Metaliczne stuki
- stilgar
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 23
- Rejestracja: ndz sty 26, 2014 1:22 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Xl 1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Metaliczne stuki
Wracając w pracy w pewnym momencie Viadro zaczęło głośno pracować. Dźwięk metaliczny głośny zależny od obrotów z przedniego cylindra, przypomina jakby spadła rura wydechowa. Nie nastąpił spadek mocy ani nie spadły obroty . Silnik pracuje normalnie tyko napierdziela. Nie znalazłem nigdzie przedmuchu. Gdzie szukać ?
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Metaliczne stuki
W napinaczu łańcucha rozrządu.stilgar pisze:Wracając w pracy w pewnym momencie Viadro zaczęło głośno pracować. Dźwięk metaliczny głośny zależny od obrotów z przedniego cylindra, przypomina jakby spadła rura wydechowa. Nie nastąpił spadek mocy ani nie spadły obroty . Silnik pracuje normalnie tyko napierdziela. Nie znalazłem nigdzie przedmuchu. Gdzie szukać ?
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- stilgar
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 23
- Rejestracja: ndz sty 26, 2014 1:22 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Xl 1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Re: Metaliczne stuki
Jutro biorę się za rozbiórkę, podejrzewam jeszcze pękniętą sprężynę zaworową , lub ( w razie wyjątkowego pecha - tak właściwie to mnie ostatnio prześladuje) przeskoczony rozrząd i kolizję Będę robił dokumentację fotograficzną i informował.
- damian
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 404
- Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: varadero 125 xl
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczółki
Re: Metaliczne stuki
Poradziłeś jakoś?
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Metaliczne stuki
Problem ten rozwiązał inny kolega z forum - są to objawy przeciągnietego łańcucha rozrządu.damian pisze:Poradziłeś jakoś?
- Akar
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 274
- Rejestracja: czw lis 07, 2013 11:27 am
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000 XL
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Metaliczne stuki
U mnie objawy niemal identyczne były. Wymiana łańcuszków rozrządu rozwiązała problem
-
- Sympatyk
- Posty: 50
- Rejestracja: wt kwie 26, 2011 3:23 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Re: Metaliczne stuki
Cześć:)
a po czym poznałeś że to wina łańcuszków?
na jakie wymieniłeś ? oryginał czy zamienik? sam zakuwałeś?
a po czym poznałeś że to wina łańcuszków?
na jakie wymieniłeś ? oryginał czy zamienik? sam zakuwałeś?
Grzegorz
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 463
- Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: sd01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Polichno
Re: Metaliczne stuki
Ustawiasz tlok w gmp.
Blokujesz napinacz wyciagasz z silnika i oceniasz ile jest wysuniety
Nie wiem czy jest gdzies jakis wymiar serwisowy.
Blokujesz napinacz wyciagasz z silnika i oceniasz ile jest wysuniety
Nie wiem czy jest gdzies jakis wymiar serwisowy.
A w sercu zawsze XL600V
-
- Sympatyk
- Posty: 1504
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Metaliczne stuki
Ustaw wał na znaki i sprawdzasz jak się mają znaki na wałkach rozrządu.Jeśli wałki się rozchodzą do pól zęba koła rozrządu to jest ok jeśli więcej to zalecana wymiana łańcucha.Jak bym wymieniał to DIDBenio pisze:Cześć:)
a po czym poznałeś że to wina łańcuszków?
na jakie wymieniłeś ? oryginał czy zamienik? sam zakuwałeś?
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Metaliczne stuki
Odnośnie łańcucha to zależy, czy robisz dla siebie, czy dla "kogoś". Jak dla siebie to zainwestuj w oryginał lub - tutaj powołuje się na kolegę płock1964 - Tourmax. Podobno to samo co oryginał, tylko prawie o połowę tańsze. Łańcuszka nie zmieniasz co sezon, więc kupić raz a dobrze, bo remont będzie kosztował sporo. Co do DID'a to poczytaj inne fora. Na rynku jest sporo podrób, które wytrzymują po kilka tysięcy kilometrów i się kończą...
...i pamiętaj, że łańcuch powinien być fabrycznie zakuty!
Co do diagnozowania, to wyciągnięty łańcuch sprawdzisz tak jak to opisali koledzy, przeciągniętego już nie - musisz obserwować, czy nie zmienia się jego naciąg (czy nie napręża się) pomiędzy zębatkami a wałem korbowym, co nie jest proste z uwagi na blok silnika
...i pamiętaj, że łańcuch powinien być fabrycznie zakuty!
Co do diagnozowania, to wyciągnięty łańcuch sprawdzisz tak jak to opisali koledzy, przeciągniętego już nie - musisz obserwować, czy nie zmienia się jego naciąg (czy nie napręża się) pomiędzy zębatkami a wałem korbowym, co nie jest proste z uwagi na blok silnika