Remoncik silnika.

ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
damian
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
Marka motocykla: Honda
Model: varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Pszczółki

Re: Remoncik silnika.

#91 Post autor: damian »

A teoretycznie Jak coś źle poskręcam i zgniotę uszczelkę to też muszę nową uszczelkę?

Awatar użytkownika
Marcin
Udaje motocyklistę
Posty: 104
Rejestracja: sob gru 20, 2014 4:15 am
Marka motocykla: Hooonda
Model: XL 125 V
Rocznik: 2008

Re: Remoncik silnika.

#92 Post autor: Marcin »

Teoretycznie tak :)

Krzychu
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 89
Rejestracja: czw cze 19, 2014 5:08 pm
Imię: KRZYSZTOF
Marka motocykla: honda
Model: varadero xl 1000
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Płock

Re: Remoncik silnika.

#93 Post autor: Krzychu »

Tak,ale tego nie da sie zrobic żle-to prosta robota,dasz rade.
KM

dbopl
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 19
Rejestracja: pn wrz 29, 2014 11:28 am

Re: Remoncik silnika.

#94 Post autor: dbopl »

damian pisze:A teoretycznie Jak coś źle poskręcam i zgniotę uszczelkę to też muszę nową uszczelkę?
Jak już napisano żadnych sylikonów nie stosuj tylko nowa uszczelka jak już decydujesz się zrzucić głowice to ściągaj też cylindry
będziesz mógł sprawdzić te pierścienie olejowe co tam się z nimi dzieje.
Jak będziesz rozbierał silnik zaopatrz się w klucz dynamometryczny to podstawa przy takich zabawach.
A jak się nie zdecydujesz to kontynuuj kuracje naftą i doprowadź ją do końca.

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Remoncik silnika.

#95 Post autor: płock1964 »

dbopl pisze:
damian pisze:A teoretycznie Jak coś źle poskręcam i zgniotę uszczelkę to też muszę nową uszczelkę?
Jak już napisano żadnych sylikonów nie stosuj tylko nowa uszczelka jak już decydujesz się zrzucić głowice to ściągaj też cylindry
będziesz mógł sprawdzić te pierścienie olejowe co tam się z nimi dzieje.
Jak będziesz rozbierał silnik zaopatrz się w klucz dynamometryczny to podstawa przy takich zabawach.
A jak się nie zdecydujesz to kontynuuj kuracje naftą i doprowadź ją do końca.
I tu się z Kolegą zgodzę.
I dodam - jak już zdejmiesz głowice, to zawieź je do fachowca ( czyt: do dobrego, renomowanego zakładu ) - on oceni, czy trzeba wymieniać prowadnice, szlifować zawory i planować głowice.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

Awatar użytkownika
damian
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
Marka motocykla: Honda
Model: varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Pszczółki

Re: Remoncik silnika.

#96 Post autor: damian »

A one rosną i rosną i rosną latem chyba wyjadę :-)

Rozmawiałem ze znajomym i podsunął mi pewną myśl. Być może przez to, że przepuszcza mi benzynę przez gaźnik lub gaźniki to w konsekwencji ona miesza się z olejem i znacznie go rozrzedza. A taka mieszka może być na tyle rzadka, że zgarniające ją przepuszczają. Co Wy na taką hipotezę? Ja tak sobie myślę, że brzmi to dość logicznie, chyba warto mi zaryzykować i to sprawdzić. Już dzisiaj nie dolałem nafty, w niedzielę bo wcześniej nie dam rady, wymienię olej, wleję kilka kropel oleju do cylindrów i sprawdzę czy kopci na świeżym oleju. Ogólnie to w poniedziałek wyjeżdżam a wracam za 2 tygodnie a dalej przy moim trybie pracy zawodowej i "innej" to cały remont zajął by mi tyle czasu, że na 29.03 musiałbym polecieć pewnie tym ogarem...

Dla potomnych: najtańsze oryginalne pierścienie jakie znalazłem do tej pory:
http://zsf-motorrad.de/product/119330

Podkładka pod cylinder też b. tania.
http://zsf-motorrad.de/product/119274

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Remoncik silnika.

#97 Post autor: płock1964 »

Poczytaj, może się przyda, ten silnik różni się drobiazgami.


http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 02&t=10484
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

Awatar użytkownika
damian
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
Marka motocykla: Honda
Model: varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Pszczółki

Re: Remoncik silnika.

#98 Post autor: damian »

Na pewno skorzystam. Dzięki. A w pierwszą wycieczkę pojadę do płocka :) z browarkiem...
Dzwoniłem do zaznajomionego sklepu i właściciel wycenił mi.
3x filtr oleju
2x uszczelka pod głowicę
2x uszczelka pod cylinder
4x uszczelniacze zaworów
za niecałe 400 pln

Szuka jeszcze pierścieni bo powiedział, że to kpina z pierścieniami na cylek 60cm za 350 zł. I tu się z nim zgadzam.
Wspominał też, że można by inne pierścionki dopasować albo dopasować rowki w tłoku do pierścieni. Na razie szuka danych odnośnie pierścieni. Może coś znajdzie. Nie uśmiecha mi się kombinować przy tłoku ani przy innych pierścieniach. Z drugiej strony rozbierać wszystko i nie wymienić pierścieni? Troszkę byłoby szkoda.

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Remoncik silnika.

#99 Post autor: płock1964 »

damian pisze:Na pewno skorzystam. Dzięki. A w pierwszą wycieczkę pojadę do płocka :) z browarkiem...
Dzwoniłem do zaznajomionego sklepu i właściciel wycenił mi.
3x filtr oleju
2x uszczelka pod głowicę
2x uszczelka pod cylinder
4x uszczelniacze zaworów
za niecałe 400 pln

Szuka jeszcze pierścieni bo powiedział, że to kpina z pierścieniami na cylek 60cm za 350 zł. I tu się z nim zgadzam.
Wspominał też, że można by inne pierścionki dopasować albo dopasować rowki w tłoku do pierścieni. Na razie szuka danych odnośnie pierścieni. Może coś znajdzie. Nie uśmiecha mi się kombinować przy tłoku ani przy innych pierścieniach. Z drugiej strony rozbierać wszystko i nie wymienić pierścieni? Troszkę byłoby szkoda.
Tu się zgadzam.

Cała ekonomia tej naprawy straci sens, bo jeśli przepuszczało przez pierścienie, to będzie przepuszczać dalej - a pieniążki już wydane.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

dbopl
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 19
Rejestracja: pn wrz 29, 2014 11:28 am

Re: Remoncik silnika.

#100 Post autor: dbopl »

damian pisze:Na pewno skorzystam. Dzięki. A w pierwszą wycieczkę pojadę do płocka :) z browarkiem...
Dzwoniłem do zaznajomionego sklepu i właściciel wycenił mi.
3x filtr oleju
2x uszczelka pod głowicę
2x uszczelka pod cylinder
4x uszczelniacze zaworów
za niecałe 400 pln

Szuka jeszcze pierścieni bo powiedział, że to kpina z pierścieniami na cylek 60cm za 350 zł. I tu się z nim zgadzam.
Wspominał też, że można by inne pierścionki dopasować albo dopasować rowki w tłoku do pierścieni. Na razie szuka danych odnośnie pierścieni. Może coś znajdzie. Nie uśmiecha mi się kombinować przy tłoku ani przy innych pierścieniach. Z drugiej strony rozbierać wszystko i nie wymienić pierścieni? Troszkę byłoby szkoda.
Pierścienie jakiś czas temu kupowałem na ebay zapłaciłem 15 dolarów oczywiście zamienniki.
W serwisie chcieli 300 zł :)

Awatar użytkownika
damian
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
Marka motocykla: Honda
Model: varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Pszczółki

Re: Remoncik silnika.

#101 Post autor: damian »

Właśnie widziałem chcę to sprawdzić. Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą. Czy jak już kupować pierścienie to nominały czy już na honowanie? Generalnie kompresję mam prawie idealną więc chyba nominały co?

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1504
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Remoncik silnika.

#102 Post autor: melon1968 »

Zmierz średnicę cylindra i podaj wymiar w sklepie.

dbopl
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 19
Rejestracja: pn wrz 29, 2014 11:28 am

Re: Remoncik silnika.

#103 Post autor: dbopl »

jeśli cylinder masz nominał pierścienie też nominał nie inaczej.

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Remoncik silnika.

#104 Post autor: płock1964 »

damian pisze:Właśnie widziałem chcę to sprawdzić. Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą. Czy jak już kupować pierścienie to nominały czy już na honowanie? Generalnie kompresję mam prawie idealną więc chyba nominały co?

Nominały oczywiście.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Remoncik silnika.

#105 Post autor: płock1964 »

damian pisze:Na pewno skorzystam. Dzięki. A w pierwszą wycieczkę pojadę do płocka :) z browarkiem...
Dzwoniłem do zaznajomionego sklepu i właściciel wycenił mi.
3x filtr oleju
2x uszczelka pod głowicę
2x uszczelka pod cylinder
4x uszczelniacze zaworów
za niecałe 400 pln

Szuka jeszcze pierścieni bo powiedział, że to kpina z pierścieniami na cylek 60cm za 350 zł. I tu się z nim zgadzam.
Wspominał też, że można by inne pierścionki dopasować albo dopasować rowki w tłoku do pierścieni. Na razie szuka danych odnośnie pierścieni. Może coś znajdzie. Nie uśmiecha mi się kombinować przy tłoku ani przy innych pierścieniach. Z drugiej strony rozbierać wszystko i nie wymienić pierścieni? Troszkę byłoby szkoda.

Czemu 3 x filtr oleju - na zapas ?
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”