncik silnika.
damian pisze:Na pewno skorzystam. Dzięki. A w pierwszą wycieczkę pojadę do płocka z browarkiem...
Dzwoniłem do zaznajomionego sklepu i właściciel wycenił mi.
3x filtr oleju
2x uszczelka pod głowicę
2x uszczelka pod cylinder
4x uszczelniacze zaworów
za niecałe 400 pln
Szuka jeszcze pierścieni bo powiedział, że to kpina z pierścieniami na cylek 60cm za 350 zł. I tu się z nim zgadzam.
Wspominał też, że można by inne pierścionki dopasować albo dopasować rowki w tłoku do pierścieni. Na razie szuka danych odnośnie pierścieni. Może coś znajdzie. Nie uśmiecha mi się kombinować przy tłoku ani przy innych pierścieniach. Z drugiej strony rozbierać wszystko i nie wymienić pierścieni? Troszkę byłoby szkoda.
Czemu 3 x filtr oleju - na zapas ?
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.