Problem ze sterownością.

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
bodzio84
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 6
Rejestracja: wt mar 10, 2015 12:04 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL125
Rocznik: 2001

Problem ze sterownością.

#1 Post autor: bodzio84 »

Witam. Mam viaderko krótko i dużo jeszcze nie jeździłem ale ostatnie słoneczne dni skusiły mnie żeby trochę pojeździć. Zauważyłem problem z niestabilnością kierownicy przy skręcaniu. Nie wiem jak to dokładnie opisać ale mniej więcej coś takiego że jadę prosto i przy skręcie kierownica idzie kawałek normalnie a potem jakby coś luzowało i się przewalała luźniej i szybciej. Wie ktoś o co chodzi czy to łożyska w kole czy główki ramy czy może całkiem coś innego. Proszę o pomoc.
I jeszcze jedno pytanko ile kresek pokazuje jak motocykl osiągnie swoją temperaturę?
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
damian
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
Marka motocykla: Honda
Model: varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Pszczółki

Re: Problem ze sterownością.

#2 Post autor: damian »

Temp to 4 kreski. Łożyska w główce ramy raczej to nie są, zresztą wykonaj prosty test. Zaciśnij hamulec przedni i staraj się przepchnąć motocykl do przodu. Jeżeli wyczujesz luz inny niż praca zawieszenia to znaczy że łożyska, może wystarczy sprawdzić i dokręcić a jak nie to wymiana. To takie pobieżne. Możesz podnieść tak moto aby odciążyć przednie zawieszenie. Potem kręcisz kierownicą i jak zacina, blokuje w środkowym położeniu czy w ogóle w jakimkolwiek położeniu to łożyska do wymiany. (często od stuntu ale raczej nie viaderkiem chyba, że jakieś tuningowe). Możesz też jak odciążysz przód "podnieść i popchnąć" widelec trzymając za koło. Jeżeli wyczujesz luz to też wymiana.

Na przyszłość to takie dane jak temp pracy silnika są na forum już kilkukrotnie opisywane. Miło by było, gdybyś albo zadawał pytania w wątkach już istniejących albo postarał się kliknąć w opcję szukaj.

Awatar użytkownika
TomekJ
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 294
Rejestracja: ndz gru 21, 2014 8:21 am
Imię: Tomek
Marka motocykla: Teraz Suzuki DL650
Model: Dawniej Varadero 125
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Rzut beretem od Pyrzowic

Re: Problem ze sterownością.

#3 Post autor: TomekJ »

damian pisze:Temp to 4 kreski.
?... U mnie po wejściu na skalę (kreska "zerowa") zatrzymuje się na pierwszej kresce ("o jedno wyżej") i rzadko przechodzi ponad nią...
Romet Pony 50-M-2 -> Jawa 350TS -> Honda Varadero 125XL -> Suzuki V-Strom 650 DL

Awatar użytkownika
waldeman
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 826
Rejestracja: ndz sie 03, 2014 8:36 am
Imię: Waldek
Marka motocykla: BMW GS
Model: F 800 ADV
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Bogatynia

Re: Problem ze sterownością.

#4 Post autor: waldeman »

TomekJ pisze:
damian pisze:Temp to 4 kreski.
?... U mnie po wejściu na skalę (kreska "zerowa") zatrzymuje się na pierwszej kresce ("o jedno wyżej") i rzadko przechodzi ponad nią...

Tomek - w po lifcie są inne wskażniki .
Bodzio - miałem podobne odczucia na kierownicy gdy jeździłem ze zbyt małym ciśnieniem w kole, a druga możliwość to "walka "z przeciw skrętem .
:) :) :) :) :) :) :) :) :)

sliwa
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 347
Rejestracja: ndz paź 05, 2014 12:04 pm
Marka motocykla: honda
Model: varadero 125
Rocznik: 2002
Lokalizacja: knurów

Re: Problem ze sterownością.

#5 Post autor: sliwa »

ja jeździłem na początku z ciśnieniem 0,6 i takiego efektu nie zauważyłem , teraz dopompowalem do 2,3 . jak masz stopkę centralną to postaw na niej i nazwa przodkiem może coś wyczujesz ,jak nie masz to coś wykombinuj żeby dzwignac przód i posprawdzac.

Awatar użytkownika
Merlin
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 752
Rejestracja: wt sie 06, 2013 7:37 am
Imię: Maciek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Racibórz

Re: Problem ze sterownością.

#6 Post autor: Merlin »

bodzio84 pisze:Witam. Mam viaderko krótko i dużo jeszcze nie jeździłem ale ostatnie słoneczne dni skusiły mnie żeby trochę pojeździć. Zauważyłem problem z niestabilnością kierownicy przy skręcaniu. Nie wiem jak to dokładnie opisać ale mniej więcej coś takiego że jadę prosto i przy skręcie kierownica idzie kawałek normalnie a potem jakby coś luzowało i się przewalała luźniej i szybciej
Zacznij od sprawdzenia ciśnienia w obu oponach, bo na podstawie opisanych objawów na 99% jest to przyczyną niestabilności przy skręcaniu.

Awatar użytkownika
brakus
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 317
Rejestracja: sob sty 10, 2015 2:00 am
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: VFR 800
Lokalizacja: Kutno

Re: Problem ze sterownością.

#7 Post autor: brakus »

Sprawdź jeszcze czy czasem nie masz jajowatej opony (u mnie w X11 tak się właśnie działo) lub pogiętej felgi.
Obrazek

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Problem ze sterownością.

#8 Post autor: melon1968 »

Podnieś przód i delikatnie skręcaj od ogranicznika do ogranicznika.Jeśli wyczujesz delikatne skoki ciężko-lekko to łożyska główki ramy do wymiany.

Awatar użytkownika
Marcin
Udaje motocyklistę
Posty: 104
Rejestracja: sob gru 20, 2014 4:15 am
Marka motocykla: Hooonda
Model: XL 125 V
Rocznik: 2008

Re: Problem ze sterownością.

#9 Post autor: Marcin »

A może masz dwuślada??

dbopl
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 19
Rejestracja: pn wrz 29, 2014 11:28 am

Re: Problem ze sterownością.

#10 Post autor: dbopl »

Sprawdził bym jeszcze lagi czy są zamontowane równo w półkach.
i zrobił test rozpędził się wrzucił luz i pościł kierę moto powinno jechać prosto.

Awatar użytkownika
bodzio84
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 6
Rejestracja: wt mar 10, 2015 12:04 pm
Imię: Andrzej
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL125
Rocznik: 2001

Re: Problem ze sterownością.

#11 Post autor: bodzio84 »

Dzięki za pomoc. W sumie banalne ale nie pomyślałem o cieśnieniu powietrza, ile powinno być???

Awatar użytkownika
Merlin
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 752
Rejestracja: wt sie 06, 2013 7:37 am
Imię: Maciek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Racibórz

Re: Problem ze sterownością.

#12 Post autor: Merlin »

2,5 przód, 2,8 Bara tył (jazda z plecaczkiem)
http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=80

Awatar użytkownika
waldeman
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 826
Rejestracja: ndz sie 03, 2014 8:36 am
Imię: Waldek
Marka motocykla: BMW GS
Model: F 800 ADV
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Bogatynia

Re: Problem ze sterownością.

#13 Post autor: waldeman »

Ja do małego daję po 2,3 na przód i tył . Daj znać kolego co było przyczyną kłopotów.
:) :) :) :) :) :) :) :) :)

Awatar użytkownika
szuler
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 290
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 12:29 am
Imię: Marcin
Marka motocykla: Suzuki
Model: DL650A Ruda Suzia
Rocznik: 2011
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: Problem ze sterownością.

#14 Post autor: szuler »

bodzio84 pisze:Dzięki za pomoc. W sumie banalne ale nie pomyślałem o cieśnieniu powietrza, ile powinno być???
Merlin nie zwrócił uwagi że masz malucha - jego wartości są do XL1000.
Waldeman podał Ci dobre wartości :)
Pozdrawiam,
Marcin

"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem

Awatar użytkownika
Merlin
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 752
Rejestracja: wt sie 06, 2013 7:37 am
Imię: Maciek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Racibórz

Re: Problem ze sterownością.

#15 Post autor: Merlin »

Sorry, mój błąd, myślałem o tysiączce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”